به غیر از نمایش آدرس سایتها عکس، ویدیو، نقشه گوگل و …جز مواردی هستند که ممکن است در نمایش نتایج گوگل برای شما نمایش داده شوند. سئو داخلی شامل بهینه سازی عناصری از یک سایت است که قابل مشاهده باشند. پس از سئو تکنیکال، از مهم ترین اصل خدمات سئو می توان به سئوی داخلی یا همان On Page Seo اشاره کرد. در این نوع، مواردی مانند متا تایتل ها، متا دیسکریپشن ها و هدینگ ها مورد بررسی قرار می گیرند تا بهینه سازی سایت روی آنها انجام شود. لینک سازی هدفمند در سایت که به تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی مربوط میشود باعث سرازیر شدن ترافیک داخلی سایت به صفحات مورد نظر شما و همچنین ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما میشود. همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام میدهید حواستان به رقبا هم باشد و آنها را هم رصد کنید.
- رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند.
- اگر می خواهید وب سایت شما کارایی و نتیجه دلخواه را داشته باشد، باید بیشتر روی سئوی آن سرمایه گذاری کنید.
- در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است.
- Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد.
- هدف سئو ایجاد پایه ای قوی برای یک وب سایت بوده و باعث ایجاد اعتبار و برند سازی و جلب اعتماد بیشتر برای کاربران می شود.
همکار خوبم بابک به خوبی این الگوریتم را در مقاله «الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری روی رتبه سایت شما دارد؟» بررسی کرده است. منظور از سئوی داخلی، بهینهسازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و میخوانند، موضوع آن را درک میکنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران میشناسند. با توجه به توضیحات بالا؛ مهمترین هدف کارشناس سئو این است که ترافیک سایت را به صورت هدفمند افزایش دهد. با این حساب باید گفت هدف اصلی سئو افزایش بازدید هدفمند وبسایت است. پیشنهاد میشود که سری آموزشی تحقیق کلمات کلیدی را دنبال کنید تا بتوانید اول گامهای سئو سایت را عالی بردارید.
بهبود سرعت سایت یکی از کار هایی است که باید برای بهبود رتبه سایت به آن توجه زیادی داشته باشید و فاکتور هایی که سبب میشود سایت سریع تر لود شود را رعایت کنید. تا اینجا متوجه شدیم سئو ارگانیک یا سئو گوگل پسند چیست اما گوگل در این بین امکانی برای سایت هایی که هنوز نتوانسته اند رتبه خوبی کسب کنند در نظر گرفته است. به دلیل اهمیت طراحی سایت برای گوشی های همراه گوگل مبحث mobile first index را مطرح کرد تا صاحبان سایت ها ابتدا سایت هایشان را برای موبایل و سپس برای دسکتاپ طراحی کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند.
چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته میشوند؟
برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید. آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید. به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند.
وبلاگ یوآست
لینکسازی یکی از عمده تکنیکهایی است که در بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بکار میرود. لینکها برای موتورهای جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایتهایی با بک لینکهای بیشتر، جایگاههای بهتری نیز بدست میآورند.
اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگیها و قابلیتهای اضافی در اینگونه برنامهها و نیز بروز رسانی آنها ایجاد شد. اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت. تفاوت اصلی بین زبانهای برنامه نویسی و زبانهای اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آنها است. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب میشود.
گزارش All Pages ابتدایی ترین گزارش و یکی از مهمترین دلایل استفاده از گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این گزارش کاربران می توانند بفهمند که صفحاتشان چقدر ترافیک دارد. بخش Performance علاوه بر نمایش کلمات کلیدی برتری که بیشتری ورودی را برای شما ایجاد می کنند، می تواند ابزاری برای کشف اطلاعات طلایی باشد.