احتمالاً با ویژگی های SERP آشنا هستید. ما آنها را به ،وان هر ،صر اضافی در صفحه نتایج موتور جستجو تعریف می کنیم که چیز جدیدی را به قالب معمولی یک نتیجه جستجو اضافه می کند.
با این نتایج ویژه که گوگل را تحت کنترل خود درآوردهاند، آیا مید،د چگونه به رقبای شما کمک میکنند یا مانع آن میشوند؟
اگر میخواهید به این نوع دادهها دسترسی داشته باشید، بهتازگی دادهها را در تحقیقات ارگ،ک بهروزرس، کردهایم. اکنون، میتو،د ببینید که آیا رقبای شما از ویژگیهای SERP که برای آن رتبهبندی میکنند سود میبرد یا خیر، و سپس از این دادهها برای یافتن فرصتهای بیشتر برای رشد استفاده کنید.
چه خبر؟
ما تغییرات زیادی برای کمک به رشد سایت شما ایجاد کرده ایم. پیش از این، رتبه بندی ویژگی های SERP و موقعیت های ارگ،ک با هم در یک ردیف گروه بندی می شدند. اکنون می تو،د رتبه بندی ارگ،ک یک سایت و رتبه بندی SF را به طور جداگانه ارزیابی کنید.
اکنون می تو،د پیگیری کنید:
- موقعیت های ویژگی SERP و ترافیک ،نی جدا از موقعیت های ارگ،ک سنتی
- روندهای ویژگی SERP در طول زمان به صورت روزانه
- ترافیک ،نی یک دامنه تنها از ویژگی های SERP دریافت می کند

اکنون کدام ویژگی های SERP را دنبال می کنیم؟
ما تعداد ویژگی های SERP را که می تو،د ردیابی کنید از 24 به 38 افزایش داده ایم.
در زیر لیست کامل آمده است. ستاره به این م،ی است که یکی از 14 ویژگی جدید است اکنون می تو،د با این به روز رس، ردیابی کنید.

میتو،د نمونههایی از تمام ویژگیهای SERP را که در Semrush دنبال میکنیم، در پایگاه دانش خود مشاهده کنید. و می تو،د داده های جدید ویژگی SERP را در ابزارهای زیر مشاهده کنید:
چرا ردیابی داده های ویژگی SERP مهم است؟
در گذشته، صفحه اول گوگل دارای 10 لینک آبی بود و به ،وان یک سئو، کلمات کلیدی من،ی را برای رتبه بندی در جایگاه اول پیدا می کردید.
اما چشم انداز SERP به قدری تغییر کرده است که برای جذب مخاطب هدف شما بیش از رتبه بندی لازم است.
کوین ایندیگ این روند را به خوبی خلاصه می کند:

Google ویژگیهای SERP بیشتری را برای کمک به جستجوگران نشان میدهد. شما باید سعی کنید برای تمام ویژگیهای SERP که کلیدواژه هدفتان را راهاندازی میکند، رتبهبندی کنید، درست است؟
متأسفانه، آنقدرها هم ساده نیست.
رتبه بندی برای ویژگی SERP به این م،ی نیست که ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. به ،وان مثال به این قطعه ویژه در زیر نگاه کنید. نیازی به کلیک ، نیست زیرا پاسخ درست همانجا است.

راه حل؟ هنگامی که به دنبال ایده های جدید برای کلمات کلیدی هستید، رویکردی جامع را در پیش بگیرید.
به ،وان مثال، به انتخاب کلمات کلیدی بر اساس هدف، دشواری و حجم جستجو ادامه دهید. اما اکنون میتو،د ویژگیهای SERP ایجاد شده توسط این کلمات کلیدی و دادههای همراه با آن را نیز در نظر بگیرید تا تصویر کامل را به دست آورید.
بدون انجام این کار، میتو،د کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهید که به نظر میرسد ترافیک جستجو را جذب میکنند و این کار را نمیکنند.
راه هایی برای استفاده از داده های SERP در استراتژی سئو
وقتی بد،د چه چیزی بیشترین ترافیک را برای رقیب شما به ارمغان می آورد، ایجاد یک استراتژی سئو رقابتی آسان تر است.
وانمود کنید که یک بازاریاب دیجیتال هستید و مشتری شما یک وبلاگ نویس مواد غذایی است که به دنبال جذب ترافیک وب بیشتر است. بیایید ببینیم چگونه می تو،د با درک استراتژی ویژگی SERP رقیب خود به مشتری خود کمک کنید.
انجام تحلیل رقابتی
به Organic Research بروید و دامنه رقیب را تایپ کنید.

پس از آن، به گزارش موقعیت ها بروید. در اینجا میتو،د ویژگیهای SERP خاص را در بالا فیلتر کنید یا به ستونهای SF و Positions نگاه کنید.

سپس، میتو،د ببینید کدام ویژگیهای SERP به طور بالقوه بیشترین ترافیک را به سمت رقیب خود میبرند، با مرتبسازی بر اساس بیشترین به کمترین ترافیک.
طبق این ج،، دامنه وارد شده به دلیل ویژگی دستور العمل SERP که به وب سایت پیوند می دهد، ،نی ۲.۶ هزار بازدید ماهانه از جستجوی ارگ،ک دریافت می کند.

میتو،د به مشتری خود کمک کنید تا محتوایی پیرامون دستور پخت پودینگ تافی ،بنده اصلی ایجاد کند و سپس آن صفحه را با آن علامتگذاری کنید طرح دستور پخت برای بهبود شانس گرفتن یک نقطه مشابه در SERP.
روندهای ویژگی SERP را دنبال کنید تا بینش خود را در مورد استراتژی رقابت به دست آورید
با مشاهده روندهای ویژگی SERP در گزارش مرور کلی تحقیقات ارگ،ک، می تو،د ببینید که آیا رقبای مشتری شما در طول زمان ترافیک بیشتری به دست می آورند یا خیر.

میتو،د ببینید که چگونه سایت مثال بالا انرژی بیشتری را برای به دست آوردن ویژگیهای منحصر به فرد SERP در طول زمان متمرکز کرده است و ترافیک آنها با آن افزایش یافته است. ممکن است این روند ارزش بررسی باشد.
با هدف قرار دادن ویژگی های SERP که بیشترین ترافیک را برای آنها به ارمغان می آورد، یک استراتژی محتوای موثرتر ایجاد کنید.
حالا، فرض کنید همان مشتری وبلاگ نویس غذای شما یک دستور پخت خمیر کوکی عالی ارائه کرده است. برای اینکه بیشترین توجه را به آن داشته باشید، میتو،د به ویژگیهای SERP رقیب که توسط پرسشهایی که حاوی «خمیر کوکی» هستند، نگاه کنید.
بیایید از cookingcl،y.com به ،وان رقیبی که می خواهید تحلیل کنید استفاده کنیم.

پس از آن، به گزارش موقعیت ها بروید.

در اینجا میتو،م ببینیم که چه نوع ویژگیهای SERP احتمالاً ترافیک را به سایت رقیب شما برای جستجوی «خمیر کوکی» هدایت میکند. روی فیلتر “همه موقعیت ها” کلیک کنید.

اکنون فهرستی از کلمات کلیدی دارید که به طور طبیعی با محتوای شما مطابقت دارند به علاوه ویژگی های SERP که آنها را به وب سایت شما می آورد.

با بهینه سازی محتوای خود برای یک ویژگی SERP که احتمالاً بیشترین ترافیک را به وب سایت شما وارد می کند، آن را یک قدم جلوتر بردارید.

در اینجا، میتو،د اولویتبندی اضافه ، طرح دستور غذا را بر طرح مرور به دستور جدید خود انتخاب کنید. درعوض، میتو،د بعداً آن صفحه را با طرح بررسی علامتگذاری کنید.
چگونه داده های مربوط به ویژگی های SERP را جمع آوری می کنیم؟
3 نوع ویژگی SERP وجود دارد که ما آنها را دنبال می کنیم:
1) ویژگی های SERP که موقعیت ارگ،ک را غنی می کند
این ویژگی ها همچنین به ،وان “نتایج غنی” شناخته می شوند، اطلاعات بیشتری را به موقعیت ارگ،ک موجود اضافه می کنند. به ،وان مثال می توان به پیوندهای سایت، نظرات، تصاویر و ویدئوها اشاره کرد.

در جعبه ابزار ما، آنها با نماد ویژگی منحصر به فرد SERP و شماره موقعیت نشان داده می شوند.

2) ویژگی های SERP که مستقل از موقعیت ارگ،ک هستند
گروه دوم ویژگی های SERP هستند که از رتبه بندی ارگ،ک استاندارد جدا شده اند. به ،وان مثال می توان به پانل های دانش، چرخ فلک های توییتر و بلوک های دستور غذا اشاره کرد.

آنها فقط با نماد ویژگی منحصر به فرد SERP خود در ستون موقعیت ها نشان داده می شوند. هیچ موقعیت خاصی وجود ندارد که بتو،م به این موارد ببندیم زیرا آنها مستقیماً به یک فهرست ارگ،ک “سنتی” مانند پیوندهای سایت یا ستاره های بررسی مرتبط نیستند.

3) ویژگی های SERP که به یک دامنه پیوند نمی دهند
آ،ین گروه از ویژگیهای SERP که میتو،م آنها را تحلیل کنیم، یا اصلاً به یک دامنه پیوند نمیدهند یا در حال حاضر نمیتو،م آن دادهها را جمعآوری کنیم. نمونه هایی در این دسته عبارتند از پاسخ های فوری، تصاویر برجسته و پروازها.

وقتی در تحقیقات ارگ،ک هستید، میتو،د بد،د که چه زم، یکی از این ویژگیها در SERP یک کلمه کلیدی است، زیرا در ستون «SF» فهرست شده است.

میتو،د این اطلاعات را با استفاده از فیلتر جدید در تحقیقات ارگ،ک مرتب کنید.

ببینید کدام ویژگی های SERP به رقبای شما کمک می کند
وقتی داده هایی برای کمک به تصمیم گیری دارید، تصمیمات بهتری می گیرید. ما فکر می کنیم این به روز رس، به شما امکان می دهد:
- تحلیل های رقابتی بهتری انجام دهید
- SERP ها را سریعتر تجزیه و تحلیل کنید
- بینش های پنهان SEO را پیدا کنید
- فرصت های بیشتری برای ترافیک جستجو پیدا کنید
- رشد را در سطح دانه ای گزارش کنید
بنابراین، قبل از تجزیه و تحلیل ویژگی های SERP رقیب خود، شروع به تجزیه و تحلیل کنید. سپس، طرحی را ارائه دهید که برند شما را در سرتاسر SERP ها قرار دهد – و شاهد ورود ترافیک خود باشید.
در مورد ویژگی های جدید SERP که اکنون می تو،د با پیوندهای زیر پیگیری کنید، بیشتر بخو،د.
- ویدئوهای کوتاه
- داستان های وب
- کاربرد
- لیست برنامه
- دستور پخت
- چرخ فلک توییتر
- یافتن نتایج روشن است
- تورفتگی
- اخبار
- من،ت ها
- بسته آدرس
- مشاهده نتایج درباره
- محصولات مرتبط
- محصولات محبوب
منبع: https://www.semrush.com/blog/serp-feature-update-2023