بازاریابی 101: پژوهش مخاطب چیست؟
انتشار: آذر 02، 1403
بروزرسانی: 29 خرداد 1404

بازاریابی 101: پژوهش مخاطب چیست؟


تحقیق در مورد مخاطب بخش مهمی از بازاریابی و تبلیغات است. با درک نیازها و نکات دردناک افرادی که با برند شما در تعامل هستند، می تو،د پیام رس،، سئو و مهمتر از همه جذب مشتری را بهبود ببخشید.

پژوهش مخاطب چیست؟

تحقیق در مورد مخاطبان این است که چگونه ،ب و کارها با مشتریان هدف خود - جمعیت شناسی، رفتارها، نیازها و نقاط دردناک آنها آشنا می شوند. این کلید ایجاد بازاریابی است که واقعاً با افراد من، ارتباط برقرار می کند و نتایج بهتری را به همراه دارد.

انجام تحقیق درباره مخاطب مست،م توجه به اندازه، ،یب و معیارهای تعریف مخاطبان شماست.

img-semblog

در نتیجه تحقیقات خود، می تو،د مخاطبان خود را به گروه هایی به نام بخش ت،یم کنید. این افراد دارای ویژگی های خاصی هستند - برای مثال سن، علایق یا تعداد دفعات استفاده از یک محصول.

از آنجا می تو،د کمپین های بازاریابی، محتوا و تبلیغات خود را با مخاطبان خود مرتبط تر کنید.

مزایای پژوهش بر روی مخاطب چیست؟

انجام تحقیقات مخاطبان هدف بینش هایی را ارائه می دهد که می تواند به ،ب و کار شما کمک کند تا سریعتر و کارآمدتر به اه، خود دست یابد. این می تواند به بهبود جذب مشتری، حفظ مشتری و درآمد منجر شود.

تحقیقات مخاطب همچنین به بازاریابان کمک می کند تا با افرادی که بیشترین اهمیت را دارند در ارتباط باشند. دانستن میانگین سنی گروهی از افراد، نقاط دردناک و ترجیحات آنها به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا به جای یک مفهوم انتزاعی، مخاطبان خود را به ،وان افراد واقعی ببینند.

مهمتر از همه، به بازاریابان این امکان را می دهد که عمیق تر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند، زیرا آنها درک می کنند که چگونه فکر می کنند، رفتار می کنند و زندگی می کنند.

در عین حال، تحقیقات مخاطبان می تواند فرصت ها و موانع را برای برند شما برجسته کند.

به ،وان مثال، اگر رقبای شما سعی در برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر شما دارند اما موفق نمی شوند، تحقیقات مخاطب می تواند نشان دهد که چرا و چگونه می تو،د محتوایی ایجاد کنید که با موفقیت بیشتری طنین انداز شود.

سپس نام تجاری شما می تواند کمپین های مرتبط تری برای مخاطبان ایجاد کند و از رقبا جلوتر بماند.

هنگام انجام تحقیقات مخاطبان، ا،ر شرکت ها این کار را انتخاب می کنند یک شخصیت ،یدار ایجاد کنید، که مشتری ایده آل را از نظر کانال های ترجیحی، پیام رس، و انگیزه های آنها توصیف می کند.

شخصیت های ،یدار، تحقیقات مخاطب را انس، می کنند و اطمینان می دهند که شما با مشتریان من، به روش درست صحبت می کنید.

چگونه مخاطب هدف خود را تحقیق کنید

تحقیق در مورد مخاطب یک فرآیند مداوم است که می تواند معیارهای کمی و کیفی را جمع آوری کند.

تحقیقات کمی

تحقیقات کمی شامل حقایق، ارقام و آمار برای ارائه یک نمای کلی از بخش های مخاطبان شما است.

این داده ها شامل جمعیت شناسی کاربران (سن، مکان، تحصیلات و حرفه) و رفتار کاربران (فعالیت آنلاین، عادات ،ید) است.

می توان آن را از طریق ابزارهای تحلیلی جمع آوری کرد که محل استقرار کاربران و همچنین نحوه تعامل آنها با مواد و محصول بازاریابی شما را ردیابی می کند. فرم های جمع آوری داده ها برای اطلاعات کمی نیز موثر هستند.

تحقیق کیفی

از سوی دیگر، تحقیقات کیفی، بینش های شخصی را از پایگاه کاربر شما دریافت می کند. برای مثال، ممکن است شامل جمع آوری نظرات، تجزیه و تحلیل بازخورد، انجام مصاحبه های ،وجی، بررسی نتایج نظرسنجی و بررسی پرسش های متداول مربوطه باشد.

علاوه بر این، روانشناسی کاربران - مانند علایق، نظرات و سبک زندگی - را از طریق گروه های متمرکز، نظرسنجی ها، پرسشنامه ها و فرم های بازخورد جمع آوری می کند.

چگونه این اطلاعات را جمع آوری می کنید؟

ابزارهایی مانند مولدهای نظرسنجی، آزمون سازان و جلسات حضوری می توانند به جمع آوری داده های مخاطبان کمک کنند.

علاوه بر این، ابزارهای پژوهشی مخاطبان می توانند بینش های کیفی ایجاد کنند، تحقیقات مخاطبان را به روز، صحیح و بر اساس نیازهای تجاری شما پردازش کنند. چنین راه حل هایی در زمان صرفه جویی می کنند و دقیق تر از تحقیقات دستی مخاطب هستند.

نمونه های تحقیق مخاطب

ابزارها و منابع مختلفی برای کمک به ،ب و کارها در انجام تحقیقات جامع مخاطبان در دسترس است. این روش ها درک عمیق تری از مشتریان شما ارائه می دهند که می تواند استراتژی های بازاریابی شما را راهنمایی کند.

مصاحبه با مشتری

صحبت مستقیم با مشتریان از طریق تلفن یا حضوری یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین راه ها برای شناخت مخاطبان هدف است. مکالمات در زمان واقعی به شما دریچه ای به زندگی، انگیزه ها و موانع ،ید مشتریان می دهد.

همچنین محرک های ،ید را نشان می دهد و می تواند کانال ها یا مطالب بازاریابی ناشناخته ای را برای شما ایجاد کند تا به سمت آن ها گرایش پیدا کنید. بعلاوه، می تو،د کلمات خود مشتریان را در پیام های خود ادغام کنید تا با آنها طنین اندازی بیشتری داشته باشید.

تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل رقابتی شامل نظارت بر مواد بازاریابی رقبا و تعامل با مشتری است. این شامل کانال های رسانه های اجتماعی رقبا، کمپین های ایمیل، وب سایت ها، پیشنهادات تبلیغاتی و نظرات مشتریان است.

نگه داشتن در بالای این زمینه ها می تواند نشان دهد که رقبای شما در کجا نیازهای مخاطبان را برآورده نمی کنند و شکاف هایی را برای برند شما ایجاد می کند.

نظرسنجی و پرسشنامه

چه در وب سایت شما، چه از طریق ایمیل یا در طی تماس تلفنی، نظرسنجی ها و پرسشنامه ها فرصت هایی برای پرسیدن سؤالات خاص از مخاطبان یا ارزیابی تجربه آنها از برند شما هستند. همچنین می تو،د با استفاده از این منابع داده های بیشتری درباره مخاطبان جمع آوری کنید، و همچنین برای مشتری، که آن ها را تکمیل می کنند، جوایزی ارائه دهید.

برای برندهایی که مخاطبان زیادی دارند، ابزارهای تحلیل مخاطب به طور خودکار داده ها را برای بخش های مخاطب تجزیه و تحلیل و تجسم می کنند.

این ابزارها علاوه بر این می توانند با تجزیه و تحلیل رقابتی پشتیب، کنند و از داده های جمعیتی فراتر رفته و رفتارها و احساسات کاربران را نشان دهند.

بیایید نگاهی دقیق تر به ابزارهایی بیندازیم که می توانند به تحقیق و تحلیل مخاطب کمک کنند.

اپلیکیشن هوش مخاطب Semrush

این اپلیکیشن هوش مخاطب از مرکز برنامه Semrush گزارش هایی در مورد جمعیت شناسی، شخصیت، وابستگی رسانه ای، طرز فکر ،ید، علایق، اجتماعی-اقتصادی و موارد دیگر مخاطبان شما ایجاد می کند.

اپلیکیشن هوش مخاطب از مرکز اپلیکیشن Semrush

این اطلاعات بینش های داده ای را در مورد بخش های مختلف مصرف کننده اجتماعی به ،ب وکارها ارائه می کند و به برندها قدرت می دهد تا با مخاطبان اجتماعی به شیوه ای م،ادارتر درگیر شوند.

این برنامه دارای یک ادغام IBM Watson است که ویژگی های شخصیتی مخاطبان را با تمرکز بر 5 تیپ شخصیتی بزرگ اقیانوسی. در نتیجه، برندها می توانند از داده های مربوط به طرز فکر ،ید و عادات آنلاین افراد استفاده کنند.

اطلاعات شخصیت مخاطب

این اپلیکیشن همچنین من، ترین پلتفرم ها، کانال ها و ،وجی ها را برای برندها برای دستیابی به مخاطبان در مقیاس مشخص می کند. داده ها را می توان توسط کل مخاطب یا بر اساس بخش مخاطب مشاهده کرد.

داده های تعامل را می توان برای سه نوع محتوا مشاهده کرد: پسندیده، اشتراک گذاری شده و تأثیرگذار.

در جاهای دیگر، کاربران می توانند نقاط داده را با میانگین ملی یا جه، مقایسه کنند و تشخیص روندها و استفاده از آنها را با مواد بازاریابی شما آسان تر می کنند.

برندها همچنین می توانند تأثیرگذاران و شرکای خود را از طریق برنامه دریافت کنند، و همچنین ببینند که چگونه مخاطبان با رقبا درگیر می شوند و مخاطبان دست نخورده رقبا را تجزیه و تحلیل می کنند.

تأثیرگذاران مخاطب و تجزیه و تحلیل برندها

با استفاده از این قابلیت، می تو،د به طور کامل مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و تعامل و دسترسی برند خود را افزایش دهید.

یک نسخه رایگان از Audience Intelligence با برخی محدودیت ها در دسترس است. هزینه طرح پرداخت شده 150 دلار در ماه است و دارای 9 بخش داده های عمیق در مورد مخاطبان، به علاوه گزینه های گزارش بیشتر است.

Semrush .Trends به ،ب وکارها کمک می کند تا روندهای بازار را کشف کنند و بینش رقابتی در مورد هر وب سایت و بخش در 190 کشور به دست آورند.

این ابزار دارای عملکرد کاوشگر بازار است، که در آن برندها یک ع، فوری عمیق از بازار خود به همراه فهرستی از بازیگران برتر، سهم آنها در بازار، روندهای صنعت کلیدی و ویژگی های مخاطبان دریافت می کنند. با این اطلاعات می تو،د پویایی رشد نزدیک ترین رقبای خود را بررسی کنید.

ابزار تحقیق بازار Semrush .Trends

Traffic Analytics به ،ب و کارها این امکان را می دهد که عملکرد هر وب سایتی را ببینند و استراتژی های بازاریابی دیجیتال هر رقیب را درک کنند. این ویژگی با تجزیه کانال به کانال، از جمله اولویت های جذب ترافیک (مستقیم، جستجو، ارجاع یا پولی) ارائه می شود.

همچنین بینش هایی در مورد ایجاد می کند تجزیه و تحلیل ترافیک مانند منابع، صفحات برتر، تعامل و معیارهای وب سایت. در جای دیگر، تب \'EyeOn\' به طور خودکار فعالیت های رقبا، مانند محتوای جدید و تغییرات تبلیغاتی را ردیابی می کند.

برگه «One2Target» بینش های منحصربه فردی را ارائه می کند مخاطب هدف ویژگی هایی مانند اقتصاد اجتماعی، رفتارها، همپوش، مخاطبان و جمعیت شناسی.

Semrush.Trends فقط با اشتراک Semrush در دسترس است.

تحقیقات موثر بر روی مخاطبان برای تصمیم گیری هوشمندانه در ،ب و کار حیاتی است. ابزارهای دیجیتال جمع آوری بینش عمیق در مورد بازار هدف خود را به صورت خودکار و در زمان واقعی آسان تر از همیشه می کنند.

برای درک بهتر مخاطبان خود آماده اید؟

را امتحان کنید اپلیکیشن هوش مخاطب Semrush برای انجام تحقیق در مورد مخاطبان خود و دریافت پاداش های تجاری.



منبع: https://www.semrush.com/blog/audience-research/