نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد


گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند. گوگل می‌تواند پسوندهای متفاوتی را در هر نقشه سایت شناسایی کند. این امر بستگی به محتویات هر سایت داشته و شما با استفاده از نقشه سایت کار را برای موتورهای جستجو راحت می‌کنید.

  • ربات‌های گوگل بودجه مشخص و محدودی را برای بررسی و ایندکس هر سایت در نظر می‌گیرند که در بسیاری موارد موجب می‌شود تا هفته‌ها پس از انتشار محتوا منتظر بررسی و ایندکس آن توسط گوگل باشیم.
  • در نهایت پیشنهاد میکنیم به جای ایندکس این نوع آدرس ها که میتواند صفحات بسیار زیادی در سایت ایجاد کند، با استفاده از برچسب گذاری مفاهیم هدف را انتخاب کرده و برای آنها صفحه اختصاصی بسازید.
  • بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید.
  • برای مثال، می‌توانید ببینید که سایت مپ زیر شامل 116 لینک به صفحات مختلف است.

همه افزونه های وردپرس (برای نقشه سایت) این قابلیت را دارند و خودشان با زیاد شدن تعداد آدرس فایل های جدیدی را تولید می کنند. دلیل شما برای حذف دسترسی گوگل به بخش پلاگین ها چه بوده است؟ در این صورت فایل های CSS و JS که توسط افزونه ها به صفحه اضافه میشود در دسترس گوگل نبوده و مشکلاتی را برای شما ایجاد میکند. همچنین دستور ALLOW برای بخش uploads هیچ معنایی ندارد زیرا که به صورت پیش فرض این بخش در دسترس گوگل قرار دارد. آموزشی در این زمینه نداریم ولی تنظیمات این افزونه پیچیده نیست و به راحتی قابل انجام است. مهمترین بخشی که باید مدیریت کنید نوع نوشته ها و دسته بندی هایی است که قصد دارید در نقشه سایت شما حضور داشته باشند.

بهترین روش های ساخت نقشه سایت

اولین سوال این است که آیا این کار بر سئو سایت من تاثیر منفی دارد؟ قطعا خیر. نقشه سایت یک فاکتور برای رتبه‌بندی صفحات نیست، با تغییر محتوا یا آدرس این فایل شما دستورالعمل‌های جدیدی را به ربات‌های گوگل می‌دهید و نحوه مدیریت بودجه خزش را تعیین می‌کنید. سایت مپ یا نقشه سایت، راهنمای ربات‌های گوگل برای بررسی سایت ما است. به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، در سایت مپ قرار می‌گیرند. در نتیجه الزامی ندارد که همه صفحات در نقشه سایت وجود داشته باشند بلکه این فایل با هدف بهبود دسترسی گوگل به آدرس صفحات ارزشمند طراحی می‌شود. فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد.

۲- ثبت سایت مپ در گوگل سرچ کنسول

آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید. با پرداخت هزینه برای ارتقای سایت XML-sitemaps.com می‌توانید امکانات بسیار بیشتری دریافت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای از امکانات این سایت استفاده کنید.

با استفاده از نقشه‌های سایت مپ یا sitemap به موتورهای جستجو مسیر می‌دهید و تمام صفحات خود را به گوگل معرفی می‌کنید. هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند. این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید. این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.