از زم، که ایلان ماسک مدیرعامل توییتر شد و هزاران کارمند را ا،اج کرد، کارمندان سابق توییتر و رقبای فناوری بزرگ روی ایجاد گزینههای جایگزین توییتر تمرکز ،د.
در حالی که هیچ کدام نمی توانند با حجم مخاطب توییتر رقابت کنند 556 میلیون با این حال، آنها به ،، که از سیاستهای جدید توییتر ناراضی هستند، پیشنهاد میکنند که شروعی دوباره داشته باشند.
این شبکههای میکروبلاگینگ نوظهور که توسط کارمندان سابق توییتر و سایر نامهای برجسته در فناوری بزرگ رهبری میشوند، پلتفرمهای جدیدی را برای بیان بدون ترس از سانسور، از دست دادن حریم خصوصی و کنترل الگوریتمی ارائه میکنند.
بیایید جایگزین های برتر توییتر و ویژگی ها و تأثیر بالقوه آنها را بررسی کنیم.
برخی از جایگزین های در حال ظهور توییتر چیست؟
ریختن، تاسیس شد توسط کارمندان سابق توییتر، قصد دارد از فناوری بلاک چین برای جبران خسارت به سازندگان محتوا در پلت فرم مکالمه استفاده کند. اکنون میتو،د نام کاربری خود را رزرو کنید و در صورت پخش مستقیم از آن مطلع شوید.
T2، همچنین توسعه یافته توسط کارمندان سابق توییتر، به کاربران توییتر چک های تایید را با تایید قدیمی ارائه می دهد. (امیدوارم قبل از پایان برنامه تایید شده قدیمی یک اسکرین شات از نمایه خود گرفته باشید.)
مورد حمایت قرار گرفت توسط مدیر سابق توییتر جک دورسی، آسمان آبی راه اندازی شد به ،وان یک انجمن فقط دعوت بر اساس پروتکل AT برای برنامه های اجتماعی توزیع شده در مقیاس بزرگ. برنامه Bluesky بیش از 245000 بار دانلود شده است.
کارمندان سابق توییتر تنها ،، نیستند که در رقابت توییتر سرمایه گذاری می کنند.
پست.اخبارکه توسط نوام باردین، مدیرعامل سابق Waze تأسیس شد، خوانندگان را بدون تبلیغات یا هزینه اشتراک با ناشران مورد علاقهشان مرتبط میکند. آنها پیشنهاد یک علامت آبی رایگان
زیرپشته معرفی شد یادداشت، که به کاربران Substack اجازه می دهد تا به روز رس، های کوتاه فرم را برای تعامل با خوانندگان پست کنند. این بهروزرس،ها در یک جریان مشابه توییتر در برنامه Substack نشان داده میشوند.
علامتهای تأیید شده، نویسندگان Substack را با صدها تا دهها هزار مش، پولی تعیین میکنند.
متا توسعه بارسلونا را تایید کرد/P92، آ “غیر متمرکز” سکو برای به روز رس، متن برخی از آن به ،وان اینستاگرام برای متن.
با توجه به اینکه متا ویژگیهای مبتنی بر متن بیشتری را برای اینستاگرام آزمایش کرده است، تعجبی ندارد یادداشت و کانال های پخش.
جایگزین های توییتر چقدر موفق هستند؟
ماستودون، یک پلتفرم منبع باز و غیرمتمرکز ساخته شده بر روی ActivityPub، به کاربران امکان می دهد بدون تبلیغات یا الگوریتم با دیگران ارتباط برقرار کنند. طبق آمارش صفحه، بیش از شش میلیون کاربر Mastodon وجود دارد، اما فقط کمی بیش از یک ششم از آوریل 2023 کاربران فعال هستند.
این یک شروع چشمگیر برای پلتفرمی است که در نوامبر 2022 راه اندازی شد.
چندین سایت میکروبلاگینگ برای افرادی که احساس می،د صدایشان در توییتر و دیگر پلتفرمهای اصلی به دلیل دیدگاههای سیاسی سرکوب شده است، ایجاد شد.
پار، مورد علاقه بود میلیون ها نفر از محافظه کاران در سال 2018 راه اندازی شد و توسط Starboard ،یداری شد.
صاحبان جدید دیدن «فرصتهای فوقالعادهای در بخشهای مختلف برای ادامه خدمت به جوامع به حاشیه رانده شده یا حتی سانسور شده کاملاً – حتی فراتر از سیاست داخلی».
Gettr که در سال 2021 برای حمایت از آزادی بیان بدون تبعیض سیاسی راه اندازی شد، به پایان رسیده است هفت میلیون کاربران در 192 کشور.
Truth Social که در سال 2022 توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ راه اندازی شد، به پایان رسیده است پنج میلیون کاربران در حالی که آن را نیز بر فرض آزادی بیان ساخته شده است گزارش شده است محتوا را نیز سانسور می کند.
آیا جایگزین های توییتر ارزش پیوستن دارند؟
اگر به تاریخچه رسانه های اجتماعی نگاه کنید، بسیاری از سایت های شبکه های اجتماعی چندین سال عمر دارند.
Orkut متعلق به Google (2004-2014) و Google+ (2011-2019) را در نظر بگیرید. هر دو پلتفرم صدها میلیون کاربر جمع ،د اما نتوانستند با افرادی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر رقابت کنند.
مهم نیست که چه شخص یا سازم، این پلتفرم را ایجاد کرده است. هر شبکه اجتماعی در یک نقطه جدید بود، اما هر شبکه ای برای دوام ساخته نشده بود.
اگر زود در یک شبکه اجتماعی غوطه ور شوید، می تو،د خود یا ،ب و کارتان را به ،وان یک مرجع در محیطی با رقابت کمتر معرفی کنید. حتی اگر در آزمون زمان تاب نیاورد، ممکن است ارزشی از پذیرش اولیه داشته باشید.
در اینجا چند چیز قابل توجه است:
- آیا مشتریان شما در مورد آن صحبت می کنند؟ اگر مشتریان کافی از شما بپرسند که آیا در یک شبکه اجتماعی خاص هستید، باید دلیل آن را ببینید.
- آیا رقبای شما از آن استفاده می کنند؟ اگر رقبای شما مخاطبان درگیر در یک شبکه خاص دارند، باید آن را بررسی کنید.
- آیا برای آن وقت دارید؟ اگر باید منابع یک کانال سودآور و مستقر را قرب، کنید، باید این ایده را در سه ماهه آینده دوباره بررسی کنید.
یکی از مزایای رقبای نوظهور توییتر این است که به روز رس، وضعیت شما نیازی به مقدار زیادی ندارد. برخلاف پلتفرمهایی که نمایهها، صفحات، گروهها، وبلاگها و غیره را ارائه میدهند، میتو،د با یک نمایه و بهروزرس،های ساده مبتنی بر متن، خود را در ا،ر شبکههای جدید مستقر کنید.
اگر می خواهید شروع به فرو بردن انگشت پا در یک شبکه میکروبلاگینگ جدید کنید، در اینجا یک استراتژی ساده وجود دارد:
- نشانکهای مرورگر و نمادهای برنامه برای شبکههای اجتماعی جدید را با هم گروهبندی کنید.
- به روز رس، متنی بعدی را که قصد دارید در توییتر، لینکدین و غیره به اشتراک بگذارید، کپی کنید.
- پس از اشتراکگذاری بهروزرس،، آن را در پروفایلهای خود در سایر شبکههای میکروبلاگینگ جایگذاری کنید.
- اعلان های خود را بررسی کنید و با افرادی که با محتوای شما درگیر هستند تعامل داشته باشید.
- با بهروزرس،های ،، که دنبال میکنید درگیر شوید.
همانطور که پلتفرم های اجتماعی جدید همچنان ظاهر می شوند، باید دید که آیا هر کدام با موفقیت توئیتر را از سلطنت خلع می کند یا خیر.
با این حال، یک چیز مطمئن است: چشمانداز رسانههای اجتماعی در حال تحول، فرصتهای جدیدی را برای نوآوری، خلاقیت و ارتباطات باز میکند و مرزهای آنچه را که میتو،م از تعاملات دیجیتالی در آینده انتظار داشته باشیم، جابجا میکند.
تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستوک
منبع: https://www.searchenginejournal.com/twitter-alternatives/485684/