سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-جان مولر


هر موتور جستجو چه گوگل باشد و چه هر چیز دیگری، از سه بخش کلیدی تشکیل شده است. و در اصل کار موتور جستجو این است که این موارد را شناسایی کند. یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. در واقع گوگل به یک مرجع تبدیل شده و موتورهای جستجو دیگر، خودشان را با او تتبیق میدهند.

بنابراین وب‌مسترها رو به پمپاژ کلمات کلیدی در صفحه آورده بودند. در واقع برای رسیدن به رتبه اول گوگل (مخصوصا در کلمات کلیدی رقابتی) نیاز به بک‌لینک‌های با کیفیت داریم. سئو خارج سایت فعالیت‌هایی است که در خارج از سایت خودمان انجام می‌شود. این فعالیت‌ها در جهت افزایش ترافیک و رتبه در موتورهای جستجو انجام می‌شود. حالا وب‌سایت‌ها هم برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو باید وب‌سایتشان را برای موبایل نیز بهینه کنند. این ساده‌‌انگاری است که فرض کنیم یک صفحه با دریافت تعداد کمی کلیک بیشتر نسبت به سایرین در نتایج جستجو افزایش رتبه میابد.

  • دقت داشته باشید که در طیِ ماه‌های اخیر مجدداً گوگل با مشکل کاهش شدید سرعت ایندکس مواجه بوده و ممکن است صفحه شما هنوز توسط ربات‌ها مجدداً ایندکس نشده باشد.
  • بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد.
  • و اینکه وبمستر سایت من بخش اسکیما فکر کنم ارور های زیر رو داره برای رفع چیکار باید انجام بدم ؟ اگر میشه یه ای دی بدید گفتگو کنم هزینه ای هم بود واریز میکنم.
  • ولی نمیتوان با توجه به رفتار یا عملکرد برخی افراد تمام کسانی که در این زمینه زحمت میکشند را زیر سوال برد.

در استفاده از انواع انکر تکست باید با نکات و تکنیک های سئو خارجی و ساخت بک لینک آشنایی داشته باشید. احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید. سئو داخلی شامل تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند. مطمئن شوید که سایت شما با موبایل سازگار است؛ اگر می خواهید در بازار دیجیتال رقابت کنید، قطعا باید سایتی سازگار با موبایل داشته باشید. سایت های سازگار با موبایل نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری در وبسایت شما می شود، بلکه بر روی رتبه بندی سئو شما هم تاثیر دارد.

Java Script چگونه زبانی است و چه کاربردی دارد؟

ارتباط صفحات وب یکی دیگر از عواملی است که نقش مهمی در الگوریتم جستجو ایفا می کند زیرا کلمات کلیدی را مطابق با درخواست کاربر و محتوا یا عنوان صفحه وب در نظر می گیرد. سیگنال های مرتبط به الگوریتم جستجو، در یافتن صفحه مربوطه کمک می کند زیرا الگوریتم گوگل داده ها را به سیگنال ها منتقل می کند. گوگل اعلام کرده است که تجربه کاربری وب سایت شما به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

شکی نیست که بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از جذاب ترین موضوعاتی است که می توانید در مورد آن مطالعه و پژوهش کنید. البته داشتن اطلاعات مفید و جامع درباره چگونگی بهینه سازی سایت ها بسیار مفید است، مخصوصاً اگر وب سایت یا وبلاگی دارید که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. از آنجایی که موتورهای جستجو در تلاش هستند تا از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل کنند، مجبور شده اند الگوریتم های خود را به گونه ای تغییر دهند که احتمال مفید بودن نتایج جستجو تا حد ممکن افزایش یابد. اگر صد در صد محتوا را برای مخاطبان خود ایجاد کنید قطعاً پس از مدتی این موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند و رتبه بندی وب سایت شما را در نتایج جستجو ارتقا می دهند. قالب بندی صفحه را رعایت کنید؛ انتشار صفحه ای با متن و تصاویر، بدون صرف وقت برای زیباسازی آن، یک روش سئوی نامناسب است.

این پیوندها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند. بک لینک ها می توانند توسط افراد دیگر ایجاد شوند و یا یک متخصص سئو از طریق ربات ها و یا به صورت دستی اقدام به تولید backlink کند. هدف اصلی SEO تکنیکال این است که اطمینان حاصل کند که کرولرهای موتور جستجو می توانند بدون هیچ مشکلی یک وب سایت را پیدا و فهرست بندی کنند و مخاطبان با بهترین کیفیت به منابع محتوای صفحه سایت دسترسی داشته باشند.

استراتژی های مختلف در بازاریابی B2G

هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالا‌تری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد.

هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود. شاید این تعریف دقیق ترین و کاربردیترین روش برای ارائه مفهوم سئو نباشد ولی چیزی که در عمل اتفاق می افتد همین است. آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود. آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.