اما درمقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل میرود. هر محصول یا کسب و کاری، با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز میشود. برند شما به مشتریانتان میگوید چه فکری راجع به محصولاتتان کنند و چه حسی نسبت به کسب و کارتان داشته باشند. برندسازی موثر باعث میشود تا در دل و ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید. اما برندسازی چگونه به سئو مرتبط میشود؟ سئو و برندسازی عمدتا با یکدیگر همراه هستند. بهبود سئوی سایت شما به بهبود برندتان منجر شده و درمقابل، برندسازی، فرصتهای جدیدی را برای سئو و بهینه سازی سایت در اختیارتان قرار میدهد.
- در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتورهای جستجو موجود هستند که شناخته شدهترین آنها گوگل است.
- البته هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیکهای کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کردهاند را تنبیه خواهد کرد.
- هنگامی که مشتریان شما؛ خدمات مورد نظر خود را از طریق گوگل یا سایر موتورهای جستجو سرچ میکنند، وبسایت شما در نتایج اول قرار دارد و مشتریان بیشتری جذب میشوند.
اگر میخواهید خودتان سایت را در مدتی کوتاه به رتبه های برتر گوگل برسانید میتوانید در صفحه آموزش سئو تکنیک هایی که شما را به این هدف میرساند یاد بگیرید. پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید. تبلیغ کننده لوازم مهمانی به طور متوسط برای این عبارت جستجو حدود ۱ دلار برای هر کلیک هزینه می کند. این بدان معناست که ترافیک وب سایت ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده تقریباً ۲۲۰۰۰ دلار در ماه ارزش دارد. بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود.
دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد. ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید! در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید.
رابطه سئو و سایر مهارتهای حوزه وب
افزونه فول اسکیما مخصوص تولید ستاره و FAQ برای تمام صفحات سایت وردپرسی است. و البته دهها امکان دیگر که میتوانید در صفحه مربوط به ابزار سئو کبوتر مشاهده نمایید. یکی از پرکاربردترن بخشهای ahrefs (که رایگان است) بخشی است که میتوانید اتوریتی سایت رقبا را چک کنید که در بخشهای قبل به صورت کامل توضیح دادم. که من در سایت سفینه این کارها را با ابزار سئو کبوتر انجام میدهم که در ادامه این بخش، ابزار کبوتر را نیز معرفی میکنم. در ادامه به معرفی ۱۷ ابزار پر کاربرد سئو میپردازم و اندکی در مورد کارآیی آن توضیح میدهم. مثلا اگر یک سایت در زمینه فروش عسل دارید و میدانید که مردم خیلی در مورد تشخیص عسل اصلی از تقلبی سوال دارند بیشتر در ایستگاه دوم متمرکز میشوید که در مورد فاز آموزشی است.
مزیتهای این روش را میتوان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر میدانید دقیقا روی سایتتان چه چیزی اتفاق میافتد. هزینهی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی میباشد. خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی میکنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی میشود و در نهایت چه توقعی میتوان بعد از برداشتن هرگام داشت. در ادامه ما می خواهیم به موضوعاتی که روی قیمت و تعرفه سئو بر اساس پروژه تاثیر دارند، صحبت کنیم. در ارجاع دادن به سایر سایتها و منابع معتبری که برای نگارش مقاله خود استفاده کردهاید خساست به خرج ندهید.
سئوی فنی یا تکنیکال دارای پارامترهای تکنیکی است که بر نمایش یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند. برای اینکار ابتدا باید دامنه هایی که موضوع مرتبطی با سایت شما دارند را شناسایی کنید و بعد از بررسی دقیق بک لینک های قدیم، صفحات سایت، پنالتی نبودن دامنه و…
بازاریابی محتوا و سئو
می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 قرار دهید. گوگل نمای زنده سایت شما را نمایش می دهد، حتی می توانید در دستگاه های مختلف هم پیش نمایشش را ببینید. ظاهر صفحات شما باید در رزلوشن های مختلف در کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل به درستی نمایش داده شود.
شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیکهای کاربردی زیادی را بیاموزید. اگر می خواهید یک کسب و کار بر مبنای اینترنت و وب با قدرت هرچه تمام تر پیش برود پس حتما به یک سایت قوی احتیاج دارید؛ منظور از یک سایت قوی سایتی است که در نتایج جستجو در صفحه اول باشد. سئو کلاه سیاه را میتوان مجموعه ای از تکنیک ها دانست که در راستای کسب جایگاه سریع مورد استفاده قرار می گیرد اما استانداردها و الگوریتم هایی که گوگل وضع کرده است در تضادی آشکار است. برای رتبه بندی سایت، الگوریتم گوگل بیش از 200 معیار دارد که البته پیروی از این الگوریتم ها و همچنین یک سری از اصول که تحت عنوان اصول سئو شناخته می شوند برای یافتن یک رتبه خوب در لیست نتایج گوگل از الزامات است. در واقع باسئو تکنیکال، میتوان به موتورهای جستجو کمک کرد تا بدون هیچ مشکلی به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند، آن را بخزند، تفسیر کنند و فهرست کنند.
شما باید زبان سرچ مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید روی بهترین عبارات جستجو شده متمرکز شوید. برای مثال، اگر شما کابینت میفروشید، کلمات، خرید کابینت، فروش کابینت، و سفارش کابینت گلاسه، میتواند کلید واژههای شما باشد. به علاوه، اکثر افزونه ها مانند رنک مث و یوست، به شما این امکان را میدهند که آدرس شخصی سازی شده خودتان را برای هر نوشته انتخاب کنید. یا از افزونه های رایگانی که برای این منظور تدارک دیده شده استفاده کنید، یا آنها را دلاری از سایتهای اصلیشان خریداری کنید.
الگوریتمهای موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شدهاند تا تجربهی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، میتواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. گوگل همیشه الگوریتم خود را دوباره ارزیابی می کند تا موتور جستجو برای کاربرانش مفید باقی بماند.