در جای جای مقاله خود از تصاویر، اینفو گرافی، جدول، و سایر المانهای جذاب بصری برای ایجاد فضای تنفس و استراحت به کاربر استفاده کنید. متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید. از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف جستجو کننده در جزئیات، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیاز دارند. الگوريتم رتبهبندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبهبندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو ميبايست مهمترين اين معيارها را جهت پيادهسازي موفق سئو بدانند.
- بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعهی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند.
- این احتمال وجود دارد که شما نخواهید خود تبدیل به یک متخصص سئو شوید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید که در این رابطه شرکت سئوکار می تواند به عنوان یک شرکت متخصص در این حوزه به شما کمک نماید.
- گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتمهای جدید است و دیر یا زود میتواند دست شما را بخواند.
- ساختار اطلاعاتی سایت خود را بهینه کنید و از ایجاد نقشه سایت غافل نشوید.
سعی میکنید یک مشکل خاص را به طور دقیق و کامل از جستجو کننده حل کنید، و یا اگر راه حلش برای مخاطب هزینه دارد، به درستی به او میگویید که چه باید بکند. قبل از این که بخواهید مطلبی را در بلاگ یا سایت خود منتشر کنید، این فرضیه را برای سئو در ذهن خود همیشه مطرح نمایید. سعی کردم سئو را به زبانی ساده در بخش ابتدایی مقاله برای مخاطبین اثر خاص تعریف کنم. هر زمان که میخواهید خریدی را انجام دهید و به اطلاعاتی نیاز دارید.
آژانس بازاریابی نوین
اگر شما در سئوی وبسایت همان خط و جهت گوگل را دنبال کنید پس هیچ نگرانی نباید داشته باشید چون میدانید مهندسان گوگل چطور فکر میکنند. امکان دارد هر کاری روی بهبود سئوی وبسایت تاثیر بگذارد اما فقط در صورتی میتوان آن را به دیگران توصیه کرد که به شکل گسترده آزمایش و تحلیل شود. برای مثال با اسکیما میتوانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقالهای دربارۀ “دیجیتال مارکتینگ” با عنوان “سئوی داخلی” نوشتۀ “تیم نوین” داریم که به تازگی منتشر شده است. در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایتهایی که ریسپانسیو یا همان واکنشگرا نباشند به جایگاههای پایینتر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ میکنید، یا در دستگاههای دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز میکنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به رباتهای گوگل کمک کنید.
تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود.
اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟
همچنین قصد این را داریم که شما دوستان را نیز با اهداف سئو و بهینه سازی روی وب سایت ها نیز آشنا سازیم. در این آموزش تکنیک هایی را می آموزید که به سئو شدن سایت کمک می کند. اما نکته قابل توجه اینجاست که سئو یک علم نامحدود است پس هرچه آن را یاد بگیرید تمام نمی شود.
آموزش سئو فقط به همین مطالب ختم نمی شود و شما باید به کمک ابزار هایی همچون گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و… برای آنالیز وبسایت خود و سایت های رقبایتان استفاده کنید. این استراتژی و تکنیک نتایج متفاوتی را در بر می گیرد؛ اما همه آن ها مستلزم رسیدن به هدف، یعنی افزایش درآمد،ارتقا رتبه سایت در گوگلو افزایش بازدید سایت است. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. در آخر باید اضافه کنیم که خلاقیت برگ برنده شما در کسب و کارتان است و آنچه شما را نسبت به برندها و رقبایتا متمایز میکند و جلو میاندازد همان میزان خلاقیتی است که به خرج میدهید. کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر برندی را تضمین کند.
بطور کلی به وضعیت لینکهای ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت میگویند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینکهای ارزشمند از سایتهای معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبهدهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است.
کلمات کلیدی، محتوا و سئوی سایت
زمان مشاهده نتایج در سئو بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز به بیش از یکسال وقت و انرژی و سرمایه گذاری بلند مدت روی سئوی سایت باشد. بسیاری از سئوکاران و وبسمتران به اشتباه به این باورند که ارجاع دادن به سایتهای دیگر منجر به ترک سایت توسط کاربر خواهد شد و تاثیر منفی بر سئو سایت و اسپم اسکور سایت دارد. اما حقیقت این است که از نقطه نظر سئو ارجاع به منابع با کیفیت تاثیر مثبت بر سئوی سایت شما خواهد داشت.
گوگل عاشق محتواست؛ هرچه محتوای سایت شما برای گوگل و دوستان گوگل (جستجوکنندگان) جذاب تر باشد، ارتباط بین سایت شما و گوگل صمیمانه تر می شود. اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکردهاند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. اگر تمامی موارد رعایت شده و صفحه مجدداً در گوگل فچ شده، باید منتظر بمانید تا تایتل جدید در نتایج دیده شود. در خصوص تایتل و متادیسکریپشن بسیاری از اوقات خود گوگل عنوانی را انتخاب کرده یا بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متادیسکریپشن نمایش میدهد. دقت داشته باشید که در طیِ ماههای اخیر مجدداً گوگل با مشکل کاهش شدید سرعت ایندکس مواجه بوده و ممکن است صفحه شما هنوز توسط رباتها مجدداً ایندکس نشده باشد.