مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبههای خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سختتر از گذشته شده است و بیشتر جایگاهها بیش از حد اشباع شدهاند. این تکنیک، تاکید زیادی بر ایده استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی خاص دارد، که خطر بزرگی برای یکپارچگی متن شما ایجاد می شود، چرا که معمولا منجر به استفاده بی رویه از کلمات کلیدی می گردد. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید.
- سعی کنید وبسایت خود را به گونه ایی طراحی کنید که در کمترین زمان ممکن بارگذاری شود تا شما هم از این پارامتر مهم گوگل استفاده کرده باشید.
- با سلام، استراتژی خرید بک لینک و عدم پنالتی شدن می تواند متفاوت باشد.
- از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.
- برخی از رقبای شما ممکن است که از روش های غیر اخلاقی استفاده کرده و سعی در کاهش رتبه وب سایت شما کنند.
- مطمئن شوید که سایت شما قابل کرول شدن توسط موتورهای جستجو می باشد.
اکثر کسب و کارهای آنلاین به دنبال نتایجی هستند که اثربخشی طولانی تری داشته باشد و تأثیر آن قابل مشاهده باشد و معمولاً علاقه مند هستند که سایت آن ها، در رتبه نخست اولین صفحه سرچ موتورهای جستجو ظاهر شود. اگر کمی جامعتر بررسی کنیم؛ هنگامی که یک کلمه را در گوگل جستجو میکنید، یک لیست از نتایج در صفحات مختلف به شما نمایش داده میشود. اگر شما صاحب یک سایت باشید و سایت شما در صفحه اول SERPs قابل مشاهده نباشد پس باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید. به طور مثال اگر شما در گوگل عبارت “آموزش سئو” را جستجو کنید گوگل یکسری از وبسایتها را بر اساس الگوریتم رتبهبندی خود بین لینک ۱ تا ۱۰ در صفحه اول گوگل و مابقی سایتها را در صفحات دیگر قرار میدهد.
از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.
اگر نمیدانید تولید محتوا چیست و چطور میتوانید یک تولید محتوپا اصولی داشته باشید پیشنهاد ما به مشا این است که حتمکا مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید و اصولی برای این حوزه آماده شوید. مهمترین کاری که برای شروع سئو یک سایت باید انجام دهید این است که یک استراتژی سئو داشته باشید و برای کار خود نقشه راه تعیین کنید. شما با این کار میتوانید متوجه شوید که در مرحله باید چه کار هایی انجام دهید و برنامه ریزی داشته باشید. از دیگر انواع سئو که باید برای پیشرفت کسب و کار به آن توجه بیشتری داشت سئو موبایل میباشد. در واقع میتوان گفت سئو موبایل به خودی خود یک سئو محسوب نمیشود بلکه یک زیر مجموعه از سسو برای گوشی میباشد.
آیا تبلیغات گوگل بر سئو تاثیری دارد یا خیر
یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است.
اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید. بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید.
البته بایست دقت داشت که نتایج حاصل از سئو در یک وب سایت با سابقه نسبت به یک سایت نوپا، زودتر دیده می شود. سئو امروزه قدرتمند ترین ابزار کسب و کارها برای بازاریابی تبدیل شده و تقریبا من میتونم بگم بدون سئو، کسب و کارها نمی تونند در این بازار دوام بیارند. در ابتدا برامون سخت بود که هزینه ای رو صرف کنیم، بدون اینکه نتیجه کوتاه مدتی رو مشاهده کنیم. اما بعد از چند ماه همه چیز عوض شد و این سیل ترافیک بود که به سایت ما سرازیر میشد. ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند.
اما در مقابل، کاربران محتوایی را میدیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمیکرد. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتورهای جستجو در اسنیپتهای صفحات نتایج خود نشان میدهند. همان لینکهای آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک میکنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوانها، بمنظور ارائه خلاصهای از محتوای صفحات بکار میروند و نقشی حیاتی در سئوی سایت دارند. اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد.