
بروزرسانی: 22 خرداد 1404
تگ عنوان چیست؟ چگونه عناوین سئوی خود را بهینه کنیم
- صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP): ،وان قابل کلیکی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود
- پیش نمایش پیوندها: وقتی پیوند از طریق رسانه های اجتماعی یا برنامه های پیام رس، به اشتراک گذاشته می شود، بر،ب ،وان به ،وان بخشی از پیش نمایش ظاهر می شود.
- برگه های مرورگر: متنی که در بالای برگه مرورگر نمایش داده می شود
این همان چیزی است که یک بر،ب ،وان می تواند در هر سه مکان به نظر برسد:

هدف اصلی تگ ،وان این است که زمینه محتوای صفحه را هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو بدهد.
تگ های ،وان به کاربران پیش نمایشی از موضوع صفحه می دهند، که به آن ها کمک می کند تا تصمیم بگیرند روی نتیجه کلیک کنند یا خیر.
آنها یک نمای کلی از محتوای صفحه وب را به موتورهای جستجو ارائه می دهند. کمک به ،نده های موتور جستجو برای درک بهتر زمینه صفحه.
تگ های ،وان هم برای سئو و هم برای تجربه کاربر مهم هستند. در اینجا چهار دلیل اصلی وجود دارد:
- آنها می توانند بر رتبه بندی SEO شما تأثیر بگذارند. زیرا موتورهای جستجو، مانند گوگل، از آنها برای درک موضوع صفحه شما و ارتباط آن صفحه با هر درخواست کاربر استفاده می کنند.
- آنها می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند. این بدان م،است که آنها می توانند بر تعداد کلیک های شما (یا نرخ کلیک شما) تأثیر بگذارند. و درک جستجوگران از برند شما.
- آنها می توانند در پیش نمایش پیوندها ظاهر شوند. در رسانه های اجتماعی، برنامه های پیام رسان (مانند Slack) و غیره. اگر ،وان گم شده باشد یا بهینه سازی نشده باشد، کاربران ممکن است کمتر روی آن کلیک کنند.
- آنها در برگه های مرورگر ظاهر می شوند. و به کاربران کمک کنید وقتی چندین برگه باز هستند صفحه صحیح را پیدا کنند. این می تواند به طور مستقیم بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد.
اکنون که دلیل اهمیت بر،ب های ،وان را بیان کردیم، بیایید در مورد طول درست صحبت کنیم.
طول یک بر،ب ،وان چقدر باید باشد؟
بر،ب های ،وان باید بین 50 تا 60 کاراکتر (یا 550 پی،ل) طول داشته باشند.
با این اوصاف، هیچ محدودیت کاراکتر دقیقی برای بر،ب های ،وان وجود ندارد.
متخصصان سئو معمولاً تگ های ،وان کوتاه تری را توصیه می کنند زیرا وقتی در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، بر،ب های طول، تر می توانند کوتاه شوند (ی،ی قطع شوند) یا توسط Google بازنویسی شوند.
و یک تگ ،وان کوتاه شده همیشه پیامی را که شما می خواهید منتقل نمی کند. یا جذب کلیک کنید.
برای مثال، این تگ ،وان قطع شد و اکنون می گوید: «کاوش در آینده…» که چندان منطقی نیست.

بنابراین توصیه می کنیم تگ ،وان خود را مختصر نگه دارید و در عین حال به خوانندگان و موتورهای جستجو اطلاعات کافی در مورد محتوای صفحه خود بدهید.
4 مرحله برای نوشتن یک بر،ب ،وان SEO خوب
موتورهای جستجو مانند گوگل اگر تگ های ،وان را به طور کامل با محتوا یا هدف کاربر مطابقت نداشته باشند، بازنویسی می کنند.
در حالی که نمی تو،د به طور کامل نحوه نمایش ،وان خود را توسط گوگل کنترل کنید، می تو،د شانس نمایش ،وان خود را به صورت مورد نظر افزایش دهید.
برای نوشتن تگ های ،و، که هم SEO پسند و هم برای کاربران مرتبط هستند، مراحل زیر را دنبال کنید:
1. به ،اوین نتایج جستجو با رتبه برتر نگاه کنید
کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و ،اوین نتایج رتبه اول را مشاهده کنید.
به انواع ،اوین که عملکرد خوبی دارند توجه کنید. این به شما ایده می دهد که موتورهای جستجو چه بر،ب هایی را برای آن کلمه کلیدی خاص ترجیح می دهند.
مشاهده کنید که چگونه نتایج برتر ،اوین خود را بیان می کنند. آیا از اعداد یا کلمات خاصی برای جذب کاربران استفاده می کنند؟
فرض کنید "بهترین ابزارهای مدیریت پروژه" را هدف قرار داده اید.
یک جستجوی سریع در گوگل نشان می دهد که نتایج رتبه اول دارای ویژگی های زیر هستند:
- آنها عبارتند از "بهترین نرم افزار مدیریت پروژه"
- آنها حاوی یک سال هستند (2024 یا 2025)

از آن تجزیه و تحلیل، ممکن است به این نتیجه برسید که گنجاندن سال در بر،ب ،وان وب سایت شما ممکن است یک حرکت هوشمندانه باشد.
گفتنی است، از شبیه سازی ،وان خود به ،اوین رقبا خودداری کنید. در عوض، روی نوشتن یک ،وان منحصر به فرد و جذاب تمرکز کنید که علایق کاربران را جلب کند، کلیک ها را تشویق کند و محتوای شما را توصیف کند.
2. کلمه کلیدی اصلی خود را در ،وان خود وارد کنید
گنجاندن کلمه کلیدی اصلی خود در ،وان به موتورهای جستجو و خوانندگان می گوید که محتوای شما در مورد چیست.
به ،وان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی شما «سئوی درون صفحه» باشد، از جمله کلمه کلیدی دقیق «سئوی درون صفحه»، در تگ ،وان شما، هدف صفحه را بلافاصله برای کاربران و موتورهای جستجو روشن می کند.

همچنین یافتن صفحه مورد نظر کاربران را در برگه های مرورگر خود آسان تر می کند.

اما به یک کلمه کلیدی هدف در تگ ،وان ب،بید.
قرار دادن چندین کلمه کلیدی در یک ،وان (شکلی از پر ، کلمات کلیدی) می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. دلیل آن این است که موتورهای جستجو مانند گوگل این را به ،وان رفتار هر،مه می بینند و ممکن است صفحه شما را جریمه کنند.
حتی دستورالعمل های رسمی گوگل در مورد پر ، کلمات کلیدی هشدار دهید

به ،وان مثال، ،وان این صفحه در سه کلمه کلیدی مختلف گنجانده شده است: "پتوهای وزن دار"، "پتوها" و "پتوهای وزنی مقرون به صرفه":

شما می تواند سایر شرایط مرتبط را پوشش دهد. فقط مطمئن شوید که این کار را طبیعی تر انجام دهید.
مثل این:

3. از زبان توصیفی و مختصر استفاده کنید
استفاده از زبان توصیفی در تگ های ،وان به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه صفحه وب را بهتر درک کنند.
از سوی دیگر، زبان مختصر به شما کمک می کند تا بر،ب ،وان خود را بین 50 تا 60 کاراکتر ایده آل یا طول 550 پی،ل نگه دارید. بنابراین بر،ب های ،وان شما در صفحه نتایج قطع نمی شوند یا توسط گوگل بازنویسی نمی شوند.
در اینجا چند نکته برای توصیف و مختصر نگه داشتن بر،ب ،وان آورده شده است:
- از زبان ساده برای توصیف محتوای صفحه استفاده کنید
- از تکرار کلمات یا اضافه ، جزئیات غیر ضروری خودداری کنید
- از تمام حروف بزرگ استفاده نکنید، زیرا حروف بزرگ فضای بیشتری را اشغال می کنند و خواندن ،وان را سخت تر می کنند.
- فقط در صورت ،وم نام تجاری خود را وارد کنید
- برای صرفه جویی در فضا از نمادهایی مانند "&" به جای "و" استفاده کنید
- برای صرفه جویی در فضا، جداکننده های باریک تری مانند دو نقطه (:) یا لوله (|) را به جای خط تیره (-) یا خط تیره (—) انتخاب کنید.
به ،وان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ در مورد نکات تن، اندام برای مبتدیان هستید:
❌ خیلی مبهم: "نکات تن، اندام"
❌ خیلی طول، است و شامل عبارات غیر ضروری است: "10 نکته شگفت انگیز تن، اندام برای مبتدی، که می خواهند در خانه ورزش کنند"
✅ خوب: "نکات تن، اندام برای مبتدیان: تمرینات آسان و توصیه های تغذیه"
این تگ ،وان بهبود یافته کاربران را به کلیک ، ترغیب می کند. و زمینه بسیار مورد نیاز در مورد صفحه وب را برای موتورهای جستجو فراهم می کند.
4. تگ ،وان و H1 خود را مشابه کنید
تگ ،وان و تگ H1 خود را اگر ی،ان نباشند، شبیه هم کنید تا موتورهای جستجو و خوانندگان را سردرگم نکنید.
تگ H1 یک تگ ،وان HTML است که برای ایجاد ،وان اصلی یا برجسته ، موضوع اصلی یک صفحه وب استفاده می شود.
در خود صفحه وب به ،وان ،وان قابل مشاهده برای کاربران ظاهر می شود. مثل این:

اگر جستجوگر روی بر،ب ،وان در صفحه نتایج کلیک کند و در صفحه ای با تگ H1 بسیار متفاوت قرار گیرد، ممکن است گیج شود. که بهترین تجربه کاربری نیست.
امتیاز: مشکلات بر،ب ،وان را در سایت خود پیدا کنید
با استفاده از ابزار ممیزی سایت Semrush مشکلات مربوط به بر،ب های ،وان وب سایت خود (و سایر ،اصر مهم سایت) را پیدا کنید.
این ابزار مشکلات تگ ،وان زیر را شناسایی می کند:
- تگ های ،وان تکراری: زم، رخ می دهد که دو یا چند صفحه دارای ،وان ی،ان باشند
- بر،ب های ،وان وجود ندارد: صفحات بدون ،وان را شناسایی می کند
- بر،ب های ،وان خیلی طول، یا خیلی کوتاه: بر،ب های ،و، را که از طول ایده آل بیشتر است یا کمتر از آن است، پرچم گذاری می کند
برای شروع مشکلات نظارت، ابزار را راه اندازی کنید و مراحل راه اندازی را طی کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید).
سپس، به "مسائلبرگه ” و عبارت “Title Tag” را جستجو کنید تا ببینید آیا سایت شما خطای مرتبط با بر،ب ،وان دارد یا خیر.

روی " کلیک کنیدچرا و چگونه آن را رفع کنیم" در کنار هر مشکل برای دریافت دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه حل آن.

بر،ب های ،وان خود را بهینه کنید و سئوی درون صفحه خود را بهبود بخشید
بهینه سازی صفحات وب برای جستجو بسیار بیشتر از سئوی بر،ب ،وان است.
چک لیست سئوی صفحه ما را دنبال کنید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.
یا با Semrush\'s On Page Checker توصیه های متن، دریافت کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/،le-tag/