بهینه‌سازی موتور جستجو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-جان مولر


در مبحث سئو اولین سوالی که بعد از سئو چیست مطرح میشود این است که سئو داخلی چیست و چگوه میتوان سئو داخلی سایت را بهبود بخشید. هنگامیکه میخواهید برای یک سایت تبلیغ کنید یک نکته را به خاطر داشته باشید. آن نکته این است که هیچ کس تمایلی به خواندن تبلیغات ندارد. سوال چه طور باید کاربران را ترغیب به خواندن تبلیغات کنیم. کافیست از خود به پرسید کدام تبلیغ است که شما با شنیدن صدای آن در تلویزیون تمام کارهای خود را رها می کنید و به دیدن آن مینشینید. از معتبرترین سایت های آموزشی سئو در دنیا می توان Searchengineland را نام برد.

لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم. به موتورهای جستجوگر از این دید نگاه کنید که هدف آنها تنها و تنها آن است که بهترین و مناسب ترین نتایج ممکن را برای سوالات کاربران فراهم نمایند.

  • تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند.
  • این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند.
  • اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده‌ای‌ست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است.
  • علت این موضوع هم اینست که عبارت جستجو شده خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر در طول زمانی که از سایت استفاده می کند به مشتری تبدیل شود.
  • از سرفصل ها و پاراگراف های کوتاه و آسان برای خواندن استفاده کنید، زیرپوشه های خود را مرتب کنید و برای موبایل بهینه سازی کنید.

اگر از فصل ۱ خاطرتان باشد؛ ارتباط یکی از ۳ ضلع مثلث موفقیت در سئو بود. بیایید ببینیم چگونه از لینک‌های محتوایی به بهترین شکل استفاده کنیم. پرارزش‌ترین و با کیفیت‌ترین لینک‌ها؛ لینک‌های محتوایی هستند. شاید ۷۰٪ لینک‌های سئو و ۳۰٪ لینک‌های برندسازی مناسب باشد. منوی اصلی در ساختار سایت نقش حیاتی دارد و لینک‌هایی که در منوی اصلی قرار می‌گیرند باید کاملا فکر شده و حساب شده باشند.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، می‌تواند به شما در کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند. شاید بتوان سئوی کلاه خاکستری را به روشی بین سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه به شمار آورد. استفاده از روش سئوی کلاه خاکستری معمولا به تکنیک‌هایی منتهی می‌شود که اجرای آن، در چهارچوب قوانین موتورهای جستجو نیست.

آنالیز تخصصی سئوکار

در واقع، سئو علم خودآموزی است که می توانید از منابع مختلف و معتبر در اینترنت آن را یاد بگیرید . اگر در طراحی سایت خود به نیاز کاربر توجه کنید، می توانید به راحتی سایتی را طراحی نمایید که سئو سایت شما را بهبود دهد. در این حالت مطالب موجود در سایت ها خوانا هستند و به راحتی می توان بر روی آن ها کلیک کرد و نیازی به زوم کردن، اسکرول افقی و … نمی باشد. به این ترتیب، زمانی که یک کاربر وارد یک صفحه از سایت می شود، ابعاد سایت متناسب با کیفیت و وضوح صفحه نمایش کاربر تغییر می کنند.

یکی از مهم‌ترین معایب سئو این است که رقبای شما همیشه در تلاش هستند تا رتبه عالی شما را به سایت خود اختصاص دهند. همین مسئله باعث می‌شود تا همیشه نیاز به رسیدگی به سئوی سایت داشته باشید و برای بالا ماندن سایت، باید فعالیت‌های سئو نظیر تولید محتوا و لینک‌سازی انجام دهید. منظور از سئوی خارجی یا Off-Page SEO شامل مواردی است که خارج از سایت برای بهبود رتبه سئو انجام می دهیم که در نهایت موجب قرارگیری در رتبه های بالا در نتایج جستجو خواهد شد. در External Links یا لینک های خارجی نگرانی‌هایی وجود دارد ممکن است فکر کنید که برای سایت رقیب تبلیغ می‌کنید. که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد.

آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد. به عنوان مثال و example.com هر دو بیانگر صفحه یکسانی برای کاربران هستند.

طراحی تجربه کاربری در میان اصطلاحات سئو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این طراحی هدف از سود، رسیدن به هدف تعامل کاربر با محصول است و صرفا مقاصد مالی ملاک قرار نمی ‌گیرند. ۲- برای سئو باید وبسایت خود را بهینه سازی نمایید و به استانداردهای گوگل نزدیک شوید.

اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیاری زیادی دارد. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. همین اتفاق ساده موجب شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود. این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند.