افزودن نام دسته به عنوان صفحه محصول



قبل از شروع: اگر با اصول ت،یم بندی تست سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم شروع کنید. اینجا یا درخواست نسخه ی نمایشی از SplitSignal کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog
نتیجه نظرسنجی توییتر

این بار ا،ریت فالوورهای ما بودند اشتباه! ادامه مطلب را بخو،د تا دلیل آن را بد،د.

اما ابتدا، بیایید ببینیم که متخصصان سئو در مورد نتیجه این تست چه می گویند:

جف ،ون، مدیر عامل شرکت کلاب نت دیجیتال:

من حدس می‌زنم که CTR را کمی بهبود بخشد، اما مطمئن نیستم که اگر فقط صفحات رقیب را با صفحه دسته‌بندی اصلی تقویت کند، ،وماً برای رتبه‌بندی ارگ،ک خوب باشد.

– جف ،ون (تیک آبی) (@zigojacko) 1 دسامبر 2022

جاشوا جارویس، مدیر SEO و مدیر PPC در بازاریابی 4:

اگر می‌خواهید این ع، را جذاب کنید، تصویر را حذف می‌کنم. واضح است که وقتی ،وان صفحه یک نام تجاری یا مجموعه ای به ظاهر تصادفی از کلمات باشد، افزودن دسته زمینه بیشتری به صفحه می دهد. افزودن زمینه تقریباً همیشه عملکرد تجارت الکترونیک را در این شرایط بهبود می بخشد.

– جاشوا جارویس (@jarvatar) 1 دسامبر 2022

ما را دنبال در لینکدین برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد آزمون بعدی

مطالعه موردی

،اوین صفحه اغلب برجسته ترین ،صری هستند که کاربر در نتایج جستجو می بیند. در جستجو، شما همیشه در حال رقابت با سایر نتایج جستجو هستید. بنابراین، نوشتن مرتبط ترین ،وان صفحه ضروری است. یافتن بهینه ترین ،وان صفحه اغلب مست،م آزمایش و معاوضه های زیادی بین شامل کلمات کلیدی مرتبط و داشتن نتایج جستجو است که توجه کاربران را برای بهبود نرخ کلیک (CTR) جلب می کند.

صفحات محصول در یک وب سایت تجارت الکترونیک اغلب مهم ترین صفحات برای ،ب درآمد هستند. انجام تست‌ها بر روی این نوع صفحات برای یافتن بهترین پاسخ ممکن برای موتورهای جستجو و کاربران می‌تواند برای بهینه‌سازی عملکرد و درآمد ارگ،ک شما بسیار مفید باشد. برای یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیک، نام دسته بندی محصول را به ،وان صفحات محصول آنها اضافه کردیم تا ببینیم آیا نتایج جستجوی آنها مرتبط تر و موثرتر می شود یا خیر.

فرضیه

ما فرض کردیم که افزودن نام دسته باعث ارتباط بیشتر می شود زیرا به کاربران و موتورهای جستجو بینش بیشتری نسبت به نوع محصول می دهد. علاوه بر این، با افزودن نام دسته، کلمات کلیدی (مرتبط) مرتبط با محصول را اضافه کردیم که فرض کردیم می‌تواند دید برای جستجوهای مرتبط را افزایش دهد.

همانطور که در مثال نشان داده شده است، می‌خواستیم تأیید کنیم که آیا افزودن نام دسته محصول به ،وان صفحه محصول تأثیر مثبتی بر ترافیک ارگ،ک دارد یا خیر:

img-semblog

امتحان

ما از SplitSignal برای تغییر ،وان صفحه برای صفحات محصول آزمایش شده استفاده کردیم. در مجموع، تقریباً 5000 صفحه محصول به‌،وان کنترل یا واریته انتخاب شدند. ما آزمایش را شروع کردیم و 21 روز آن را اجرا کردیم. ما متوجه شدیم که Googlebot از 91٪ از صفحات آزمایش شده بازدید کرده است.

ما یک اسکریپت برای پیگیری اینکه آیا گوگل تغییرات ،وان صفحه مورد نظر را برای صفحات آزمایش شده نشان می دهد یا خیر داشتیم. ما توانستیم تشخیص دهیم که گوگل تغییرات را در نتایج جستجو نمایش می دهد. است

نتایج

img-semblog

افزودن نام دسته به ،اوین صفحه محصول منجر به کاهش ،نی 8.2٪ در کلیک روی صفحات آزمایش شده شد.

ظرف یک هفته، توانستیم تشخیص دهیم که اثری که دیدیم قابل توجه است. هنگامی که ناحیه سایه‌دار آبی در زیر یا بالای محور x=0 انجام می‌شود، آزمون از نظر آماری در سطح 95٪ م،ی‌دار است. این بدان م،ی است که ما می تو،م مطمئن باشیم که اضافه ، نام دسته محصول به ،وان صفحه محصول تأثیر منفی بر ترافیک ارگ،ک صفحات محصول وب سایت خواهد داشت.

توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات آزمایش شده خود مقایسه نمی کنیم. بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی است. این مدل پاسخ خلاف واقع را پیش‌بینی می‌کند که اگر مداخله‌ای صورت نمی‌گرفت، رخ می‌داد. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (مثلاً فصلی)، مدل آن را شناسایی کرده و در نظر می گیرد. با فیلتر ، این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر واقعی تغییر سئو به دست می آوریم.

چرا

این تست یک مثال عالی از این است که چرا باید تغییرات را قبل از استقرار در وب سایت خود تأیید کنید. وقتی صحبت از تغییراتی می شود که بر عملکرد ارگ،ک شما تأثیر منفی می گذارد، آزمایش می تواند یک «شبکه ایمنی» عالی باشد. به طور طبیعی، ما می‌خواستیم عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم که چرا این منجر به یک نتیجه منفی شد.

ما به این نتیجه رسیدیم که ،اوین بسیاری از صفحات بیش از حد طول، می‌شوند و در نتیجه بریده‌هایی از نتایج جستجو ایجاد می‌شود. از آنجایی که وب سایت مورد نظر یک برند شناخته شده است، این ممکن است در نتیجه منفی آزمایش نقش داشته باشد.

همچنین به این نتیجه رسیدیم که افزودن اطلاعات تشریحی بیشتر در مورد نوع محصول احتمالاً برای Google و کاربران غیر ضروری است. ما متوجه شدیم که گوگل عموماً نتایج جستجوی ی،، را برای جستارهایی مانند «bose QuietComfort 45 black» و «هدفون سیاه bose QuietComfort 45» نشان می‌دهد، به این م،ی که Google قبلاً درک خوبی از محصول چیست و صفحه محصول برای کدام سؤالات است. نتیجه جستجوی مرتبط علاوه بر این، کاربر، که این نوع جستجوهای طول، را انجام می دهند، قبلاً می دانند که برای مثال در حال جستجوی «هدفون» هستند. به همین دلیل است که اضافه ، نام دسته هیچ ارزش اضافی به ،وان صفحه محصول اضافه نمی کند.

برای تأیید بیشتر این یافته‌ها، تنظیمات آزمایشی مشابهی را برای چندین وب‌سایت انجام دادیم که همه آنها به نتیجه منفی منجر شدند. افزودن نام دسته به ،اوین صفحه محصولات فروشگاه موسیقی آنلاین منجر به از دست دادن ترافیک ارگ،ک -7.2٪ شد. برای وب‌سایت تجارت الکترونیک دیگری، این آزمایش منجر به ضرر -5.4٪ شد. این ،وماً به این م،ی نیست که به طور پیش فرض یک تغییر منفی است، اما قطعاً باید قبل از عرضه در وب سایت شما آزمایش شود.

به خاطر داشته باشید که چیزی که برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای اطمینان از این است که آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است!




منبع: https://www.semrush.com/blog/seo-split-test-result-adding-the-category-name-to-،uct-page-،le