
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
سئو چیست؟ انواع روش های سئو-جان مولر
مرحله اول آشنایی و پیش نیاز برقراری ارتباط، رسیدن به یک زبان مشترک است. اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم. با توجه به تحریم های گوگل برای ایران، امکان تایید مالکیت برای یک موقعیت در نقشه گوگل وجود ندارد. در نتیجه اگر به ایمیل قبلی خود دست رسی ندارید تفاوتی در پاسخ گویی ایجاد نمیشود. شما میتوانید یک ایمیل با نام برند خود ساخته و سوالات کاربران را در همین نقشه پاسخ دهید.
چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می شود. SEO از واژه های search engine optimization برداشت شده و به معنای “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است. در سئو، سئوکار با توجه به علم و تجربه خود، فاکتورهای لازم برای بهینه شدن سایت را در آن پیاده سازی کرده و سعی میکند هر صفحه از آن را “روی کلمات” مربوطه، در نتایج جستجو به رتبه بهتری برساند. محتوایی که بیش از حد کلمه کلیدی در آن نوشته شده باشد؛ یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر داشته باشد استفاده زیاد از کلمات کلیدی است.
- با استفاده از به روزترین ابزارها و استراتژی ها، یک شرکت سئو می داند که برای کمک به بهبود سئو وب سایت شما چه چیزی لازم است.
- برای مثال وقتی شما در یک عبارت 100 بار نمایش گرفته اید و از این صد بار تنها 5 بار روی سایت شما کیلیک شده است، نرخ ctr شما 5 درصد است.
- ابزار Bing Webmaster Tools که ابزاری معادل کنسول جستجوی گوگل در بینگ است، نصب کنید.
- اگر کسب و کار شما کوچک است و تازه می خواهید کار خود را شروع نمایید بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز داشته باشید.
- در نتیجه اغلب صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می کنند و برنامه ای بلند مدت دارند.
بعنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، پس از ارسال ایمیل های تبلیغاتی، افزایش در ترافیک وبسایت ایجاد می شود که در نهایت و پس از پایان کمپین تبلیغاتی مربوطه این پیک ها از بین می رود. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می یابد. من همیشه سعی می کنم جهت بهینه سازی از ابزارهای موز استفاده کنم. ابزارهای موز یکی از بهترین ابزاهای سئو سایت است فقط به نظرم تنها ایرادی که این محصول دارد قیمت به نسبت بالا آن است. ولی به توجه به کیفیت محصولات آن ارزش آن را دارد که تهیه نمود یا حداقل بصورت اشتراکی استفاده کرد.
یک مثال واقعی از ثروتمندشدن سایت ها در نتایج اول گوگل
شما می توانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید. با بالا رفتن تعداد کلیک ها و اتمام اعتبار حساب این فرایند متوقف خواهد شد. با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود.
چک لیست سئوی داخلی:
اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. موتور های جستجو از جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت "اصطلاحات رایج در سئو" را جستجو کنید، کلمه "در" معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی دهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای "اصطلاحات رایج سئو" را فراهم می آورد.
به عنوان مثال، سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو آن است. اما اگر شما یک بار سرعت وب سایت خودتان را بهینه کنید، نیاز به فعالیت مداوم و دوباره برای آن ندارید. اما در مقابل، برخی از فاکتورهای دیگر SEO هستند که شما برای پیشی گرفتن از رقبا و ماندن در نتایج اول، باید دائما آنها را رعایت کنید. تعیین قیمت بر اساس رتبه کلمات کلیدی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های قیمت گذاری برای سئو است. در این روش کارفرما لیستی از کلمه های کلیدی ای که می خواهد رتبه بهتری داشته باشند را به متخصص سئو می دهد و بر اساس میزان رشد آن ها، قیمت تعیین می کند.
همه چیز در مورد تبلیغات همسان + انواع آن ( هدف از اجرای تبلیغات نیتیو چیست؟ )
اگر بخواهیم رابطه سئو و بازاریابی محتوا را تعریف کنیم باید بگوییم که این دو مکمل یکدیگر به شمار می آیند و به نوعی با یکدیگر همپوشانی دارند. اولین قدم ها در سال 1995 توسط یاهو وب برداشته شد و نخستین اصول اولیه سئو راه اندازی شد. به این ترتیب این جستجوها میتواند تبدیل به منبع اصلی جذب ترافیک دیجیتال برای برند ها شود. و البته بکارگيري اين روش ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.
من هنوز سایت های فارسی را که به این شکل توسط الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده ام، اما در مورد سایت های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر حالت پرسش و پاسخ دارند مورد توجه الگوریتم پارافریسینگ قرار می گیرند. یک منبع عالی برای درک فکر و سیاست ها موتور جستجوی گوگل، کتابی است به نام «راهنمای ارزیاب های گوگل» که با خواندنش متوجه می شوید گوگل چطور فکر می کند و چه معیارهایی برای رتبه بندی اهمیت دارند. قبلاً در مورد اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛ شما می توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت سایت تان را بررسی کنید و مطمئن شوید که بهینه است. در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم می گوید و راه کارهایی برای بهبود آن ارائه می دهد.