الگوریتم Navboost گوگل چیست؟
انتشار: دی 13، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

الگوریتم Navboost گوگل چیست؟


بیاموزید که الگوریتم Navboost گوگل چیست و چگونه بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تاثیر می گذارد.

Navboost چیست؟

Navboost بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل است که نتایج جستجو را بر اساس تعاملات گذشته کاربران با نتایج جستجو، اصلاح و اولویت بندی می کند.

Navboost عواملی مانند مکان و نوع دستگاه را در نظر می گیرد و به تعاملات مبتنی بر کلیک می پردازد.

تعاملات مثبت (مانند کلیک ها) نشان می دهد که یک صفحه وب مفید است و باید در نتایج جستجوی آینده اولویت بندی شود.

تعاملات منفی (مانند ،وج سریع صفحه از نتایج جستجو) نشان می دهد که یک صفحه وب مفید نیست و باید در نتایج جستجوی آینده کمتر برجسته باشد.

تاریخچه Navboost

Navboost در سال 2012 ذکر شد سند دادگاه به وال استریت ژورنال فاش شد، که حاوی نقل قولی از Udi Manber (که در آن زمان در گوگل بود) است که تأیید می کند کلیک ها در رتبه بندی گوگل نقش دارند.

در آن زمان، بازاریابان مانند رند فیشکین این فرضیه را مطرح ،د که سیگنال های تعامل کاربر بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد و آزمایش هایی انجام دادند که از این ایده ها پشتیب، می کرد. اما نمایندگان گوگل بارها این ادعاها را در مورد مکان هایی مانند این رد ،د Reddit و X.

زمان ماندن، CTR، نظریه جدید فیشکین هر چه باشد، اینها عموماً مز،ف هستند. جستجو بسیار ساده تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند.

— گری ایلیس گوگل، Reddit (2019)

مارتین اسپلیت، نماینده گوگل می گوید که گوگل از معیارهای تجربه کاربری مانند زمان ماندن و زمان در صفحه به ،وان فاکتورهای رتبه بندی استفاده نمی کند.

جزئیات در مورد Navboost (از جمله اینکه در سال 2005 یا قبل از آن راه اندازی شد) در طول آزمایش ضد انحصار گوگل در اکتبر 2023. و اطلاعات بیشتر در مورد Navboost پس از افشای هزاران سند Google توسط یک منبع ناشناس در مارس 2024 مشخص شد.

چرا Navboost برای سئو مهم است؟

Navboost برای SEO مهم است زیرا به م،ای سیگنال های تعامل کاربر است می تواند بر رتبه بندی گوگل شما تأثیر می گذارد – که به نظر می رسد با آنچه قبلاً گوگل در مورد سیگنال های تعامل کاربر گفته بود، تناقض دارد.

در طول محاکمه ضد تراست در اکتبر 2023، پاندو نایاک گوگل شهادت داد: "Navboost یکی از سیگنال های مهمی است که ما داریم."

اگر کاربران روی نتایج شما کلیک نکنند یا با صفحات شما درگیر نشوند، ممکن است برای بهبود دید جستجوی خود با مشکل مواجه شوید. یا به نتایج تجاری دیگری دست پیدا کنید.

Navboost چگونه کار می کند؟

Navboost با ذخیره 13 ماه داده های تعامل کاربر و استفاده از این داده ها برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجو کار می کند.

اساساً، Navboost داده های تعامل کاربر را جمع آوری می کند و برای ایجاد امتیازات بازیابی اطلاعات صفحات وب (IR) استفاده می شود.

نمرات IR ارتباط صفحات وب با جستارهای جستجو را اندازه گیری می کند. این امتیازات به گوگل کمک می کند تا نتایج جستجوی احتمالی را فهرست کوتاه کند و در نهایت نتایج جستجو را رتبه بندی کند.

بر اساس یک سند گوگل لو رفته. در بیشتر موارد، ما باید حدس بزنیم که این معیارها به چه چیزی اشاره دارند:

  • absoluteImpressions
  • بد کلیک ها
  • کلیک می کند
  • goodClicks
  • برداشت ها
  • lastLongestClicks
  • unicornکلیک می کند
  • unsquashedClicks
  • unsquashedImpressions
  • unsquashedLastLongestClicks

Navboost داده های تعامل کاربر را بر اساس محلی و نوع دستگاه کاربر از طریق فرآیندی به نام «برش» ت،یم بندی می کند. که به گوگل اجازه می دهد نتایجی را که در زمینه های جستجوی مشابه عملکرد خوبی داشتند، اولویت بندی کند.

به ،وان مثال، اگر کاربران به طور واضح به دنبال نام ،ب وکار باشند، به جای یک جستجوی رایج، ممکن است Navboost نتیجه ،ب وکار محلی را در یک منطقه خاص اولویت بندی کند.

سیستم ،ب گوگل چیست؟

سیستم ،ب Google بر تعامل کاربر با ویژگی های SERP (،اصر غیر سنتی در صفحه نتایج جستجو) نظارت می کند تا به تعیین ویژگی هایی که باید در آینده نشان داده شوند کمک می کند.

این نشان می دهد که Glue در کنار Navboost برای ایجاد جذاب ترین SERP ممکن کار می کند.

به ،وان مثال، Glue ممکن است درصد کاربر، را که روی «نمایش بیشتر» در نمای کلی هوش مصنوعی کلیک می کنند، ردیابی کند:

دکمه S،w more در پایین ویژگی AI Overview SERP برجسته شده است.

و درصد کاربر، را که ماوس را روی چرخ فلک ویدیویی نگه می دارند یا تند تند می کشند، ردیابی کنید:

چرخ فلک ویدیویی در SERP دارای چهار ویدیو و دکمه مشاهده همه است.

اگر یک ویژگی SERP تعامل ضعیفی دریافت کند، ممکن است گوگل در آینده کمتر آن را در همان SERP نمایش دهد.

نحوه بهینه سازی برای Navboost

برای بهینه سازی برای Navboost، باید کاربران Google بیشتری را جذب کنید تا روی نتایج شما کلیک کنند و با محتوای شما درگیر شوند.

در اینجا چند نکته عملی برای بهبود نرخ کلیک وجود دارد:

  • ایجاد آگاهی از برند. از روش های مختلف برای ایجاد آگاهی از برند استفاده کنید. به این ترتیب، کاربران بیشتر احتمال دارد برند شما را بشناسند و روی نتایج جستجوی شما کلیک کنند.
  • تگ های ،وان و توضیحات متا قانع کننده بنویسید. تگ های ،وان و توضیحات متا نشان می دهد که صفحه شما در مورد چه چیزی است و می تواند در SERP ظاهر شود. در حالت ایده آل، آنها باید کاربران را متقاعد کنند که روی نتایج شما نسبت به رقبا کلیک کنند.
  • از نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید. نشانه گذاری طرحواره کدی است که به گوگل کمک می کند محتوای شما را درک کند، و می تواند به شما کمک کند قطعه های غنی (نتایج جستجو با ویژگی های اضافی و جلب توجه) به دست آورید.
  • برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه سازی کنید. کلمات کلیدی دم بلند عبارات جستجوی بسیار خاصی هستند. آنها تمایل به جذب رقابت کمتری از سایر سایت ها دارند، به این م،ی که شما می تو،د بخش بیشتری از کلیک ها را دریافت کنید. به علاوه، افرادی که از کلمات کلیدی طول، استفاده می کنند تمایل بیشتری به موضوع دارند.

و در اینجا چند نکته برای بهبود تعامل پس از حضور کاربران در وب سایت شما وجود دارد:

  • زمان را به ارزش کاهش دهید. با رسیدن سریع به اصل مطلب، دریافت آنچه را که از محتوای شما نیاز دارند را برای کاربران آسان کنید. برای کاهش خطر ،وج بازدیدکنندگان از صفحه شما بلافاصله پس از ورود.
  • تجزیه و تحلیل هدف جستجو. قبل از ایجاد محتوای متمرکز بر یک کلمه کلیدی، هدف جستجوی عبارت (آنچه کاربر می خواهد به آن برسد) را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما امکان می دهد محتوای رضایت بخش تری ایجاد کنید.
  • بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه. از طراحی وب سایت واکنش گرا استفاده کنید و محتوای خود را تطبیق دهید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه خوبی را برای کاربران دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهد.
  • بهبود سرعت بارگذاری. سرعت بارگذاری صفحه را بهبود دهید تا کاربران کمتر بی حوصله شوند و وب سایت شما را ، کنند.

دریافت کلیک بیشتر و تعامل بهتر برای Navboost خوب است. اما به خودی خود پاداش نیز دارد.

ردیابی معیارهای کلیدی عملکرد را شروع کنید

معیارهای کلیدی عملکرد را دنبال کنید تا ببینید آیا تاکتیک های بهینه سازی Navboost شما کار می کنند یا خیر.

می تو،د از کنسول جستجوی Google برای ردیابی میانگین رتبه بندی و نرخ کلیک برای جستجوهای برتر استفاده کنید. و از Google Analytics 4 برای سنجش میزان تعامل کاربران با صفحات خود استفاده کنید.

روش دیگر، از ابزار Organic Traffic Insights Semrush برای مشاهده تمام معیارهای کلیدی خود در یک مکان استفاده کنید.

بینش های ترافیک ارگ،ک داده های کنسول جستجوی Google، Google Analytics، و Semrush را برای هر URL، در بسیاری از معیارها نشان می دهد.

شما می تو،د تا 10 صفحه را به صورت رایگان م،تور کنید.



منبع: https://www.semrush.com/blog/navboost/