جستجوی معنایی: چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟



یک ضرب المثل گرافیکی: جستجوی م،ایی: چیست و چگونه بر سئو تأثیر می گذارد؟

نمودار دانش گوگل در چند سال گذشته از نظر اندازه و پیچیدگی در حال رشد بوده است، اما آیا می‌دانستید جستجوی م،ایی می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد اضافه شده باشد؟

جستجوی م،ایی یک فناوری نسبتاً جدید است که در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. گوگل بیشتر و بیشتر از آن برای ارائه نتایج جستجوی بهتر برای کاربران خود استفاده می کند.

این عبارت را در گوگل جستجو کنید "جستجوی م،ایی چیست"

بنابراین جستجوی م،ایی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد جستجوی م،ایی بد،د توضیح می دهیم و نشان می دهیم که چگونه می تواند برای استراتژی سئوی شما مفید باشد.

جستجوی م،ایی توضیح داده شد

جستجوی م،ایی نوعی جستجو است که هدف کاربر و رابطه بین مفاهیم را درک می کند.

به عبارت دیگر، جستجوی م،ایی راهی برای درک آنچه کاربر واقعاً به دنبال آن است و ارائه مرتبط‌ترین نتایج ممکن به آن‌ها است.

نمودار دانش گوگل یکی از شناخته شده ترین نمونه های جستجوی م،ایی در عمل است. از داده‌های منابع مختلف استفاده می‌کند تا اطلاعاتی درباره افراد، مکان‌ها و چیزها در اختیار کاربران قرار دهد.

منابع داده برای نمودار دانش گوگل.

نمودار دانش از زم، که برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد به طور پیوسته در حال رشد بوده است. در سال 2015، گوگل 3.5 میلیارد موجودیت جدید را به نمودار دانش اضافه کرد. این داده های زیادی است!

با اضافه شدن جستجوی م،ایی، گوگل در درک رابطه بین مفاهیم حتی بهتر شده است. این به آنها کمک می کند تا نتایج مرتبط تری برای پرس و جوهای کاربران ارائه دهند.

درک گوگل از روابط بین مفاهیم، ​​با استفاده از سیم، ها به ،وان مثال.

منبع: datacritics.com

برای مثال، اگر «Homer Simpson» را جستجو کنید، نمودار دانش اطلاعاتی درباره والدین، خانواده، شغل و زندگی او به شما نشان می‌دهد.

اگر «سیم، ها» را جستجو کنید، نمودار دانش اطلاعاتی درباره همسر و فرزندان و زندگی آنها به شما نشان می دهد.

این نمونه ای از جستجوی م،ایی در عمل است. با درک رابطه بین مفاهیم، ​​گوگل می تواند نتایج مرتبط تری را برای پرسش های کاربران ارائه دهد.

این ممکن است شما را متعجب کند که موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟ بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم

جستجوی م،ایی چگونه کار می کند؟

چهار عاملی که جستجوی م،ایی را تشکیل می دهند.

جستجوی م،ایی بر آن متکی است هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک مقصود کاربر

هوش مصنوعی برای شناسایی ال،ا در داده ها استفاده می شود. NLP برای درک م،ای متن استفاده می شود. این فناوری‌ها با هم به Google کمک می‌کنند تا هدف کاربر را درک کند و نتایج مرتبط‌تری ارائه دهد.

الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل به طور مداوم در حال یادگیری است. هرچه داده های بیشتری داشته باشد، در درک مفاهیم و روابط بهتر می شود.

این یکی از دلایلی است که نمودار دانش در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده است. همانطور که گوگل داده های بیشتری را جمع آوری می کند، الگوریتم جستجوی م،ایی آن بهتر و بهتر می شود.

اینطوری کار میکنه:

1. کاربر درخواستی را در گوگل وارد می کند.

2. الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل پرس و جو را تجزیه و تحلیل می کند.

3. الگوریتم به دنبال ال،ایی در داده ها برای درک مقصود کاربر می گردد.

4. الگوریتم مرتبط ترین نتایج را برای پرس و جوی کاربر فراهم می کند.

جستجویی در گوگل که می پرسد هومر سیم، کجا کار می کند.

چرا جستجوی م،ایی مهم است؟

جستجوی م،ایی مهم است زیرا به گوگل کمک می کند تا نتایج مرتبط تری را برای پرسش های کاربران ارائه دهد.

هنگامی که نتایج مرتبطی را برای کاربران خود ارائه می دهید، آنها به احتمال زیاد آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا می کنند. این می تواند منجر به ترافیک و سطوح تعامل بالاتر شود.

اساساً جستجوی م،ایی مهم است زیرا می تواند به شما در بهبود سئو کمک کند.

جستجوی م،ایی چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

جستجوی م،ایی تاثیر زیادی بر سئو دارد. در گذشته، پر ، کلمات کلیدی یک تاکتیک رایج سئو بود. این شامل جمع ، تا حد امکان کلمات کلیدی در محتوای خود بدون توجه به زمینه است.

با این حال، جستجوی م،ایی پر ، کلمات کلیدی را منسوخ کرده است. الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل برای درک م،ای کلمات طراحی شده است، نه فقط با کلمات کلیدی.

این بدان م،ی است که شما نمی تو،د سئوی خود را با قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای خود بهبود بخشید. در واقع، انجام این کار احتمالاً تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت. کنجکاو هستید که فراتر از سئو چه کاری باید انجام دهید؟ من یک پست وبلاگ فقط در مورد این موضوع دارم.

درعوض، باید روی ایجاد محتوای باکیفیت تمرکز کنید که ارزشی برای کاربران شما فراهم کند. اگر این کار را انجام دهید، الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل محتوای شما را مرتبط و مفید تشخیص می دهد.

جستجوی م،ایی روش انجام سئو را تغییر می دهد. روزهای پر ، کلمات کلیدی به پایان رسیده است. در حال حاضر، محتوای با کیفیت مهم تر از همیشه است.

گوگل به تغییر الگوریتم ادامه می دهد، به این م،ی که استراتژی بازاریابی محتوای شما باید بیشتر از کلمات کلیدی باشد. مهم‌ترین تغییر، معروف به مرغ مگس خوار گوگل، بر رویکرد انس،‌تر برای جستجوهای جستجو تأکید داشت. از آنجایی که تمرکز در این جهت ادامه می‌یابد، مهم‌تر از هر زمان دیگری ارزش بخشیدن به هر چیزی است که در وب قرار می‌دهید.

ج، زم، تمرکز گوگل بر تجربه کاربر.

چند راه وجود دارد که جستجوی م،ایی می تواند به سئو شما کمک کند:

1. کمک به شما برای رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند.

2. بهبود نرخ کلیک (CTR).

3. ایجاد سرنخ و فروش بیشتر.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این مزایا بیندازیم.

1. جستجوی م،ایی می تواند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی طول، کمک کند

نموداری که مزایای کلمات کلیدی دم بلند را نشان می دهد.

منبع: Softwaretestinghelp.com

کلمات کلیدی دم بلند عبارات طول، تر و خاص تری هستند که کاربران زم، که به ،ید نزدیک می شوند بیشتر از آنها استفاده می کنند.

به ،وان مثال، “کفش دویدن مردانه سایز 10” یک کلمه کلیدی دم بلند است.

در گذشته، رتبه بندی برای کلمات کلیدی دم بلند دشوار بود، زیرا آنها بسیار خاص بودند. با این حال، جستجوی م،ایی رتبه بندی کلمات کلیدی طول، را آسان تر کرده است.

این به این دلیل است که الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل برای درک م،ای کلمات طراحی شده است، نه فقط با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد. این بدان م،ی است که شما می تو،د با گنجاندن کلمات کلیدی طول، در محتوای خود به روشی طبیعی رتبه بندی کنید.

شما مجبور نیستید کلمات کلیدی طول، را در محتوای خود قرار دهید. فقط آنها را به گونه ای ذکر کنید که مرتبط با موضوع شما باشد.

2. جستجوی م،ایی می تواند به شما در بهبود نرخ کلیک شما کمک کند

به ،وان یک بازاریاب، شما باید روی چگونگی بهبود نرخ کلیک (CTR) تمرکز کنید. CTR درصد افرادی است که روی لیست شما در نتایج جستجو کلیک می کنند.

CTR بالا مهم است زیرا به گوگل نشان می دهد که فهرست شما مرتبط و مفید است. این می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

جستجوی م،ایی به موارد زیر کمک می‌کند تا به بهبود CTR شما کمک کند. آنها عبارتند از:

  • تکه های غنی: جستجوی م،ایی می تواند به شما کمک کند تا قطعه های غنی برای فهرست خود در نتایج جستجو ایجاد کنید. ریچ اسنیپت‌ها اطلاعاتی هستند که در زیر فهرست شما ظاهر می‌شوند، مانند رتبه‌بندی یا قیمت محصولتان.
  • نمودار دانش: الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل نیز نمودار دانش را تقویت می کند. نمودار دانش کادری است که در سمت راست نتایج جستجو ظاهر می شود و حاوی اطلاعاتی درباره یک موضوع خاص است. اگر بتو،د فهرست خود را در نمودار دانش نشان دهید، احتمال اینکه کلیک کنید بیشتر است. این به این دلیل است که مردم بیشتر به اطلاعاتی که از گوگل می آید اعتماد می کنند تا از یک وب سایت تصادفی.
  • لینک های سایت: جستجوی م،ایی همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای لیست خود در نتایج جستجو پیوندهای سایت دریافت کنید. پیوندهای سایت پیوندهایی به صفحات دیگر در وب سایت شما هستند که در لیست شما ظاهر می شوند. داشتن پیوندهای سایت باعث می شود که لیست شما از سایر لیست های موجود در نتایج جستجو متمایز شود، که می تواند به شما کمک کند کلیک های بیشتری دریافت کنید.

3. جستجوی م،ایی می تواند به شما کمک کند تا سرنخ ها و فروش بیشتری ایجاد کنید

جستجوی م،ایی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو، سرنخ‌ها و فروش بیشتری داشته باشید.

هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال اینکه افراد روی لیست شما کلیک کنند بیشتر می شود. و هر چه تعداد افراد بیشتری روی لیست شما کلیک کنند، احتمال بیشتری برای ایجاد سرنخ و فروش خواهید داشت.

همچنین قرار دادن صفحات در مقابل افرادی است که بیشترین استفاده را از آنها ببرند. بنابراین، به ،وان مثال، اگر یک صفحه محصول تجارت الکترونیک دارید، جستجوی م،ایی صفحه شما را در مقابل ،، قرار می دهد که قصد ،ید دارند، نه فقط برای یادگیری یک محصول. بنابراین حتی اگر صفحه شما ترافیک کمتری داشته باشد، در حالت ایده‌آل، بخش بزرگ‌تری از آن مخاطبان با انگیزه تبدیل هستند. مثال زیر را ببینید.

جستجوی گوگل در مورد کفش های دویدن مردانه

بهترین روش ها برای بهینه سازی برای جستجوی م،ایی

در اینجا چند روش برتر برای بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی م،ایی آورده شده است:

  • از زبان طبیعی استفاده کنید: هنگامی که محتوای خود را می نویسید، از زبان طبیعی استفاده کنید. این به الگوریتم م،ایی گوگل کمک می کند تا م،ای کلمات شما را درک کند.
  • مثل یک مشتری فکر کنید: هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب می کنید، مانند یک مشتری فکر کنید. اگر به دنبال محصول یا خدمات شما بودند، چه چیزی را جستجو می ،د؟
  • استفاده کنید داده های ساخت یافته: داده های ساختاریافته راهی برای سازماندهی اطلاعات در وب سایت شما است. این به گوگل کمک می کند تا م،ای محتوای شما را بفهمد. می تو،د از داده های ساخت یافته برای ایجاد قطعه های غنی و نمودارهای دانش استفاده کنید.
  • در فهرست راهنماها قرار بگیرید: دایرکتوری ها وب سایت هایی هستند که مشاغل را در یک صنعت خاص مانند Yelp، TripAdvisor و صفحه ،ب و کار گوگل فهرست می کنند. قرار گرفتن در فهرست فهرست ها می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما کمک کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. این به این دلیل است که Google هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، سیگنال‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرد.
  • ایجاد خوشه های موضوعی: در حالی که تمرکز روی کلمات کلیدی انفرادی وسوسه‌انگیز است، دسته‌های موضوعی بهتر نشان می‌دهند که سایت شما در یک موضوع خاص یک مرجع کامل است.

سوالات متداول

نمونه ای از جستجوی م،ایی چیست؟

الگوریتم جستجوی م،ایی گوگل برای درک م،ای کلمات طراحی شده است، نه فقط با کلمات کلیدی. این بدان م،ی است که شما می تو،د با گنجاندن کلمات کلیدی طول، در محتوای خود به روشی طبیعی رتبه بندی کنید.
به ،وان مثال، اگر شما یک لوله کش هستید، می تو،د با نوشتن مقاله ای در مورد نحوه تعمیر شیر آب نشتی، کلمه کلیدی “چگونه شیر آب نشتی را تعمیر کنیم” رتبه بندی کنید. لازم نیست کلمه کلیدی را در ،وان یا در هر جمله خود وارد کنید. تا زم، که گوگل بتواند م،ای محتوای شما را درک کند، می تو،د برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.

آیا گوگل از جستجوی م،ایی استفاده می کند؟

بله، گوگل از جستجوی م،ایی استفاده می کند. این به ،وان یکی از سیگنال های بسیاری عمل می کند که گوگل برای تعیین رتبه وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. از آن برای درک رابطه بین کلمات برای ارائه نتایج استفاده می کند.

جستجوی م،ایی در NLP چیست؟

در پردازش زبان طبیعی (NLP)، جستجوی م،ایی تکنیکی است که برای تطبیق اسناد با درخواست های کاربر از طریق درک م،ای کلمات موجود در پرس و جو، نه صرفاً مطابقت تحت اللفظی عبارت ها، استفاده می شود.
این با موتورهای جستجوی سنتی متفاوت است، که پرس و جوهای کاربر را با اسناد بر اساس مطابقت کلمات کلیدی تحت اللفظی مطابقت می دهند.

مزایای استفاده از جستجوی م،ایی چیست؟

برخی از مزایای استفاده از جستجوی م،ایی عبارتند از:
– درک بهتر از قصد کاربر
– نتایج جستجوی مرتبط تر
– امکان رتبه بندی برای کلمات کلیدی طول،
– افزایش ترافیک و سرنخ
– تجربه کاربری بهتر

تفاوت بین جستجوی م،ایی و نمایه سازی م،ایی پنهان چیست؟

نمایه سازی م،ایی پنهان (LSI) تکنیکی است که برای نمایه سازی و بازیابی اسناد بر اساس شباهت کلمات موجود در سند استفاده می شود، نه فقط مطابق تحت اللفظی اصطلاحات.
جستجوی م،ایی شبیه LSI است که م،ای کلمات موجود در یک سند را درک می کند، نه فقط مطابقت تحت اللفظی اصطلاحات. با این حال، جستجوی م،ایی با درک رابطه بین کلمات در یک سند، نه فقط شباهت آنها، یک قدم فراتر می رود.
این بدان م،است که جستجوی م،ایی می تواند نتایج مرتبط و دقیق تری نسبت به LSI ارائه دهد.

نتیجه

جستجوی م،ایی یک تغییر بازی برای سئو است. اگر در حال حاضر از جستجوی م،ایی به ،وان بخشی از استراتژی سئو خود استفاده نمی کنید، از دست داده اید.

می تو،د از جستجوی م،ایی در کمپین های تبلیغاتی پولی، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده کنید. استفاده از جستجوی م،ایی را شروع کنید، و شاهد افزایش در رتبه بندی، CTR، سرنخ ها و فروش خود خواهید بود.

فکر می کنید برند شما با جستجوی م،ایی چقدر خوب عمل می کند؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – ترافیک بیشتر سئو را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید


منبع: https://neilpatel.com/blog/semantic-search/