
بروزرسانی: 23 تیر 1404
برنده های سریع برای سایت شما
میوه های کم آویزان برای سئو فرصت های شما برای اقدامات سریع هستند که می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را بدون انتظار طول، افزایش دهند.
سئو مانند رفتن به باشگاه است. شما می خواهید نتایج فوری داشته باشید، اما اغلب آهسته است. با این حال، درست مانند تمرکز بر روی فرم از طریق میانبرها، شما را سریع تر می کند، تاکتیک های SEO نیز وجود دارند که می توانند بدون ماه ها انتظار برنده های قابل توجهی داشته باشند.
در زیر، استراتژی هایی با تأثیر بالا را برای صرفه جویی در زمان و منابع و در عین حال افزایش ترافیک و دیده شدن برند به شما نشان خواهیم داد.
بیایید شروع کنیم.

گوگل معمولاً از بر،ب های ،وان به ،وان پیوند ،وان در نتایج جستجو استفاده می کند. به ،وان مثال، در اینجا ممکن است ،وان صفحه خود را ببینید:

در این زمینه، آنها اساساً همان چیزی هستند که مردم می خوانند تا تصمیم بگیرند که آیا روی پیوند کلیک کنند یا خیر.
و سپس نحوه نمایش بر،ب ،وان در برگه مرورگر در Google Chrome به شرح زیر است:

به روزرس، بر،ب های ،وان می تواند نرخ کلیک (CTR) شما را افزایش دهد، که به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوا توسط کاربران ارزشمند است و سئوی شما را افزایش می دهد.
برای بهینه سازی بر،ب ها، مطمئن شوید که هر کدام منحصر به فرد هستند، حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما هستند و از حروف بزرگ و گرامر من، استفاده می کنند.
بر،ب باید بین 50 تا 60 کاراکتر باشد و جذاب باشد و برای سفر کاربر منطقی باشد - از خود بپرسید، "آیا روی این کلیک کنم؟" و "آیا این مربوط به صفحه ای است که کاربران به آن منتقل می شوند؟"
مطالب مرتبط: بر،ب ،وان چیست و چگونه تگ ،وان خود را برای سئو بهینه کنیم
2. سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشید
سرعت بارگذاری صفحه عبارت است از مدت زم، که طول می کشد تا تمام محتوای یک صفحه ظاهر شود. این یک معیار مهم است زیرا سرعت پایین می تواند منجر به پرش بیشتر (زم، که افراد بلافاصله صفحه شما را ، می کنند) و تعامل کمتری داشته باشد.

هر دوی این موارد بر سئو تأثیر منفی می گذارند و برابر است با دید کمتری برای صفحه (های) شما. در واقع، به گفته گوگل، بیش از نیمی از مردم سایت هایی که بارگذاری آنها بیش از سه ث،ه طول می کشد را رها کنید.
برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحات، موارد زیر را انجام دهید:
- هر تصویر یا فایل ویدیویی بزرگ را تا حد امکان فشرده کنید بدون اینکه بر کیفیت تأثیر بگذارد
- هر کد غیر ضروری را از باطن صفحه ،یب یا حذف کنید
- کش مرورگر را فعال کنید و از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای توزیع محتوا در مکان های مختلف استفاده کنید.
- تعداد لینک های تغییر مسیر را در صفحه کاهش دهید
می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد سرعت بارگذاری صفحه "خوب" و نحوه بهبود آنها مشاهده کنید PageS،d \u200b\u200bInsights گوگل.
3. رقابت کم، کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید
وقتی صحبت از کلمات کلیدی می شود، نقطه شیرینی وجود دارد که در آن می تو،د کلمات کلیدی با رقابت کم و طول، را پیدا کنید. این اصطلاحات خاص هستند، آنها مخاطبان خاص بیشتری را تامین می کنند و هنوز مطالب زیادی درباره آنها نوشته نشده است.
به طور کلی، "دم بلند" به کلمات کلیدی در انتهای "دم" منحنی تقاضای جستجو اشاره دارد.

هدف قرار دادن این نوع کلمات کلیدی به محتوای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی سریع و بالا می دهد.
برای یافتن کلمات کلیدی کم رقابت و طول،، از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید.
به سادگی کلمه یا عبارتی را وارد کنید که به نام تجاری یا صفحه شما مربوط می شود، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و لیست گسترده ای از کلمات کلیدی منطبق به شما نشان داده می شود.
سپس می تو،د نتایج را بر اساس سختی کلمه کلیدی کم (در اصل سطح رقابت) فیلتر کنید و عباراتی را انتخاب کنید که برای برند شما منطقی هستند.
در زیر کلیدواژه های احتمالی کم رقابت و دم بلند را برای «کفش های دویدن» نشان می دهد.

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی کم رقابت معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند، اما هنوز هم ممکن است سئوی زیادی داشته باشند.
آنها مانند انجام یک کار کوچکتر هستند واقعا خوب، در مقابل انجام یک پروژه بزرگ به روشی متوسط.
هنگامی که کلمات کلیدی خود را شناسایی کردید، شیوه های معمول استراتژی کلمات کلیدی در سئو را دنبال کنید.
4. "نقاط ضعیف" را در میان رقابت شناسایی کنید
سئو یک بازی رقابتی است، به این م،ی که اگر می خواهید بالاترین رتبه را ،ب کنید، باید بهترین منبع را ارائه دهید.
اما، برای ساخت بهترین محتوا، ابتدا باید بد،د که رقبای شما چه چیزی دارند. به خصوص نقاط کور آنها چیست، بنابراین شما می تو،د به طور خاص آنچه را که آنها ندارند ارائه دهید.
شما می تو،د این بینش ها را با انجام تجزیه و تحلیل رقبای سئو در سطح سایت یا تجزیه و تحلیل SERP بر اساس کلمه به کلمه کلیدی به دست آورید.
به ،وان مثال، فرض کنید می خواهید این کلمه کلیدی "X" را هدف قرار دهید. برای اینکه از صفحات برتر برتری داشته باشید، باید منبعی را در سایت خود ارائه دهید که مرتبط تر، عمیق تر/آموزنده تر، سریع تر و با سیگنال های اعتماد بیشتر باشد.
اینجاست که می تو،د از ابزاری مانند SERP Gap Analyzer استفاده کنید. این ابزار هنگام ایجاد محتوای جدید یا بهینه سازی محتوای موجود با اشاره به نقاط ضعف خاص در SERP که می خواهید هدف قرار دهید به شما کمک می کند.
به ،وان مثال، این چیزی است که برنامه برای کلمه کلیدی "seo keywords" و Semrush.com نشان می دهد:

همانطور که می بینیم، ا،ر 10 نتیجه برتر در این SERP در مقایسه با دامنه Semrush.com دارای امتیاز اعتبار بسیار پایین تری هستند.
نقطه ضعف دیگر در اینجا این است که ا،ر تگ های ،وان عبارت های جستجو را ندارند:

به علاوه، سرعت بارگذاری 10 نتیجه جستجوی برتر در تلفن همراه پایین است که یک نقطه ضعف قابل توجه است:

اینها میوه های کم ارزش شما هستند - نقص های اصلی و نقاط ضعف در SERP که رتبه کلمات کلیدی هدف شما را آسان تر می کند.
5. برای مبارزه با پوسیدگی محتوا، صفحات قدیمی را به روز کنید
به روز رس، محتوای قدیمی به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما منبعی قابل اعتماد و متخصص هستید و بنابراین محتوای شما باید زودتر در لیست نتایج جستجو ظاهر شود.
ایجاد محتوای موجود شما نه تنها ضروری است، بلکه راه خوبی برای هدایت ترافیک جدید به وب سایت شما بدون ایجاد صفحات جدید از ابتدا است. همچنین برند شما را از رقبایی که احتمالاً محتوای جدید منتشر می کنند جلوتر نگه می دارد.
برای شروع، صفحات با پتانسیل بالایی را که اخیراً شاهد کاهش ترافیک بوده اند، مشخص کنید. به روز رس، این صفحات باید بیشترین تاثیر را در تلاش های سئوی شما داشته باشد. سپس از این چک لیست برای بهینه سازی محتوای قدیمی استفاده کنید:
- افزودن اطلاعات جدید (در صورت ،وم)
- بررسی آمار، تاریخ، و منابع همه به روز است
- اشتباهات املایی یا دستوری را برطرف کنید
- استفاده از هدرها و ساختارهای هدر من، (H1، H2، H3، H4)
- همه پیوندها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها ،اب نیستند یا در مکان اشتباهی قرار دارند
- مطمئن شوید که هیچ خطایی برای تصاویر، ویدیوها یا محتوای چند رسانه ای وجود ندارد
- اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر در متن گنجانده شده و به طور دقیق یکپارچه شده اند
- تگ ،وان و توضیحات متا را ویرایش کنید تا هرگونه تغییر را منع، کند
تازه ، محتوا نیز تمرین خوبی برای نگه داشتن انگشت برند شما بر روی نبض صنعت شما است.
چگونه می د،د کدام صفحات را ابتدا به روز کنید؟
می تو،د از ابزاری مانند SERP Gap Analyzer استفاده کنید.
با استفاده از این برنامه، می تو،د حساب Google Search Console خود را متصل کنید تا فهرستی من، از صفحات پیشنهادی برای به روزرس، دریافت کنید. این پیشنهادات بر اساس صفحاتی است که در آن ها در 20 موقعیت برتر رتبه بندی شده اید، اما نرخ کلیک پایینی نسبت به برداشت هایتان دارند.
این برنامه تغییرات خاصی را که باید انجام دهید تا از رقبای خود پیشی بگیرید به اشتراک می گذارد.
به ،وان مثال، در اینجا یک گزارش نمونه از رتبه بندی صفحات در 20 موقعیت برتر در topicranker.com که CTR ضعیفی دارند و ترافیک را از دست می دهند آورده شده است:

و در اینجا گزارشی به شما می گوید که محتوای شما چگونه با رقبا مقایسه می شود و چه تنظیماتی را باید انجام دهید:

این مثال به شما نشان می دهد که:
- محتوای شما فاقد بینش اصلی، دیدگاه های شخصی یا اطلاعاتی است که قبلاً در نمودار دانش Google یافت نشده است.
- صفحه شما نیاز به بازنویسی بر،ب ،وان و به روز رس، تاریخ انتشار دارد
- صفحه شما بک لینک داخلی و خارجی کمتری نسبت به صفحات رقبا دارد
6. رفع مشکلات فنی وب سایت
مسائل فنی، ،ابکاران خاموش سئو هستند. موتورهای جستجو وب سایت شما را می ،ند تا محتوای شما را بفهمند و دسته بندی کنند، اگر به دلیل مسائل فنی نتوانند این کار را انجام دهند، بر سئوی شما تأثیر منفی می گذارد. این مسائل می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تجربه کاربری نیز شود که سئوی شما را نیز جریمه می کند.
مشکلات رایج وب سایتی که باید به دنبال آن باشید عبارتند از:
- لینک های ،اب
- سرعت پایین صفحه
- محتوای تکراری
- بر،ب های alt وجود ندارد
- صفحاتی که برای موبایل بهینه نشده اند
- بدون امنیت HTTPS
- توضیحات متا وجود ندارد
- نقشه سایت موجود نیست
ممیزی سایت می تواند به شما کمک کند موارد فوق را به طور خودکار تشخیص دهید. وارد وب سایت خود شوید و این ابزار سلامت سایت شما را برجسته می کند، به علاوه یک تفکیک دقیق از مشکلات ارائه می کند – بیان می کند که چرا مشکلات هستند و چگونه می تو،د آنها را حل کنید.

شما می تو،د فرصت های کم ارزش زیادی را برای سئوی خود شناسایی کنید، از جمله مشکلات ،یدن، پیوندهای داخلی، نشانه گذاری ها و موارد دیگر.
7. استراتژی کلمه کلیدی خود را تمیز کنید
بدون استراتژی کلمه کلیدی واضح، معمولاً وب سایت ها دارای چندین صفحه هستند که برای رتبه بندی و ترافیک سئو ی،ان با یکدیگر رقابت می کنند.
On Page SEO Checker ایده های SEO را بر اساس وب سایت شما و کلمات کلیدی هدف ارائه می دهد. یکی از اولین چیزهایی که شناسایی می کند، هر نمونه ای از آدم خواری کلمه کلیدی است. در این موارد، شما باید مطمئن شوید که هر صفحه روی موضوع خاص خود هدف گذاری و تمرکز دارد، تا با یکدیگر رقابت نکنند.
در اینجا می تو،د توصیه هایی در مورد استراتژی، ویژگی های SERP، محتوا، م،اشناسی، بک لینک ها، مسائل فنی و تجربه کاربری دریافت کنید. این ابزار دقیقاً نحوه انجام هر عمل، چرایی اهمیت و سطح دشواری آن را توضیح می دهد.
در مثال زیر، می تو،م ببینیم که برند دارای یک توصیه استراتژی و تعدادی ایده محتوا است که می تواند تاثیر سئو آن را افزایش دهد.

میوه کم آویزان خود را برای نتایج سئوی شاداب پیدا کنید
لازم نیست سئو یک اسلوگ باشد. این تاکتیک ها می توانند نتایج چشمگیری داشته باشند که به برند شما به صورت آنلاین بیشتر دیده شود و به بازگشت سرمایه بیشتر در شرکت شما کمک کند.
هنگامی که گام خود را با این مراحل پیدا کردید، نگاهی به راه های پیشرفته تری برای افزایش موفقیت در سئو خود بیاندازید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/low-hanging-fruit-seo/