
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
نحوه استفاده از اسکریپت پایتون برای تحقیقات بازار
امروز، ما شما را از طریق انجام تحقیقات بازار در صنایع خاص، تمرکز بر جمع آوری کلمات کلیدی، فیلتر ، آنها بر اساس قصد و به دست آوردن داده های حجم جستجو راهنمایی می کنیم.
همچنین فرآیند به روزرس، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و داده های حجم جستجو، ادغام نتایج و اعمال نرخ کلیک (CTR) برای شناسایی وب سایت های با عملکرد برتر را کشف خواهید کرد.
مراحل زیر شامل تنظیم وظایف ،یدن، است،اج داده ها و ادغام نتایج برای تجزیه و تحلیل خواهد بود.
هدف
هدف ما انجام تحقیق در مورد یک صنعت خاص و شناسایی بازیگران بازار در هر حوزه ای است که در این صنعت فعالیت می کند. نکته اولیه جمع آوری تمام کلمات کلیدی مرتبط با صنعت مورد نظر ما است. ما همچنین می تو،م آنها را به انواع خاصی از خدمات اختصاص دهیم یا آنها را بر اساس شدت مشخص کنیم و غیره.

می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش "داده های کلمه کلیدی (ورودی اولیه)".
این به ما امکان می دهد از این نشانه گذاری ها بیشتر برای فیلتر ، کلمات کلیدی که در اختیار داریم استفاده کنیم. در مورد من، من چهار گروه از کلمات کلیدی دارم: کلمات کلیدی مرتبط با صنعت زیبایی به طور کلی، مدل مو، آرایش و م،کور.

منبع کلمات کلیدی ممکن است هر کدام باشد. شما می تو،د به طور منظم در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید یا آنها را از طریق هوش مصنوعی تولید کنید. خیلی فرقی نمی کند. در واقع، ما به دنبال این هستیم که با کلی ترین و رایج ترین مجموعه کلمات کلیدی شروع کنیم.
پیاده سازی
برای سهولت درک، فرآیند را به شش مرحله کلیدی ت،یم کردم. هر کدام ادامه منطقی قبلی هستند. بیایید ببینیم عملکرد آن چگونه است.
مرحله 1: راه اندازی SERP Crawling Task و دریافت فایل JSON با SERP
اولین قدم ما به روز رس، نتایج SERP در منطقه مورد نظر ما است. ما از یک اسکریپت ساده استفاده می کنیم که وظیفه ،یدن SERP را بر اساس شناسه منطقه ما تنظیم می کند.
شما می تو،د کد نمونه استفاده شده در این مرحله را در سند در آدرس پیدا کنید این لینک در «1. بخش بدست آوردن فایل JSON با SERP.
سپس، نتایج را به صورت دسته ای ت،یم می کند و تمام نتایج SERP را در فایل های JSON جداگانه است،اج می کند. پس از آن، تمام دسته ها را در یک فایل JSON با تمام نتایج SERP ادغام می کند.
مرحله 2: به دست آوردن JSON با داده های حجم جستجو
مرحله بعدی انجام یک کار مشابه است اما داده های حجم جستجو را در همان منطقه و مکان به دست آورید. ما از همان شناسه منطقه استفاده می کنیم و مجموعه کلمات کلیدی مشابهی را برای تنظیم وظیفه ،یدن حجم جستجو ارسال می کنیم.
شما می تو،د کد نمونه استفاده شده در این مرحله را در سند در آدرس پیدا کنید این لینک در «2. به دست آوردن JSON با داده های حجم جستجو».
سپس، دسته هایی را با تمام داده های کلیدواژه به دست می آوریم و آنها را در یک فایل JSON با داده های کلمه کلیدی ادغام می کنیم.
مرحله 3: ادغام SERP و نتایج حجم جستجو
گام بعدی ما ادغام نتایج حجم سرویس و جستجو و اعمال CTR در 10 موقعیت برتر ارگ،ک است.
شما می تو،د کد نمونه استفاده شده در این مرحله را در سند در آدرس پیدا کنید این لینک در «3. ادغام داده های SERP و حجم جستجو برای ،ن ترافیک از طریق بخش CTR.
در نتیجه، وب سایت هایی را دریافت می کنیم که بهترین عملکرد را دارند و بیشترین سهم ترافیک را در آن صنعت دارند، زیرا آنها برای کلمات کلیدی که ما انتخاب کرده ایم رتبه بندی می کنند. می تو،م آن تعداد ترافیک ارگ،ک ،نی و سهم ترافیک را در اینجا داشته باشیم. این شکلی است که به نظر می رسد:

می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش "سهم بازار".
ما هزاران وب سایت در اینجا داریم. من می توانم بر اساس بر،ب های کلیدواژه یا مناطقی که ،یدن برای آنها تنظیم کرده ایم فیلتر کنم. در مورد من، من از نیویورک و لس آنجلس برای نشان دادن تفاوت استفاده می کنم.
مرحله 4: فیلتر ، و تجزیه و تحلیل وب سایت ها
قدم بعدی برای ما شناسایی صنعتی است که این وب سایت خاص به آن تعلق دارد. ما کار مشابهی را برای ،یدن حجم جستجو تنظیم می کنیم، اما همه دامنه های به دست آمده را برای ،یدن وب سایت ها و شناسایی صنعتی که به آن تعلق دارند، پاس می کنیم.
شما می تو،د کد نمونه استفاده شده در این مرحله را در سند در آدرس پیدا کنید این لینک در «4. بخش طبقه بندی وب سایت های به دست آمده».
در نتیجه، دسته بندی هایی را دریافت می کنیم که این وب سایت به آنها تعلق دارد. منظور من از طبقه بندی، صنعتی است که در آن فعالیت می کند.

می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش «دسته دامنه»
مرحله 5: به دست آوردن معیارهای رتبه بندی
قدم بعدی ما این است که معیارهای کلیدواژه اصلی را برای این دامنه ها بدست آوریم. ما تمام وب سایت های مرتبط با صنعت را برای به دست آوردن معیارهای رتبه بندی مانند مشاهده، ،ن ترافیک ارگ،ک و تعداد کلمات کلیدی پاس می کنیم.
شما می تو،د کد نمونه استفاده شده در این مرحله را در سند در آدرس پیدا کنید این لینک در «5. بخش بدست آوردن معیارهای رتبه بندی.
نتایج نشان داده شده در زیر:

می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش «متریک کلمات کلیدی دامنه»
مرحله 6: به دست آوردن معیارهای بک لینک
اکنون، ما همین کار را انجام می دهیم، همه مجموعه ی،، از دامنه ها را برای به دست آوردن ماتریس بک لینک، که شامل رتبه دامنه، تعداد دامنه های ارجاع دهنده و تعداد صفحات ارجاع دهنده است، پاس می کنیم.
شما می تو،د کد نمونه استفاده شده در این مرحله را در سند در آدرس پیدا کنید این لینک در «6. بخش بدست آوردن معیارهای بک لینک».

نتایج نشان داده شده در زیر:
می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش «سنجه های بک لینک های دامنه»
نتایج
پس از ادغام این نتایج، می تو،م همه وب سایت ها را در یک منطقه خاص مرتبط با نوع خاصی از خدمات و صنعتی که وب سایت به آن تعلق دارد، درک کنیم.

می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش "نهایی"
ما همه دسته های نامربوط را فیلتر می کنیم و فقط زیبایی و تن، اندام را باقی می گذاریم. همچنین می تو،م بر اساس نوع سرویس و مکان فیلتر کنیم و همه معیارهای مربوط به عملکرد کلمات کلیدی و عملکرد بک لینک را داریم.

می تو،د کل برگه را در ادامه مطلب مشاهده کنید پیوند در بخش "نهایی با دسته بندی فیلتر شده".
نتیجه گیری
این مطالب یک رویکرد جامع برای تحقیقات بازار در صنایع خاص را با دنبال ، مراحل ذکر شده نشان می دهد.
ما درک دقیقی از بازیگران بازار و عملکرد آنها به وسیله موارد زیر ایجاد می کنیم:
- جمع آوری و فیلتر ، کلمات کلیدی؛
- SERP و تجزیه و تحلیل حجم جستجو؛
- طبقه بندی دامنه، رتبه بندی و معیارهای بک لینک.
نتیجه نهایی فیلتر ، دقیق بر اساس صنعت، نوع خدمات و مکان را امکان پذیر می کند و بینش های عملی را برای تصمیم گیری آگاهانه و برنامه ریزی استراتژیک ارائه می دهد.
سوالات متداول
این روش انعطاف پذیر است و می تو،د با تغییر مجموعه کلیدواژه اولیه و تنظیم فرآیندهای ،یدن و فیلتر مطابق با نیازهای خاص، آن را با هر صنعتی تطبیق دهید.
این فرآیند از سفارشی سازی منطقه ای با راه اندازی ،یدن SERP خاص منطقه و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی پشتیب، می کند.
،ن ترافیک با اعمال نرخ کلیک (CTR) به 10 موقعیت ارگ،ک برتر در نتایج ادغام شده SERP و حجم جستجو انجام می شود و وب سایت هایی با بیشترین سهم ترافیک را برجسته می کند.
منبع: https://serpstat.com/blog/market-research-with-pyt،n-scripts