چرا باید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید • Yoast
انتشار: آبان 14، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

چرا باید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید • Yoast


استفاده از کلمات کلیدی من، در سئو ضروری است. زیرا استفاده از کلماتی که مخاطب شما با آن جستجو می کند به رتبه بندی پست ها و صفحات شما کمک می کند. به همین دلیل است که ما همیشه به شما می گوییم سعی کنید کلمات کلیدی من،ی را برای بهینه سازی مقالات خود بیابید. بنابراین، پس از یافتن کلمه کلیدی من،، چرا نباید آن را به طور مکرر استفاده کنید؟ چرا از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنید؟ ممکن است متناقض به نظر برسد، اما استفاده صحیح از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط می تواند رتبه شما را بهبود بخشد.

دانستن تفاوت بین مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط مهم است. مترادف ها کلمات یا عباراتی هستند که م،ی ی،ان یا بسیار شبیه به هم دارند. استفاده از آنها در سئو می تواند به تنوع محتوای شما کمک کند و انواع مختلفی از یک کلمه کلیدی را که افراد ممکن است در جستجوها استفاده کنند، به تصویر بکشد. به ،وان مثال، "ماشین" و "خودرو" به یک م،ا هستند، بنابراین آنها مترادف هستند.

از سوی دیگر، عبارات کلیدی مرتبط اصطلاحاتی هستند که ،وما مترادف نیستند اما همچنان به کلمه کلیدی اصلی در زمینه مرتبط هستند. آنها با پوشش دادن موضوعات و ایده های مرتبط با کلیدواژه اصلی شما به جذب هدف جستجوی گسترده تر کمک می کنند. به ،وان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی شما "آموزش توله سگ" است، عبارات کلیدی مرتبط ممکن است شامل "ک، های رفتار توله سگ" یا "اصول دستورات توله سگ" باشد.

گنجاندن مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط در محتوای شما می تواند آن را مرتبط تر کند. این رویکرد شانس شما را برای رتبه بندی برای جستجوهای مختلف افزایش می دهد.

تنوع کلیدی است

دلیل اصلی استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط در متن، آسان ، خواندن آن است. اگر متنی در مورد «آب نبات» بنویسید و در هر جمله دیگری از کلمه «آب نبات» استفاده کنید، متن شما به طور طبیعی جریان پیدا نمی کند و غیرقابل خواندن می شود. خوانندگان شما به احتمال زیاد خواندن را متوقف می کنند و صفحه یا پست شما را ، می کنند. شما مخاطبان خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که باید تنوع را در نوشتار خود هدف گذاری کنید. به ،وان مثال، "شیرینی" و "لذیذ" می توانند مترادف "آب نبات" باشند. کلیدواژه های مرتبط می توانند «شکلات» و «شکر» باشند که مترادف «آب نبات» نیستند، اما با آن مرتبط هستند و بنابراین می توانند همچنان برای متن شما مرتبط باشند. بعداً در این پست به آن خواهیم پرداخت.

بنابراین، برای اینکه متن شما جذاب و جذاب باشد، باید متنوع باشد. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. به ،وان مثال، می تو،د سعی کنید جملات طول، را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید. پردازش جملات طول، تر اغلب دشوارتر است و استفاده از جملات کوتاه تر خواندن متن شما را آسان تر می کند. همچنین می تو،د سعی کنید توالی کلمات را به طور متناوب تغییر دهید تا از تکرار بیش از حد در جملات خود جلوگیری کنید.

اما مهمترین چیز این است که با کلمات دقیقی که استفاده می کنید متفاوت باشید. به خصوص اگر می خواهید برای یک عبارت کلیدی دم بلند که از چندین کلمه تشکیل شده است رتبه بندی کنید، مانند «فروشگاه آب نبات نیویورک». استفاده از همین عبارت کلیدی در بسیاری از جملات خود، خواندن متن شما را افتضاح می کند. از سوی دیگر، استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط به شما این امکان را می دهد که یک متن را بسیار جذاب تر کنید و در عین حال بتو،د روی عبارت کلیدی انتخابی خود تمرکز کنید.

در مورد چگالی کلمات کلیدی چطور؟

البته، مهم است که به طور منظم از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید و از چگالی کلمه کلیدی خود آگاه باشید. اما نباید زیاده روی کرد. در زمان های قدیم، سئوکاران تمایل داشتند تا حد امکان متن های خود را با کلمه کلیدی خود پر کنند. به این ترتیب، گوگل متن را درک می کند و آن را بر اساس آن رتبه بندی می کند. اما گوگل از آن زمان به بعد راه زیادی را طی کرده است. می تواند متن ها را به خوبی بخواند و بفهمد و هر روز هوشمندتر می شود.

ما به شما یک مثال می زنیم. اگر تایپ کنید \'بهترین فروشگاه آب نبات نیویورکدر Google، نتایج صفحاتی درباره «فروشگاه های شیرینی» و «آب نبات فروشی» نشان می دهد. گوگل می داند که «فروشگاه» و «فروشگاه» مترادف هستند و با آن ها به این صورت رفتار می کند.

مثالی از جستجوی گوگل که نتایجی را هم برای آب نبات فروشی ها و هم برای فروشگاه های نیویورک به ،وان مترادف نشان می دهد.
قطعاتی از صفحه نتیجه جستجو برای جستجوی «بهترین فروشگاه آب نبات نیویورک»

این موضوع این واقعیت را از بین نمی برد که همچنان باید از کلمه کلیدی تمرکز خود چند بار در طول پست خود استفاده کنید. از این گذشته، کلمه کلیدی تمرکز همچنان کلمه یا عبارتی است که مخاطب شما به دنبال آن بوده است. اینها کلماتی هستند که مخاطب شما استفاده می کند و انتظار دارد در متن شما پیدا کند. این تطابق دقیق همچنان مهم است. اما، برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی خود - که به آن پر ، کلمات کلیدی نیز گفته می شود - می تو،د از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. به این ترتیب، می تو،د در این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید و در عین حال متن خود را جذاب و خوانا نگه دارید.

Yoast SEO می تواند به شما کمک کند عبارات کلیدی مرتبط را بر اساس کلمه کلیدی تمرکز خود پیدا کنید و در زمان و دردسر شما صرفه جویی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه "دریافت عبارات کلیدی مرتبط" کلیک کنید. شما آن را درست زیر کلمه کلیدی تمرکز خود در نوار کناری Yoast پیدا خواهید کرد. وقتی روی آن دکمه کلیک می کنید، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط و داده های روند جستجو را خواهید دید.

عبارات کلیدی مرتبط در سئوی yoast که نتایج مربوط به لوازم ضروری کوله پشتی را نشان می دهد
ویژگی عبارات کلیدی مرتبط در Yoast SEO اینگونه به نظر می رسد

به ،وان Yoast SEO Premium یا Yoast SEO برای کاربران S،pify، می تو،د تا پنج عبارت کلیدی مرتبط را به تجزیه و تحلیل SEO خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد متن خود را برای این عبارات اضافی مشابه به عبارت کلیدی فو، خود بهینه کنید. مثل همیشه، گلوله های بازخورد آشنای ما را برای راهنمایی شما خواهید دید. اگر کاربر Yoast SEO Free هستید، می تو،د عبارات کلیدی مرتبط را با استفاده از این ابزار کاوش کنید، اما نمی تو،د آنها را به تجزیه و تحلیل SEO خود اضافه کنید.

Yoast SEO می تواند به شما کمک کند تا در استفاده از کلمه کلیدی، مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط خود با تشخیص فرم های کلمه در زبان های مختلف تعادل ایجاد کنید. اگر می خواهید بیشتر بد،د، می تو،د در مورد ویژگی کلمات کلیدی مرتبط در Yoast SEO برای وردپرس و کلمات کلیدی مرتبط در Yoast SEO برای S،pify مطالعه کنید.

استفاده از مترادف ها در مقابل استفاده از کلمات کلیدی تمرکز، علم دقیقی نیست. مهمترین معیار نحوه تجربه خوانندگان متن شماست. بنابراین، آن را بخو،د و دوباره بخو،د. آیا جذاب و خواندن آن آسان است؟ یا از استفاده مداوم از یک اصطلاح خاص اذیت می شوید؟ از نوشته خود انتقاد کنید و از دیگران در مورد متن خود نظر بخواهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، می تو،د کلمات کلیدی مرتبط خود را به تجزیه و تحلیل در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای S،pify اضافه کنید. با افزودن این موارد، افزونه می تواند بررسی کند که آیا از آنها در متن خود استفاده می کنید یا خیر. کلیدواژه تمرکز شما همچنان مهمترین کلمه کلیدی است، و به همین دلیل است که این افزونه در تجزیه و تحلیل عبارات کلیدی مرتبط شما سختگیری کمتری دارد.

عبارات کلیدی مرتبط در yoast seo اصطلاحاتی را که برای آنها رتبه بندی می کنید گسترش می دهد
می تو،د عبارات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی تمرکز خود را در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای S،pify اضافه کنید.

همچنین می تو،د با استفاده از تجزیه و تحلیل SEO Premium یا Yoast SEO برای S،pify، مترادف های تمرکز خود و کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید. این تجزیه و تحلیل ها شامل بررسی هایی برای اطمینان از استفاده از این مترادف ها در متن و توضیحات متا، مقدمه، ،وان های فرعی یا متن جایگزین تصویر است. علاوه بر این، بررسی توزیع عبارات کلیدی ما به شما برای استفاده متناوب از عبارت کلیدی و مترادف های آن در متن خود پاداش می دهد.

مترادف در yoast seo به گسترش واژگان در مقاله کمک می کند
می تو،د چندین مترادف برای عبارت کلیدی تمرکز خود در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای S،pify اضافه کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، گوگل از روزهای اولیه سئو راه طول، را پیموده است. می تواند متون را درک کند، مفاهیم و مترادف های مرتبط را در نظر بگیرد و موجودیت های مرتبط را تشخیص دهد. همه اینها به آن اجازه می دهد تا بهترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهد. و بخشی از بهترین نتیجه این است که مطمئن شوید متون شما به راحتی خوانده می شوند. گوگل می خواهد متون قابل خواندن را ارائه دهد.

پس مطمئن شوید که تحویل می دهید! مترادف های کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خود را در نظر بگیرید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. چند لحظه وقت بگذارید و چند جایگزین برای کلمه کلیدی خود پیدا کنید. اما همچنین به موضوعاتی فکر کنید که به شدت با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند. متوجه خواهید شد که نوشتن متنی با جریان طبیعی بسیار آسان تر می شود، زم، که مجبور نباشید از کلمه کلیدی تمرکز خود در هر جمله دیگری استفاده کنید. استفاده از مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط به گوگل کمک می کند تا زمینه متن شما را درک کند، که شانس شما را برای رتبه بندی افزایش می دهد!

نتیجه گیری

کلمات کلیدی تمرکز همچنان ضروری هستند. اینها کلماتی هستند که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. افرادی که «آب نبات» را جستجو می کنند، احتمالاً روی نتیجه ای که «ظرافت» در متن وجود دارد، کلیک نخواهند کرد. اگر «آب نبات» را جستجو کنید، انتظار دارید کلمه دقیق آن را در نتایج جستجو ببینید. بنابراین، تطبیق کلمات کلیدی مخاطبان شما همچنان مهم است.

استفاده از مترادف ها و مفاهیم مرتبط به شما کمک می کند تا متنی با موضوع و مملو از موجودیت های من، بنویسید. تکرار یک کلمه کلیدی ی،ان به خوانایی متن شما لطمه می زند، به خصوص اگر در حال بهینه سازی یک کلمه کلیدی طول، هستید. علاوه بر این، استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط ممکن است فرصت های رتبه بندی ایجاد کند که در غیر این صورت از دست می دادید. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای S،pify ویژگی های اضافی را برای اطمینان از خواندن و رتبه بندی محتوای شما ارائه می دهند.

بیشتر بخو،د: آیا خوانایی رتبه دارد؟ در مورد سهولت مطالعه و سئو »

ادوین تونن

ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک با تجربه است. قبل از پیوستن به Yoast، او برای یک مجله طراحی وب رده بالا کار می کرد، جایی که او درک دقیقی از نحوه ایجاد محتوای عالی پیدا کرد.

آواتار ادوین تونن


منبع: https://yoast.com/use-synonyms-and-related-keywords/