آیا این اشتباهات مبتدی در سئو برای رتبه بندی جستجوی شما هزینه دارد؟



آیا این اشتباهات مبتدی در سئو برای رتبه بندی جستجوی شما هزینه دارد؟

خلاصه 30 ث،ه ای:

  • سئو به طور فزاینده ای تبدیل به یک حوزه اصلی تمرین برای ،ب و کارها شده است تا دیده شوند، با این حال، اگر اشتباه انجام شود می تواند دید آنلاین شما را دچار رکود یا حتی ،اب کند.
  • از بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی اشتباه گرفته تا قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد در تگ کلمات کلیدی متا یا ایجاد تعداد زیادی صفحات درگاه مشابه
  • ما رایج ترین اشتباهات سئو را برای جلوگیری و آماده بودن برای آینده فهرست کرده ایم

از طریق سئو، بازاریابان می توانند رتبه وب سایت های خود را در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) بهبود بخشند و در نتیجه به نتایج برتر برسند.

با این حال، هنگام انجام سئو، برخی از اشتباهات رایج سئو وجود دارد که باید از آنها دوری کرد. در صورت ارتکاب هر یک از این اشتباهات، بازاریابان ممکن است به رتبه و شهرت جستجوی خود آسیب وارد کنند.

در زیر هفت مورد از اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است.

اشتباه شماره 1 سئو: بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی اشتباه

اولین قدم در هر کمپین بهینه سازی موتور جستجو، انتخاب کلمات کلیدی من، است که باید سایت خود را برای آن بهینه کنید. اگر در ابتدا کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، تمام زمان و ت، که صرف تلاش برای ،ب رتبه بالا در سایت خود می کنید، از بین می رود. اگر کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هیچ ، جستجو نمی کند، یا اگر کلمات کلیدی را انتخاب کنید که ترافیک هدفمندی را به سایت شما وارد نمی کنند، رتبه های برتر چه سودی خواهند داشت؟

خبر خوب این است که برخی از علائم هشداردهنده وجود دارد که می گوید ممکن است برای کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی کنید. در این میان موارد زیر را می یابیم:

به گفته نیل پاتل، کارشناس سئو و یکی از بنیانگذاران Crazy Egg و Hello Bar:

اگر به دنبال بهینه سازی محتوای سایت برای هر کلمه کلیدی که فکرش را می کنید بپردازید، به احتمال زیاد در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی نخواهید داشت.

بدتر از آن، نرخ پرش بالایی را تجربه خواهید کرد، زیرا کاربران موتورهای جستجو که در نهایت وب سایت شما را پیدا می کنند، بدون انجام کاری که شما می خواهید، آن را ، خواهند کرد.

….در واقع، بهینه سازی ن، محتوای سایت برای کلمات کلیدی من،، رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را فلج می کند.

اشتباه شماره 2 سئو: قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد در تگ کلمات کلیدی متا

ما اغلب سایت هایی را می بینیم که صدها کلمه کلیدی در بر،ب متا کلمات کلیدی فهرست شده اند، به این امید که رتبه بالایی برای آن کلمات کلیدی ،ب کنند.

هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. برخلاف تصور رایج، تگ کلمات کلیدی متا تقریباً به طور کامل اهمیت خود را از نظر موقعیت یابی موتورهای جستجو از دست داده است. گوگل از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کند به طور مستقیم در رتبه بندی خود.

از این رو، تنها با فهرست ، کلمات کلیدی در تگ متا کلمات کلیدی، هرگز نخواهید توانست رتبه بالایی ،ب کنید. از آنجایی که هیچ ارتباطی بین کلمات کلیدی که در یک متا تگ قرار می دهید و رتبه موتور جستجوی شما وجود ندارد. برای به دست آوردن رتبه بالا برای آن کلمات کلیدی، باید به طور طبیعی کلمات کلیدی را به محتوای واقعی بدن در صفحه اضافه کنید.

اشتباه شماره 3 سئو: تکرار یک کلمه کلیدی به دفعات زیاد

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که بی وقفه آنها را تکرار می کنند کلمات کلیدی را هدف قرار دهید در بدنه صفحات آنها و در تگ های متا کلمات کلیدی آنها.

از آنجایی که افراد زیادی در گذشته از این تاکتیک استفاده کرده اند (و همچنان از آن استفاده می کنند)، موتورهای جستجو به شدت مراقب این موضوع هستند و ممکن است سایتی را که کلمات کلیدی را به این روش تکرار می کند جریمه کنند.

مطمئناً لازم است کلمات کلیدی را چند بار تکرار کنید. اما روشی که کلمات کلیدی را در صفحات خود قرار می دهید باید از نظر گرامری باشد. به سادگی تکرار بی پایان کلمات کلیدی دیگر جواب نمی دهد. علاوه بر این، یک کلمه کلیدی خاص نباید بیش از سه بار در تگ Meta Keywords شما وجود داشته باشد.

اشتباه سئو شماره 4: ایجاد تعداد زیادی صفحات درگاه مشابه

یکی دیگر از افسانه های رایج در بین مردم این است که از آنجایی که الگوریتم هر موتور جستجو متفاوت است، آنها باید صفحات مختلفی را برای موتورهای جستجوی مختلف ایجاد کنند. اگرچه این از نظر تئوری عالی است، اما در عمل نتیجه مع، دارد.

اگر از این تاکتیک استفاده کنید، به زودی با صدها صفحه روبرو خواهید شد که می تواند به سرعت به یک کابوس اداری تبدیل شود. همچنین، فقط مقدار زم، را تصور کنید که باید برای به روز رس، مداوم صفحات در پاسخ به تغییراتی که موتورهای جستجو در الگوریتم های خود ایجاد می کنند، صرف کنید.

علاوه بر این، اگرچه صفحات برای موتورهای مختلف در نظر گرفته شده‌اند، اما در نهایت بسیار شبیه به یکدیگر خواهند بود. موتورهای جستجو اغلب می توانند تشخیص دهند که یک سایت چه زم، صفحات مشابه ایجاد کرده است و ممکن است این سایت را از فهرست خود جریمه یا حتی ممنوع کند.

به گفته گوگل،

آنها (صفحات درگاهی) می توانند به چندین صفحه مشابه در نتایج جستجوی کاربر منجر شوند، جایی که هر نتیجه در نهایت کاربر را اساساً به همان مقصد می برد. آنها همچنین می توانند کاربران را به صفحات می، هدایت کنند که به اندازه مقصد نهایی مفید نیستند.

از این رو، به جای ایجاد صفحات مختلف برای موتورهای جستجوی مختلف، یک صفحه ایجاد کنید که برای یک کلمه کلیدی برای همه موتورهای جستجو بهینه شده است.

اشتباه شماره 5 SEO: استفاده از متن پنهان

متن پنهان متنی با رنگ پس زمینه صفحه شما است. به ،وان مثال، اگر رنگ پس زمینه صفحه شما سفید است و مقداری متن سفید به آن صفحه اضافه کرده اید. این یک عمل سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

بسیاری از وب مسترها، برای ،ب رتبه های بالا در موتورهای جستجو سعی کنید صفحات آنها را تا حد امکان با کلمات کلیدی غنی کنید. با این حال، محدودیتی برای تعداد کلمات کلیدی وجود دارد که می تو،د در یک صفحه بدون اینکه برای بازدیدکنندگان انس، عجیب به نظر برسد، تکرار کنید.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان انس، یک صفحه متن را عجیب نمی‌دانند، اما صفحه همچنان سرشار از کلمات کلیدی است، بسیاری از وب‌مسترها متنی (شامل کلمات کلیدی) را با رنگ پس‌زمینه اضافه می‌کنند. . این تضمین می کند که در حالی که موتورهای جستجو می توانند کلمات کلیدی را ببینند، بازدیدکنندگان انس، نمی توانند.

موتورهای جستجو مدت هاست که با این تکنیک آشنا شده اند و صفحاتی را که حاوی چنین متنی هستند نادیده می گیرند یا جریمه می کنند. آنها همچنین ممکن است کل سایت را جریمه کنند اگر حتی یکی از صفحات آن سایت حاوی چنین متن پنه، باشد.

با این حال، مشکل این است که موتورهای جستجو اغلب ممکن است سایت هایی را که قصد استفاده از متن مخفی را نداشته اند، جریمه کنند.

به ،وان مثال، فرض کنید یک صفحه با پس زمینه سفید و یک ج، در آن صفحه با پس زمینه سیاه دارید. علاوه بر این، فرض کنید که مقداری متن سفید در آن ج، اضافه کرده اید. این متن در واقع برای بازدیدکنندگان انس، شما قابل مشاهده خواهد بود، ی،ی این متن را نباید متن پنهان نامید. با این حال، موتورهای جستجو می توانند این متن را به ،وان متن پنهان تفسیر کنند، زیرا اغلب ممکن است این واقعیت را که پس زمینه ج، سیاه است نادیده بگیرند.

در راهنمایی رسمی از گوگل، بیان می کنند:

مخفی ، متن یا پیوندها در محتوای شما برای دستکاری رتبه‌بندی جستجوی گوگل می‌تواند فریبنده تلقی شود و نقض دستورالعمل‌های وبمستر گوگل است.

از این رو، برای اطمینان از جریمه نشدن سایت شما به این دلیل، باید تمام صفحات سایت خود را مرور کنید و ببینید که آیا سهوا مرتکب چنین اشتباهی شده اید یا خیر.

اشتباه شماره 6 SEO: استفاده از پنهان کاری صفحه

Cloaking که برخلاف دستورالعمل های وب مستر گوگل است، تعریف شده است توسط گوگل به شرح زیر است:

“Cloaking به تمرین ارائه محتوا یا URL های مختلف به کاربران و موتورهای جستجو اشاره دارد. ارائه نتایج مختلف بر اساس عوامل کاربر ممکن است باعث شود که سایت شما فریبنده تلقی شود و از فهرست گوگل حذف شود.

مردم معمولاً به دو دلیل از پنهان کاری صفحه استفاده می کنند:

  1. برای پنهان ، کد منبع صفحات بهینه شده برای موتورهای جستجو از رقبای خود
  2. برای جلوگیری از بازدیدکنندگان انس، از دیدن صفحه‌ای که برای موتورهای جستجو خوب به نظر می‌رسد اما ،وماً برای انسان‌ها خوب نیست.

مشکل این است که وقتی یک سایت از cloaking استفاده می‌کند، از موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند که بتوانند همان صفحه‌ای را که کاربرانشان می‌خواهند ببینند، ،کبوت کنند. و اگر موتورهای جستجو نتوانند این کار را انجام دهند، دیگر نمی توانند از ارائه نتایج مرتبط به کاربران خود مطمئن باشند. بنابراین، اگر یک موتور جستجو متوجه شود که یک سایت از cloaking استفاده کرده است، احتمالاً سایت را برای همیشه از فهرست خود محروم می کند.

از این رو، توصیه ما این است که حتی به استفاده از cloaking در سایت خود فکر نکنید و اگر در حال حاضر هر گونه cloaking را انجام می دهید و از آن دور می شوید، حدس می زنم که باید مراقب باشید.

اشتباه شماره 7 سئو: اختصاص زمان بیش از حد به موقعیت یابی موتورهای جستجو

بله – ما دروغ گفتیم. اشتباه رایج دیگری نیز وجود دارد که مردم در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو مرتکب می شوند – آنها زمان زیادی را صرف آن می کنند.

مطمئنا، قرار دادن موتور جستجو مقرون به صرفه ترین راه است هدایت ترافیک به سایت شما و شما باید هر روز مدتی را صرف یادگیری نحوه کار موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو برای شما وسیله ای برای رسیدن به هدف است – این به خودی خود هدف نیست. پایان کار افزایش فروش محصولات و خدمات شماست. از این رو، جدای از تلاش برای بهبود موقعیت سایت خود در موتورهای جستجو، همچنین باید زمان خود را بر روی همه عوامل دیگری که موفقیت یا ش،ت وب سایت شما را تعیین می کنند، اختصاص دهید – کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، کیفیت محتوای شما و غیره

ممکن است رتبه های عالی در موتورهای جستجو داشته باشید، اما اگر کیفیت محصولات و خدمات شما ضعیف است یا خیر. تولید محتوای سئو با کیفیت بالا، این رتبه های بالا خیلی خوب نیستند.


جیکوب مک میلن یک کپی رایتر، وبلاگ نویس بازاریابی و مشاور بازاریابی ورودی است.

برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.

به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.




منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/11/17/are-these-seo-rookie-mistakes-costing-your-search-rankings/