اگر برند شما بتواند از مخاطبان یک سوپراستار آنلاین استفاده کند چه؟ رساندن پیام شما به مخاطبان مرتبط می تواند بسیار ارزشمند باشد.
در گذشته، فقط برندهای بزرگ می توانستند تأییدیه افراد مشهور را بپردازند. اکنون، با قدرت و گستردگی رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ به مراتب در دسترس تر است. تنها با 700 دلار، میتو،د بیش از 15000 بازدید داشته باشید – و اگر برند شما ،ج زیادی دارد، میتو،د با یک سلبریتی تلویزیونی مانند امیلیا کلارک با حدود 130000 دلار شریک شوید.
بیایید به هزینه های کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم تا بتو،د کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را برنامه ریزی کنید.
کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا چیست؟
اینفلوئنسرها دارای نفوذ و اعتبار هستند. آنها از استعدادها، دانش یا شخصیت خود برای ارتباط با افراد در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و سرنخ آن در نام است – آنها می توانند بر انتخاب ها و ،یدهای دنبال کنندگان خود تأثیر بگذارند. بنابراین، اینفلوئنسر مارکتینگ تاکتیکی است که در آن ،بوکارها و برندها با افرادی همکاری میکنند که پیروان یا نفوذ قابل توجهی در بازار هدف خاصی دارند. اینفلوئنسرها محتوایی را ایجاد می کنند که یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کند و آن محتوای تبلیغاتی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارد.
در مورد چه نوع اینفلوئنسرهایی صحبت می کنیم؟
اینفلوئنسرها در هر شکل و اندازه و در هر کانال آنلاینی که فکرش را بکنید وجود دارند. البته در بالای صفحه، نام های بزرگی مانند کیم کارداشیان و محبوب ترین یوتیوبر تمام دوران، MrBeast را می بینیم. اما اینفلوئنسرهای زیادی با مخاطبان خاص وجود دارند که کمک آنها ،وماً باعث ش،تن بانک نمی شود.
به ،وان یک قاعده کلی، میتو،د مح،ه کنید که یک اینفلوئنسر بر اساس تعداد دنبالکنندهها و کانالی که پست در چه کانالی دارد، برای هر پست چقدر هزینه میگیرد (مثلاً، ویدیوهای یوتیوب معمولاً از پست در X هزینه بیشتری دارند).
اینفلوئنسر مارکتینگ هاب برآوردها محدوده هزینه زیر برای یک پست در چندین کانال بر اساس اندازه مخاطب اینفلوئنسر است.
هزینه پست های اینفلوئنسر مارکتینگ به ازای هر کانال و اندازه مخاطب |
||||||
یوتیوب |
اینستاگرام |
TikTok |
||||
دقیقه |
حدا،ر |
دقیقه |
حدا،ر |
دقیقه |
حدا،ر |
|
اینفلوئنسرهای نانو: 1000-10000 |
20 دلار |
200 دلار |
10 دلار |
100 دلار |
5 دلار |
25 دلار |
اینفلوئنسرهای ،د: 10000-50000 |
200 دلار |
1000 دلار |
100 دلار |
500 دلار |
25 دلار |
125 دلار |
اینفلوئنسرهای سطح متوسط: 50000-500000 |
1000 دلار |
10000 دلار |
500 دلار |
5000 دلار |
125 دلار |
1250 دلار |
اینفلوئنسرهای کلان: 500000 تا 1 میلیون |
10000 دلار |
20000 دلار |
5000 دلار |
10000 دلار |
1250 دلار |
2500 دلار |
اینفلوئنسرهای مگا: بیش از 1 میلیون |
20000 دلار |
10000 دلار |
2500 دلار |
اینفلوئنسرهای نانو
اینفلوئنسرهای نانو معمولا بین 1000 تا 10000 دنبال کننده دارند. در حالی که این پستها کوچک هستند، پستهایی که توسط اینفلوئنسرهای نانو به اشتراک گذاشته میشوند از یک جامعه نزدیک بهره میبرند که در آن اینفلوئنسر اغلب در یک زمینه تخصصی متخصص است. برخی از آنها از همکاری با برندها در ازای محصولات یا فقط به این دلیل که آن را دوست دارند خوشحال هستند.
محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): از 0 < 200 دلار
اینفلوئنسرهای میکرو
میکرو اینفلوئنسرها بین 10000 تا 50000 دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارند. این بخش محبوبی است و 77٪ از برندها ترجیح می دهند با میکرو اینفلوئنسرها کار کنند.
محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): 25 تا 1000 دلار
سایز متوسط
اینفلوئنسرهای متوسط می توانند بین 50000 تا 500000 دنبال کننده داشته باشند. آنها نسبت به اینفلوئنسرهای ،د شناخته شدهتر هستند و دامنه وسیعتری دارند. قبل از ثبت نام در کمپین با آنها، ارزش بررسی میزان تعامل آنها در هر پست را دارد.
محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): 125 تا 10000 دلار
اینفلوئنسرهای کلان
این غول های رسانه های اجتماعی می توانند بین 500000 تا 1000000 دنبال کننده داشته باشند، که به این م،ی است که می توانند برای هر پست پول بسیار بیشتری دریافت کنند.
محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): 1250 – 20000 دلار
اینفلوئنسرهای مگا
این تأثیرگذاران نادر که به آن افراد مشهور نیز گفته می شود، بیش از 1000000 دنبال کننده دارند. آنها گرانترین هستند و میتوانند میلیونها دلار در هر پست دریافت کنند.
محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): +2500 دلار
برآورد هزینه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بر اساس کانال
با توجه به این ارقام، مشخص است که صنعت بازاریابی تأثیرگذار ارزش پول زیادی دارد – طبق گفتههای خودی این صنعت، 17.4 میلیارد دلار در سال 2023. بنابراین، قابل درک است که شما ممکن است نگران باشید که کمپینی مانند این آسیب جدی در امور مالی شما ایجاد کند.
اما یک خبر خوب وجود دارد! با بیش از 50 میلیون اینفلوئنسر که در کانال های مورد علاقه شما حضور دارند، کار با آنها می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از آنچه تصور می کنید باشد، بسته به اینکه کدام پلتفرم رسانه اجتماعی را انتخاب کنید.
در اینجا لیستی از میانگین قیمت های جه، برای هر پلتفرم آمده است:
کانال رسانه های اجتماعی |
محدوده قیمت |
اینستاگرام |
پست ها متوسط 10 دلار برای هر انتشار، به ازای هر 1000 دنبال کننده. در سال 2021، میانگین هزینه یک پست اینستاگرام 1170 دلار و هزینه متوسط یک استوری اینستاگرام 906 دلار بود. |
TikTok |
اینفلوئنسرها در TikTok بسته به تعداد فالوورهایشان برای هر ویدیو از 5 تا 2500 دلار دریافت می کنند. |
یوتیوب |
یک گزینه گرانتر، سازندگان YouTube میتوانند آن را شارژ کنند 20 دلار برای هر ویدیو، به ازای هر 1000 مش،. میانگین پست یوتیوب می تواند برای هر ویدیو نزدیک به 4500 دلار برای شما بازگرداند. |
توییتر |
ارزان ترین گزینه، جایی که اینفلوئنسرها به ازای هر 1000 دنبال کننده، 2 دلار برای هر پست دریافت می کنند. |
چه نوع همکاری هایی در دسترس است؟
کمپین های بازاریابی زیادی وجود دارد که ،ب و کارها می توانند با همکاری با یک تأثیرگذار توسعه دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از همکاری ها برای بودجه های مختلف من، هستند و هزینه ها می تواند بسته به صنعت متفاوت باشد.
به ،وان مثال، در صنعت گردشگری، ارائه اقامتگاه، بازدید از آبگرم یا سایر تجربیات سفر در ازای تبلیغ توسط یک تأثیرگذار رایج است که هزینه ها را کاهش می دهد. با این حال، در صنعت مد، برندها برای انحصار بودن هزینه میکنند، زیرا نمیخواهند با یک اینفلوئنسر کار کنند که یک هفته کیف جدید گوچی و سپس کیف جدید پرادا را هفته بعد تبلیغ کند. بنابراین، هزینه مشارکت با اینفلوئنسر برای برندهای مد لو، بسیار بالاتر است.
اغلب اینفلوئنسرها «بستههای» پستی را ارائه میکنند که در آن هزینه کمتری برای همکاری طول،تر میگیرند. اینفلوئنسر آنالیتی، و دیگر پلتفرمها میتوانند به واسطهگری این معاملات کمک کنند و به شما کمک کنند تا بیشترین سود را به دست آورید.
در اینجا نگاهی به برخی از محبوب ترین گزینه ها و توضیحاتی در مورد قیمت گذاری می کنیم.
تاکتیک اینفلوئنسر |
توضیحات |
ملاحظات قیمت گذاری |
پست مهمان |
پست مهمان جایی است که تأثیرگذاران پست های وبلاگ را در وب سایت یا وبلاگ یک برند ایجاد و منتشر می کنند. |
به خاطر داشته باشید که در این نوع کمپین باید به اینفلوئنسر و وب سایت پول پرداخت کنید. هزینه های نوشتن اینفلوئنسر از شروع می شود تقریبا 400 دلار انتشار وب سایت از 60 تا 15000 دلار، بسته به اندازه مخاطب و اعتبار دامنه. |
محتوای حمایت شده |
محتوای حمایتشده شامل این است که برندها به اینفلوئنسرها پول میدهند تا محصولات یا خدمات خود را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی یا کانالهای دیگر تبلیغ کنند. اینفلوئنسرها پستهای متنی، ویدیوها یا داستانهایی را ایجاد میکنند، از جمله بر،بی که نشان میدهد محتوای حمایت شده است. محتوای حمایتشده میتواند شامل بررسی محصول، جعبهگشایی ویدیوها، آموزشها و موارد دیگر باشد. |
بسته به اندازه مخاطب و نوع محتوا، هزینه ها از 10 دلار تا بیش از 4000 دلار متغیر است. |
هم آفرینی |
برند و اینفلوئنسر با هم همکاری می کنند تا ایده ها را توسعه دهند و محتوا ایجاد کنند. ایجاد مش، می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله راه اندازی محصول، مجموعه های نسخه محدود و محتوای انحصاری. هدف این است که یک تجربه منحصر به فرد برای مخاطبان اینفلوئنسر ایجاد کنید، در حالی که آگاهی و افزایش فروش برای برند را افزایش دهید. |
بسته به نوع و حجم محتوای مورد نیاز و همچنین حجم مخاطب، هزینه ها بسیار متفاوت است. |
مسابقات |
در مسابقات، مسابقات یا هدایای اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرها با شرکتها همکاری میکنند تا محصولات یا خدمات برند را تبلیغ کنند. اینفلوئنسر محتوایی ایجاد میکند که حاوی اطلاعاتی درباره جوایز احتمالی، ا،امات ورود و مهلتهای زم، است که ممکن است از شرکتکنندگان خواسته شود برند، اینفلوئنسر یا هر دو را دنبال کنند و همچنین دوستان را در نظرات تگ کنند. |
یک پست می تواند از 25 دلار تا بیش از 1000 دلار متغیر باشد. هزینه ها به میزان مشارکت تأثیرگذار بستگی دارد. به طور کلی، تعاملات طول، مدت قابل مذاکره است، بنابراین هزینه هر پست مقرون به صرفه تر است. |
اشاره می کند |
ذکر اینفلوئنسر یکی از ساده ترین کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ موجود است. اینفلوئنسر برند را در یک نظر “ذکر” می کند و برای آن هزینه می گیرد. زم، که این کار به خوبی انجام شود، میتواند ترافیک را به وبسایت برند هدایت کند، فروش را افزایش دهد و مشتریان وفادار خود را دنبال کند. |
هزینه از 25 دلار، بسته به اندازه مخاطب. |
کدهای تخفیف |
کدهای تخفیف اینفلوئنسر به مخاطبان کمک می کند تا مشتری شوند! شرکت شما میتواند یک کد تخفیف منحصربهفرد برای اینفلوئنسر فراهم کند تا با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارد، که با پستهایی در رسانههای اجتماعی تبلیغ میشود. |
هزینه از 25 دلار، بسته به اندازه مخاطب. |
چگونه هزینه کمپین خود را ،ن بزنید
اکنون مید،د چه گزینههایی دارید، باید هزینه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما را بررسی کنید.
پلتفرم هایی مانند اینفلوئنسر آنالیتی، به ،وان یک فروشگاه یکپارچه برای اجرای کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر عمل می کنند. آنها می توانند به ،ب و کار شما کمک کنند تا مشخص کند که اینفلوئنسرها و کمپین های خاص چقدر هزینه دارند.
در اینجا یک راهنمای سریع برای استفاده از پلتفرم آورده شده است. در مورد استفاده زیر، تصور می کنیم که یک شرکت بازی کوچک مستقر در بریت،ا با بودجه محدود هستیم:
- از تب کشف اینفلوئنسر شروع کنید، کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیش از 27 میلیون اینفلوئنسر برای انتخاب وجود دارد! این شرکت بازی در حال حاضر حضور خوبی در Twitch دارد، بنابراین آنها میخواهند بازاریابی YouTube را گسترش دهند.
- از فیلترها برای انتخاب صنعت، تعداد بازدیدها، مش،ین، زبان و کشور خود استفاده کنید. در مثال زیر ما طرح را در طاقچه بازی نشان می دهیم.
- لیست بزرگی از اینفلوئنسرهای مرتبط به شما ارائه می شود که هر طور دوست دارید فیلتر شده اند. میتو،د روی هر کدام کلیک کنید تا جزئیات آنها گسترش یابد. در زیر دو مثال داریم: یک مگا اینفلوئنسر و یک میکرو اینفلوئنسر. آمار آنها و هزینهای که به طور متوسط برای مشارکت در خدمات آنها خواهد داشت را خواهید دید.
با هزینه ادغام بیش از 250000 دلار، اولین تأثیرگذار از بودجه خارج است. نگاهی بیشتر، دیپ سیلور، اینفلوئنسر مستقر در بریت،ا با محدوده قیمت قابل کنترلتری را نشان میدهد.
- همچنین می تو،د ببینید که هر اینفلوئنسر از نظر کیفیت کانال چقدر خوب عمل می کند. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا ارزش دارد بودجه خود را برای هر تأثیرگذار خاص ،ج کنید. در زیر نمونه ای از اینفلوئنسرهای بی کیفیت و خوب دسته بندی شده را مشاهده می کنید.
مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه مخاطب مهمترین معیار نیست. تعداد لایک ها، تعامل ها و نظرات، شاخص های بهتری برای یک کمپین موفق هستند.
همچنین شایان ذکر است که هزینه های اینفلوئنسر همیشه با رتبه بندی کیفیت کانال مطابقت ندارد. پس حتما به این معیارها توجه کنید.
- هنگامی که شرکت بازی تشخیص داد که یک اینفلوئنسر پتانسیل خوبی دارد، میتواند آنها را به فهرست نهایی اضافه کند. می تو،د این کار را با ابزار فهرست سازی یکپارچه انجام دهید و سپس مرتبط ترین و مقرون به صرفه ترین تأثیرگذاران را برای برند خود انتخاب کنید.
بعداً میتو،د کمپینهای اینفلوئنسر خود را ایجاد و مدیریت کنید و حتی از همکاران و مشتریان دعوت کنید تا بهروز بمانند. این پلتفرم همچنین پیش بینی های عملکرد مبتنی بر داده و گزارش های خودکار را ارائه می دهد.
افکار نهایی
هنگامی که برای اولین بار کار با اینفلوئنسرها را شروع می کنید، باید بد،د هزینه آن چقدر خواهد بود و آیا موثر خواهد بود یا خیر. سپس، زمان ارتباط با اینفلوئنسرها، مذاکرات و روابط تجاری و اینفلوئنسر است.
با پلتفرمی مانند اینفلوئنسر آنالیتی،، می تو،د به راحتی کمپین ها، ارتباطات و حتی هزینه ها را پیش بینی کنید و موفقیت های خود را گزارش دهید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/influencer-marketing-campaign-cost/