به دست آوردن شغل رویایی سئوی شما اغلب به این م،ی است که فقط برای اینکه پای خود را به در کنید، به یک رزومه برجسته نیاز دارید. اما دقیقا چگونه می تو،د دریافت کنید شما رزومه برای متمایز شدن از جمعیت؟
اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه.
برای شروع، به سادگی به من مراجعه کنید قالب رزومه سئو و از آن یک کپی تهیه کنید تا بتو،د دنبال کنید.
بیایید با وارد ، جزئیات اولیه خود شروع کنیم.

سرفصل رزومه شما اولین چیزی است که کارفرمای احتمالی شما می بیند – بنابراین باید فورا توجه آنها را جلب کند.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- نام کامل خود را به همراه نقش فعلی خود وارد کنید. اگر هنوز شغل سئو ندارید، «کارآموز سئو» را به ،وان شغل خود اضافه کنید. (به یاد داشته باشید که بعداً در بخش تجربه توضیح دهید که هنوز در حال یادگیری SEO هستید.)
- تحت آن، بیش از 50 کلمه را وارد کنید که به کارفرمای احتمالی شما درباره شما بگوید. من یک مثال در تصویر بالا آورده ام، اما این کلید فروش خودتان است. اتخاذ این رویکرد شما را مجبور می کند که کرک را قطع کنید. در صورت ،وم چندین نسخه را بازنویسی کنید.
- ایمیل خود را اضافه کنید به یاد داشته باشید که از یک آدرس ایمیل با فرمت “first-name.last-name” حرفه ای استفاده کنید و از آن اجتناب کنید این سناریوی شرم آور
- شماره تلفن و پروفایل های لینکدین و توییتر خود را وارد کنید. اگر این اکانت های رسانه های اجتماعی را ندارید، آنها را ایجاد کنید. وقتی ،ت به آدرس منزل شما میرسد، این اختیاری است، اما من دوست دارم آن را درج کنم.
- اگر وب سایت دارید آدرس سایت را وارد کنید.
- هنوز نگران ع، پروفایل نباشید. ما به آن خواهیم رسید بعد.
با این رویکرد، می تو،د ببینید که قبلاً در کمتر از 100 کلمه اطلاعات قابل هضم زیادی در مورد خودتان به کارفرمای آینده خود داده اید.
اتخاذ این رویکرد به این م،ی است که از رزومه ای که وافل می کند و مستقیماً به اصل مطلب نمی رسد، اجتناب می کنید.
چرا این مهم است؟
ا،ر مدیران استخدامی از نظر زمان ضعیف هستند – به این م،ی که آ،ین چیزی که می خواهند بخوانند رزومه ای است که مستقیماً به اصل مطلب نمی رسد. یک کاندیدا باید بتواند در سطح پایه با چه ،ی ارتباط برقرار کند. اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، یک مدیر استخدام ممکن است بعید بداند که نامزد بتواند با مشتریان خود در مورد سئو صحبت کند.
مرحله دوم این است که به تحصیلات خود اضافه کنید. ممکن است تعجب کنید که بد،د وقتی صحبت از استخدام برای نقشهای سئو میشود، به طور کلی، مدیران استخدام آنقدرها به دانستن توجه نمیکنند. دقیقا جایی که شما درس خوانده اید
تحقیقات ما همچنین نشان میدهد که مدرک کالج یا دانشگاه یکی از کماهمیتترین مهارتهایی است که مدیران استخدام SEO به دنبال آن هستند، بنابراین مهم است که این بخش را مختصر نگه دارید. اگر آنها کنجکاو هستند، یک مدیر استخدام ممکن است بعداً در مرحله مصاحبه در مورد تحصیلات شما بپرسد.

اینجاست که همه چیز برای یک مدیر استخدام جالب می شود. اگر تجربه مرتبطی در سئو دارید، اینجاست که باید آن را به نمایش بگذارید.
توصیه
به یاد داشته باشید که جدیدترین تجربه خود را در ابتدا قرار دهید و تجربه خود را در صفحه به ترتیب زم، مع، ترتیب دهید.
اگر هنوز شغل سئو نداشته اید و نمی د،د که آیا باید موقعیت های غیر سئو را به رزومه خود اضافه کنید، قطعاً می گویم آنها را وارد کنید. در مقطعی، احتمالاً مشاغل پاره وقت نیز داشته است.
نکته مهم در این مرحله این است که تجربه خود و مهارت هایی را که ،ب کرده اید به اشتراک بگذارید. این به مدیر استخدام این امکان را می دهد که تصویر واضحی از اینکه شما چه ،ی هستید ایجاد کند.
در اینجا چند نمونه از آنچه مدیران استخدام ممکن است در مورد دستاوردها و وظایف شما فکر کنند آورده شده است.
وظیفه / دستاورد | به مدیر استخدام چه می گوید؟ |
---|---|
روی زمینی برای مشتری «حفظ ۵۰۰۰ دلار» کار کرد | این نشان می دهد که شما قادر به کار با کالیبر خاصی از مشتری هستید. |
ارائه گزارش ماهانه به مشتری | این نشان می دهد که شما تجربه مواجهه با مشتری دارید و می تو،د مستقل کار کنید. |
ممیزی SEO | این نشان می دهد که شما می تو،د یک حسابرسی SEO را جمع آوری کنید و دانش فنی کافی برای انجام این کار را دارید. |
و در اینجا نحوه ارائه آن در رزومه آمده است:

برای انجام این:
- نام شرکت و نقش زیر را با تاریخ های استخدام خود وارد کنید.
- شرح کوتاهی از نقش را در حدا،ر 15 کلمه وارد کنید.
- در نقاط گلوله، دستاوردها یا کارهایی که در طول نقش روی آنها کار کردهاید را اضافه کنید.
- یک مرجع برای کار اضافه کنید (اختیاری است، اما می تواند افزودنی خوبی باشد).
وقتی ،ت به مهارتها میرسد، مدیران استخدام احتمالاً علاقهای به مهارتهای قلاببافی شما یا عشق شما به سیاهچالها و اژدها ندارند.

آنها به احتمال زیاد به خلاصه ای از مهارت های بازاریابی دیجیتال شما علاقه مند هستند – به ویژه اینکه چگونه از SEO برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنید. شما می تو،د ابزارهایی را در این بخش قرار دهید، اما همچنین خوب است حداقل یک مرجع به سئو و هر مهارت کلیدی دیگری که می خواهید به کارفرمای احتمالی خود نشان دهید، اضافه کنید.
به ،وان مثال، اگر قبلاً در زمینه سئوی فنی یا توسعه تخصصی تخصص دارید، آن را به ،وان مهارت خود در نظر بگیرید. اگر برای یک موقعیت ابتدایی درخواست می دهید، فقط “SEO” خوب است. هیچ، از شما انتظار ندارد در این مرحله متخصص باشید.
هنگام تکمیل این بخش، نام وب سایت خود را به همراه تاریخ ذکر کنید. تحت آن، چهار نقطه گلولهای را در نظر بگیرید. اولین امتیاز باید یک دستاورد رتبه بندی باشد و سپس سه وظیفه را که برای رسیدن به آن انجام داده اید نشان دهد. من یک مثال را در زیر آورده ام.

من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که این بخش چقدر می تواند مهم باشد. این نوع اطلاعات می تواند به شما در فرآیند استخدام برتری دهد، اما تنها در صورتی که آن را به درستی دریافت کنید. حتی اگر وبسایتی ندارید، توصیه میکنم که یک وبسایت را فقط برای انجام کامل این فرآیند جمعآوری کنید.
بسیاری از کاندیداها این اطلاعات را درج نمی کنند زیرا فکر می کنند مرتبط نیستند یا فقط وب سایت خود را ندارند.
لازم نیست وب سایت شما بهترین در جهان باشد یا حتی بهترین رتبه را داشته باشد. شما فقط باید نشان دهید که اصول سئو را می د،د و مراحل ساخت یک وب سایت را طی کرده اید.
بهترین نکته در مورد این بخش این است که هرگز ایجاد یک وب سایت به این آس، نبوده است، و پلتفرم های زیادی وجود دارد که می تو،د در عرض چند ساعت یک وب سایت بر روی آنها بسازید – حتی بدون تجربه. به ،وان مثال، وردپرس، Wix و S،pify. اینها همه پلتفرم هایی هستند که می تو،د نسبتاً سریع یک وب سایت ایجاد کنید.
این بخش همچنین نشان می دهد که شما تجربه قابل اثباتی در رتبه بندی یک وب سایت با استفاده از استراتژی ها و ابزارهای SEO دارید. این نشان می دهد که اگر بتو،د وب سایت خود را ایجاد و رتبه بندی کنید، احتمالاً می تو،د این کار را برای وب سایت مشتری نیز انجام دهید.
سئوکاران عاشق ابزار هستند و ما از نظرسنجی خود می د،م که ا،ر مدیران استخدام می خواهند تجربه استفاده از Ahrefs، Google Analytics و Google Search Console را ببینند.

حتی اگر اکانت پولی با Ahrefs ندارید، می تو،د ذکر کنید که از ابزار وب مستر Ahrefs استفاده کرده اید.

Ahrefs همچنین چندین ابزار سئو رایگان دارد که می تو،د از آنها برای ،ب تجربه بیشتر استفاده کنید. اگر از این ابزارها استفاده کرده اید، می تو،د آنها را ذکر کنید.
حقیقت تاسف بار این است که بسیاری از گواهینامه های SEO ارزش آن را ندارند، اما این بدان م،ا نیست که شما نباید آن را درج کنید. هر در رزومه شما
دو دوره گواهینامه اساسی وجود دارد که من شخصاً به شما توصیه می کنم برای یک موقعیت سطح ابتدایی که مدیران استخدام به آن علاقه مند هستند در رزومه خود بگنج،د:
آن ها هستند:
دلیل گنجاندن این دو این است که دوره گواهینامه Ahrefs زمینه فوق العاده ای را در تمام جنبه های SEO به شما می دهد. گواهی GAIQ همچنین به کارفرمای احتمالی شما ثابت می کند که شما راه خود را در Google Analytics، یکی از پرکاربردترین ابزارهای تحلیلی صنعت، می شناسید.
اگر به زب، غیر از ،یسی صحبت می کنید، ارزش دارد که این موارد را در رزومه خود بیاورید. برخی از مدیران استخدام ممکن است به دنبال SEO برای کار در سایت های چند زبانه باشند و مهارت در زبان دیگری می تواند شما را در مقابل سایر نامزدها برتری دهد.
برای افزودن این مورد به رزومه خود، به سادگی زبان و سپس سطح مهارت خود را در زیر اضافه کنید، همانطور که در اینجا نشان داده شده است:

وقتی صحبت از علایق به میان میآید، اینجا جایی است که میتو،د کمی موهایتان را رها کنید و در مورد چیزهایی غیر از سئو صحبت کنید.

بسیاری از مدیران استخدام تصمیم می گیرند در مورد علایق شما در مرحله مصاحبه صحبت کنند تا شما را در مصاحبه راحت کنند، بنابراین می تواند خوب باشد که بخش “علاقه ها” را به ،وان نکات بالقوه صحبت در مرحله مصاحبه در نظر بگیرید. امیدواریم، ناگفته نماند که در اینجا باید به موضوعات نسبتاً غیر بحث برانگیز پایبند باشید.
اضافه ، یک ع، نمایه ا،امی نیست، اما در صورت تمایل می تو،د ع،ی را اضافه کنید. شایان ذکر است که برخی از شرکت ها رزومه شما را ناشناس می کنند تا از عدم تعصب در فرآیند استخدام اطمینان حاصل کنند.
اگر میخواهید یک ع، نمایه اضافه کنید، میتو،د به آن بروید این وب سایت. به سادگی دستورالعمل ها را دنبال کنید و یک ع، پروفایل حرفه ای آپلود کنید.
در زیر یک اسکرین شات از تنظیمات من است تا بتو،د آنها را تکرار کنید.

وقتی خوشحال شدید، کلیک کنید ذخیره تصویر و آن را در الگوی اسلایدهای گوگل.
برای انجام این کار در اسلایدهای گوگل، روی:
درج کنید > تصویر > از کامپیوتر بارگذاری کنید
هنگامی که تصویر آپلود شد، تغییر اندازه آن و قرار دادن آن بر روی ع، موجود در گوشه سمت راست بالا مطرح می شود.
وقتی صحبت از ع، نمایه به میان می آید، شایان ذکر است که این ع، کمتر به خود رزومه مربوط می شود و بیشتر به ایجاد یک تصویر حرفه ای و ثابت در شبکه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف می پردازد. بنابراین پس از تولید، با خیال راحت ع، پروفایل جدید خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی اضافه کنید.
هنگامی که از رزومه خود راضی بودید، می تو،د آن را صادر کنید. برای این کار به رزومه خود رفته و بر روی آن کلیک کنید دانلود > سند PDF (.pdf).
Sidenote.
اگر می خواهید ظاهر قالب رزومه را بیشتر سفارشی کنید، می تو،د از آن استفاده کنید این ابزار برای ویرایش قالب PDF مطابق مشخصات خود. قالب رزومه سئو ما با ایجاد شده است نوآوری و برای سهولت در ویرایش به فرمت اسلایدهای Google تبدیل شد.
افکار نهایی
ایجاد یک رزومه سئو که توجه مدیر استخدامی را به خود جلب کند از نظر فنی سخت نیست – اما برای درست ، آن به کمی تلاش و پشتکار نیاز دارد.
امیدوارم این راهنما برای شما مفید بوده باشد و شما را یک قدم به شغل رویایی خود نزدیکتر کند. سوالات بیشتری دارید؟ به من پینگ کن در توییتر. 🙂
منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-specialist-resume/