سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-جان مولر


سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو. برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه میکنند میفهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد.

سئو به شما کمک می‌کند سایتتان در نتایج اول گوگل باشد و به صورت رایگان بازدیدکننده دریافت کنید. در سئو ما فقط روی کسب رتبه و دریافت ترافیک از نتایج طبیعی کار می‌کنیم و برنامه‌ای روی نتایج پرداختی نداریم. سئو؛ فقط مربوط به دریافت ترافیک رایگان از طریق موتورهای جستجو است ولی در SEM تمرکز روی دریافت ترافیک ««رایگان»» و ««پولی»» از موتورهای جستجو است.

  • البته گوگل به طور مرتب صفحه را اسکن می کند و اگر دیگر شما را شایسته نداند، جایگاه شما را تنزل خواهد داد.
  • تمرکز آپدیت برت روی نکات ریز دستوری، جملات و کلماتی که درمحاورهبه‌کار می‌روند و به خصوص رویعبارت‌های طولانی یا Long Tail Keywordsاست.
  • و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده.
  • سئو علاوه بر اهمیت فراوان و تاثیری که در کسب و کار می‌گذارد، مبحثی بسیار گسترده و عظیم است و درک کامل آن نیاز به تجربه و دانش فراوان دارد.

فایده شناسایی دایرکتوری‌های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری‌های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت‌های کوچکی که در آن‌ها لینک داشت قرار می‌گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند. یک سئوکار حرفه‌ای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتم‌های گوگل داشته باشد و اخبار به‌روزرسانی‌های جدید گوگل را دنبال کند. در این‌جا من الگوریتم‌های مهم گوگل تا سال 2022 را به شما معرفی می‌کنم. اگر هم به اطلاعات بیشتر و به‌روز درباره الگوریتم‌ها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم. همۀ این راهنما ها را در صفحه الگوریتم‌های گوگل می‌توانید ببینید و مطالعه کنید. کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید.

لینک در سئو بسیار مهم است و هر صفحه وب که لینک بیشتری دارد اعتبار بالاتری دارد. در این نوع وب‌سایت‌ها دستمان برای طراحی URL بازتر است و می‌توانیم از برنامه‌نویس بخواهیم دقیقا ساختاری که ما می‌خواهیم را پیاده‌سازی کند. چگونه می‌توانید متوجه شوید؛ نام کدام عطر بیشتر در گوگل جستجو می‌شود. مثلا هفته‌ای ۵ مقاله می‌تواند ترافیک مناسبی را وارد سایت‌های تازه تاسیس کند. برای سنجش اتوریتی وب‌سایت فاکتورهای گوناگونی را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

توییتر روابط عمومی جستجوی گوگل (Google SearchLiaison)

شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد. هر صفحه از سایت می بایست شامل محتوایی باشد تا به خوبی به کاربران معرفی شود. محصولات باید محتوا داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را بشناسند و خریداری کنند. به طور کلی تولید محتوای باکیفیت همان طور که قبل‌تر گفته شد، کمک ویژه ای به سئو سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل می کند. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه بندی وبسایت و سئو را آموختید.

۴ هدف جستجوی اصلی

در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود جای میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را شناسایی کنند. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ

بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند. RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند.

یعنی موتور جستجوی گوگل، یک صفحه مشخص از سایت ما را دیده و آن را در فهرستش قرار داده است. یک سئوکار باید مدام اطلاعات خود را در مورد جدیدترین تکنیک های سئو به روز کند و از جدیدترین تغییرات صورت گرفته در الگوریتم های گوگل اطلاع یابد تا بتواند در بازار رقابتی پیروز شده سایتش را به بهترین رتبه ها برساند. در پاسخ به سوال اصول سئو چیست باید گفت شما باید تک تک فاکتور هایی که برای بهبود رتبه سایت مهم است را در این اصول در نظر داشته باشید و برای پیاده سازی این اصول برنامه ریزی داشته باشید. شما باید بدانید اصول سئو چیست و به صورت اصولی و تکنیکی اصول سئو را پیاده سازی کنید.

برای صفحات وب سایت خود عنوان های صحیح استفاده کنید و از کلماتی همچون خرید، قیمت، هزینه و فروش استفاده فرمایید. برای درک بیشتر گوگل نسبت به صفحه دسته بندی ها، محتوایی برای هر دسته بندی تولید نمایید تا گوگل به خوبی ماهیت صفحه را درک کند. اکنون که درباره دو نوع لینکی که توسط صاحب یک وب سایت ایجاد می شود، توضیحاتی دادیم بهتر است به سراغ پیوندهایی برویم که در وب سایت های ما ایجاد نمی شوند.