بدون شک این موتور جستجو قدرتمندترین بوده و به همین علت بیشتر اصول و مبانی سئو در جهت موفقیت یک وب سایت در نتیجهی جستجوی گوگل قرار دارد. پس باید بدانید که برای به موفقیت رساندن کسب و کار اینترنتی خود نیاز دارید تا به صفحهی اول جستجوی گوگل و سپس به لینکهای بالاتر برسید. در مقابل، سئو کلاه سفید به اقداماتی گفته می شود که همه دستورالعمل ها و قوانین سئو در آن رعایت می شوند. سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت می باشد که کسب رتبه خوب در آن محصول بهینه سازی خوب، محتوای با کیفیت و در اولویت قرار دادن کاربر است. سئو فرایند بهینه سازی وب سایت با هدف بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو و کسب ترافیک بیشتر است. Google ADS بهترین ابزار تبلیغاتی پربازده است که به دلیل هدفمند بودن تبلیغات در آن به محبوبترین ابزار تبلیغاتی اینترنتی بدل شده.
در واقع استفاده زیاد از کلمه کلیدی در متن می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. هاب محتوا مجموعه ای از صفحات است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. علت این امر آنست که محاسبات بر اساس معیارها و الگوریتمهای متفاوتی صورت گرفته است.
علت این موضوع هم اینست که عبارت جستجو شده خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر در طول زمانی که از سایت استفاده می کند به مشتری تبدیل شود. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای معیارها و داده های مرتبط با سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها ارائه می دهند. بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند.
- در مقابل سئوی کلاه سفید، یک راه پایدار برای تجارت و به دست آوردن ترافیک طبیعی است.
- اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی چیست؟ هر کسبوکاری برای خود یک سری کلمات کلیدی دارد.
- افرادی که به صورت کلاه خاکستری برروی بهینه سازی فعالیت میکند یا خراب میکند یا به بهترین نتیجه میرسد.
گام بعدی این است که وب سایت هایی را پیدا کنید که شاید بخواهند به شما لینک دهند و در ادامه با آنها تماس بگیرید (در این مورد بعداً بیشتر توضیح میدهیم). هیچ معیار رسمی توسط گوگل وجود ندارد که نشان دهنده اعتبار یک صفحه باشد، اما معیارهای زیادی توسط ابزارهای تجاری وجود دارند که می تواند به شما در برآورد این معیار کمک کند. هرچه صفحه لینک دهنده معتبرتر باشد، بک لینک از آن ارزش بیشتری برای شما به همراه دارد. متن درج شده در انکر تکست به پایشگر ها کمک می کند تا درک کنند صفحه لینک داده شده در مورد چیست.
موتور جستجو چیست؟
از طرفی دیگر بازدیدهای بدست آمده از سئو در دراز مدت هزینه کمتری در مقایسه با روش هایی مانند تبلیغات خواهد داشت. Crawling – خزش در محتوای سایت هاگوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما میشود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن میکند. در واقع هرفردی که وارد سایت شما میشود یک بازدیدکننده محسوب میشود.
طراحی سایت و سئو
Keywordtool.io و Ahrefs برای زبان فارسی نیز گزینه های تجاری خوبی هستند. الگوریتم های پیچیده گوگل یک راز است، ولی متخصصان سئو یا سئو کارانسایت بر اساس تجربه، آزمون و خطا بیش از 205 فاکتور و سیگنال سئو که بر نتایج گوگل تاثیرگذار هستند را معرفی کرده اند. البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. به اقداماتی که در خارج از سایت برای بالا بردن جایگاه رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل صورت می گیرد، سئو خارجی یا سئو برون صفحه می گویند.
پاسخ
برای مثال، گوگل از یک سایت خبری خوب انتظار دارد بسیار زود تر از یک سایت آموزشی، یا فروشگاهی بروز شود. هوش مسنوعی گوگل، همیشه هدفش این است که مطالبی را به ما نشان دهد که واقعاً کاربردی باشد. معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو میافتیم. خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود. آنهایی که در صفحه اول گوگل هستند نیز، شامل ده نتیجه مختلف میشوند و افراد اغلب روی نتایج اول تا سوم از همان صفحه اول کیلیک میکنند.