سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی دارد؟ همیار آکادمی-جان مولر


گوگل امروز از کلمه کلیدی فقط برای این استفاده می‌کند تا متوجه شود صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است و استفاده زیاد از کلمه کلیدی هیچ تاثیری در رتبه‌گیری صفحه ندارد. بنابراین باید برای تولید محتوا استراتژی محتوایی عالی داشته باشیم. بردکرامب یکی از روش‌های مناسب لینک‌سازی داخلی است که اگر صحیح استفاده شود؛ ساختار سایت را برای گوگل و کاربران به صورت کامل مشخص می‌کند. اما تعدادی از الگوریتم‌ها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌برم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم. داشتن جایگاه در نتایج گوگل بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر این است در کدام جایگاه گوگل قرار می‌گیرید. طبق آمار منتشر شده که در تصویر زیر می‌بینید ۷۵.۱٪ کلیک کاربران گوگل فقط روی ۳ نتیجه اول گوگل انجام می‌شود.

همانطور که گفته شد، یکی دیگر از جنبه های کلیدی در ایجاد اعتبار دامنه و سایت، لینک سازی است. ما قبلاً به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا پیوندهای خارجی مهم هستند. شما می‌توانید از طریق ارتباط و غیره بک لینک‌های متقابل دریافت کنید. عنوان متا و توضیحات متا شما اولین چیزهایی هستند که کاربر در صفحه‌ی نمایش نتایج موتورهای جستجو می بیند و بر روی کلیک یا عدم کلیک آن تأثیر می گذارد.

در بهینه سازی سایت های فروشگاهی باید دسته بندی ها هدف اصلی قرار بگیرند. رپورتاژ آگهی؛ از دیگر روش های لینک سازی می باشد که شما می توانید با پرداخت هزینه ای به سایت های معتبر در صفحه ای از سایت آن ها مقاله قرار دهید و از آن لینک دریافت نمایید. وازه رپورتاژ توسط متخصصان سئوی ایرانی رواج پیدا کرده است و در وب انگلیسی به رپورتاژ “پست مهمان” گفته می شود. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند.

  • اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید.
  • وجود لینک داخلی کمک میکند تا کاربران زمان بیشتر را در صفحات سایت شما در حال گردش باشند و تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده کنند.
  • اگر به دنبال این هستید که سریع نتیجه بگیرید، بهتر است از روش هایی مانند گوگل ادز و … کمک بگیرید.
  • بخاطر همین ما تمام سعی خود را کردیم و خواهیم کرد در این باره مقالات بسیار خوب و جامعی برای مخاطبان خود آماده کنیم.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، مقوله جدیدی نیست و بیش از دو دهه است که در سراسر جهان به آن پرداخته می شود، اما در چند سال اخیر به عنوان یک حرفه پرطرفدار شناخته شده و پیشرفت های زیادی کرده است.
  • برای مثال اگر من کلمه کلیدی ام را سئو چیست انتخاب کرده ام، باید نامک من بشود، نام دامنه + سئو-چیست.

می‌تواند شما را با ریچ اسنیپت در serp به نمایش درآورد تا کلیک بیشتری دریافت کنید. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل می‌دانند. بنابراین توصیه می‌کنم تا زمانی که دقیقا نمی‌دانید چکار می‌کنید از این فایل استفاده نکنید. چنانچه می‌خواهید صفحه‌ای ایندکس نشود در خود صفحه از کد متا نوایندکس استفاده کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو امروزه حول محور گوگل می چرخد. با این حال، پیشینه دانشی که ما اکنون به عنوان سئو می شناسیم، به محبوب ترین موتورهای جستجوی جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، باز می گردد. تبلیغ برند؛ گوگل دوست دارد برند های شناخته شده را در بالای فهرست نتایج جستجو قرار دهد زیرا مردم به آن ها اعتماد بیشتری دارند.

تجزیه و تحلیل جستجوها

موتورهای جستجو محتوای صفحات را آنالیز و درک کرده، آنها را طبقه بندی کرده و سپس آنها را در ایندکس خود ذخیره می کنند. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند. الگوریتم فرد روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک‌های خارجی تمرکز دارد. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک‌های انبوهی از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند.

۲. منبع محتوایی (لاتین و فارسی)

لینک ها برای رتبه بندی و ایجاد اعتماد از اهمیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر لینک های داخلی، می توان از لینک های خارجی نیز استفاده نمود. لینک دادن به سایت های معتبر از نظر گوگل، سایت شما را نیز معتبر می کند. پس برای لینک دهی خارجی، از سایت ‌های قوی و معتبر استفاده نمایید. همچنین دقت کنید که هدف و عنوان سایت شما با آن سایت مرتبط باشد. اگر یک تولید کننده عسل (زنبوردار) دارای سایت باشد و بر روی سئو آن به خوب کار کند، در صفحه اول گوگل دیده می شود.

اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود.