در مقاله آموزش سئو کلاه سیاه 25 تکنیک منقضی شده به علاوه 7 تکنیک که هنوز بازخورد مثبت دارند را آموزش دادم. پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید.
- دستیابی به سئو ارگانیک یک فرایند طولانی مدت است و زمان زیادی لازم است تا اعتبار لازم برای ارتقای رتبه در گوگل را به دست بیاورید.
- گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو و انتخاب تقریبا ۹۷ درصد بازدیدکنندگان است، مدت زمان حضور کاربران در وب سایت را یک امتیاز برای بهبود جایگاه سایت در نظر می گیرد.
- زیرا هدف اصلی سئو افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن بازدید سایت می باشد، این بازدید ها باعث می شوند که سایت شما شناخته شود و به برند در صنعت خود تبدیل بشود.
- در آخر باید اضافه کنیم که خلاقیت برگ برنده شما در کسب و کارتان است و آنچه شما را نسبت به برندها و رقبایتا متمایز میکند و جلو میاندازد همان میزان خلاقیتی است که به خرج میدهید.
برای هر بخش از سئو؛ استراتژیهای زیادی وجود دارد اما در ادامه میخواهم شما را با یک استراتژی بسیار کاربردی آشنا کنم. حالا که با مفاهیم پایه سئو آشنا شدید باید بدانید برای انجام سئو سایت؛ ۳ روش وجود دارد. با توجه به پیشرفتهایی که گوگل داشته؛ دامنه سئو فراتر از چند تکنیک ساده رفته است.
اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. خیلی خوشحالم که چنین فضایی فراهم شده تا صاحبنظران و افراد کار کشته ی حوزه وب در کنار همدیگه قرار گرفتن و به اشتراک تجارب کاری و فعالیت های تخصصی شون مشغول شدن. استفاده از مثال های اینچنین برای بازتعریف مفهوم سئو کمک میکند تا افرادی که به تازگی با این حوزه آشنا میشوند درک بهتری از مفاهیم مرتبط با آن داشته باشند.
الگوریتم مرغ مگس خوار
سئو خارجی یا آف پیج سئو ، مجموع فعالیتهایی که خارج از سایت انجام میدهیم. طبق آمار منتشر شده بیش از 70% سرچ ها در وب در گوگل انجام می شود، از اینرو می توان اهمیت گوگل را نسبت به سایر موتورهای سرچ بیش از بیش احساس کرد. به طور کلی، گوگل محدودیت های خاصی در فهرست بندی دارد که اغلب هم براساس آدرس های IP هستند. بنابراین، اگر یک IP از یک هاست مشترک زمان زیادی را برای کرولرهای گوگل صرف کند، فهرست بندی یا به روز رسانی سایت شما ممکن است بیشتر طول بکشد.
مراحل بهینهسازی موتور جستجو
اما درمقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. از جمله موارد سئوی خارجی یا off page seo میتوانم به، لینک دادن سایر افراد به سایت شما، فعالیت در شبکه های اجتماعی و سابقه شما در موتور جستجو اشاره کنم. موتورهای جستجو، هر یک با الگوریتم و شیوهی خاص خود، همهی آنچه را در فضای مورد بررسی دیدهاند طبقه بندی میکنند و در جدولهای خود نگه میدارند.
وقتی شخصی «قرمه سبزی» را در گوگل سرچ میکند، به احتمال زیاد به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعملهایی برای تهیه این غذای خوشمزه است. مثلاً گوگل وقتی شما توی سایتت محصول قرار میدی، به خوبی متوجه میشه که سایت شما فروشگاهی هستش و به خاطر کپی بودن مطالب محصول یا مشخصات محصول ایرادی به شما نمیگریه. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحهای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. مثلا، لینکی با عنوان “سئو” به صفحهای با موضوع سئو داده شود. قواعد پیچیده ای که باعث میشود موتورهای جستجو تشخیص دهند کدام صفحه برای به دست آوردن رتبه لیاقت بیشتری دارد. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی همچون LinkedIn، Facebook، Instagram، Tweeter و… به بالاترین آمار بازدید سایت میانجامد.
بطور خلاصه گوگل باید به دامنه سایت شما اعتماد کند و این اعتماد بسته به میزان رقبا و سختی کلمه کلیدی شما متفاوت می باشد، البته نباید از برخی فاکتورهای مهم مثل برند بودن، تبلیغات محیطی و خارج از سایت، قدمت دامنه و… چشم پوشی کرد و این موارد هم تا حد بسیار زیادی می تواند در روند رشد سئو سایت تأثیر گذار باشد. کلمه انگلیسی SEO مخفف Search Engine Optimization است که در فارسی به آن، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می شود. گوگل محبوبترین موتور جستجو است و بیش از ۹۲٪ جستجوها در سال ۲۰۲۱ در گوگل انجام میشود.