چگونه یک پست وبلاگی بسازیم که موتورهای جستجو دوست دارند



وقتی وبلاگ می نویسیم، می خواهیم مورد توجه قرار گیرند، خوانده شوند و مورد پسند واقع شوند. وبلاگ ها این قدرت را دارند که ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت کنند. این به ،ه خود به شما این شانس را می دهد که آگاهی بیشتری از برند ایجاد کنید و مخاطبان خود را درگیر نگه دارید.

برای جلب توجه وبلاگ خود، باید مطمئن شوید که برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این بدان م،است که وبلاگ شما در رده های بالای جستجوهای مرتبط ظاهر می شود.

و با انجام این کار، شانس جذب افراد من، به وب سایت خود را افزایش خواهید داد، افرادی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مش،ین و مشتریان پولی خواهند داشت.

در عین حال، شما همچنین می خواهید برای مخاطبان خود بنویسید تا آنها محتوای شما را جالب بدانند و برای مطالب بیشتر برگردند.

پس برای چه ،ی می نویسید، موتورهای جستجو یا خوانندگان؟ ترفند در نوشتن برای هر دو نهفته است و در واقع کار آس، است.

بیایید بررسی کنیم که چگونه می تو،د یک پست وبلاگ بنویسید که هم موتورهای جستجو و هم خوانندگان شما آن را دوست داشته باشند.

بهترین راه برای اینکه موتورهای جستجو محتوای شما را دوست داشته باشند

موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند میلیاردها صفحه وب را مرتب کنند و مرتبط ترین نتایج را برای آنچه که جستجو می کنند به کاربران ارائه دهند.

گوگل از صدها عامل رتبه بندی برای تعیین اینکه آیا محتوای شما مطابقت من،ی دارد یا خیر استفاده می کند. این امر باعث می شود که پوشش هر فاکتور رتبه بندی برای رساندن وبلاگ شما به رتبه های برتر غیرممکن باشد.

به علاوه، الگوریتم گوگل دائما در حال به روز رس، است، بنابراین اگر آن مسیر را انتخاب کنید، به احتمال زیاد برای همیشه پست وبلاگ خود را بهینه خواهید کرد!

یک راه بسیار بهتر برای نوشتن یک پست وبلاگی که موتورهای جستجو آن را دوست داشته باشند، نوشتن یک پست وبلاگی است که مخاطب هدف شما آن را دوست داشته باشد.

دلیل این است که – دلیل پیشرفت سریع گوگل ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است. هدف نهایی آنها راضی نگه داشتن کاربرانشان است.

هنگامی که با این هدف هماهنگ می شوید، موتورهای جستجو به طور خودکار محتوای شما را دوست خواهند داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد پست های وبلاگی که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو بهینه شده اند، بیاندازیم.

یادگیری آنچه که مخاطب شما می خواهد

وقتی وبلاگ نویسی را شروع می کنید، اولین قدمی که باید بردارید این است که مخاطبان خود را درک کنید. شما باید هر چیزی را که می تو،د در مورد آنها یاد بگیرید، مانند:

  • آنها در کجا قرار دارند؟
  • از چه منابعی می آیند؟
  • چه زم، آنلاین فعال هستند؟
  • چه صفحاتی را بیشتر مشاهده می کنند؟
  • آنها با چه کمپین هایی درگیر هستند؟
  • آنها از چه چیزی در سایت شما دور می مانند؟

اینها تنها بخشی از سوالاتی است که باید در مورد مخاطبان خود بپرسید. به خاطر داشته باشید، این بسته به تجارت و بازار هدف شما متفاوت است.

هنگامی که می د،د مخاطبان شما چه ،، هستند، می تو،د موضوعات من، و وبلاگ های حرفه ای را انتخاب کنید که آنها دوست داشته باشند و با آنها درگیر شوند.

برای آشنایی با مخاطبان خود، باید به داده های وب سایت خود دسترسی داشته باشید. می تو،د برای یک حساب کاربری رایگان با Google Analytics ثبت نام کنید و آن را به وب سایت خود متصل کنید. این فرآیند کمی فنی است، اما پس از راه اندازی، به داده های جامع وب سایت دسترسی خواهید داشت.

اگر این همه زیاد است، باید از ابزاری مانند استفاده کنید MonsterInsights. این یک ابزار وردپرس است و به شما امکان می دهد با چند کلیک به Google Analytics متصل شوید. سپس داده های پیچیده وب را می گیرد و آن را به گزارش هایی تبدیل می کند که خواندن و درک آسان است. این بدان م،است که شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بدون صرف زمان زیاد به دست خواهید آورد.

MonsterInsights همچنین دارای یک گزارش Publishers است تا بتو،د عملکرد پست های وبلاگ خود را به راحتی پیگیری کنید.

qVzn02a7f91rK7dvqTmwDcEsHmOnAE2vg5BpXCFHENc6BAFxN6nYW696FoJ17-jaJbFFVE2u9u-hcdyilTCd2auZXrJT8LDNCXIRdilbJy9W5NdyJfS9uup9jGuWL5cT6IcyM2DyhHQPSO1JxwkD_v9cSt5GRx_ifzY_vjHbcXF8yDtyqmQDJYNHKp3oTQ

با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل، می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود ،ب کنید و پست های محبوب، ترافیک، کاربران فعال، موقعیت جغرافیایی، منابع ارجاع و موارد دیگر را مشاهده کنید.

پیدا ، موضوعات من، برای نوشتن

قبل از نوشتن یک وبلاگ، باید مطمئن شوید که موضوع با ،ب و کار شما مطابقت دارد. این برای ایجاد اعتبار دامنه و تثبیت نام تجاری شما به ،وان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد بسیار مهم است.

بهتر است از نوشتن محتوای تصادفی که به طور مبهم با برند شما مرتبط است دوری کنید. در عوض، ابتدا باید از خود بپرسید که چه نوع مخاطبی را می خواهید به وب سایت خود جذب کنید.

این مخاطب واقعاً به آنچه شما برای گفتن دارید علاقه مند خواهد شد و احتمال بیشتری دارد که مجدداً بازدید کند، مش، شود و حتی مشتری پولی باشد.

شما می تو،د با برنامه ریزی از قبل برای تقویم محتوای خود به راحتی به این هدف برسید. موضوعاتی را که در جایگاه شما هستند پیدا کنید و آنها را فهرست کنید.

Semrush ابزارهای کلمه کلیدی داخلی دارد تا به شما کمک کند موضوعات مرتبط با دامنه خود را پیدا کنید. همچنین می تو،د ببینید رقبا برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. این کمک می کند تا ایده های جدید پیدا کنید و شکاف های محتوایی را نیز ببندید.

wlIJlxkB7HvBDjgDUVhIBVAKHkXrBLtE_OEdUVv-9Ndv35bG1reSwaqzj-KfgrSs7BQqcy_NmSrbk9Aiu9xlVdwR6aU2n2zlG_6MN3ddtF8QCn_Ut5gsSNCoi4KH0HGOvLKYBWSr_50flDxTxitRq4yalR3OkqLgNnHwBI74qUoe4lE-zHaIUxp7GoMtcQ

با ،بیدن به محتوایی که مطابق با برند شما باشد، می‌تو،د پایگاهی از خوانندگان و مش،ین وبلاگ وفادار بسازید.

تولید محتوا به روش سئو

چندی پیش، هزاران وبلاگ نویس کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار می دادند تا در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. اما این در درازمدت جواب نداد زیرا محتوای آنها کاربران را راضی نکرد و موتورهای جستجو به زودی به این حقه دست یافتند.

با توجه به اینکه در چند سال کوتاه چقدر پیشرفت کرده‌ایم، بهتر است همیشه ابتدا برای خوانندگان خود محتوا بنویسید، سپس می‌تو،د آن را برای موتورهای جستجو نیز بهینه کنید.

اگر محتوایی بنویسید که برای خوانندگانتان ارزشمند باشد، نمی‌تو،د اشتباه کنید و نخواهید رفت. گوگل و سایر موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند تا تشخیص دهند چه چیزی ارزش افزوده و چه چیزی هر،مه است.

بنابراین پست وبلاگ شما باید مفید باشد و اطلاعات یا راه حل های خوبی در اختیار خواننده قرار دهد. واقعاً به همین سادگی است.

اینجا چندتایی هستند بهترین شیوه های سئو می تو،د در هنگام ایجاد پست خود به خاطر داشته باشید:

  • از زبان ساده ای استفاده کنید که هر ،ی بتواند آن را بفهمد
  • پست خود را در سرفصل ها، زیر،وان ها و لیست های گلوله ای ساختار دهید تا به راحتی اطلاعات پیدا کنید.
  • کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید اما از وارد ، آنها به محتوای خود اجتناب کنید
  • طول پست خود را بهینه کنید اما برای طول، تر ، آن محتوای بافر اضافه نکنید
  • توضیحات متا را اضافه کنید تا خوانندگان وقتی پست شما را در نتایج جستجو می بینند بدانند درباره چیست

نکته مفید دیگر در اینجا این است که پست هایی بنویسید مانند اینکه در حال صحبت با یک دوست یا همکار هستید که به تخصص یا کمک شما نیاز دارد.

تجزیه و تحلیل محتوای خود برای سئو دوستی موتور

گاهی اوقات، شما می تو،د بهترین و مفیدترین پست وبلاگ را بنویسید و هنوز مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمی گیرد.

بنابراین قبل از انتشار پست خود، باید آن را از دریچه موتورهای جستجو تجزیه و تحلیل کنید.

و ابزارهای سئو زیادی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا آ،ین گام‌ها را بردارید تا محتوای خود را سئو دوستانه کنید.

به ،وان مثال، در داشبورد Semrush، ابزارهای بازاریابی محتوا برای بهینه سازی پست خود را خواهید یافت. می تو،د از Writing Assistant برای تجزیه و تحلیل محتوای خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مورد نظر را وارد کنید، مخاطبان خود را انتخاب کنید و سپس متن خود را ب،ب،د.

AbPlLF3-tcgLLIQnBXMQx7DYSL0JuwnQhZ5_GWESCe8kGJAHqovgdLBvStsd9VSFXbAO_SJuN6UsySrTqgSW2BZlEBfvjBMKEhIta4NkRte5emA-dtCPrjJbaGv5ZpUOuLcEMPaaaRwEn0azm-yewRFCW14v7cW5XW5m5ck6HoL9chHlxAka7OA8ON0nuA

دستیار محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما در ویرایش پیشنهادات و کلمات کلیدی که می تو،د برای غنی سازی پست خود اضافه کنید تا نتایج سئوی بهتری دریافت کنید، به شما کمک می کند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می تو،د به ابزاری مانند اعتماد کنید همه در یک سئو هم. این افزونه به شما امکان می دهد به راحتی نیازهای موتورهای جستجو را برآورده کنید. شما قادر خواهید بود:

  • ،اوین وبلاگ را تحلیل و بهینه کنید
  • بر،ب ،وان و توضیحات متا را اضافه کنید
  • کلمات کلیدی هدف را درج کنید
  • آدرس پست را تغییر دهید
  • توصیفات رسانه های اجتماعی را سفارشی کنید
  • طرح rich snippets را اضافه کنید

…و بیشتر.

حفظ وبلاگ شما در رتبه های برتر

هنگامی که پست وبلاگ خود را رتبه بندی کردید، اگر شخص دیگری محتوای جدید یا بهتری را منتشر کند، به راحتی می تواند در رتبه بندی سقوط کند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو به تازگی اهمیت می دهند، بنابراین اگر می خواهید پست های خود را در رتبه های بالای SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) نگه دارید، باید آنها را مرتباً به روز کنید.

همیشه برنامه داشته باشید و یک چک لیست SEO را دنبال کنید از همان ابتدا این پست ها را هر چند ماه یکبار به روز کنید تا آ،ین اخبار، اطلاعات، آمار و هر داده دیگری را منع، کند.

همچنین باید مطمئن شوید که وبلاگ های شما دارای پیوندهای داخلی هستند. Semrush تجزیه و تحلیل و ردیابی پیوندهای داخلی را با استفاده از داشبورد ی،ان آسان می کند.

همانطور که پست‌ها را منتشر می‌کنید، می‌تو،د عملکرد آن‌ها را در Google Analytics یا MonsterInsights پیگیری کنید تا ببینید مخاطب شما چگونه به آنها پاسخ می‌دهد. سپس می‌تو،د تصمیم بگیرید که چه پست‌هایی باید به‌روزرس، شوند و در حین بهینه‌سازی ترافیک و تبدیل، تغییراتی ایجاد کنید.

با ابزارهای من، سئو، برای رتبه بندی در موتورهای جستجو، نیازی به متخصص سئو ندارید. وقتی بد،د مخاطبان و موتورهای جستجوگر شما به دنبال چه چیزی هستند، می تو،د به راحتی وبلاگ خود را به رتبه های برتر صعود کنید و در آنجا بم،د.


منبع: https://www.semrush.com/blog/craft-a-blog-post-that-search-engines-love