چگونه SEO و طراحان UX می توانند با هم بهتر کار کنند – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.

این آ،ین ،مت از مجموعه سه ،متی جمعه‌های تخته سفید با هلن پولیت است که در مورد نحوه کار بهتر با افراد درون شرکتتان است.

شباهت های زیادی بین SEO و طراحان UX وجود دارد و ما اغلب اه، ی،، داریم. چگونه می‌تو،م برای درک بیشتر اولویت‌های طراحان UX کار کنیم و به انتقال اولویت‌هایمان به آنها کمک کنیم؟ در این نسخه از وایت برد جمعه همه چیز را در مورد اینکه چگونه طراحان SEO و UX می توانند با هم بهتر کار کنند بیاموزید.

وایت برد دیجیتال با موضوع

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، من هلن هستم، رئیس SEO در Car & Cl،ic، و امروز به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه سئوکاران و طراحان UX می توانند با هم بهتر کار کنند. در حال حاضر، طراحان UX بسیار شبیه به SEO ها هستند. هیچ ، در اداره کاملاً تخصص آنها را درک نمی کند. هیچ‌، واقعاً نمی‌داند که آیا باید در بخش مهندسی، تیم محصول، تیم بازاریابی حضور داشته باشند و احتمالاً آنها نیز از تلاش برای توضیح شغل خود برای اعضای خانواده خود دست کشیده‌اند.

بنابراین اگر شباهت‌های زیادی بین طراحان SEO و UX وجود دارد، چرا باید یک جمعه تخته سفید داشته باشیم که چگونه با آنها بهتر کار کنیم؟ خوب، در ابتدا، در واقع مکان‌های زیادی وجود دارد که SEO و UX در واقع با هم همپوش، دارند، اما اغلب اوقات ما در مورد اینکه چگونه کارها باید پیشرفت کنند، اختلاف نظر داریم. شما روزها را صرف جستجوی بهترین لینک‌هایی کرده‌اید که در پیمایش منوی بالای خود دارید، صفحاتی را که باید به آن‌ها پیوند داده شوند را با دقت از منبع عالی پیوندها حجاری کرده‌اید، و سپس طراح UX به جلسه می‌آید و از شما می‌خواهد که منوی آنها را نصف کند.

شما در مورد ارزش لینک داخلی خود وحشت دارید، و آنها از این وحشت دارند که هیچ یک از کاربران نتوانند چیزهایی را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما بیابند. اما در واقع، اغلب اوقات ما هدف نهایی ی،، داریم. ما می خواهیم بازدیدکنندگان به وب سایت برسند و بتوانند به صفحات و محصولات و چیزهایی که در آن سایت هستند به خوبی دسترسی داشته باشند و از روند حضور در آنجا لذت ببرند.

بنابراین در واقع، اه، نهایی ما تقریباً مشابه هستند. بنابراین چگونه می‌تو،م برای درک بیشتر اولویت‌های طراحان UX و کمک به انتقال اولویت‌هایمان به آنها کار کنیم؟

UX و اصول طراحی را درک کنید

نکاتی برای درک اصول UX

خوب، در ابتدا، من پیشنهاد می کنم که باید با درک برخی از اصول UX و طراحی شروع کنیم. با مواردی مانند سلسله مراتب بصری و زمینه آشنا شوید و درک کنید که طراحان UX هنگام ایجاد تغییرات در وب سایت به دنبال چه کاری هستند.

اگر این کار را انجام دهید و مهارت خود را ارتقا دهید، خواهید دید که می‌د،د آنها از کجا می‌آیند، و این به شما کمک می‌کند تا دلایلی را که چرا چیزی از منظر سئو می‌تواند ایده‌ای عالی باشد را بیان کنید و سپس مصالحه‌ها را در زم، که قرار نیست انجام دهید، بیابید. همچنین، با آنها صحبت کنید، لیست آرزوهای آنها را از چیزهایی که می خواهند ببینند در وب سایت اتفاق می افتد را دریافت کنید. در حال حاضر، اگر شما در خانه کار می کنید، انجام این کار آسان تر است، زیرا می تو،د فقط با طراحان UX خود صحبت کنید.

اگر به صورت آزاد یا برای یک آژانس کار می کنید، انجام این کار کمی سخت تر است. اما اگر به مشتری خود بروید و از مشتری خود بپرسید که آیا می تو،د یک روز را با تیم طراحی UX آنها بگذر،د، احتمالاً لطف زیادی از آنها خواهید داشت، و ممکن است یک روز خارج از دفتر باشد، بنابراین برنده-برد. اما وقتی ایده ای در مورد لیست آرزوهای آنها پیدا کردید، همه چیزهایی که آنها دوست دارند برای وب سایت اتفاق بیفتد، مجهزتر هستید تا در مورد مواردی مانند مسائل و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد به آنها بگویید.

بنابراین، برای مثال، اگر طراح UX بگوید که می‌خواهد فروشگاه تجارت الکترونیک 20000 محصولی شما را بگیرد و آن را به یک صفحه وب تقطیر کند، می‌تو،د به آنها بگویید که چرا ممکن است مشکل باشد، و اگر ادامه پیدا کند، خوب، حداقل نقشه‌برداری تغییر مسیر ساده خواهد بود. شما همچنین باید خود را درگیر نوع مکالماتی کنید که طراحان UX شما دارند. بنابراین به جلساتی که آنها در آن هستند بروید.

در تصمیمات تیم محصول شرکت کنید، تا زم، که این نوع چیزها برای اولین بار در مورد آنها پیشنهاد و صحبت می شود، آنجا باشید. بنابراین اگر ،ی در مورد امکان تغییر وب‌سایت شما و تبدیل آن به یک صفحه وب صحبت می‌کند، می‌تو،د قبل از اینکه برنامه‌ها و چیزهایی که به راه می‌افتند بسیار دور باشند، بگویید: «در واقع، احتمالاً این بهترین ایده نیست».

تیم UX خود را در سئو آموزش دهید

نکاتی برای آموزش تیم UX

در مرحله بعد، می خواهید به آموزش تیم UX خود نگاه کنید.

بنابراین این واقعاً مهم است زیرا می‌خواهید مطمئن شوید که تیم UX اصول SEO را به خوبی درک می‌کند. بنابراین در مورد چیزهایی مانند ،اصر ناوبری صحبت کنید. چرا آنها برای سئو مهم هستند؟ خطرات مربوط به حذف چیزها از ناوبری چیست؟ نقشه لینک چیست؟ همه چیز در مورد سلسله مراتب وب سایت چیست؟

سعی کنید این مفاهیم را برای آنها توضیح دهید تا متوجه شوند که چرا ممکن است به برخی از توصیه های آنها نه بگویید، و دوباره، می تو،د سعی کنید مصالحه کنید و راه حلی بیابید. این به طور کلی برای پیوندها صدق می کند. در واقع، روشی که تیم UX ممکن است بخواهد یک پیوند را پیاده‌سازی کند و آن را به کار ببرد، می‌تواند برای کاربران عالی باشد، ممکن است عالی به نظر برسد، اما می‌تواند برخی از مشکلات اساسی SEO را با آن داشته باشد. بنابراین در مورد آنچه که سئو از پیوندها نیاز دارد صحبت کنید، چه چیزی یک لینک را سئو دوستانه می کند و به ربات ها اجازه می دهد آن را ب،ند، تا تیم UX بتواند بر اساس آن داده ها تصمیم گیری و توصیه کند.

با آنها در مورد چیزهایی مانند Core Web Vitals و در واقع همپوش، بین آنچه ما از منظر سئو به دنبال آن هستیم و آنچه آنها برای کاربران می‌خواهند صحبت کنید، زیرا در بسیاری از اوقات این موارد کاملاً همسو هستند. به ،وان مثال، توضیح دهید که چگونه بارگذاری بنر پس از بارگذاری بقیه صفحه می‌تواند مشکلی برای تغییر چیدمان تجمعی باشد، و به آن‌ها بگویید که اسکرول بنرها همیشه ایده بدی هستند، نه ،وماً به این دلیل که از منظر سئو بدتر هستند، اما فقط وحشتناک به نظر می‌رسند، و من می‌خواهم که اگر می‌توانند متوقف شوند.

با آنها در مورد مواردی مانند کپی و اینکه چرا ما نیاز به کپی در یک صفحه داریم صحبت کنید. ما نیازی به کپی در هر صفحه نداریم زیرا هر صفحه از منظر سئو مهم نیست، اما برای آنهایی که هستند، ما نیاز به کپی داریم. اما این بدان م،ا نیست که ما باید مجموعه‌ها و دسته‌هایی از کپی داشته باشیم که کاربر باید قبل از اینکه واقعاً به لیست محصولاتی که شما می‌فروشید برسد، آنها را در تلفن همراه خود مرور کند. راه‌هایی وجود دارد که می‌تو،م کپی را در صفحه‌ای که برای کاربران بسیار دوستانه‌تر است، پیاده‌سازی کنیم.

بنابراین می‌تو،م به چیزهایی مانند زبانه‌ها یا کنسرتیناها نگاه کنیم، چیزهایی که هنگام ایجاد تعامل، کپی را آشکار می‌کنند. این بدان م،است که کاربران مجبور نیستند به تمام تاریخچه دستور غذای ،ی نگاه کنند و چرا تصمیم گرفتند به خاطر مادربزرگشان و اینکه مادربزرگشان سیب را دوست داشت و از درخت سیب افتاد، یک کرامبل سیب بپزند، و وقتی می‌خواهید یک دستور غذای ساده را در این وب‌سایت‌های دستور غذا پیدا کنید، همه چیزهای خوبی را می‌د،د که همیشه باید مرور کنید.

برای اینکه سئو برای آن صفحه در نظر گرفته شود، لازم نیست این کار را انجام دهید. می تو،د به مواردی مانند آموزش دادن به آنها در مورد خطرات ایجاد تغییر در وب سایت نگاه کنید. بنابراین بله، خوب، شاید ما می خواهیم ناوبری را دوباره طراحی کنیم. اما ما به ،وان سئوکار باید چه کار کنیم؟ قبل از اینکه بتو،م بگوییم “آره، بیایید انجامش دهیم” چه چیزی را باید درک کنیم؟ بنابراین در مورد خطرات ناشی از ایجاد تغییرات ساده با آنها صحبت کنید.

برای آنها، آنها ممکن است فکر کنند که فقط تغییر عبارت روی یک دکمه تاثیری نخواهد داشت، اما برای ما، می‌د،م که متن لنگر تا حدی اهمیت دارد. بنابراین چگونه می‌تو،م طراحان UX خود را آموزش دهیم تا بدانند وقتی در حال ایجاد تغییرات هستند، برخی از آنها باید ابتدا از تیم سئو عبور کنند؟ در نهایت، چرا ما همیشه به طراحی چیزهای موبایل اول ادامه می دهیم؟ این را برای تیم خود توضیح دهید تا آنها بفهمند که چرا شما واقعاً باید ببینید که چگونه چیزها در طراحی موبایل و همچنین دسکتاپ به نظر می رسند، زیرا در واقع ما باید ببینیم که آیا بین این دو برابری وجود دارد یا خیر.

باید ببینیم که آیا نسخه موبایلی وب سایت همه چیزهایی را که گوگل برای درک زمینه و ارتباط صفحه به آن نیاز دارد، دارد یا خیر. این واقعاً مهم است، اما همیشه چیزی نیست که تیم UX با آنها در میان گذاشته باشد. پس حتما این کار را انجام دهید.

دستورالعمل هایی برای تیم UX خود ایجاد کنید

نکاتی برای ایجاد دستورالعمل برای تیم UX شما

در مرحله بعد، سعی کنید دستورالعمل هایی برای تیم UX خود ایجاد کنید. بنابراین به جای اینکه به طور مداوم همه این چیزها را به آنها بگویید، شاید بتو،د واقعاً آن را مستند کنید تا آنها منبعی برای بازگشت داشته باشند.

به نحوه مستندسازی تصمیمات طراحی داخلی خود نگاه کنید. بنابراین اگر آنها راهی برای انجام کارها دارند، چگونه آن را مستند می کنند؟ آیا در یک فضای کاری مرکزی است؟ یا آیا آنها دستورالعمل هایی دارند که در واقع برای همه اعضای تیم ارسال می کنند؟ چگونه آنها را مستند می کنند؟ ببینید آیا می‌تو،د شروع به کپی ، آن روش کنید و مطمئن شوید که طراحان UX شما با روش‌هایی آشنا هستند که شما به دلایل سئو باید در وب‌سایت اتفاق بیفتد.

همچنین، شاید بتو،د در سیستم طراحی آن‌ها اطلاعات وارد کنید، زیرا ا،ر وب‌سایت‌ها یک روش مشخص برای انجام کارها از منظر طراحی دارند، و برخی از آن‌ها ممکن است تأثیرات سئو، مواردی مانند پیوندها و دکمه‌ها و مواردی از این دست داشته باشند. بنابراین آیا واقعاً می تو،د در مورد سیستم طراحی که برای وب سایت ایجاد شده است، نظری داشته باشید؟

از طراحان UX خود ،ید کنید

نکاتی برای ،ید از طراحان UX

در نهایت، می‌خواهید از طراحان UX خود ،ید دریافت کنید تا آنها از کار با شما لذت ببرند و مشتاق شنیدن توصیه‌ها و افکار شما باشند و دائماً شما را به‌،وان منبع منفی نبینند.

بنابراین به آنها نشان دهید که سئو کجا به UX کمک می کند. بنابراین مواردی مانند قابلیت استفاده، سرعت بارگذاری، اینکه واقعاً چگونه یک موتور جستجو بتواند از وب سایت شما عبور کند، احتمالاً به این م،ی است که یک کاربر می تواند از طریق وب سایت نیز عبور کند. بنابراین شما با اطمینان از اینکه SEO در این نوع تصمیمات گنجانده شده است به هدف نهایی UX کمک می کنید. در مورد اهمیت نرخ تبدیل برای سئو با آنها صحبت کنید.

در واقع، ما فقط نمی‌خواهیم ترافیک را در یک صفحه وب ببینیم و برایمان مهم نیست که بعد از آن به کجا می‌رود. ما به همان اندازه نگران نحوه استفاده کاربران از یک وب سایت هستیم. ما می خواهیم مطمئن شویم که آنها قادر به تکمیل اه، در وب سایت هستند، می توانند محصول را ،یداری کنند، می توانند اطلاعات را پیدا کنند، زیرا اساساً به همین دلیل است که ما در وهله اول ترافیک را به آن صفحه هدایت کرده ایم. بنابراین سعی کنید و تقویت کنید که شما و تیم UX شما اه، بسیار مشابهی دارید.

در نهایت، به آن‌ها اجازه دسترسی به داده‌ها را بدهید و سعی کنید برخی از داده‌هایی را که دارند به اشتراک بگذارید، زیرا آنها چیزها را زیر نظر خواهند داشت. آنها چیزهایی را بررسی خواهند کرد که ما فقط نرم افزاری برای نظارت بر آنها نداریم. بنابراین آیا می تو،د داده هایی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید که به هر دو طرف کمک کند تا کمی بیشتر در مورد آنچه در حال وقوع است بفهمند؟ خیلی ممنون که گوش دادید

من می روم و سعی می کنم راهی برای توضیح شغلم به اعضای خانواده ام پیدا کنم و امیدوارم بتوانم این را به تیم UX نیز بگویم.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/seos-and-ux-designers-working-together-whiteboard-friday