
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
مشکل کلمه کلیدی: چرا در سئو مهم است؟
همه می دانند که حجم جستجوی یک کلمه کلیدی یک معیار ضروری سئو است.
اما به همان اندازه مهم است که بد،د چه چیزی برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی لازم است. به همین دلیل است که هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی با معیاری به نام مشکل کلیدواژه عمل می کند.
در این راهنما، نگاهی دقیق تر به چیستی آن، نحوه مح،ه آن و چرایی اهمیت آن در انجام تحقیقات کلمات کلیدی خواهیم داشت.
سختی کلمه کلیدی چیست؟
دشواری کلمه کلیدی (همچنین به ،وان رقابت کلمات کلیدی یا سختی سئو) یک معیار سئو است که برآورد می کند رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار است.
هرچه سختی کلمه کلیدی بالاتر باشد، به دلیل رقابت بالای وب سایت های رتبه بندی، رتبه بندی در SERP 1 سخت تر است.
عوامل زیادی (چه خارجی و چه داخلی) وجود دارد که بر درجه سختی کلمات کلیدی تأثیر می گذارد، از جمله کیفیت صفحات رقبا و کیفیت صفحه شما.

این اصطلاح معمولاً با دو م،ای کمی متفاوت استفاده می شود:
- مشکل کلمه کلیدی به ،وان یک متریک در مقیاس 0 تا 100
- مشکل کلمه کلیدی به ،وان یک اصطلاح کلی با در نظر گرفتن تمام جنبه ها (اعم از داخلی و خارجی)
دشواری کلمه کلیدی به ،وان یک معیار
خیلی اوقات، اصطلاح دشواری کلمه کلیدی به معیار مورد استفاده در ابزارهای سئو اشاره دارد که درجه سختی هر کلمه کلیدی را در مقیاسی از 0 تا 100 نمره می دهد.
کاملاً ساده کار می کند: هرچه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی برای کلمه کلیدی دشوارتر است.
توجه: Google Keyword Planner معیاری به نام Compe،ion دارد. لطفاً توجه داشته باشید که این معیار رقابت کلمات کلیدی پولی را برای کمپین های PPC ،ن می زند و ربطی به نتایج ارگ،ک و SEO ندارد.

در KWFinder، نمرات دشواری نیز بر اساس رنگ متمایز می شود تا به شما کمک کند تا در لیست کلمات کلیدی راحت تر حرکت کنید:

سختی کلمه کلیدی چگونه مح،ه می شود؟
هنگام کمی ، رقابت یک کلمه کلیدی به یک متریک، تنها یک جنبه از کیفیت وب سایت در نظر گرفته می شود - نمایه بک لینک.
به هر رتبه وب سایت در SERP 1 امتیاز مشخصی بر اساس کیفیت و کمیت بک لینک داده می شود.

اقتدار رقبای شما را می توان به روش های مختلفی سنجید. در KWFinder، شما می تو،د پیدا کنید متریک قدرت نمایه پیوند که کیفیت نمایه لینک وب سایت را ،ن می زند.
این مح،ه بر اساس معیارهای انتخاب شده توسط Moz، Majestic و دانش ما است، ی،ی:
- Domain Aut،rity
- اعتبار صفحه
- جریان نقل قول
- جریان اعتماد
پس از آن، میانگین امتیاز برای به دست آوردن یک مقدار نهایی مح،ه می شود که نشان می دهد چقدر سخت است که یک وب سایت به SERP اول برای این دوره نفوذ کند.

دشواری کلمه کلیدی به ،وان یک اصطلاح کلی
هنگامی که ،ن می زنید که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر برای شما سخت خواهد بود، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید: هم داخلی و هم خارجی
مهمترین عوامل عبارتند از:
1. رقبای شما
سئو به م،ای برتری از رقبای شماست.
بنابراین مشاهده وب سایت های رقیب یکی از بهترین راه ها برای ،ن دشواری رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی است. شما باید روی کیفیت آنها تمرکز کنید:
بک لینک ها هنوز یک خیلی فاکتور مهم رتبه بندی، بنابراین ،ن خوبی از سختی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی ارائه می دهند.
همچنین تنها عاملی است که می توان آن را اندازه گیری کرد و در یک متریک قرار داد. به همین دلیل است ،ن دشواری کلمه کلیدی اغلب به این کاهش می یابد که بفهمید رقبای شما چقدر معتبر هستند (از نظر مشخصات پیوند).
هر چه وب سایت های رتبه بندی شده برای یک کلمه کلیدی از اعتبار بیشتری برخوردار باشند، بالاتر بردن رتبه آنها برای شما دشوارتر خواهد بود.
2. اعتبار وب سایت شما
علاوه بر رقبا، توانایی شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی نیز توسط اعتبار وب سایت شما تعیین می شود.
در صورت داشتن یک وب سایت جدید، توجه به این نکته بسیار مهم است. حتی اگر رقابت برای یک کلمه کلیدی نسبتاً کم باشد و شما یک محتوای عالی بنویسید، احتمالاً با سایت برند جدید خود با بک لینک صفر رتبه ای نخواهید داشت.
توجه: چند معیار وجود دارد که سعی می کند اعتبار یک وب سایت یا یک صفحه خاص را ،ن بزند (به ،وان مثال Domain Aut،rity/Page Aut،rity توسط Moz یا جریان استناد / جریان اعتماد توسط مجستیک).
به یاد داشته باشید که آنها به هیچ وجه توسط Google استفاده نمی شوند و فقط به ،وان یک دستورالعمل برای شما عمل می کنند. مطمئن شوید که مقادیر را در یک متریک مقایسه کنید.
3. کیفیت محتوای شما
روی دیگری از سکه وجود دارد - اگر کیفیت محتوای شما قادر به رقابت با صفحات رتبه بندی شده در SERP اول نباشد، اعتبار وب سایت شما به شما کمکی نمی کند.
شما باید این سوالات را از خود بپرسید:
- نوشتن محتوایی با کیفیت برابر یا بهتر از صفحات رقیب چقدر برای من سخت خواهد بود؟
- آیا می توانم همان سطح تخصص رقبای خود را ارائه دهم؟
- آیا در مقایسه با رقبا منفعتی وجود دارد که بتوانم برای خوانندگان ارائه دهم؟ (کیفیت، عمق دانش، داده های منحصر به فرد، تصاویر و غیره)
همه اینها عوامل ذهنی هستند که به سطح کلی دشواری کلمه کلیدی در مورد خاص شما کمک می کنند.
4. هدف جستجو
آ،ین اما نه کم اهمیت، شما باید هدف جستجو را در پشت پرس و جو جستجو در نظر بگیرید.
به عبارت دیگر - افرادی که از یک کلمه کلیدی خاص استفاده می کنند، انتظار چه نوع محتوایی را دارند؟
4 نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد:

بنابراین، چگونه می توان به هدف جستجو در پشت کلمه کلیدی پی برد؟
ساده ترین راه این است که با نگاه ، به نتایج جستجو، آن را "مهندسی مع،" کنید و ببینید چه نوع صفحاتی برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند.
اگر کلمه کلیدی شما است بهترین مرطوب کننده هوا و تمام صفحات در 1st SERP بررسی هستند، شما احتمالاً برای آن کلمه کلیدی با صفحه فرود تجارت الکترونیک خود رتبه ای نخواهید داشت. حتی اگر وب سایت شما معتبرتر بود و محتوای شما بهتر بهینه می شد.
چرا باید به مشکل کلمه کلیدی اهمیت دهید؟
بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی یک کلمه کلیدی انتخاب می کنند، محتوای عالی می نویسند و صفحه را بهینه می کنند تا متوجه شوند که اصلاً رتبه ای ندارند. رایج ترین دلیل - رقابت بسیار شدید است.
به همین دلیل است که فرآیند تحقیق کلمه کلیدی شما باید همیشه مشکل کلمه کلیدی را در نظر بگیرد.
با توجه به دشواری کلمه کلیدی:
- شما یک نمای کلی از کلمات کلیدی داغ و بازیکنان "بزرگ" در جایگاه خود خواهید داشت.
- شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی جایگزین را در جایگاه خود شناسایی کنید که شانس واقعی برای رتبه بندی آنها را دارید
- شما قادر خواهید بود با تمرکز بر کلمات کلیدی که می توانند نتایج را برای شما به ارمغان بیاورند، در زمان زیادی صرفه جویی کنید، حتی اگر وب سایت شما هنوز اعتبار زیادی نداشته باشد.
نحوه استفاده از دشواری کلمات کلیدی در استراتژی سئو
1. به تصویر بزرگ نگاه کنید
دشواری کلمه کلیدی تنها یکی از جنبه هایی است که باید در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در نظر بگیرید.
دو جنبه مهم دیگر عبارتند از محبوبیت از کلمه کلیدی و ارتباط.

اگر سختی کمی وجود داشته باشد اما کلمه کلیدی حجم جستجو نداشته باشد، هیچ ترافیکی دریافت نخواهید کرد.
از سوی دیگر، بدون ارتباط، حتی اگر معیار دشواری پایین باشد، برای کلمه کلیدی رتبه بندی نخواهید کرد زیرا هدف جستجو با نوع محتوای شما مطابقت ندارد.
2. نتایج SERP را تجزیه و تحلیل کنید
هرگز به یک عدد داده شده توسط ابزار کلمه کلیدی اعتماد نکنید. معیار دشواری کلمه کلیدی برای ارائه یک نمای کلی سریع وجود دارد - نه جایگزینی برای تحقیقات رقبا. به عبارت دیگر - تجزیه و تحلیل SERP غیرقابل مذاکره است.
علاوه بر معیار سختی، همیشه به نتایج SERP و وب سایت های واقعی که برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، نگاه کنید.
شما در مورد هدف جستجو، نوع محتوایی که برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شود و همچنین اینکه رقبای شما تا چه حد موضوع را پوشش می دهند بسیار بیشتر خواهید آموخت.
برای مثال، ممکن است متوجه شوید که موقعیت های برتر توسط «برندهای بزرگ» (مانند آمازون، پینترست، یوتیوب) با قدرت بالا گرفته شده است، که ممکن است در متریک 0-100 منع، نشود، اما بر توانایی شما برای رتبه بندی تأثیر می گذارد. کلمه کلیدی در بالا
این که گفته شد…
3. از سختی بالا نترسید
معیار دشواری کلمه کلیدی به تنهایی نباید شما را از تلاش برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی با دشواری متوسط \u200b\u200bیا بالاتر منصرف کند.
این بیشتر در مورد دریافت یک حس کلی از آنچه با آن روبرو هستید و تعیین اینکه برای تبدیل صفحه خود به یک رقیب قابل دوام باید انجام دهید، است.
در اینجا چند مورد وجود دارد که می تواند به رتبه شما برای یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی کمک کند:
- محتوای برجسته - ممکن است از رقبای بسیار معتبر با محتوای باکیفیت که تخصص بهتری را نشان می دهد و موضوع را به روشی بسیار عمیق تر پوشش می دهد، پیشی بگیرید (به استراتژی محتوای 10x مراجعه کنید)
- ارتباط موضوعی – داشتن یک وب سایت محدود با لینک های داخلی با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا از وب سایت های معتبری که به صورت پراکنده این موضوع را پوشش می دهند پیشی بگیرید و بیشتر به دلیل اعتبار کلی برندشان رتبه بندی شوند.
- بک لینک های با کیفیت – تعداد بالای بک لینک های با کیفیت به یک صفحه خاص می تواند به شما کمک کند تا برای آن صفحه رتبه بندی کنید، حتی اگر اعتبار کلی دامنه شما کمتر باشد.
4. مقادیر را در یک ابزار مقایسه کنید
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد و هر کدام ممکن است از یک پایگاه داده بک لینک متفاوت یا روش متفاوتی برای مح،ه دشواری کلمه کلیدی استفاده کنند.
بنابراین، نمرات دشواری کلمه کلیدی ممکن است از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت باشد و مقایسه مقادیر در یک ابزار مهم است.
منبع: https://mangools.com/blog/what-is-keyword-seo-difficulty/