در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو میپردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینهسازی انجام دهید. مخاطبان شما چه کلماتی جستجو میکنند؟ باید کلیدواژههای مناسب را انتخاب کنید و متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمهای است که مخاطب شما بدنبال آن میگردد به این فرایند تحقیق کلمات کلیدی میگویند. اگر میخواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتمهای رتبهبندی در موتور جستجوی گوگل آگاه باشید.
- تلاش ما تکمیل تدریجی این صفحه و جمع آوری نظرات افراد بیشتری است، پیشنهاد میکنم در آینده نیز مجدد به این صفحه مراجعه کنید.
- مشاور سئو باید بتوانند KPIهای دقیق ارائه کند تا مشخص باشد از زمان همکاری تا پایان همکاری چه تاثیرات مثبتی داشته است.
- به همین دلیل می توانیم با فعالیت در حوضه سئو و سرمایه گذاری در این رشته شانس خود را برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل بالا برده و کسب وکار خود را بهتر و بیشتر از سایر رقبا خود به دیگران معرفی کنیم.
- از لینک سازی با سایت های خبری معتبر استفاده کنید و منابع خبری خود را حتماً ذکر کنید.
- در سئو نویسی صفحه محصول علاوه بر اینکه نکات سئو On-page که در بخشهای قبل توضیح دادم را رعایت میکنید باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.
سئو یا SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است و سئو به زبان ساده یعنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (به خصوص گوگل). استفاده از نقاط ضعف موتور های جستجو و روش های غیر قانونی برای فریب آن ها را سئو کلاه سیاه می نامند. دلیل استفاده از آن سریع رسیدن به هدف می باشد ولی این ریسک را که دارد که اگر گوگل متوجه خطای شما شود با جریمه سنگینی مواجه خواهید شد.
از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتورهای جستجو هستیم، باخبر بودن از آخرین بروز رسانیهای الگوریتمهای موتورهای جستجو، برایمان یک الزام است. Google Ads راهی موثر برای افزایش ترافیک و سوق دادن مشتریان بالفعل به سمت کسب و کار خودتان، در بهترین زمان ممکن است. یعنی زمانی که بیشترین احتمال خرید وجود دارد؛ زمانی که مشتریها در جستجوی محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه میدهید. رایجترین شیوه تبلیغات گوگل، تبلیغات در صفحه نتایج جستجو است.
مقایسه سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید
در تصویر زیر که مربوط به سایت ahrefs است یک آدرس وارد میشود و عدد دامین ریتینگ که در واقع همان دامین اتوریتی است دریافت میشود. ابزارهای دیگر سئو نیز مانند ahrefs.com و semrush.com و البته سایر ابزارها، چیزی شبیه به دامین اتوریتی را ارائه میدهند. لینکها از نظر عملکرد نیز متفاوت هستند و در دنیای سئو اصطلاحات خاص خود را دارند. تا به اینجا در مورد اهمیت لینک در سئو زیاد صحبت کردم اما حالا بیایید دقیقا ببینیم لینک چیست. همان مواردی که در بخش سنجش کیفیت بکلینک توضیح دادم در اینجا هم مصداق دارد. ولی چون قبلا توضیح دادم الان فقط تیتر وارد موارد را یادآوری میکنم.
الگوریتم رنک برین چیست؟ تحلیل رفتار کاربران گوگل با Rank Brain
قبل از هر کاری یک آنالیز دقیق و جامع از سایت خود تهیه کنید، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و مشکلات را یک به یک از سر راه بردارید. موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدم های بعدی را کسب میکنید. بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو میشه بهش رسید. از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند.
سئو یعنی رفع نیاز جستجوگر
اوایل، زبانهای برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند. اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگیها و قابلیتهای اضافی در اینگونه برنامهها و نیز بروز رسانی آنها ایجاد شد. اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت. تفاوت اصلی بین زبانهای برنامه نویسی و زبانهای اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آنها است. مثلا، لینکی با عنوان “سئو” به صفحهای با موضوع سئو داده شود.
معمولترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار میرود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتورهای جستجو میگوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوعهای بعدی باید از URL جدید استفاده کنند. زمانی که موتورهای جستجو به این نوع ریدایرکت برمیخورند، رتبههای صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل میکنند. Google AdSense نیز شبکهای است که توسط گوگل ساخته شده و آگهی دهندگان را به منتشر کنندگان آگهی وصل میکند.