بررسی های اجمالی هوش مصنوعی گوگل (AIOs) به وضوح اینجا هستند و به وضوح اینجا هستند تا بمانند. در حالی که در نهایت به چه چیزی تبدیل میشوند و چگونه تکامل مییابند هنوز ناشناخته است، میتو،م تشخیص دهیم که AIOs چند وقت یکبار ظاهر میشوند، برای چه کلمات کلیدی و غیره.
با این حال، حتی با وجود این داده ها، هنوز چیزی در مورد آنها و اهمیت آنها برای بازاریابان جستجوگر من را آزار می دهد. درک AIOها و تمایلات آنها در نحوه و زمان ظاهر شدن آنها حیاتی است، اما به طور کامل اهمیت یک AIO را از منظر SEO نشان نمی دهد.
به همین دلیل است که می خواهم بفهمم:
مکانهای URL در AIO چقدر سازگار هستند؟
Google چقدر به طور مداوم یک URL را در همان AIO برای کلمه کلیدی ی،ان نشان می دهد؟ اگر قرار دادن URL به طور باورن،ی ناسازگار است، چه م،ایی برای وب سایت ها دارد؟
آیا هنوز هم باید تلاش زیادی برای هدف قرار دادن AIOها به همان شکلی که اکنون احساس می شود انجام شود؟ اگر قرار دادن URL بسیار فرار است، چه م،ایی برای ارزش ظاهر شدن در یک AIO دارد؟
به سادگی، بدون درک یکپارچگی URL در AIOها، درک اینکه چقدر ایمن ، جایگاه شما در آن ها برای وب سایت ها، SEO ها و تیم های بازاریابی از همه نوع اهمیت دارد، دشوار است.
سپس بیایید نگاهی به سازگاری URL در AIOها بیندازیم.
آمار کلیدی
برای کلمات کلیدی که نمای کلی هوش مصنوعی حداقل 20 روز از 31 روز ظاهر شده است:
- 0 کلمه کلیدی دارای 100٪ سازگاری URL بودند
- 96 درصد از تغییرات URL نیز تغییرات دامنه بود
- 91٪ از URL های مورد مطالعه در مقطعی از AIO ها حذف شدند
- فقط 43 درصد از URL های حذف شده در اوا، ماه به AIO بازگشتند
روش شناسی
ما نمونه ای از 1500 کلمه کلیدی را از پایگاه داده تلفن همراه ایالات متحده و 1500 کلمه کلیدی را از پایگاه داده دسکتاپ ایالات متحده مطالعه کردیم. ما فقط کلمات کلیدی ،یسی را انتخاب کردیم که حداقل 20 مورد از 31 روز اکتبر 2024 باعث ایجاد یک AIO شود.
به طور متوسط، ما حدود 5 URL منحصر به فرد را در یک AIO برای دسکتاپ و 4 URL منحصر به فرد برای تلفن همراه مشاهده کردیم. در مورد دامنه ها، ما حدود 5 دامنه منحصر به فرد را در یک AIO برای دسکتاپ و 3 دامنه برای موبایل دیدیم.
آیا گوگل آدرسهای اینترنتی را در مرورهای هوش مصنوعی تغییر میدهد؟
پاسخ کوتاه این است، بله.
همانطور که قبلاً در بخش روش شناسی ذکر شد، ما به 1500 کلمه کلیدی نگاه کردیم که حداقل 20 روز از 31 روز تجزیه و تحلیل شده، یک AIO ایجاد ،د. از بین این کلمات کلیدی، گوگل حداقل یک بار در همه آنها یک URL را در AIO مربوطه خود تغییر داد.
به این م،ی، 0٪ از کلمات کلیدی که ما تجزیه و تحلیل کردیم، URL های ی،، را در سرتاسر خود حفظ ،د.
حداقل یک تغییر URL در طول دوره جمع آوری داده ها برای همه 1500 کلمه کلیدی وجود داشت. و این هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ است.
این 0% نکته مهمی است. ما در اینجا در مورد پیوسته ترین مرورهای هوش مصنوعی صحبت می کنیم. اگر گوگل URL ها را در یک AIO که به ندرت برای یک کلمه کلیدی ظاهر می شود، عوض کند، یک چیز است. با این حال، در اینجا، ظاهر AIOها برای کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل شده کاملاً سازگار است.
به این م،ی که گوگل آدرسهایی را در AIO که برای سئوکارها مهم است تغییر میدهد.
سوال این است که چند وقت یکبار آن URL ها را تعویض می کند؟
تغییرات URL در نمای کلی هوش مصنوعی
درک این موضوع که Google URL ها را در آنچه که من آن را “نمایش کلی هوش مصنوعی ثابت” می نامم (ی،ی برای کلمات کلیدی که حداقل 20 روز از 31 روز ردیابی شده یک نمای کلی هوش مصنوعی ایجاد کرده اند) عوض می کند) یک چیز است. درک اینکه چگونه گوگل به طور مداوم این کار را انجام می دهد چیز دیگری است.
با نگاهی به تعداد کل روزهایی که یک کلمه کلیدی یک AIO را در دوره داده تولید کرد، دیدیم که گوگل در 55.99٪ از آن روزها (54.77٪ در تلفن همراه) URL را تغییر داده است.
به این فکر کنید که ثبات URL در AIOها فقط در 4 مورد از هر 10 روز وجود دارد. خیلی پایدار نیست
اما میانگین تعداد تغییرات URL توسط گوگل در طول دوره گزارش چقدر است؟
به طور متوسط، ما ردیابی کردیم که Google URL های موجود در AIOهای گفته شده را 12.32 بار در دسکتاپ و 12.49 بار در تلفن همراه تغییر می دهد.
وقتی به آن فکر می کنید بسیار فرار است. حدا،ر تعداد روزهایی که AI Overview میتوانست در اینجا ظاهر شود 31 روز و حداقل 20 روز بود.
12 URL در طول 20 روز تغییر می کند؟ این مقدار زیادی است. البته اگر AIO 31 روز از 31 روز ظاهر شود کمتر قابل توجه است. با این حال، میانگین تعداد نمایش های یک AIO برای یک کلمه کلیدی خاص در مجموعه داده ها 22 روز در دسکتاپ و 23 روز در تلفن همراه بود.
همچنین همه چیز بستگی به این دارد که چند URL در AIO وجود دارد که میخواهید بگیرید.
اگر 100 URL وجود داشته باشد (هیچ آدرس اینترنتی وجود ندارد) ممکن است تغییر 12 مورد از آنها در طول زمان نگران کننده نباشد.
با این حال، به طور متوسط فقط 5 URL منحصر به فرد روی دسکتاپ (4 در تلفن همراه) در AIO وجود داشت که در مجموعه داده های ما ظاهر می شد (برای یادآوری، اینها AIO هایی هستند که در سمت ثابت تر بودند و حداقل برای 20 بار ظاهر شدند. از 31 روزی که ما پیگیری کردیم).
در پایان، ما در مورد میانگین 22 نمونه AIO برای یک کلمه کلیدی صحبت می کنیم، با میانگین 5 URL در هر نمونه (در مجموع 110 URL ظاهر به طور متوسط)، و 12 تعویض URL ها، همه در بازه یک. ماه
با مقایسه آنچه در ابتدای ماه با پایان آن دیدیم، تنها 6.7 درصد از URL های دسکتاپ (4.7 درصد در تلفن همراه) که در هفته اول اکتبر مشاهده شده بودند، در هفته آ، همچنان وجود داشتند.
به نظر می رسد بسیار فرار است، اما شاید گوگل هر بار فقط یک URL را تغییر می دهد؟ 12 تغییر URL از 110 نمونه متوسط URL اصلاً وحشتناک نیست.
سوال این است که چند بار واقعاً این اتفاق می افتد؟
فرکانس جایگزینی URL در بررسی های اجمالی هوش مصنوعی
آیا گوگل هر روز و هر دو روز یکبار URL ها را در یک AIO معین تعویض می کند؟
برای این AIOهای «سازگار»، Google همان URL را به طور متوسط فقط 3.87 روز متوالی در دسکتاپ و 3.33 روز در تلفن همراه نگه می دارد.
که فوق العاده مکرر است. گوگل دائماً در URL های این AIO ها تغییراتی ایجاد می کرد.
برای پیچیده تر ، مسائل، 91٪ از همه URL های داخل AI Overviews مورد مطالعه در مقطعی حذف شدند.
تقریباً همه URLهایی که در داخل این AIOها دیدیم در مقطعی با URL دیگری جایگزین شدند.
این به ظاهر به این م،ی است که اساساً هیچ ثبات و سازگاری URL در AIOهای مورد مطالعه وجود ندارد.
با این حال، ما هنوز باید تمایل URL به ظاهر شدن مجدد را در نظر بگیریم. به این م،ا که آیا گوگل URL هایی را که از AIO ها حذف کرده است در مقطعی برمی گرداند؟
اگر چنین است، حذف URL شما از AIO ممکن است مشکل بزرگی نباشد. ممکن است روز بعد برگردد و آنجا بماند.
نکته اصلی اینجاست، فقط 43٪ از این URL ها در دوره داده (41٪ در تلفن همراه) دوباره روی دسکتاپ ظاهر شدند.
این نگران کننده است. از 91 درصد URL هایی که حذف شده اند، تنها 43 درصد آن ها بازگشته اند.
این بدان م،ی است که بیش از 50٪ (به طور خاص 52٪) از URL های مورد مطالعه از AIO ها “ا،اج” نشده اند (حداقل برای دوره گزارش که است).
بنابراین اساساً چیزی که شما دارید این است که Google تقریباً تمام URL های موجود در این AIO ها را تعویض می کند و کمتر از نیمی را برمی گرداند!
با این حال، شاید امیدی وجود داشته باشد. شاید گوگل یک URL را از یک دامنه با URL دیگری از همان دامنه عوض می کند.
آیا گوگل به سادگی یک URL از سایت شما با یک URL دیگر از سایت شما تعویض می کند؟ اگر مبا، به طور کامل منجر به ایجاد یک دامنه جدید نشود، تغییر در URL اهمیت کمتری دارد، اگر کاملاً ناچیز نباشد (بسته به اینکه آیا URL مبا، شده به همان شیوه هدف سایت را برآورده می کند).
آنچه که دادهها یافت این بود که از بین این 1500 کلمه کلیدی، مرورهای هوش مصنوعی مربوطه در 96٪ مواقع روی دسکتاپ و 96٪ در تلفن همراه شاهد تغییر دامنه بودند. بنابراین این موضوع صرفاً این نیست که گوگل URL ها را از یک دامنه عوض کند. گوگل با یک دامنه کاملاً متفاوت با نوعی نظم و ترتیب پیش می رود.
قرار دادن آن همه با هم
داده ها نشان می دهد که نگر، های جدی در مورد قرار دادن URL در AIO وجود دارد. با ریزش 91 درصد از URL ها و بازگشت تنها 43 درصد، AIO هایی که ما تجزیه و تحلیل کردیم به نظر می رسد بسیار سازگار نیستند. این می تواند ارزش تمرکز بر AIO ها را به ،وان بخشی از استراتژی شما زیر سوال ببرد. چقدر زمان و چه تعداد منابع را می خواهید به چیزی به ناسازگاری AIO های خاصی که ما به آنها نگاه کردیم اختصاص دهید؟
در عین حال، پتانسیل فوق العاده ای نیز وجود دارد. و بسیاری از آن به نحوه رفتار AIOهایی که برای شما مهم هستند مربوط می شود. برای من، این رفتار ردیابی URL در AIOها را بسیار مهم می کند. درک نحوه رفتار AIOهایی که شما هدف قرار می دهید در رابطه با قرار دادن URL ممکن است سودآوری داشته باشد اگر بتو،د مکان هایی را که ثبات وجود دارد و وجود ندارد را تشخیص دهید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/url-volatility-ai-overviews/