چگونه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشیم و ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشیم
انتشار: آذر 08، 1403
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

چگونه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشیم و ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشیم


رتبه بالاتر در گوگل دید شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد که می تواند منجر به ترافیک ارگ،ک بیشتر به سایت شما شود.

بیاموزید که چگونه در گوگل رتبه بالاتری ،ب کنید و ترافیک ارگ،ک (بدون پول) بیشتری به وب سایت خود دریافت کنید.

1. محتوای خود را با هدف جستجو تراز کنید

هدف جستجو، هدفی است که در پس جستجوی کاربر قرار دارد، و ارضای آن برای رتبه بالاتر در جستجوی گوگل، کلیدی است.

به هر حال، گوگل می خواهد نتایجی را ارائه دهد که پرس و جوهای کاربرانش را برآورده کند.

با جستجوی کلمه کلیدی در گوگل می تو،د هدف جستجوی آن را پیدا کنید. و رعایت رتبه های برتر.

به ،وان مثال، صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای "بهترین پودر پروتئین" دارای جمع بندی محصولات زیادی است.

این یک شاخص قوی است که جستجوگر، که از این کلمه کلیدی استفاده می کنند احتمالاً می خواهند جمع بندی محصول را از همتایان و متخصصان سلامت ببینند.

مقالات لیستیکل برای این کلمه کلیدی در گوگل رتبه بالاتری دارند

برای رتبه بندی بالا، احتمالاً نیاز به ایجاد محتوای مشابه دارید. در حالی که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دارای اطلاعات منحصر به فرد است و تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد.

این کار را با اطمینان از اینکه محتوای شما دارای ویژگی های زیر است انجام دهید:

  • از هدرهای واضح استفاده می کند تا خوانندگان بتوانند به سرعت نکات اصلی مقاله شما را دریافت کنند
  • از زبان ساده و محاوره ای استفاده می کند که خوانندگان به راحتی می توانند آن را درک کنند
  • دقیق و اصلی است
  • این جامع است، به این م،ی که تمام نکات اصلی مرتبط را که رقبای شما پوشش می دهند را پوشش می دهد

اگر نمی تو،د یا نمی خواهید هدف خاصی را برآورده کنید، احتمالاً بهتر است کلمه کلیدی دیگری را هدف قرار دهید.

2. کلمات کلیدی کم مشکل را هدف قرار دهید

دشواری کلمه کلیدی معیاری است که نشان می دهد چقدر سخت است رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی مشخص شود، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم گیری برای ایجاد یا بهینه سازی محتوا برای آن، نمره دشواری کلمه کلیدی را جستجو کنید.

در اینجا چگونگی آن است.

فرض کنید شما یک وب سایت یا فروشگاه فناوری کوچک راه اندازی می کنید.

هدف قرار دادن کلمه کلیدی "ip،ne" ممکن است ایده خوبی به نظر برسد. به هر حال، شما آیفون می فروشید و مخاطبان هدف شما به آنها علاقه مند هستند.

با توجه به ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush، مشکل این است که "ip،ne" بالاترین نمره دشواری ممکن را 100٪ دارد:

نمره دشواری کلمه کلیدی 100٪ است

این بدان م،است که برتری از نتایج برتر بسیار دشوار است زیرا آنها عمدتاً سایت هایی با اعتبار بالا از برندهای بزرگ هستند.

خبر خوب این است که کلمات کلیدی مرتبط با "ip،ne" وجود دارد که ممکن است دست یافتنی تر باشد.

برای پیدا ، آنها، "ip،ne" را در ابزار جادویی کلمات کلیدی وارد کنید.

کلمه کلیدی را در ابزار جستجو کنید

این ابزار فهرستی از ایده های کلیدواژه را ارائه می دهد.

اگر دامنه خود را در ابزار وارد کنید، نمره دشواری کلمه کلیدی شخصی (PKD %) خود را نیز دریافت خواهید کرد. که نشان دهنده این است که چقدر برای آن سخت خواهد بود دامنه شما، به ویژه، به رتبه بالا.

دامنه وارد شده با ستون های نمره دشواری کلمه کلیدی شخصی کلمه کلیدی برجسته شده است

تمرکز بر کلمات کلیدی با درصد PKD 0% تا 29% (بسیار آسان برای آسان) می تواند راهی موثر برای رتبه بندی بالاتر در جستجوی گوگل باشد.

3. تمرکز بر اصالت و بینش منحصر به فرد

تمرکز بر اصالت و افزودن بینش منحصر به فرد به محتوای شما می تواند به برجسته شدن محتوای شما کمک کند.

علاوه بر این، گوگل می گوید که برای منحصر به فرد بودن محتوا ارزش قائل است.

در اینجا چند راه برای افزودن ارزش منحصر به فرد به محتوای خود آورده شده است:

  • ایده ها، بینش ها یا نظراتی را اضافه کنید که در جای دیگری پوشش داده نشده اند
  • تصاویر، اینفوگرافیک ها و ویدیوهای خود را ایجاد کنید
  • تحقیقات اصلی را انجام دهید و یافته های خود را به اشتراک بگذارید
  • تجربیات شخصی یا نظر تخصصی خود را به اشتراک بگذارید

فقط مطمئن شوید که ،اصر منحصر به فرد شما برای کاربران هدف ارزش افزوده ایجاد می کند.

4. برای ویژگی های برجسته SERP بهینه سازی کنید

ویژگی های SERP ،اصر بهبود یافته در SERP هستند. ظاهر شدن در آنها می تواند به م،ای رتبه بالاتر در گوگل باشد.

به ،وان مثال، گوگل گاهی اوقات نمای کلی هوش مصنوعی را در بالای نتایج جستجو نمایش می دهد.

اگر برای مرورهای هوش مصنوعی بهینه سازی کنید، شانس بیشتری برای برجسته شدن خواهید داشت. همانطور که کلینیک مایو در اینجا انجام می دهد:

ویژگی اجمالی ai serp نشان می دهد که این دامنه در گوگل رتبه بالایی دارد

گزیده های ویژه نیز معمولاً وقتی فعال می شوند در بالای صفحه ظاهر می شوند.

اینها عصاره های صفحه بزرگی هستند که برای ارائه پاسخ فوری به درخواست کاربر طراحی شده اند. و امکان بهینه سازی برای آنها وجود دارد.

به ،وان مثال، این قطعه برجسته برای "چگونه یک زرافه به نظر می رسد" است. این شامل متن، چند تصویر و پیوندی به منبع قطعه (بریت،کا) است.

ویژگی سرپ قطعه برجسته به پرس و جو پرداخته و تصاویر را ارائه می دهد

اگر از کنسول جستجوی گوگل برای ردیابی رتبه بندی خود استفاده می کنید، مهم است که توجه داشته باشید که اطلاعاتی در مورد ویژگی های SERP ارائه نمی دهد.

اگر می خواهید ظاهر خود را در ویژگی های SERP ردیابی کنید، از ابزاری مانند Position Tracking استفاده کنید.

در گزارش "نمای کلی"، "Pos." ستون ها موقعیت ارگ،ک شما را برای هر کلمه کلیدی هدف نشان می دهند. و وجود یک نماد به این م،ی است که شما برای یک ویژگی SERP رتبه بندی می کنید.

نماد ویژگی serp در ج، نمای کلی رتبه بندی هایلایت شده است

با کلیک بر روی اعداد در ستون "SF" می تو،د ببینید چه فرصت های ویژگی SERP در دسترس است. سپس روی نماد «مشاهده SERP» کلیک کنید تا ببینید هر ویژگی در SERP چقدر بالا ظاهر می شود.

نماد serp بر،ب گذاری شده در ج، را مشاهده کنید

5. سئوی درون صفحه خود را بهبود بخشید

سئوی درون صفحه فرآیند بهینه سازی یک صفحه وب خاص برای کمک به موتورهای جستجو برای درک هدف و کیفیت آن است.

سئوی درون صفحه عمدتاً در مورد استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی (عبارات جستجویی که می خواهید رتبه بندی کنید) است.

برای شروع، یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید که نشان دهنده موضوع کلی صفحه شما باشد. و سعی کنید به طور طبیعی آن را در مکان های زیر بگنج،د:

  • بر،ب ،وان: ،وان صفحه HTML که می تواند در نتایج جستجو ظاهر شود. مهم است که این صفحه شما را به خوبی توصیف کند و کاربران هدف را تشویق کند تا روی آن کلیک کنند.
  • توضیحات متا: توضیحات صفحه HTML که می تواند در نتایج جستجو ظاهر شود. این به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما باید به کاربران کمک کند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست.
  • روز H1: تگ HTML که حاوی ،وان اصلی صفحه است. این باید مشابه یا بسیار شبیه به تگ ،وان شما باشد.
  • متن جایگزین: توضیحات تصویر HTML. اینها باید به موتورهای جستجو و کاربران صفحه خوان کمک کند تا بفهمند که تصاویر چه چیزی را نشان می دهند.
  • یو آر اسلاگ: بخش منحصر به فرد آدرس صفحه وب. باید مختصر و توصیفی باشد.
  • محتوای بدن: سعی کنید از کلمه کلیدی در پاراگراف اول یا بیشتر استفاده کنید تا به سرعت ارتباط برقرار کنید. و از آن در سراسر، جایی که طبیعی است استفاده کنید.

هر کلمه کلیدی مرتبط دیگری را کلیدواژه ثانویه می نامند. و در صورت ،وم باید در ،وان های فرعی، محتوای بدنه و متن جایگزین شما ظاهر شوند.

می تو،د با جستجوگر سئوی On Page، توصیه های سفارشی برای محتوای موجود خود دریافت کنید.

ایده های بهینه سازی را بر اساس بهترین شیوه های سئو و تجزیه و تحلیل رقبای رتبه اول شما ارائه می دهد. و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که ابتدا روی کدام صفحات کار کنید.

در جستجوگر سئوی صفحه ایده هایی را برای دسته بندی های مختلف و صفحات برتر برای بهینه سازی نشان می دهد

اگر کیفیت محتوای شما شبیه به رقبا است، ممکن است به بک لینک های بیشتری (لینک های سایر وب سایت ها) نیاز داشته باشید تا شما را متمایز کند.

گوگل بک لینک ها را بازتابی از اعتبار دامنه و صفحه می داند. بنابراین بک لینک از سایت های بسیار معتبر (مانند فوربس یا اینسایدر) به گوگل می گوید که محتوای شما قابل اعتماد است.

در اینجا چند راه برای دریافت بک لینک از سایت های مرتبط و معتبر وجود دارد:

  • برای سازندگ، که ممکن است علاقه مند به اشتراک گذاری محتوای شما با مخاطبان خود باشند، ایمیل های ارتباطی ارسال کنید
  • با برنامه Brand Monitoring نام های نامرتبط نام تجاری خود را پیدا کنید، سپس سازندگان را متقاعد کنید که پیوندی را وارد کنند.
  • از تجزیه و تحلیل بک لینک برای یافتن بک لینک های ش،ته به سایت های خود یا رقبا استفاده کنید، سپس سازندگان را متقاعد کنید که آنها را با لینک های کاربردی به سایت شما جایگزین کنند.

تنها چند بک لینک هدفمند از سایت های معتبر می تواند به یک صفحه خاص در رتبه بالاتر در گوگل کمک کند.

اما ایجاد قدرت کلی وب سایت شما (و دیده شدن جستجو) زمان و تلاش بیشتری را می طلبد.

7. بهبود عملکرد صفحه برای افزایش تجربه کاربری خود

گوگل هنگام رتبه بندی نتایج جستجو، معیارهای عملکرد شناخته شده به ،وان Core Web Vitals را در نظر می گیرد، زیرا تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر دارند.

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) مدت زم، که طول می کشد تا بزرگترین ،صر در صفحه بارگذاری شود را اندازه می گیرد
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) میزان حرکت ،اصر در حین بارگذاری صفحه را اندازه گیری می کند
  • تعامل با رنگ بعدی (INP) مدت زم، که طول می کشد تا صفحه به تعامل کاربر پاسخ دهد را اندازه می گیرد

می تو،د Core Web Vitals خود را از طریق بررسی کنید ابزار PageS،d \u200b\u200bInsights گوگل.

ارزیابی حیاتی وب اصلی شامل LCP، INP، CLS و سایر معیارهای قابل توجه است

برای تأثیر حدا،ری روی رتبه بندی، روی تبدیل معیارهای قرمز (ضعیف) به معیارهای زرد (نیاز به بهبود) تمرکز کنید. سپس معیارهای زرد را به معیارهای سبز (خوب) تبدیل کنید.

Google فهرستی از توصیه ها را در بخش «تشخیص» گزارش شما ارائه می کند.

لیست مشکلات تشخیصی

مشکلات رایج شامل فایل های تصویری بزرگ، کدهای بهینه نشده، تغییر مسیرهای بیش از حد، نبود حافظه پنهان مرورگر و مسدود ، جاوا اسکریپت است.

8. یک حسابرسی فنی SEO انجام دهید

ممیزی فنی سئو به شما کمک می کند تا مسائل فنی را پیدا کنید که می تواند رتبه وب سایت شما را عقب نگه دارد.

به ،وان مثال، می تواند مشکلات مهم را با موارد زیر بررسی کند:

رفع این نوع مشکلات می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری در گوگل ،ب کنید.

شما می تو،د مهم ترین مسائل را از طریق شناسایی کنید وب سایت کنسول جستجوی گوگل.

گزارش هایی برای نمایه سازی صفحه، Core Web Vitals، HTTPS و غیره وجود دارد. می تو،د در راهنمای کنسول جستجوی Google ما درباره آنها اطلاعات بیشتری ،ب کنید.

گزارش نمایه سازی صفحه کنسول جستجوی گوگل، صفحاتی که ایند، نشده اند و آنهایی که ایند، شده اند را نشان می دهد

روش دیگر، تجزیه و تحلیل دقیق تری را با ابزاری مانند ممیزی سایت انجام دهید.

این مسائل را به خطاها، هشدارها و اخطارها دسته بندی می کند تا به شما در اولویت بندی وظایف کمک کند. و توصیه هایی در مورد چگونگی و چرایی تعمیر هر یک ارائه می دهد.

لیست مشکلات ممیزی سایت خطاهایی مانند اندازه html خیلی بزرگ، موارد داده نامعتبر، لینک های داخلی ش،ته و موارد دیگر را نشان می دهد.

پاداش: چگونه در نتایج محلی گوگل رتبه بالاتری ،ب کنیم

اگر ،ب و کار مبتنی بر مکان دارید، یاد بگیرید که چگونه در نتایج محلی Google رتبه بالاتری ،ب کنید.

سئوی محلی می تواند به شما کمک کند تا ترافیک وب، ترافیک و سوالات بیشتری دریافت کنید.

نمایه ،ب و کار گوگل خود را بهینه کنید

بهینه سازی نمایه ،ب وکار Google (GBP) به آن کمک می کند در نتایج مبتنی بر نقشه مانند این رتبه بالاتری ،ب کند:

بسته محلی با نمایه های ،ب و کار google که در سمت چپ نقشه گوگل برجسته شده است

شما می تو،د نمایه خود را از طریق مدیریت کنید وب سایت GBP.

در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که باید دنبال کنید:

پلتفرم GBP به شما امکان می دهد ببینید افراد از چه پرسش هایی برای یافتن ،ب وکار شما استفاده می کنند. و به شما امکان می دهد معیارهای کلیدی عملکرد، مانند تعداد کلیک هایی که دریافت می کنید، نظارت کنید.

گزارش عملکرد نمایه ،ب و کار گوگل تعاملات، بازدیدها و موارد دیگر را نشان می دهد

اما شما باید از ابزارهای خارجی برای نظارت بر رتبه بندی خود استفاده کنید.

ردیاب رتبه نقشه به شما امکان می دهد نمایان بودن نمایه خود را در Google Maps ردیابی کنید.

ردیاب رتبه نقشه نقشه گوگل را نشان می دهد که نشان می دهد چگونه یک ،ب و کار در نقاط مختلف شهر رتبه بندی می کند

در حالی که ابزار ردیابی موقعیت نشان می دهد که آیا نمایه شما در جستجوی Google ظاهر می شود یا خیر.

رتبه بندی نمایه ،ب و کار گوگل در ج، نمای کلی رتبه بندی برجسته شده است

استنادهای NAP بیشتری دریافت کنید

تعداد زیادی استناد NAP (نام، آدرس، و شماره تلفن) می تواند به شما کمک کند در رتبه بالاتری در گوگل قرار بگیرید زیرا ،ب و کار شما را برجسته تر می کند و اطلاعات شما را تأیید می کند.

بنابراین، مطمئن شوید که ،ب و کار شما در دایرکتوری های معتبر و مرتبط فهرست شده است. و مطمئن شوید که همه آنها دقیقاً از همان اطلاعات استفاده می کنند.

شما می تو،د این فرآیند را با ابزار مدیریت لیست ساده کنید.

از نوار جستجو برای یافتن ،ب و کار خود استفاده کنید. سپس، این ابزار لیست های کلیدی را که باید اصلاح کنید نشان می دهد.

لیست خطاهای استناد NAP مواردی مانند شماره تلفن اشتباه، عدم وجود، نام اشتباه ،ب و کار و موارد دیگر را نشان می دهد

اگر در Semrush Local مش، شوید، می تو،د از این ابزار برای ارسال اطلاعات صحیح به همه این لیست ها به طور همزمان استفاده کنید. همچنین به سایر ابزارهای سئو محلی دسترسی خواهید داشت.

شروع به پیگیری رتبه بندی خود در گوگل کنید

ابزار Position Tracking به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا در گوگل رتبه بالاتری دارید یا خیر.

در اینجا فقط برخی از مزایای آن نسبت به استفاده از کنسول جستجوی گوگل آورده شده است:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی را در محدوده زم، انتخابی خود مقایسه کنید
  • در مورد تغییرات مهم رتبه بندی هشدارهای ایمیلی دریافت کنید
  • رتبه بندی ویژگی ها و فرصت های SERP را بررسی کنید
  • موقعیت های خود را در مکان های متعدد و خاص پیگیری کنید
  • ببینید دید شما در مقایسه با رقبا چگونه است
گزارش مرور کلی ردیابی موقعیت، رتبه بندی گوگل یک ،ب و کار را با یک رقیب در همان مکان مقایسه می کند.


منبع: https://www.semrush.com/blog/rank-higher-on-google/