
بروزرسانی: 22 خرداد 1404
نکات و مثال هایی برای مبتدیان
گزارش های بازاریابی چیست؟
گزارش های بازاریابی اسناد ثابت و متمرکز بر داده ها هستند که جنبه های کلیدی عملکرد بازاریابی یک ،ب و کار را در فواصل زم، منظم خلاصه می کنند.
در اینجا نگاهی به یک نمونه ایجاد شده با ابزار My Reports Semrush آورده شده است:

گزارش های بازاریابی معمولاً شامل معیارهای مربوط به موارد زیر است:
- رسیدن: تعداد افرادی که در معرض تلاش های بازاریابی قرار می گیرند (مثلاً درج آگهی)
- نامزدی: تعاملات مثبت با تلاش های شما (به ،وان مثال، لایک های رسانه های اجتماعی)
- تبدیل: اقدامات مطلوب ناشی از تلاش شما (مانند ،ید)
- بازگشت سرمایه (ROI): معیاری از سود مرتبط با هزینه ها
آنها می توانند یک نمای کلی از کمپین ها و کانال های متعدد ارائه دهند یا به طور خاص روی یکی تمرکز کنند. رویکرد صحیح به استراتژی بازاریابی و منابع شما بستگی دارد.
چرا گزارش های بازاریابی مهم هستند؟
گزارش های بازاریابی به این دلیل مهم هستند که یک نمای کلی واضح، مش، و جامع از عملکرد بازاریابی ارائه می دهند.
این به شما کمک می کند تا از سهامداران و مشتریان داخلی ،ید کنید.
بالا،ه:
اگر نتایج خوبی به دست آورید اما با آنها ارتباط برقرار نکنید، ممکن است موفقیت شما شناسایی نشود.
اگر نتایج ضعیفی ،ب کنید و به آنها توجه نکنید، ممکن است اعتماد همکاران خود را از دست بدهید.
گزارش همچنین به تیم شما قدرت می دهد تا تصمیمات بهتری بگیرد.
به جای تکیه بر حدس و گمان و مجموعه داده های محدود، بازاریابان می توانند درک خوبی از اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست به دست آورند. و تلاش های آینده خود را بر این اساس تطبیق دهند.
بهترین روش ها برای گزارش بازاریابی
هنگام ایجاد گزارش های بازاریابی خود، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:
- سازگار باشید. گزارش انواع داده های مشابه در فواصل زم، منظم به شما امکان می دهد مقایسه های مفیدی انجام دهید. از ال،ای گزارش بازاریابی و ویژگی های زمان بندی موجود در گزارش های من استفاده کنید.
- زیاده روی نکنید در حالی که می خواهید ذینفعان را در جریان قرار دهید، مهم است که آنها را تحت فشار قرار ندهید. فقط بر روی مهم ترین داده ها تمرکز کنید و از گزارش دادن بیش از حد مکرر خودداری کنید.
- به نتایج منفی رسیدگی کنید ممکن است حذف نتایج منفی وسوسه انگیز باشد، اما این نتیجه مع، است. از فرصت برای یادگیری و به اشتراک گذاری یک برنامه اقدام استفاده کنید.
- بینش را به اشتراک بگذارید. هر زمینه، نتیجه گیری یا ایده مفیدی را در اختیار تیم خود قرار دهید. نوشتن یک خلاصه کوتاه از هر گزارش نیز مفید است.
- داده های قابل اعتماد جمع آوری کنید. داده های با کیفیت پایین منجر به گزارش های با کیفیت پایین می شود. اطمینان حاصل کنید که داده های خود را از منابع قابل اعتماد جمع آوری می کنید.
وقتی گزارش شما آماده شد، آن را شخصاً به ذینفعان ارائه دهید. بنابراین می تو،د زمینه اضافی را ارائه دهید و به هر سؤالی پاسخ دهید.
5 نمونه گزارش بازاریابی
ما پنج نوع مختلف از نمونه های گزارش بازاریابی را برای الهام بخشیدن به شما ایجاد کرده ایم.
گزارش بازاریابی سئو
در زیر بخشی از گزارش بازاریابی سئو ایجاد شده با My Reports است. و داده ها از ابزارهای مختلف Semrush.
این بخش بر ترافیک ارگ،ک در ماه قبل تمرکز دارد (چند بازدید بدون پرداختی که وب سایت هدف از موتورهای جستجو داشته است).
مقایسه با سایر دوره های زم، و منابع ترافیک زمینه مفیدی را فراهم می کند.

برای بینش تغییرات ترافیک، خوانندگان می توانند به رتبه بندی کلمات کلیدی (جایی که وب سایت در نتایج جستجو قرار می گیرد) نگاه کنند.
این گزارش نشان می دهد که چه تعداد از رتبه ها از دست رفته، به دست آمده، بهبود یافته و کاهش یافته است.

در سئو، نتایج نهایی مانند ترافیک و رتبه بندی ممکن است زمان ببرد.
به همین دلیل مفید است که معیارهای ورودی محور را نیز در گزارش های خود لحاظ کنید.
به ،وان مثال، می تو،د نشان دهید که تیم شما چگونه با کارهایی مانند ایجاد بک لینک پیشرفت می کند.

و رفع مشکلات فنی سئو.

این معیارها نشان می دهد که شما در حال ایجاد زمینه برای دستیابی به نتایج آینده هستید.
گزارش بازاریابی تبلیغات گوگل
این گزارش کمپین بازاریابی Google Ads یک نمای کلی از معیارهای ماهانه کلیدی، از جمله:
- برداشت ها: تعداد بازدید از آگهی
- کلیک می کند: تعداد کلیک های تبلیغاتی
- تبدیل ها: تعداد تبدیل (به ،وان مثال، ،ید) ناشی از کلیک های تبلیغاتی
- CTR: درصد نمایش هایی که کلیک ایجاد ،د
- هزینه: مبلغ هزینه شده برای تبلیغات (به ارز انتخابی شما)
- CPC: هزینه هر کلیک که نشان دهنده هزینه ت،یم بر کلیک است.
- هزینه / تبدیل: هزینه هر تبدیل. که نشان دهنده هزینه ت،یم بر تبدیل است.
- نرخ تبدیل: درصد بازدیدهایی که تبدیل ایجاد ،د

نمودارهای اضافی نشان می دهند که تعداد بازدیدها، هزینه ها، کلیک ها و تبدیل ها هر روز چگونه نوسان داشته است:

در ادامه، معیارها بر اساس کمپین تبلیغاتی تفکیک شده است.
این به خوانندگان اجازه می دهد تا از کمپین های با بالاترین عملکرد یاد بگیرند. و تبلیغاتی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید.

گزارش بازاریابی ایمیلی
گزارش بازاریابی ایمیلی زیر معیارهای سطح بالایی را برای ایمیل های ارسال شده در ماه قبل نشان می دهد.
داده ها از پلتفرم ایمیل مارکتینگ ،ب و کار - در این مورد، Mailchimp است.
- Total را باز می کند: چند ایمیل باز شد
- نرخ باز ،: درصد ایمیل های ارسالی که باز شده اند
- کلیک می کند: چند بار روی پیوندهای ایمیل شما کلیک شده است
- لغو اشتراک: درصد گیرندگ، که اشتراک فهرست شما را لغو ،د
خوانندگان همچنین می توانند تغییرات ماه به ماه را در این ارقام مشاهده کنند. و ارزیابی کنید که آیا عملکرد با نرخ مطلوبی در حال بهبود است یا خیر.

اگر چندین نوع ایمیل ارسال می کنید، داده های بخش بندی شده را برای هر یک ارائه کنید.
مثل این:

به این ترتیب، می تو،د نقاط قوت و ضعف را در زمینه های خاص شناسایی کنید. و به آنها عمل کنید.
گزارش بازاریابی سئوی محلی
نمونه گزارش بازاریابی SEO محلی ما داده هایی از نمایه ،ب وکار Google را نشان می دهد.
این نشان می دهد که چند بار نمایه هدف در جستجوی Google و Maps مشاهده شده است. و این برداشت ها چه نوع اقداماتی را ایجاد ،د.

برای درک بهتر این برداشت ها از کجا می آیند، خوانندگان می توانند به نقشه های حرارتی از Map Rank Tracker نگاه کنند. که نشان می دهد نمایه برای کلمات کلیدی هدف در مکان های جستجوی نزدیک کجا رتبه می گیرد.

این گزارش همچنین پیشرفت تیم را در تامین امنیت فهرست های مشاغل محلی نشان می دهد.

گزارش بازاریابی شبکه های اجتماعی
این گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی یک نمای کلی از معیارها در چندین حساب ارائه می دهد.
- مخاطب: تعداد فالوورها (یا معیاری معادل آن) در تاریخ گزارش
- فعالیت: تعداد پست های منتشر شده در بازه زم، انتخابی
- نامزدی: تعداد لایک ها، نظرات و غیره دریافت شده در بازه زم، انتخاب شده

خوانندگان همچنین می توانند تجزیه و تحلیل معیارها را بر اساس پست مشاهده کنند. که به مدیران رسانه های اجتماعی کمک می کند تا بهترین نوع محتوا و زمان ارسال را شناسایی کنند.

این فرمت گزارش بازاریابی نیاز به مشاهده تجزیه و تحلیل اجتماعی در پلتفرم های مختلف را از بین می برد.
گزارش های بازاریابی خود را خودکار کنید
ابزار Semrush\'s My Reports ایجاد گزارش های بازاریابی را سریع و آسان می کند.
از ال،ای گزارش بازاریابی ارائه شده استفاده کنید. یا با ویرایشگر کشیدن و رها ، خود، خود را بسازید.
به شما اجازه می دهد:
- داده ها را از چندین پلتفرم محبوب وارد کنید
- از میان تم ها و گزینه های قالب بندی مختلف انتخاب کنید
- نام تجاری و متن خود را اضافه کنید

پس از اتمام کار، گزارش خود را برای هر روز، هفته یا ماه برنامه ریزی کنید.
سپس، ایمیل های خودکار را برای ذینفعان خود تنظیم کنید. یا یک پیوند قابل اشتراک گذاری به یک داشبورد آنلاین ایجاد کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/marketing-reports/