به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید. این کار برای تولید محتوای سئو شده بسیار اهمیت دارد و باعث می شود تا کاربران به صفحات دیگر سایت یا سایت های هدف هدایت شوند. به ازای هر 200 الی 300 کلمه بهتر است یک سر تیتر در متن ایجاد شود. البته اگر موضوعی طولانی شود و بین دو سر تیتر 400 کلمه شود نیز از نظر سئو مشکلی ندارد. بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای سر تیتر بیایند، البته اگر در وسط یا انتهای سر تیتر بیایند نیز از نظر سئو مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.
معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار میدم. از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جستوجو، به استراتژی، تکنیکهای اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم. خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. بسیاری از موارد مطرح شده درباره سئو محتوا با بسیاری از جنبههای دیگر سئو همپوشانی دارد. بعنوان مثال بحث انتخاب لینکهای داخلی از موارد سئو تکنیکال است. سئو محتوا یکی از آسانترین جنبههای سئو است و یادگیری آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.
- اکثر فاکتورهای سئوی تکنیکال مربوط به کل سایت است که باید مورد بررسی قرار گیرد و یکی از نکات مهم آن این است که قبل از اینکه شروع به بهینه سازی محتوا کنید باید محتوای خود را خالص کنید.
- به عبارت دیگر، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو تولید می شود.
- به مجموعه فعالیت هایی که در راستای بهبود وضعیت سئو صفحات سایت انجام میدهیم سئو محتوا گویند.
- به جرات میتوان گفت مهمترین بخشسئو داخلیبخش محتوای سایت است.
- برخی از این حواس پرتی ها شامل ساید بار، تبلیغات یا پاپ آپ های (pop-up) بی ربط می شوند.
- به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود.
فکر کردن در مورد این سوالات به شما کمک می کند تا ایده اصلی برای پست یا مقاله خود داشته باشید. برای لینک دادن هم از انکر تکست مناسب و توصیفی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که پیوندهای شما مرتبط، طبیعی و برای خوانندگان مفید هستند.
در واقع باید بدانید که برای چه کسی تولید می کنید، از چه کلمات کلیدی اصلی باید استفاده کنید و آن را در کدام شبکه ها و کانال ها بازنشر کنید. سئو، شامل تکنیک و فرآیند هایی است که برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل به کار می رود تا کاربران بتوانند وب سایت را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند. یکی از جنبه های استراتژی سئوی محتوا موفق، کپی رایتینگ است. مهمترین چیز این است که شما باید مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در وب سایت شما داشته باشند. در عین حال می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید.
تعیین کلمات کلیدی
در ابتدا من تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادم و حدود 15 عبارت را حول عبارت “سئو محتوا” استخراج کردم. در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد. روش های بالا از جمله روش هایی هستند که شما را از شر صفحات مضر زامبی خلاصه میکنند و محتواهای سئو شده مناسبی را در اختیار گوگل و کاربران شما قرار میدهند. وقتی با عبارات long tail رتبه میگیرید و کاربران از محتوای شما رضایت داشته باشند، با کلمات کلیدی کوتاه هم میتوانید راحتتر رتبه بگیرید. چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود.
برای بهبود سئو محتوا از کلید واژه ها در بخشهای مشخصی از پست خود استفاده کنید. بعد از اینکه محتوای شما نوشته شد، به یک تیم حرفهای و کارکشته سئو تحویل داده میشود تا تمامی دانش خود را روی محتوای شما پیاده سازی کنند. موتورهای جستجو آدرس های طولانی را دیرتر پیدا می کند، بنابراین URL مختصر را به کار برید.
تفاوت سئو با تولید محتوا در چیست؟
درست است که حجم جستجوى كلمات كليدى، يك عامل كيفى بزرگ است، اما تعامل كاربران، عاملى بسيار جامع تر و مهم تر در بررسی کیفیت می باشد. كافيست به گروه هاى اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و هر کجایی که کاربرانتان در آن ها آنلاین هستند بروید و ببینید که بیشتر افراد در مورد چه چیزی جستجو انجام می دهند و صحبت می کنند. شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را بهعنوان یکی از عناصر اساسی بهینهسازی صفحه درنظر گرفتهایم.
اگر توضیحات متا را بهخوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیکها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدتزمانی که کاربر روی محتوای شما توقف میکند، عامل مهمی در افزایش رتبه بهشمار میرود. توضیحات متا را بهخوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن بهشکل نقطهچین دیده میشود. یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزهی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار میدهد.
پس میشه نتیجه گرفت که اگه کسبوکار ما جایگاه خوبی توی نتایج سرچ گوگل داشته باشه، مخاطبهای زیادی رو میتونه جذب کنه. یکی از مواردی که به رتبه گرفتن توی نتایج گوگل کمک زیادی میکنه، سئو محتوا هستش. قبل از انتشار هر محتوا می بایست اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اصلی در قسمت ابتدایی متن وجود داشته و از کلمات کلیدی متشابه در ادامه محتوا استفاده شده باشد. بعد از آن به زیبا سازی محتوا پرداخته و خوانایی آن را برای کاربران بهبود ببخشید. سپس تا آنجا که می توانید آن را در دیدگان کاربران زیادی قرار دهید. تولید محتوا به شکل منظم، یکی از بهترین روش های افزایش رتبه سایت در گوگل است.
چرا به تولید محتوای سئو شده نیاز داریم؟ منظور از سئو محتوا چیست؟ به طور کلی، محتوای مبتنی بر سئو، محتوایی است که پتانسیل بالایی در گرفتن رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس اگر میخواهید در گوگل رتبههای بهتری کسب کنید، نیاز به محتوای سئو شده دارید. با این کار هر گاه کاربری کلمه کلیدی مربوطه را سرچ می کند، محتوای شما در رتبه های بالای صفحه اول نشان داده می شود.