اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو و درک الگوریتمهای رتبهبندی در یوتیوب بگذارید. بنابراین اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در این است که بازدید یا ترافیک رایگان برای شما به همراه خواهد داشت، به شرطی که محتوای مناسبی تهیه کرده باشید که نیازهای کاربران را برآورده نماید. بازه زمانی برای خرید رپورتاژ آگهی بستگی مستقیم با میزان رقابت کلمه کلیدی و فعالیت های رقبای شما دارد و نمیتوان عدد مشخصی برای آن اعلام نمود. برای آنکه اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایتهای دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شدهایم.
- مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود.
- این فهرستها به آنها کمک میکند که بتوانند پاسخ جستجوهای کاربران را سریعتر ارائه کنند.
- از نظر سئو؛ هر یک از صفحات سایت یک ارزش مشخصی دارند و این ارزش با استفاده از لینک به صفحات دیگر منتقل میشود.
- لینک داخلی ایجاد به صفحات دسته بندی و مقالات خود ایجاد کنید.
پیکربندی مناسب آدرسهای سایت باعث میشود گوگل و کاربران؛ ساختار محتوایی سایت شما را بهتر درک کنند و در نتیجه رتبه مناسبتری کسب کنید. در ۲ بخش سئو خارج سایت؛ بکلینکسازی بسیار بسیار مهمتر است. در واقع هدف اصلی ما از فعالیتهای سئو خارج سایت؛ دریافت بکلینک است و کار خاصی برای منشن شدن انجام نمیدهیم. حالا که به صورت کامل با اجزای سئو آشنا شدیم؛ بیایید با ۳ فاکتور اصلی رتبهبندی گوگل آشنا شویم. هدف از سئو سایت، جذب ترافیک و بازدیدکننده رایگان از طریق موتورهای جستجو و بخصوص گوگل است.
بیایید یک مثال واقعی را با هم بررسی کنیم تا به اهمیت سئو بیشتر پی ببریم
با توجه به اینکه گوگل؛ سرویس Google my business را برای ایران تحریم کرده است میتوانید از ابزار گوگلمپ برای لوکال سئو استفاده کنید. امکان دیگر افزونه فول اسکیما این است که صاحب سایت میتواند تنظیمات افزونه را طوری قرار دهد که بعد از رای کاربر، کادر اشتراکگذاری و دریافت ایمیل نشان داده شود. یک ابزار الزامی برای مدیریت سئو یک وبسایت است و نظیر ندارد. مسیر جستجوی کاربر اشاره به جستجوهای یک کاربر از لحظه آشنایی با یک موضوع تا لحظه پرداخت پول برای آن موضوع دارد. مثلا اگر همه وبسایت ها به معرفی ۱۰ رستوران لاهیجان پرداختهاند؛ شما ۵۰ رستوران را معرفی کنید.
سئو(SEO) چیست و چه کاربردی دارد؟
اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد میکنند؟ موتورهای جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا میکنند. اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک میکند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان. البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آنها تکیه نمیکند. پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی میگردد که آن کلمات کلیدی را پوشش میدهد.
قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمهای به مفهوم مقاله وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آنها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید. در لینک سازیهای خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایتها میتوانید با روشهایی مانند انجمن و دایرکتوریها استفاده نمائید.