تأثیر به‌روزرسانی هسته مارس 2023



در 15 مارس 2023، گوگل از انتشار به‌روزرس، اصلی مارس 2023 خبر داد. این به‌روزرس،، اولین مورد از زمان به‌روزرس، اصلی سپتامبر 2022، در 28 مارس منتشر شد و مقدار قابل توجهی از نوسانات رتبه‌بندی را به همراه داشت.

img-semblog

با این به روز رس،، چند نکته قابل توجه بود: 1) میزان پچ پچ در صنعت در مورد دقت به روز رس، 2) میزان نوسانات در مقایسه با به روز رس، اصلی قبلی

بیایید هر دو را بررسی کنیم.

به‌روزرس، اصلی مارس 2023 چقدر فرار بود؟

این به‌روزرس، یک جهش قوی در نوسانات رتبه‌ای را نشان داد که در 16 مارس به اوج خود رسید زیرا سنسور Semrush امتیاز نوسان 8.2 را نشان داد.

img-semblog

من معتقدم رفتاری که در اینجا مشاهده می‌شود، به این م،ا که دیگر دوره‌ای طول، از نوسانات در طول این به‌روزرس،‌ها وجود ندارد، همانطور که در به‌روزرس، اصلی نوامبر 2021 به آن اشاره کردم، به یک هنجار جدید تبدیل شده است. این در تضاد با زم، است که سنسور چندین روز نوسانات بالا را به ،وان یک به روز رس، ردیابی می کند و الگویی جالب توجه است.

از نظر سطح نوسان به خودی خود، به‌روزرس، مارس 2023 نسبت به به‌روزرس، اصلی قبلی در سپتامبر 2022 بی‌ثبات‌تر بود.

img-semblog

به‌طور دقیق‌تر، به‌روزرس، Core مارس 2023 در مقایسه با به‌روزرس، هسته سپتامبر 2022 شاهد 74 درصد نوسانات اوج بیشتر در دسک‌تاپ و 94 درصد اوج نوسانات بیشتر در تلفن همراه بود.

البته، این بدان م،ا نیست که سایت‌های خاصی در طول به‌روزرس، اصلی مارس 2023 تحت تأثیر بیشتر قرار گرفتند. کاملاً ممکن است که یک سایت خاص در طول به‌روزرس، اصلی سپتامبر 2022 بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته باشد زیرا اعداد ذکر شده در بالا در مجموع هستند.

افزایش کلی در نوسانات رتبه‌ای که در طول به‌روزرس، هسته مارس 2023 نسبت به به‌روزرس، هسته سپتامبر 2022 مشاهده می‌شود، شاید به بهترین وجه در سطح تخصصی دیده شود.

در طول به‌روزرس، سپتامبر، تنها یک عمودی (هنر و سرگرمی) شاهد اوج نوسان رتبه بالای 6 در مقیاس سنسور Semrush بود.

در مقابل، به‌روزرس، اصلی مارس 2023، 8 عمودی با امتیاز نوسان 6 یا بالاتر، شامل دو عمودی با امتیاز بالاتر از 7 (هنر و سرگرمی و همچنین ،ید) ارائه کرد.

img-semblog

از نظر عمودی‌هایی که بیشترین تغییر را در سطوح نوسان رتبه در زمان به‌روزرس، مشاهده ،د (بر خلاف نوسانات اوج خالص)، تفاوت جزئی بین دستگاه‌ها وجود داشت.

در دسکتاپ مهمترین تغییر بین نوسانات پایه و نوس، که در طول به روز رس، مشاهده می شود به شرح زیر است:

دسته بندی

به‌روزرس، هسته Google مارس 2023 را تغییر دهید

همه دسته بندی ها

3.3

حیوانات خانگی و حیوانات

4.1

قانون و ،ت

4.1

سلامتی

3.9

خودرو و وسایل نقلیه

3.9

اینترنت و مخابرات

3.7

در تلفن همراه، نه تنها ترتیب عمودی ها متفاوت است، بلکه 5 عمودی برتر شامل زیبایی و تن، اندام است، نه اینترنت و مخابرات.

دسته بندی

به‌روزرس، هسته Google مارس 2023 را تغییر دهید

همه دسته بندی ها

3.5

قانون و ،ت

4.3

سلامتی

4

خودرو و وسایل نقلیه

4

حیوانات خانگی و حیوانات

3.9

زیبایی و تن، اندام

3.8

نوسانات رتبه در طول به‌روزرس، هسته مارس 2023 چقدر شدید بود؟

به‌روزرس، اصلی مارس 2023 (به دلیل عدم وجود کلمه بهتر) از این نظر جالب بود که به نظر می‌رسید مقدار قابل توجهی از جابجایی‌های رتبه‌بندی کوچک‌تر یا «میکرو» وجود داشت که با تغییرات شدید رتبه‌ها نیز همزمان بود.

این امر با میانگین سود و زیان موقعیتی که نسبت به گذشته چشمگیرتر بود و همچنین درصد بالاتر از میانگین رتبه بندی URL های جدید در 10 نتیجه برتر، نشان می دهد.

در طول به‌روزرس، اصلی مارس 2023، میانگین تعداد موقعیت‌های رتبه‌بندی از دست رفته 2.74 بود در حالی که میانگین تعداد ،ب شده 2.7 موقعیت بود.

img-semblog

این بسیار شبیه به داده‌های به‌روزرس، اصلی سپتامبر 2022 است که در آن میانگین ضرر 2.52 و میانگین سود 2.51 موقعیت بود. به یاد داشته باشید، به‌روزرس، اصلی سپتامبر 2022 به طور کلی به طور قابل توجهی نوسانات کمتری داشت. با این حال اعداد در اینجا کاملاً مشابه هستند.

این برخلاف به‌روزرس، اصلی ماه مه 2022 است که در آن میانگین ضرر 3.77 موقعیت و میانگین افزایش 3.41 موقعیت رتبه‌بندی بود. میانگین سود و زیان بالای 3 موقعیت نیز در به‌روزرس، اصلی نوامبر 2021 مشاهده شد. به این م،ی، به نظر می رسد که ما در یک الگوی جدید از حرکات میکروسکوپی بیشتر در طول یک به روز رس، اصلی هستیم.

با این حال، برخلاف به‌روزرس، اصلی سپتامبر 2022، مارس نیز سطح بالاتری از نوسانات شدید رتبه را به همراه داشت.

با نگاهی به درصد نتایج رتبه بندی شده در بین 10 رتبه برتر در SERP که قبل از به روز رس، بالاتر از موقعیت 20 قرار داشتند، به روز رس، مارس بیشتر به سمت تغییرات شدید رتبه بندی گرایش داشت.

img-semblog

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، اثر خالص به‌روزرس، هسته مارس 2023، 8.7 درصد از 10 URL برتر بود که قبل از به‌روزرس،، فراتر از موقعیت 20 قرار داشتند. این بیش از 2 واحد درصد کامل بیشتر از 6.53 درصد ارائه شده توسط به‌روزرس، اصلی سپتامبر 2022 است.

به طور مشابه، هنگامی که به تعداد URL های رتبه بندی شده در 20 نتیجه ارگ،ک برتر پس از به روز رس، نگاه می کنیم، به روز رس، اصلی مارس 2023 دوباره تمایل به نوسانات بیشتر را نشان داد. در اینجا، 19.6٪ از 20 نتیجه برتر در 20 موقعیت اول در SERP قرار نگرفتند، در حالی که در سپتامبر 2022 این عدد 14.5٪ بود – یک تفاوت کامل پنج درصدی.

img-semblog

من با شما صادق خواهم بود، به روز رس، هایی وجود دارد که در آنها احساس می کنم گوگل واقعاً نتایج را به خوبی اصلاح کرده است (یکی از این موارد این است که به‌روزرس، بررسی محصول فوریه 2023) و سپس مواردی وجود دارد که ممکن است به دلیل نبود کلمه بهتر، همه چیز کمی “آرامش” به نظر برسد.

قبل از اینکه ادامه بدهم، دو نکته را بگویم:

  1. دیدگاه هر فردی در مورد به‌روزرس، اصلی ذاتاً محدود است. حتی با داده های بزرگ، ما فقط به یک نمایش کوچک از وب نگاه می کنیم. به این ترتیب، حتی اظهار نظر در مورد به روز رس، خارج از داده های عینی نیز خنده دار است.
  2. هیچ به‌روزرس، بی‌نقص نیست و این ایده که از گوگل انتظار داشته باشم همیشه آن را 100% درست انجام دهد، برای من کمی کودکانه به نظر می‌رسد.

گفتنی است، تجربه شخصی من با این به‌روزرس، این بود که از نظر چیزی که تمایل به پاداش و تنزل دادن داشت، کمی «خنده‌دار» بود. این کاملاً حکایتی است، اما برای من این به‌روزرس، از نظر نحوه عملکرد آن در موارد خاص «احساس متفاوتی داشت». باز هم می گویم، این کاملا ذهنی است و به هیچ وجه انتقادی به گوگل نیست.

به نظر می رسد که این احساس توسط برخی در جامعه SEO به اشتراک گذاشته شده است. در 12 آوریل 2023 بری شوارتز در مورد برخی گزارش داد سئوکاران صحت به روز رس، را زیر سوال می برند.

برای ثبت، جان مو، از گوگل پاسخ داد اساساً بیان می کند که هیچ به روز رس، کامل نیست و گاهی اوقات انتظارات ما در مورد این چیزها کاملاً با واقعیت همسو نیست (که به نظر من کاملاً دقیق است).

این بدان م،ا نیست که من ندیدم صفحاتی که ضمانت کاهش رتبه را داشته باشند با به روز رس، پایین بیایند. موارد زیر نشان دهنده این است که گوگل اساساً رتبه یک صفحه را از بین می برد. همانطور که باید، همانطور که در این مورد محتوای اصلی صفحه تغییر کرد تا نشان دهد که شرکت برای فصل 11 پر کرده است.

img-semblog

برع،، موارد زیر نشان دهنده افزایش رتبه برای یک جراح محلی برجسته و بسیار معتبر است:

img-semblog

مانند بسیاری از به‌روزرس،‌ها، من با به‌روزرس، اصلی مارس 2023، تعداد بسیار زیادی ال،ای تغییر رتبه را دیدم. اگر نگوییم تقریبا غیرممکن است که بگوییم با این به‌روزرس، خاص تغییر رتبه‌های بیشتری وجود داشته است یا نه، سخت است. با این حال، می‌توانم بگویم که شخصاً به روند ده‌ها و ده‌ها کلمه کلیدی نگاه کردم که «روند مع،» با به‌روزرس، اصلی مارس 2023 بسیار برجسته بود.

در نمودار زیر نش، اینترنتی را مشاهده خواهید کرد که با انتشار به‌روزرس،، شاهد افزایش رتبه‌بندی شدیدی بود. این دستاوردها اساساً تا زمان تکمیل به‌روزرس، از بین رفتند.

img-semblog

در اینجا یک الگوی مع، وجود دارد که در آن ضررهای رتبه بندی در شروع به روز رس، با پایان آن مع، شد:

img-semblog

برای ثبت، غیرعادی نیست که شاهد تغییر رتبه بندی در پایان یک به روز رس، در روزهای بعدی پس از آن باشیم.

در اینجا سایتی وجود دارد که می‌تو،د قبل از به‌روزرس،، قبل از تصمیم‌گیری در مسیر رتبه‌بندی، گوگل را به طور مکرر آزمایش کنید. سپس با به‌روزرس، بررسی‌های آوریل 2023، این مسیر تغییر می‌کند. برای ثبت، سایت کوچکترین در فضای بررسی نیست. این باعث می‌شود به این فکر کنم که آیا Google به‌روزرس، اصلی مارس 2023 را بر روی به‌روزرس، بررسی‌ها مع، می‌کند یا خیر.

img-semblog

پشت بزرگتر و قوی تر

از آنچه که داده‌ها به ما نشان می‌دهند، به‌روزرس، هسته مارس 2023 بازگشتی به یک به‌روزرس، هسته‌ای تا حدودی قدرتمندتر (حداقل نسبت به به‌روزرس، هسته سپتامبر 202) بود. در عین حال، این دومین به‌روزرس، اصلی متوالی است که به نظر می‌رسد تمایل به «حرکت‌های ،د» بیشتر وجود دارد، زیرا برخلاف به‌روزرس،‌های اصلی می 2022 و نوامبر 2021، تکرار مارس میانگین سود/زیان مشابه را نشان داد. به روز رس، سپتامبر 2022 این در حالی است که به‌روزرس، ماه مارس به وضوح قوی‌تر از به‌روزرس، ماه سپتامبر بود.

در مورد اثربخشی به روز رس،؟ تصمیم گیری را به عهده شما می گذارم.




منبع: https://www.semrush.com/blog/google-march-2023-core-update