سئو راهی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. با ،ب رتبه بالا در گوگل، افراد بیشتری را به سایت خود جذب می کنید که منجر به فروش بیشتر و بازگشت بازدیدکنندگان می شود. شما باید محتوای خود را برای کلمات من، بهینه کنید تا افراد را به سایت خود بکش،د. با این حال، شما باید هدف جستجو را در نظر بگیرید تا شانس خود را برای رتبه بندی افزایش دهید، مردم را متقاعد کنید که چیزهای شما را ب،ند، در خبرنامه خود مش، شوید یا حتی به وب سایت خود بازگردید. در این پست به شما خواهیم گفت که هدف جستجو چیست و چگونه می تو،د محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنید.
هدف جستجو چیست؟
هدف جستجو (یا هدف کاربر، هدف مخاطب) اصطلاحی است که برای توصیف هدف جستجوی آنلاین استفاده می شود. این دلیلی است که ،ی یک جستجوی خاص را انجام می دهد. از این گذشته، هر ،ی که جستجوی آنلاین انجام می دهد امیدوار است چیزی پیدا کند. اما آیا ،ی به دنبال پاسخی برای سوالی است که دارد؟ آیا آنها به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص هستند؟ یا به این دلیل که می خواهند چیزی ب،ند در اینترنت جستجو می کنند؟ بسیاری از این نوع جستجوها بخشی از سفر کاربر آنلاین هستند، اما اغلب مراحل مختلفی را نشان می دهند.
در طول سالها، گوگل برای بهبود الگوریتم خود برای تعیین هدف جستجوی افراد تلاش زیادی کرده است. گوگل میخواهد صفحاتی را رتبهبندی کند که به بهترین وجه با عبارت جستجویی که شخص استفاده میکند و هدف جستجو در پشت عبارت جستجو من، است. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پست یا صفحه شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد.
چهار نوع اصلی هدف جستجو
چند نوع متمایز از هدف جستجو وجود دارد. ما به چهار مورد از پرکاربردترین آنها می پردازیم، اما با یک اینفوگرافیک شروع می کنیم که به طور خلاصه این چهار نوع را توضیح می دهد:
1. قصد ناوبری
اولین نوع هدف جستجو، هدف ناوبری نامیده می شود. افرادی با این هدف می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. به ،وان مثال، افرادی که به دنبال آن هستند [Facebook] آنلاین معمولاً در راه رسیدن به وب سایت هستند. بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی ،ی نام شرکت شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، وب سایت شما پیدا می شود.
به یاد داشته باشید که رتبه بالا برای یک اصطلاح ناوبری عمدتاً مفید است اگر سایت شما همان چیزی باشد که مردم به دنبال آن هستند. سال ها پیش، ما یک افزونه گوگل آنالیتی، داشتیم که رتبه خوبی برای این اصطلاح داشت [Google Analytics]. اما این هیچ ترافیکی به سایت ما وارد نکرد. افراد در جستجوی [Google Analytics] به طور خاص به دنبال وب سایت Google Analytics بودند و اغلب به افزونه ما علاقه نداشتند.
2. قصد اطلاعاتی
به قصد اطلاعاتی افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، جستجوهای زیادی در اینترنت انجام می دهند. این می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا، آموزش کودکان، SEO، شما نام ببرید. افرادی که قصد اطلاعاتی دارند یک سوال خاص دارند یا می خواهند درباره یک موضوع بیشتر بدانند.
باید بد،د که گوگل قصد و نیت را فراتر از نشان دادن نتایجی که اطلاعاتی در مورد یک اصطلاح خاص ارائه میدهند، درک میکند. می داند، برای مثال، که مردم به دنبال [tomato sauce] به احتمال زیاد به دنبال دستور العمل ها هستند، نه برای تاریخچه آشپزی سس. درک می کند که ا،ر مردم در حال تایپ ، هستند [Mercury] به دنبال سیاره هستند نه ،صر. گوگل حتی میداند که گنجاندن فیلمها و تصاویر برای عبارات جستجو، مانند، مفید است [،w to build a bird feeder].
3. تحقیقات تجاری
برخی از افراد قصد ،ید در آینده (نزدیک) و استفاده از وب را برای تحقیق دارند. چه ماشین لباسشویی بهتر است؟ کدام افزونه سئو وردپرس مفیدتر است؟ این افراد همچنین قصد معامله دارند اما به زمان و متقاعد ، بیشتری نیاز دارند. این نوع از اه، جستجو معمولاً اه، تحقیق تجاری نامیده می شوند.
4. قصد معامله
چهارمین نوع هدف جستجو، قصد تراکنش است. بسیاری از افراد به صورت آنلاین کالا می ،ند و برای یافتن بهترین ،ید در وب جستجو می کنند. مردم زم، که در آن لحظه قصد ،ید چیزی را دارند، با قصد معامله در حال جستجو هستند. این بدان م،است که آنها دقیقاً میدانند چه چیزی را میخواهند ب،ند و میخواهند فوراً به صفحه آن محصول برسند.
هدف کلمه کلیدی
کلمات افراد در جستارهای جستجوی آنها به ما بینشی در مورد هدف کاربر می دهد. این نیز برع، عمل می کند. با فرمولبندی کلمات کلیدی با کلمات خاص، میتو،د شانس خود را برای دیده شدن توسط افرادی با هدف جستجوی مشابه افزایش دهید.
منظور ما از کلمات خاص مقصود چیست؟ خوب، کلمات کلیدی با قصد معامله اغلب حاوی کلماتی مانند:
- ،ید
- معامله
- تخفیف
- نام محصولات
برای مثال دیگر، جستجوهای اطلاعاتی می تواند (اما ،وماً نباید) حاوی کلماتی مانند:
- اطلاعات
- چگونه به
- بهترین راه برای
- چرا
چگونه محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنیم
چرا این را به شما می گوییم؟ زیرا می خواهید اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. اگر مردم به دنبال اطلاعات هستند، نمی خواهید صفحه محصول را به آنها نشان دهید. حداقل، نه بلافاصله. آنها را می ترس،د. اما اگر ،ی بخواهد محصول شما را ب،د و در یکی از پستهای طول،تر وبلاگ شما قرار بگیرد، ممکن است آنها را از دست بدهید. در این صورت، شما می خواهید آنها را به فروشگاه خود و صفحه محصول من، هدایت کنید.
بهینه سازی صفحات محصول خود برای کلمات کلیدی تجاری ایده خوبی است. به ،وان مثال، اگر ویتامین های سگ می فروشید، می تو،د صفحه محصول (دسته) را برای عبارت جستجو بهینه کنید. [buy dog vitamins]. شاید شما هم مقاله ای در مورد تجویز ویتامین ها داشته باشید. می تو،د آن مقاله را برای عبارت جستجو بهینه کنید [،w to give vitamins to my dog] و آن را به سمت افراد با قصد اطلاعاتی هدف قرار دهید.
در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود تحقیق کنید
گاهی اوقات، تعیین هدف جستجوی یک پرس و جو می تواند بسیار سخت باشد. و شاید کاربران مختلفی که از عبارت جستجوی ی،، استفاده می کنند، قصد کاربر (کمی) متفاوتی داشته باشند. خوشبختانه، یک منبع مستقیم وجود دارد که باید به آن نگاه کنید تا بد،د کدام هدف بیشتر با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد: صفحات نتایج جستجو. دریابید که چگونه می تو،د از صفحات نتایج برای ایجاد محتوای مبتنی بر هدف استفاده کنید.
اگر می خواهید در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود بیشتر بد،د، راه دیگر این است که از آنها بپرسید. یک نظرسنجی کوتاه حاوی سؤالاتی در مورد آنچه مردم جستجو میکنند ایجاد کنید، و زم، که مردم از وبسایت شما بازدید میکنند، آن نظرسنجی ظاهر شود. این به شما بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان و اه، آنها می دهد. لطفاً با این نوع پاپآپها زیاد مزاحم نباشید، زیرا این امر میتواند به تجربه کاربر در وبسایت شما آسیب برساند.
هدف جستجو در Yoast SEO با Semrush
هدف گذاری محتوای خود با هدف درست مهم است، اما برای محتوای تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اینجا نحوه اعمال این با تمرکز بر تجارت الکترونیک آورده شده است.
با شناسایی هدف پشت کلمه کلیدی اصلی خود شروع کنید. در تجارت الکترونیک، این اغلب حول محور اه، تحقیق تجاری یا معاملاتی می چرخد. اگر کاربران آماده ،ید هستند (“معامله”)، محتوای شما باید آنها را به سمت ،ید راهنمایی کند. اگر هنوز در حال تحقیق هستند (“تحقیقات تجاری”)، مقایسه، بررسی یا اطلاعات دقیق محصول را ارائه دهید.
به دنبال عبارات کلیدی مرتبط با این مقاصد باشید. از ابزارهایی مانند ادغام Semrush در Yoast SEO برای یافتن تغییراتی که مشتریان بالقوه ممکن است استفاده کنند، استفاده کنید. برای کلیدواژهای مانند «،ید آنلاین کفش دویدن»، عبارات مرتبط میتواند شامل «کفش دویدن با تخفیف»، «کفش دویدن با ارسال رایگان» یا «کفش دویدن با بهترین قیمت» باشد.
در رابط Yoast SEO Related Keyphrases، مقاصد مختلف با استفاده از سیستم Semrush کد رنگی خواهند شد:
- C (زرد): نیت تجاری
- N (بنفش): هدف ناوبری
- من (آبی): قصد اطلاعاتی
- T (سبز): قصد معامله
نتایج جستجو را برای عبارات کلیدی که پیدا کرده اید بررسی کنید تا ببینید سایت های تجارت الکترونیک چه کاری انجام می دهند. به صفحات محصول، بررسی ها و راهنمای مقایسه که رتبه خوبی دارند توجه کنید. این به شما کمک می کند بفهمید مشتریان چه انتظاراتی دارند و چگونه می تو،د پیشنهادات خود را متمایز کنید.
این عبارات کلیدی را به طور طبیعی در توضیحات محصول، صفحات دسته بندی و پست های وبلاگ خود بگنج،د. اطمینان حاصل کنید که محتوا به سؤالات ،یداران بالقوه پاسخ می دهد و نقاط فروش منحصر به فرد را برجسته می کند. شامل فراخوانهای واضح برای اقدام برای افزایش ،یدها، بهویژه برای قصد معامله.
اگر به خوبی روی هدف جستجو تمرکز کنید، می تو،د محتوایی ایجاد کنید که سئو را بهبود بخشد و تجربه ،ید را افزایش دهد. در نهایت، شما خواهان تبدیل بالاتر و رضایت مشتری بهتر هستید.
نتیجه گیری در مورد هدف جستجو برای SEO
بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با عباراتی که مردم جستجو می کنند و هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. وقتی افراد به دنبال اطلاعات هستند، مطمئن شوید که پست یا صفحه شما اطلاعاتی است. وقتی ،ی نام شرکت شما را جستجو می کند اولین نتیجه باشید. محتوایی را ارائه دهید که به افراد کمک می کند تا در عین بررسی گزینه های خود تصمیمی آگاهانه بگیرند. اما اگر می خواهند یکی از محصولات شما را ب،ند، افراد را به صفحات فروش خود هدایت کنید.
بیشتر بخو،د: تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای نهایی »
ادوین تونن
ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک با تجربه است. قبل از پیوستن به Yoast، او برای یک مجله طراحی وب رده بالا کار می کرد، جایی که او درک دقیقی از نحوه ایجاد محتوای عالی پیدا کرد.
منبع: https://yoast.com/search-intent/