محتوای مرتبط، منحصر به فرد و مختصر و مفید برای محصولات خود درج نمایید. پسوندهای دامنه سایت ها برای گوگل مهم است، بطور مثال سایت هایی که GOV – EDU هستند معمولا از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. مثلا شما در تبلیغات کلیکی یا PPC باید همیشه حساب خود را شارژ کنید اما در سئو همه چیز رایگان است. لید یک اصطلاح مربوط به بازاریابی است و منظور از لید، همان مشتریان احتمالی هستند که اطلاعات تماس آنها را دریافت میکنید. او یک کانال فعال در یوتیوب هم دارد که ویدیوهای آموزشی خود را در کانال یوتیوب خود قرار میدهد. وبلاگ شخصی او backlinko.com است که بررسیهای موردی و مقالات جامع در حوزه سئو از نقاط برجسته وبلاگ اوست.
- البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است.
- این مقاله دست کمی از یک دوره سئو نداشت واقعآ لذت بردم یه جاهایی از مقاله رو نوت برداری کردم عالیییی بود!
- دوره جامع سئو بیش از 50 ساعت ویدیوی آموزشی در اختیار شما قرار میدهد.
- با استفاده از این سایت می توانید عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، همچنین می توانید از Ahrefs برای بررسی بک لینک های رقبای خود استفاده کنید تا از این طریق برای سایت خود بک لینک های مناسب ایجاد کنید.
وجود نقشه سایت هیچ ضرورتی در سئو ندارد و فاکتور رتبهبندی نیست. مخصوصا وبسایتهایی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارند و لینکسازی داخلی مناسبی دارند تقریبا هیچ نیازی به نقشه سایت ندارند. وقتی نسبت به رقبایتان در نتایج جستجو کلیک بیشتری دریافت کنید گوگل این سیگنال را دریافت میکند که سایت شما نتیجه بهتری است و این مسئله باعث میشود رتبه صفحه شما در گوگل بالا برود. تکنیکال سئو یعنی بهینهسازی کدهای وبسایت برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند صفحات را بدون مشکل؛ خزش و ایندکس کنند. طبق این ساختار که برای بخش مقالات سایتمان مشخص کردهایم؛ گوگل و کاربران متوجه می شوند هر صفحهای که بعد از seo-blog قرار بگیرد یک صفحه با محتوای آموزشی (پست وبلاگی) است.
Google PageSpeed Insights: تست سرعت صفحات سایت
برای شروع میتوانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. برای انتخاب درست عنوان و توضیحات متا در سایتهای وردپرسی، استفاده از افزونههای سئو نظیر یوست و رنک مث امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت و بهینه سازی این عنوان و توضیحات متا را برای شما آسان خواهد کرد. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو میشوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید. اصطلاحا به این نوع از کلیدواژهها که معمولا از چند کلمه تشکیل شدهاند، کلیدواژههای دم دراز (Long-tail Keywords) گفته میشود.
فریلنسر سئو
حتی میتوانید خدمات لینکسازی خود را به صورت رایگان برای چند وبسایت انجام دهید. اگر تازهکار هستید، میتوانید در دورههای آنلاین سئو و سایر برنامهها شرکت کنید تا با اصول و تکنیکهای کلاسیک و البته جدید آشنا شوید. اما با اوج گرفتن رقابت و در صورتی که متوجه شوید رقبا هزینه زیادی روی لینکسازی میکنند شاید نیاز باشد از خدمات تخصصی لینکسازی استفاده کنید. در زمانی که یک وبسایت در مراحل ابتدایی سئو است، مسئولیت بهینهسازی داخل و خارج سایت، میتواند بر عهده یک نفر باشد. نویسندگان محتوای موفق، یادگیرندگان سریعی هستند که تحت فشار به خوبی کار می کنند و می توانند در یک ضرب الاجل محدود، یک محتوای خوب و قابل قبول برای مشتریان ایجاد کنند. سپس موضوعات موردنظر، راهنمای سبک نوشتن و زمانبندی را در اختیار نویسنده محتوا قرار میدهند.
سرعت سایت به نظر من یکی از 200 معیار سئو است چون من بارها دیده ام که سایت هایی وجود دارند که از سرعت خوبی برخوردار نیستند ولی در نتایج بالا هستند و بلعکس آن نیز صادق است. با افزایش ترافیک موبایل، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. میتوان بدون بررسی سایت و رقبا در مورد عدم کسب جایگاه در نتایج گوگل اظهار نظر کرد. اگر منظور شما این است که صفحه دیگری جایگاه کسب کرده بهترین راه حل ریدایرکت کردن آدرس قبلی به صفحه هدف است. پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.
آیا CTR یک فاکتور رتبه است؟
وقتی شخصی جستجویی را انجام میدهد، موتورهای جستجو ایندکس خود را میگردند تا محتواهای مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتواها را به امید آنکه به سوال شخص جستجوگر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست میکنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی مینامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هرچه یک وبسایت بالاتر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوای آن را مرتبطتر با جستجوی شخص میداند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبطترین نتایج شروع و به نامرتبطترین نتایج ختم میشود. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد میشود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالایی در صفحات نتایج جستجوی خود بدهد.