گوگل در مقابل هوش مصنوعی — تخته سفید جمعه



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.

مدل‌های زب، بزرگ در ماه‌های اخیر جهان را تحت تأثیر قرار داده‌اند. در اپیزود امروز، تام به برخی از تهدیدات جدید گوگل ناشی از پیشرفت‌های اخیر در مدل‌های یادگیری ماشینی مانند ChatGPT و نحوه واکنش گوگل به این تهدیدات اشاره می‌کند.

گوگل در مقابل هوش مصنوعی

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

جمعه مبارک، طرفداران Moz. امروز می‌خواهم در مورد برخی از تهدیداتی که پیشرفت‌های اخیر در مدل‌های زبان بزرگ و پردازش زبان طبیعی و چت‌بات‌ها و این‌گونه چیزها برای گوگل ایجاد می‌کند صحبت کنم.

من می‌خواهم در مورد نحوه واکنش گوگل به برخی از این تهدیدات صحبت کنم، زیرا به وضوح روی ما به ،وان سئوکارها، هر اتفاقی که بیفتد، تأثیر می‌گذارد. اکنون لنزی که می‌خواهم از طریق آن به این موضوع نگاه کنم این است که در مورد انواع مختلف پرس و جو که ما در حال حاضر از Google برای آن استفاده می‌کنیم، فکر کنم. واقعاً این نوعی مصنوع از تسلط گوگل در یکی دو دهه اخیر است که ما از Google به ،وان ابزاری برای چنین مجموعه ای از کاربردهای متنوع استفاده می کنیم.

بنابراین من چند نمونه جستجو در اینجا دارم، و بدیهی است که این فقط برخی چیزهای تصادفی است که به ذهن من رسیده است. این نشان دهنده همه چیزهایی نیست که مردم از Google برای آن استفاده می کنند، که حتی متنوع تر است. اما من مانند یک پرس و جو تجاری، “کفش دویدن £ 50.” بنابراین بسیاری از مردم اکنون می‌دانند و اطلاعات چند سالی است که وجود دارد که آمازون در واقع موتور جستجوی محصول بزرگ‌تری نسبت به گوگل در ایالات متحده است.

سفرهای جستجوی محصول بیشتر در آمازون شروع می شود تا در گوگل. بنابراین این ربطی به مدل های زبان بزرگ ندارد، اما این نوعی زمینه برای این سناریو برای گوگل است. سپس ما چیزهایی مانند “دستور پخت پنکیک” را داریم، به نوعی بسیار اطلاعاتی و غیر قابل بحث است که در آن، بله، در واقع یک هوش مصنوعی چت می تواند کار بسیار خوبی را انجام دهد، فقط به نوعی جمع ، تمام دستور العمل های مختلف که در مجموعه آموزشی خود مصرف می شود.

“علائم کووید” پرس و جوی حساس تر به اعتبار، درست است؟ بنابراین در حال حاضر، این یک نقطه قوت برای گوگل است، زیرا، به طرز عجیبی، ما به ،وان مصرف کنندگان بیشتر به گوگل اعتماد داریم تا چیزی مانند مدل NLP در حال حاضر. سپس “موز بلاگ”، بنابراین این جستجوی اینترنتی ناوبری شماست، جایی که واقعاً یک موتور جستجوی وب است، این همان چیزی است که آنها در ابتدا قصد داشتند در آن خوب باشند، و آنها نوعی ابزار طبیعی برای مشکلی مانند این.

در حالی که برای برخی از این موارد دیگر، واضح نیست که چیزی که من می خواهم یک وب سایت است، چه رسد به یک موتور جستجوی وب. حالا فکر می‌کنم نکته جالب اینجاست، بنابراین در مورد اینکه چگونه آمازون احتمالاً رقیب طبیعی برای برخی از این سؤالات محصول است صحبت کردم، اما تصویر پیچیده‌تر از این است.

بنابراین، اگرچه گوگل سعی دارد مستقیماً با این تهدید با مواردی مانند به‌روزرس،‌های محصول رقابت کند، اما مطمئن شود که آنها یک موتور جستجوی محصول خوب هستند و اگر می‌خواهید کمی توطئه‌گر باشید، می‌تو،د بگویید، خوب، شاید آنها در تلاش هستند. برای اطمینان از اینکه شرکت های وابسته آمازون در SERP ها خیلی مسلط نیستند. همچنین این مورد از نظر ادوردز شرایط پولی زیادی برای گوگل است.

اما همانطور که قبلاً گفتم، ما این روزها برای همه چیز از گوگل استفاده می کنیم و مدتی است که انجام داده ایم. بخشی از آن این است که مطمئن شوید با این نوع پرس و جوها قفل شده اید. شما به استفاده از گوگل عادت می کنید. شما در ا،یستم آنها هستید، بنابراین به احتمال زیاد از آنها برای این نوع چیزها استفاده خواهید کرد. اکنون من رهبران ضرر را اینجا نوشته‌ام، و فکر می‌کنم این یک مفهوم جالب است، یک روش جالب برای فکر ، در مورد این.

در ،ده فروشی، ممکن است شما یک رهبر ضرر داشته باشید، که می تواند محصولی باشد که فروشگاه از آن پول زیادی ،ب نمی کند یا حتی ممکن است ضرر کند، اما آنها شما را جذب کرده اند، بنابراین شما می خواهید کالای پرفروش را ب،ید. محصولات حاشیه نیز بنابراین، این نوع پرس و جوها، به وضوح ،ب درآمد از آنها چندان آسان نیست، اما می توانند در هنگام انجام این جستجوهای پر حاشیه، ما را درگیر کنند.

اکنون به همین دلیل است که من این جستجو را در اینجا گنجانده ام زیرا می خواهم توضیح دهم که چرا این جستجوها، که ممکن است به نظر نمی رسد … چیزی شبیه پاسخ هوش مصنوعی چت به این در واقع بسیار گران قیمت است نسبت به اینکه چقدر آسان است. ،ب درآمد است

می‌تو،د ببینید که چگونه آمازون و گوگل هر دو برای ،ب درآمد از نوع دستگاه‌های چت خانگی خود تلاش کرده‌اند، ال،ا و من فکر می‌کنم آن را Google Home می‌نامند. هر دوی آن‌ها به نوعی برای ،ب درآمد از آن‌ها تلاش می‌کنند، زیرا ،ب درآمد از این نوع پرسش‌ها سخت است.

اما آنها رهبران ضرر هستند که شما را برای این نوع چیزها درگیر می کنند. بنابراین به همین دلیل آنها مهم هستند. بدیهی است که برای این نوع پرس و جو، گوگل به وضوح توسط چیزهایی مانند Bing جدید و چیزهایی مانند ChatGPT و آن نوع فناوری به ،وان جایگزینی برای موتور جستجو در حال حاضر تهدید می شود.

پس چگونه ممکن است به آن پاسخ دهند؟ خب، بدیهی است، اگر نمی تو،د آنها را ش،ت دهید، به آنها بپیوندید. گوگل در حال راه اندازی Bard است. اعلام اولیه آنها در 6 فوریه و ا،ر پیش‌بینی‌های منطقی این است که، خوب، نشان می‌دهد که دیر یا زود در SERPها قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، این یک رابط جداگانه برای SERP ها است. اما به نظر می رسد که دیر یا زود به یک ویژگی SERP تبدیل می شود. سپس باید انتظار داشته باشیم که انواع بیشتری از نتایج Graph دانش را ببینیم. در حال حاضر، چیزهای زیادی وجود دارد که می تو،د در گوگل جستجو کنید و در نتیجه وب سایتی را نخواهید دید. اگر چیزی مانند “پنج لیتر در گالن” را جستجو کنید، وب سایتی را به ،وان بهترین نتیجه نخواهید دید.

شما یک نتیجه Graph دانش را خواهید دید، و من انتظار دارم که بیشتر و بیشتر متداول شود، زیرا پاسخ بهتری برای این نوع پرس و جوها نسبت به نمایش یک وب سایت است. حالا علائم کووید چطور؟ در مورد پرس و جوی حساس به اعتبار بیشتر چطور؟ خب، من می‌توانم بگویم که تهدید در اینجا به نوعی برع، است. اینطور نیست که Google فکر می‌کند ممکن است از یک ربات چت برای درخواست علائم کووید استفاده کنید، اگرچه به مرور ممکن است.

بیشتر این است که اگر نتایج خود گوگل کیفیت بالایی نداشته باشد، اگر نتایج خود گوگل توسط هوش مصنوعی نوشته شده باشد، آنگاه تفاوت خود را از دست داده اند، درست است؟ در حال حاضر، ما بیشتر از اینکه به برخی از این فناوری‌های جدید اعتماد کنیم، بیشتر از سایر موتورهای جستجو اعتماد داریم. آنها باید آن لبه را حفظ کنند، و راه حفظ آن لبه این است که مطمئن شویم نتایج آنها توسط افراد نوشته شده است، حداقل توسط مقامات یا حداقل توسط مقامات بررسی شده است.

در حالی که برخی از این جایگزین ها نیستند. بنابراین به همین دلیل است که چیزهایی مانند به‌روزرس، محتوای مفید را می‌بینید که اکنون بسیار دقیق به نظر می‌رسد، در اوا، سال گذشته و همچنین به‌روزرس،‌های اصلی. به‌روزرس،‌های اصلی این است که گوگل الگوریتم خود را در طول زمان اصلاح و بهبود می‌بخشد، اما مطمئن می‌شود که از بازی جلوتر می‌مانند.

به طور مشابه، این به این نوع پرس و جوها نیز می رسد. آنها باید مطمئن شوند که هنوز در این نوع کارها بهترین هستند. در حال حاضر، چیزهایی مانند Bard و چیزهایی مانند Bing جدید، رابط چت در Bing جدید واقعاً برای جستجوی وب کار نمی کنند. اما با گذشت زمان، دلیلی وجود ندارد که آنها نتوانند. بنابراین گوگل باید در این زمینه نیز برتری خود را حفظ کند.

بنابراین، این یک گشت و گذار سریع و سریع بود که به نظر من ممکن است گوگل به برخی از این تهدیدات جدید واکنش نشان دهد. در توییتر یا در Mastodon یا در هر مورد دیگر یا در لینکدین یا فیس بوک به من بگویید چه فکر می کنید. من دوست دارم نظرات افراد بیشتری را در مورد این نوع روندهای در حال ظهور بشنوم.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/google-vs-ai-whiteboard-friday