چرا اهمیت دارند و چگونه آنها را برای سئو بسازیم
انتشار: آذر 27، 1403
بروزرسانی: 19 تیر 1404

چرا اهمیت دارند و چگونه آنها را برای سئو بسازیم


بک لینک های یوتیوب پیوندهای خارجی هستند که کاربران را از یک ویدیوی YouTube یا محتوای مرتبط با آن به وب سایت شما هدایت می کنند.

برای مثال، یک کانال یوتیوب ممکن است پیوندی به یک پست وبلاگ مرتبط در توضیحات ویدیوی خود داشته باشد.

بک لینک های یوتیوب به توضیحات ویدیو اضافه شدند

ایجاد بک لینک از منابع معتبر بخش اساسی هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی خارج از صفحه (SEO) است. بک لینک های یوتیوب می توانند رتبه های جستجو را افزایش دهند و ترافیک ارگ،ک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کنند.

هنگامی که یک وب سایت معتبر به وب سایت دیگری لینک می شود، موتورهای جستجو سایت لینک شده را به ،وان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد می بینند. بک لینک ها به ،وان رای اعتماد عمل می کنند و موتورهای جستجو از آنها برای تعیین رتبه بندی جستجوی ارگ،ک استفاده می کنند.

بر اساس معیار امتیاز اتوریتی Semrush، یوتیوب دارای امتیاز 100 است. این معیار اعتبار دامنه را در مقیاسی از 0 تا 100 درجه بندی می کند. امتیاز اعتبار بالاتر نشان دهنده پیوندهای ،وجی ارزشمندتر است.

از آنجایی که قدرت دامنه YouTube در بالاترین سطح است، یک بک لینک از YouTube می تواند ارزش قابل توجهی ارائه دهد.

دامنه youtube.com دارای 100 امتیاز اعتبار در Semrush است

استراتژی بک لینک (یا استراتژی ساخت لینک) به تاکتیک هایی اشاره دارد که یک وب سایت برای ایمن سازی بک لینک های با ارزش استفاده می کند.

بک لینک یوتیوب یک گزینه قوی برای مشاغلی است که قبلاً برای YouTube محتوا تولید می کنند.

1. بهینه سازی موتور جستجوی خود را افزایش دهید

الف مطالعه Backlinko نشان می دهد که قدرت بالای وب سایت به شدت با رتبه های بالاتر ارتباط دارد.

لینک های سایت های بسیار معتبر می توانند امتیاز اعتبار شما را بهبود بخشند. اعتبار دامنه یوتیوب در سطح بالایی قرار دارد. بک لینک از این پلتفرم می تواند به سایت شما کمک کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهتر عمل کند.

دریافت لینک از یوتیوب و همچنین پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت های معتبر می تواند نمایه بک لینک کلی شما را بهبود بخشد. پروفایل بک لینک تعداد و کیفیت دامنه هایی که به یک وب سایت لینک می شوند را اندازه گیری می کند.

سیگنال های پروفایل بک لینک متنوع اعتبار و ارتباط به موتورهای جستجو این می تواند رتبه بندی ارگ،ک وب سایت شما را افزایش دهد.

مطالعه Backlinko همچنین نشان می دهد که بک لینک های دامنه های مختلف از SEO پشتیب، می کنند. اگر قبلاً یک کانال YouTube را اداره می کنید، ایجاد پیوندها از آنجا به حداقل تلاش نیاز دارد.

شروع با بک لینک یوتیوب اولین قدم آسان برای تنوع بخشیدن به پروفایل لینک شماست.

2. سرنخ ها و فروش بیشتری ،ب کنید

یوتیوب به ،وان سومین موتور جستجوی بزرگو بسیاری از کاربران تحقیقات محصول خود را از آنجا شروع می کنند. الف نظرسنجی گوگل نشان داد که یوتیوب 68 درصد از تصمیمات ،ید کاربران پلتفرم را تحت تأثیر قرار داده است.

مطالعه دیگری نشان داد که بیش از 40 درصد از ،یداران جه، محصولاتی را که در YouTube کشف می کنند ب،ند.

داده های نظرسنجی گوگل نشان داد که 68 درصد از کاربران یوتیوب از آن برای کمک به تصمیم گیری در ،ید استفاده می کنند

منبع تصویر: گوگل

ترافیک از یک منبع قابل اعتماد مانند YouTube اغلب بهتر تبدیل می شود. افزودن بک لینک یوتیوب به صفحات محصول و خدمات می تواند منجر به افزایش فروش شود.

الف نظرسنجی Talk S،ppe دریافت که تقریباً از هر 10 مصرف کننده هشت نفر هنگام ،ید بر اساس توصیه های YouTube احساس رضایت بیشتری می کنند. ،یدار، که آگاهانه از طریق محتوای YouTube تصمیم می گیرند، کمتر احتمال دارد اقلام را برگردانند.

مشتریان راضی بیشتر به ،یداران مکرر تبدیل می شوند. بنابراین، تبدیل بینندگان YouTube می تواند درآمد شما را در طول زمان بهبود بخشد.

نظرسنجی Talk S،ppe در مورد کاربران YouTube - نتایج

منبع تصویر: تاک شاپ

3. با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید

بک لینک های یوتیوب می توانند مخاطبان جدیدی را به سایت شما هدایت کنند، حتی آنهایی که از برند شما اطلاعی ندارند.

برخی از کاربران محتوای ویدیویی را ترجیح می دهند به اطلاعات مبتنی بر متن قالب ویدیوی YouTube ممکن است برای این یادگیرندگان بصری جذاب باشد و به شما این امکان را می دهد که به کاربر، دسترسی پیدا کنید که از پلتفرم های دیگر بازدید نمی کنند.

یوتیوب پیوندهای ،وجی را به طور برجسته نمایش می دهد و باعث جلب توجه بینندگان و هدایت آنها به سایت شما می شود. این می تواند احتمال تبدیل بینندگان به بازدیدکنندگان وب سایت را افزایش دهد.

استفاده از یوتیوب در مقایسه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای مصرف ویدیو چگونه است؟ یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که یوتیوب است پلت فرم ویدیویی ترجیحی برای 82 درصد از بزرگسالان ایالات متحده. این داده ها دسترسی گسترده و تأثیر بالقوه YouTube را تأیید می کند.

داده های نظرسنجی گوگل نشان می دهد که تقریباً ۴ برابر بیشتر از افرادی که تماشای ویدیو در YouTube را در پلتفرم های اجتماعی که کمتر ویدیو محور هستند ترجیح می دهند.

منبع تصویر: گوگل

4. ایجاد آگاهی از برند و ارزش ویژه

بک لینک های یوتیوب می توانند به مخاطبان ضربه بزنند 2.49 میلیارد کاربر. هدایت این بینندگان به وب سایت شما می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد.

پیوند از کانال YouTube خود به وب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا هر دو را به ،وان نماینده یک برند تشخیص دهند. این می تواند دید آنلاین شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند در جستجوی مارک ها در جستجوی Google و YouTube رتبه بالاتری ،ب کنید.

SERP گوگل برای "Indie Folk Central" نمایش یک کانال یوتیوب و نتایج وب سایت

در این مثال، SERP های مارک دار و نتایج ویدیویی با هم ظاهر می شوند و حضور برند شما را تقویت می کنند. آمار تبلیغات ویدیویی آنلاین یوتیوب بر اهمیت پلتفرم برای ایجاد ارزش ویژه برند تاکید می کند.

آمار کمپین تبلیغات ویدیویی آنلاین YouTube

منبع تصویر: یوتیوب

5. ارزش و اعتبار برند خود را افزایش دهید

یک بک لینک از یک منبع شناخته شده یا معتبر می تواند اعتماد به ،ب و کار شما را افزایش دهد. بسیاری از کاربران در طول سفر ،ید خود به یوتیوب بیش از سایر پلتفرم ها اعتماد دارند.

هنگامی که کاربران از طریق بک لینک یوتیوب وارد وب سایت شما می شوند، اغلب برند شما را با یک منبع معتبر مرتبط می کنند. این می تواند درک مثبت برند، شناخت و ارزش بلندمدت را افزایش دهد.

به ،وان مثال، DreamHost - یک رهبر در میزب، وب - به LezWatch.TV در توضیحات ویدیوی یوتیوب آن. این استراتژی نه تنها ترافیک را هدایت می کند، بلکه برخی از اعتبار DreamHost را به LezWatch.TV نیز منتقل می کند.

ویدیوی YouTube DreamHost که در توضیحات به LezWatch.TV پیوند دارد

6. بازاریابی خود را متنوع کنید

پیوند از ویدیوهای YouTube خود به وب سایت شما به ایجاد مخاطب بین پلتفرم کمک می کند. گوگل گزارش می دهد که یک استراتژی همه کانالی می تواند بازدیدهای تدریجی فروشگاه را تا 80 درصد برای مارک های تجارت الکترونیک افزایش دهد.

بازاریابی Omnichannel چندین کانال را ادغام می کند تا یک تجربه مشتری واحد را ارائه دهد. انتقال یکپارچه بینندگان از ویدیوهای YouTube به وب سایت شما می تواند تأثیر مثبت مستقیمی بر ترافیک سایت داشته باشد.

اتصال متقابل همچنین در برابر موانع خاص پلت فرم محافظت می کند. به ،وان مثال، Vine در سال 2017 تعطیل شد. بسیاری سازندگان فالوورهای Vine خود را به YouTube هدایت ،د، حصول اطمینان از اینکه آنها مخاطبان خود را در جای دیگری حفظ می کنند.

به همین ترتیب، اگر الف به روز رس، الگوریتم گوگل بر رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارد، بک لینک های یوتیوب همچنان می توانند ترافیک ارجاع دهند. طبق آمار Statista، بک لینک های یوتیوب درایو هستند 24% از تمام ترافیک ارجاع تجارت الکترونیک - در رده دوم پس از فیس بوک.

داده های Statista نشان می دهد که بک لینک های یوتیوب 24 درصد از کل ترافیک ارجاعی تجارت الکترونیک را هدایت می کنند.

اگر ترافیک جستجوی ارگ،ک کاهش یابد، این ترافیک می تواند به حفظ ارزش ویژه برند شما کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازیابی از به روزرس، های Google، نگاه کنید به: چگونه از به روزرس، های Google زنده بم،م: راهنمای گام به گام.

ایمن سازی بک لینک از وب سایت های معتبر (با امتیاز 60-100) اغلب چالش برانگیز است. با این حال، می تو،د از ویدیوهای YouTube موجود خود برای ایجاد آسان این پیوندهای ارزشمند استفاده کنید.

بسیاری از متخصصان سئو بین آنها هزینه می کنند 5000 دلار و 10000 دلار در سال در لینک بیلدینگ بک لینک های یوتیوب اغلب مقرون به صرفه تر هستند زیرا می تو،د از محتوای موجود بدون هزینه تولید اضافی استفاده کنید.

شما همچنین مکان و زمان پیوند را از محتوای YouTube خود کنترل می کنید. روش های دیگر، مانند ارسال مهمان، ممکن است گزینه های پیوند شما را به دلیل دستورالعمل های سایت میزبان محدود کند.

به طور خلاصه: بک لینک های یوتیوب می توانند سئو را بهبود بخشند، منجر به فروش و جذب مخاطبان جدید شوند، آگاهی از برند را ایجاد کنند، ارزش برند را افزایش دهند، استراتژی های بازاریابی را متنوع کنند و روش آسان تری برای به دست آوردن لینک های با اعتبار بالا ارائه دهند.

کانال YouTube شما چندین راه برای هدایت بینندگان به وب سایت ،ب و کار شما ارائه می دهد. می تو،د بک لینک های یوتیوب را بر اساس محل قرارگیری آنها در پلتفرم دسته بندی کنید.

پیوندهای توضیحات ویدیو برجسته هستند زیرا مستقیماً در زیر ویدیو ظاهر می شوند. ایجاد آنها با قرار دادن URL در ،مت توضیحات هنگام آپلود ویدیو آسان است.

لینک توضیحات ویدیو در یوتیوب

به صفحه اصلی خود یا صفحه مرتبط دیگری پیوند دهید، اما اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوی شما با صفحه وب پیوند شده مرتبط است تا بینندگان ارتباط را درک کنند.

هنگام آپلود ویدیو در زیر، URL را در ،مت توضیحات وارد کنید "جزئیات" برگه

پیوندهای نمایه YouTube در زیر بنر کانال شما ظاهر می شود.

شما می تو،د حدا،ر 14 پیوند پروفایل اضافه کنید. بسیاری از برندها به اینستاگرام، فیس بوک یا سایر پلتفرم ها پیوند دارند.

نمایه یوتیوب "پیوندها" بخش

برای افزودن این پیوندها از YouTube Studio استفاده کنید. پس از ورود به سیستم، روی آواتار خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و " را انتخاب کنید.YouTube Studio"

پیمایش به «YouTube Studio"

در ناوبری سمت چپ، «سفارشی سازی” و سپس ”اطلاعات اولیه"

"اطلاعات اولیه" صفحه زیر "سفارشی سازی کانال" بخش

روی ” کلیک کنید+ افزودن پیوند، پیوند خود را نامگذاری کنید و URL را جایگذاری کنید.

"S،ify" و "mys،ifylink.com" زیر وارد شد "پیوندها" بخش در «استودیوی یوتیوب

کارت های YouTube به شما امکان می دهند پیوندهای تعاملی را در طول ویدیو اضافه کنید. این پیوندها معمولاً به سایر ویدیوها یا لیست های پخش YouTube اشاره می کنند، اما اگر به برنامه شریک YouTube (YPP) تعلق دارید، می تو،د پیوندهای خارجی نیز اضافه کنید.

می تو،د حدا،ر پنج کارت را در هر ویدیو قرار دهید و بینندگان را به سمت صفحات وب سایت خاص هدایت کنید.

یک کارت اطلاعات در یک ویدیوی YouTube

برای افزودن پیوند کارت در YouTube Studio:

  1. وارد استودیوی یوتیوب شوید و ” را انتخاب کنیدمحتوا” در منوی سمت چپ
  2. یک ویدیو را با کلیک ، بر روی ،وان یا تصویر کوچک آن انتخاب کنید
  3. روی ” کلیک کنیدویرایشگر” از منوی سمت چپ
  4. به "کارت اطلاعات" بروید و " را انتخاب کنیدپیوند
  5. URL خارجی مورد نظر را اضافه کنید

پیوندهای نظر می توانند کاربران را به صفحات خاصی در وب سایت شما هدایت کنند. برخی از سازندگان نیز از آنها برای افزودن پیوندهای وابسته استفاده می کنند.

لینک نظر در یوتیوب

از پیوندهای نظر به میزان اندک استفاده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است هشدارهای هر،مه را ایجاد کند و منجر به تعلیق حساب شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نظرات مجاز، به آدرس مراجعه کنید صفحه پشتیب، گوگل.

صفحه های پای، در انتهای ویدیوها ظاهر می شوند و اغلب محتوای پیشنهادی را نشان می دهند. می تو،د از آنها برای راهنمایی بینندگان به وب سایت خود استفاده کنید. بک لینک های صفحه پای، به ،وان فراخوان برای اقدام (CTA) عمل می کنند که بینندگان را تشویق می کند تا قدم بعدی را بردارند.

پیوند صفحه پای، در ویدیوی YouTube

اگر یک خالق YPP هستید، می تو،د برای افزایش ترافیک ارجاع، پیوندهای خارجی را به صفحات پای، اضافه کنید.

برای افزودن پیوند صفحه پای،:

  1. مراحل یک و دو را از دستورالعمل پیوند کارت در بالا دنبال کنید
  2. روی ” کلیک کنیدویرایشگر” از منوی سمت چپ
  3. انتخاب کنید ”صفحه پای،
  4. انتخاب کنید "پیوندو URL صفحه وب خود را اضافه کنید

از تولید کننده بک لینک رایگان YouTube استفاده نکنید. این ابزارها پیوندهای غیرطبیعی ایجاد می کنند و می توانند منجر به تعلیق حساب شوند.

اگر یوتیوب نقش مهمی در بازاریابی شما ایفا می کند، از بک لینک های یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند و ترافیک وب سایت استفاده کنید.

ابزارهای Semrush می توانند به شناسایی و ردیابی بک لینک های یوتیوب کمک کنند و از سایر تلاش های ایجاد لینک پشتیب، کنند.

یک حسابرسی بک لینک برای ارزیابی سلامت پروفایل بک لینک خود اجرا کنید. از Backlink Gap برای مقایسه دامنه خود با رقبا و یافتن فرصت های جدید لینک سازی استفاده کنید.

برای کشف سریع منابع پیوندهای جدید، ابزار Link Building را کاوش کنید.



منبع: https://www.semrush.com/blog/youtube-backlinks/