لینک داخلی،یک فعالیتی است که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، و فوق العاده، در بهبود سئوی داخلی سایت شما، و به طور کل در بهبود سئوی صفحات شما اثر بسیار مثبتی دارد. در واقع ساختار لینک سازی داخلی سایت شما، یک درک بهتر هم به افراد، و هم به رباتهای جستجو میدهد. این کار باعث میشود، سایت من ساختار بهتر و دقیق تری از نظر سئو داخلی داشته باشد.
- شما باید بتوانید محتواهایی برای کاربر تولید کنید که او را درگیر و جذب خود کند.
- این کار آسان نیست، اما این همان چیزیست که در بازاریابی و SEO انجام میشود.
- مثلا در یک وبسایت فروشگاه اینترنتی، احتمالا مهمترین صفحات، صفحات دستهبندی هستند که باید آدرس آنها در منو قرار گیرد.
- ازآنجاییکه موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبطتر در قبال هر جستجوی صورت گرفته مشخص میشود، کیفیت پایین یا نتایج نامرتبط میتواند سبب سوق دادن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود.
- اما در HTTPS هنگامی که کاربر به یک صفحه وب متصل میشود، دو کامپیوتر کلاینت و سرور، فرآیندی را طی میکنند که برای ایجاد یک اتصال امن و به صورت کدگذاری استفاده میشود.
برای آنکه هنگام جستجوی مطلب، مفیدترین و مرتبطترین اطلاعات برای شما فراهم شود، این الگوریتمها فاکتورها و معیارهای بسیاری را مدنظر قرار میدهند. معیارهایی مثل کلماتی که در مطلب خود جستجو کردید، مربوط بودن و قابلیت استفاده صفحات، تخصص منابع، موقعیت مکانی و تنظیمات شما. تاکید موتورهای جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود. برای مثال، در جستجوی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجوی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست. این معیارها بر اساس دستورالعملهایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین میشوند.
تبلیغات سئو چیست
در اصطلاح سئو، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران در موتورهای جستجو وارد میکنند. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجوی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه میدهید. اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد. چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو میکند مطابقت ندارد. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبههای بهتر شده و رتبههای بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر میشود.
چه عواملی باعث افزایش اتوریتی میشود
یک راهکار دیگر هم برای رسیدن به رتبه اول گوگل وجود دارد و نام آن تبلیغات گوگل یا google adwords است. در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند. در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند.
این امر به ویژه زمانی صادق است که شما آشنایی چندانی با اصطلاحات سئو ندارید. در نتایج جستجو، گوگل به صفحاتی که مرتبط و معتبر باشند لینک میدهد و این آن برگ برندهایست که به سایت شما اصالت و آبرو میبخشد. میپرسید یعنی چه؟ معتبر بودن سایتها براساس تعداد و کیفیت وبسایتهایی که لینک گرفته شده مشخص میشود. به عبارت سادهتر وبسایت شما میتواند تا زمانی که از سایر صفحات لینک میگیرد در گوگل رتبهبندی شود. تولید محتوای سئو شده با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط به صورت مرتب یکی دیگر از وظایف کارشناس سئو است.