عبارت کلیدواژه چیست؟
یک عبارت کلیدی (همچنین به ،وان عبارت کلیدی یا عبارت جستجو نیز شناخته می شود) یک سری کلمات خاص است که می خواهید یک صفحه وب را روی آن متمرکز کنید تا آن را برای عبارت مورد نظر در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید.
به ،وان مثال، عبارت “بهترین کافی شاپ ها” یک عبارت کلیدی است.
شما می تو،د این عبارات کلیدی را از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی بیابید – فرآیند کشف آنچه مخاطب هدف شما در موتورهای جستجو جستجو می کند.
کلمه کلیدی در مقابل عبارت کلیدواژه
متخصصان سئو معمولاً از عبارت “کلمه کلیدی” برای اشاره به کلمات کلیدی و عبارات کلیدی استفاده می کنند.
اما برای جزئیات بیشتر، کلمات کلیدی عبارتهای کوتاه و خاص هستند – اغلب یک یا دو کلمه – در حالی که عبارات کلیدی معمولاً جستجوهای طول،تر و دقیقتری دارند.
این یک کلمه کلیدی است:
و این یک عبارت کلیدی است:
گفته می شود، اصطلاح “عبارت کلیدواژه” ایده یک رویکرد هدفمندتر را منتقل می کند. زیرا بر اهمیت عبارات خاص و چند کلمه ای در سئوی مدرن تاکید می کند.
این بدان م،ی است که نامیدن عبارات کلیدی “کلمات کلیدی طول،” دقیق تر است.
چرا عبارات کلیدواژه برای سئو مهم هستند؟
استفاده از عبارات کلیدی در محتوای خود به شما کمک می کند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و نیازهای خاص آنها را راحت تر برطرف کنید.
چرا؟
اول، عبارات کلیدی هستند هدفمندتر و بسیار خاص تر
به ،وان مثال، حدس زدن اینکه فردی که کلمه کلیدی “چکمه” را جستجو می کند، می خواهد چه چیزی را در صفحات نتایج ببیند دشوار است. آیا آنها می خواهند چکمه های شیک ب،ند؟ درباره انواع خاصی از چکمه ها بیشتر بد،د؟
در حالی که ،ی که کلمه کلیدی “چکمه های پیاده روی ضد آب” را جستجو می کند احتمالاً می خواهد کفش های پیاده روی ضد آب ب،د.
دوم، آنها هستند برای رتبه بندی راحت تر
عبارات کلیدی معمولاً در مقایسه با کلمات کلیدی گسترده رقابت کمتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) دارند.
بنابراین، وب سایت هایی با اعتبار کمتر ممکن است شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا برای عبارات کلیدی مرتبط با تجارت خود داشته باشند.
برای مثال، بر اساس ابزار Keyword Overview، کلمه کلیدی “لپ تاپ” 100٪ مشکل کلمه کلیدی دارد. به این م،ی که رتبه بندی وب سایت های جدیدتر در 10 نتیجه جستجوی برتر برای آن کلمه کلیدی دشوار است.
از سوی دیگر، عبارت کلیدی “بهترین لپ تاپ بازی زیر 1000 دلار” 42 درصد دشواری دارد. این بدان م،است که ،ب رتبه در آن نسبتاً آسان تر است.
انتخاب عبارات کلیدی من، می تواند به شما کمک کند تا کاربران هدفمند را به سایت خود جذب کنید. چه ،ی ممکن است بیشتر به تعامل با محتوای شما ادامه دهد. و در نهایت مشتری یا مش، شوید.
نحوه یافتن و استفاده از عبارات کلیدی برای سئو
1. عبارات کلیدی را که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید، کشف و استفاده کنید
بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید می تواند آسان تر از رتبه بندی برای کلمات کلیدی جدید خالص باشد.
اگر محتوای شما برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود، این نشان دهنده این است که گوگل از قبل محتوای شما را مرتبط با آن کلمه کلیدی می بیند. بنابراین شما از صفر شروع نمی کنید.
عبارات کلیدی را که قبلاً برای آنها با استفاده از کنسول جستجوی Google رتبه بندی کرده اید، کشف کنید.
برو به “نتایج جستجو“گزارش و روشن ،”موقعیت متوسط“
به گزارش زیر نمودار بروید. بهطور پیشفرض، گزارش عبارتهای کلیدی را که برای آنها رتبهبندی میکنید (“پرسشهای برتر”) و میانگین موقعیت آنها (“موقعیت”) در SERP ها را نشان میدهد.
عبارات کلیدی را که سایت شما در رتبه چهار تا دهم قرار دارد، شناسایی کنید.
صفحات جستجو معمولاً 10 نتیجه را در هر صفحه نشان می دهند. گفته می شود، سه نتیجه برتر تمایل به گرفتن دارند 68.7 درصد از کلیک ها. بنابراین، بهینه سازی پرس و جوها در صفحه اول اما نه در سه نقطه اول می تواند به رتبه بالاتر محتوای شما و دریافت ترافیک بیشتر کمک کند.
برای پیدا ، صفحه ای که با یک کلمه کلیدی مطابقت دارد، روی کلمه کلیدی موجود در ج، کلیک کنید.
با این نکات محتوای خود را بهینه کنید:
- عبارت کلیدی خود را در تگ ،وان (،و، که در نتایج جستجو ظاهر می شود) اضافه کنید.
- عبارت کلیدی خود را در تگ H1 (،وان اصلی صفحه) قرار دهید.
- عبارت کلیدواژه خود را به اسلاگ URL خود اضافه کنید – آ،ین ،مت URL خود (اگر URL خود را تغییر دهید، باید URL قدیمی را به آدرس جدید هدایت کنید)
- یک متا توضیحات جذاب (توضیح مختصری که ممکن است در نتایج جستجو نشان داده شود) بنویسید که شامل عبارت کلیدواژه شما باشد.
- عبارت کلیدواژه خود را به طور طبیعی در سراسر کپی محتوای خود قرار دهید
همچنین از Semrush’s On Page SEO Checker برای دریافت نکات بهینه سازی محتوای شخصی سازی شده استفاده کنید.
ابزار را باز کنید و روی عدد کنار «ایدههای محتوا» کلیک کنید.
این ابزار لیستی از صفحات را تولید می کند و برای هر صفحه به شما رتبه بندی اولویت می دهد تا بد،د از کجا شروع کنید. روی ” کلیک کنید# ایده” برای به دست آوردن تاکتیک های بهینه سازی خاص.
پیشنهادات را مرور کنید و آنها را اعمال کنید.
2. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و محتوای جدید ایجاد کنید
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با نام تجاری شما است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.
ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush فرآیند را ساده می کند.
ابزار را باز کنید، کلمه کلیدی seed خود (یک کلمه کلیدی گسترده مرتبط با ،ب و کار شما) و دامنه خود را وارد کنید، کشور خود را انتخاب کنید و روی “کلیک کنید”جستجو کنید“
فهرستی از ایدههای کلیدواژه و عبارات مربوط به کلمه کلیدی بذر خود را با معیارهای زیر خواهید دید:
- قصد: دلیل جستجو (مانند جستجوی اطلاعات بیشتر یا تمایل به ،ید یک محصول). دانستن هدف جستجو به شما کمک می کند تا نوع محتوایی را که برای کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود ایجاد کنید، درک کنید. هدف جستجوی جلسه نیز میتواند به شما در رتبهبندی بالاتر کمک کند.
- حجم: میانگین ،نی تعداد جستجوهایی که یک کلمه کلیدی در ماه دریافت می کند
- % PKD: نمره سختی کلمه کلیدی شخصی به شما می گوید که رتبه سایت شما برای یک کلمه کلیدی در 10 نتیجه جستجوی برتر چقدر آسان است.
لیست را مرور کنید و عبارات کلیدی را انتخاب کنید که می تو،د برای آنها محتوا ایجاد کنید.
ما به طور کلی توصیه می کنیم که سایت های جدیدتر و کمتر معتبر کلمات کلیدی با امتیاز PKD پایین (زیر 50٪) و حجم جستجوی کافی برای حفظ ترافیک سایت خود را انتخاب کنند.
بعد، برای هر کلمه کلیدی محتوا ایجاد کنید. دستیار نگارش SEO Semrush محتوای شما را هنگام نوشتن بررسی می کند و به شما پیشنهاد می دهد که چگونه می تو،د نوشتار خود را بیشتر بهینه کنید.
ابزار را باز کنید و جزئیات سمت راست را پر کنید. و روی ” کلیک کنیددریافت توصیه ها“
محتوای خود را مستقیماً در ویرایشگر بنویسید. برای دریافت پیشنهادهای بلادرنگ بر اساس خوانایی، سئو، اصالت و لحن صدا. بنابراین شما بهترین شانس را در رتبه بندی بالا در SERP دارید.
هنگامی که محتوای خود را بهینه کردید، آماده انتشار آن در سایت خود هستید.
3. عبارات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آن رتبه بندی می کنند (که شما نمی کنید)
تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی نشان می دهد که رقبای شما برای کدام عبارات کلیدی رتبه بندی می کنند (که شما رتبه بندی نمی کنید).
رتبه بندی برای این عبارات می تواند به شما کمک کند به مخاطبان رقبای خود که ممکن است اعضای بازار هدف شما نیز باشند دسترسی پیدا کنید.
برای یافتن این کلمات کلیدی از ابزار Keyword Gap Semrush استفاده کنید.
دامنه خود، حدا،ر چهار رقیب و کشور خود را وارد کنید. و روی ” کلیک کنیدمقایسه کنید“
روی ” کلیک کنیداستفاده نشده” برای مشاهده کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی نمی کنید اما حداقل یکی از سایت های رقیب رتبه بندی می کند. یا “گم شدهبرای مشاهده کلمات کلیدی که برای همه رقبای شما رتبه بندی نمی کنید. این گزارش همچنین دارای اطلاعات مفیدی مانند دشواری هر کلمه کلیدی (KD٪) و حجم آن است.
به دنبال عبارات کلیدی با مشکل کم و حجم بالا باشید.
بر نحوه رتبه بندی عبارات کلیدی خود نظارت کنید
اکنون می د،د که چگونه عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.
اما کار به همین جا ختم نمی شود.
ردیابی هر عبارت کلیدی به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا تلاش های شما نتیجه می دهد (و اینکه کدام صفحات ممکن است به بهینه سازی بیشتری نیاز داشته باشند).
برای ردیابی عملکرد سئوی صفحات خود، از ابزار Semrush’s Position Tracking استفاده کنید.
تاریخچه رتبه بندی وب سایت شما را برای عبارات کلیدی شما نشان می دهد.
ابزار را باز کنید و روی “نمای کلیبرگه ”
به بخش «نمای کلی رتبهبندی» بروید و ستون «تفاوت» را مرور کنید. این تفاوت موقعیت را برای بازه زم، انتخابی شما نشان می دهد.
اگر می بینید که رتبه شما در طول زمان افزایش می یابد، این نشانه ای است که تلاش های بهینه سازی شما کارساز است. اما اگر رتبه شما در حال کاهش است یا راکد است، ممکن است لازم باشد محتوای خود را دوباره بهینه کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/keyword-phrases/