تجزیه و تحلیل شکاف SEO – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

رتبه بندی در گوگل رتبه بندی در خلاء نیست. رتبه بندی از رقبای شما پیشی گرفته است. وقتی فضای بسیار محدودی در صفحه اول SERP دارید، باید بهتر از رقبای خود کار کنید.

در جمعه تخته سفید امروز، لیدیا اینفانت استراتژی های توصیه شده خود را برای تجزیه و تحلیل شکاف سئو موفق به شما نشان می دهد.

تخته سفید که نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف سئو رقابتی را نشان می دهد

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz، و به نسخه جدید جمعه های تخته سفید خوش آمدید. نام من لیدیا اینفانته است و من مدیر ارشد SEO در sanity.io هستم. امروز، من قصد دارم با شما در مورد تجزیه و تحلیل شکاف SEO صحبت کنم، و بله، می دانم که این موضوع بسیار غیر، است، اما تحمل کنید زیرا ارزشش را دارد.

تجزیه و تحلیل شکاف سئو ما را به اولین اصول کاری که در سئو انجام می دهیم می برد زیرا رتبه بندی در گوگل رتبه بندی در خلاء نیست. رتبه بندی از رقبای شما پیشی گرفته است. شما فضای بسیار محدودی در صفحه اول SERP دارید و باید بهتر از رقبای خود کار کنید تا بتو،د در آن رتبه بندی کنید. این بدان م،است که پس باید بد،د که رقبای شما چه کاری انجام می دهند و چگونه می خواهید آن را بهتر انجام دهید.

رقبا را شناسایی کنید

اما قبل از هر چیز، شما باید بد،د که رقبای شما چه ،، هستند، واقعا چه ،، هستند. ما در مورد شناسایی رقبا در یک جمعه تخته سفید متفاوت صحبت خواهیم کرد، پس حتما آن را بررسی کنید.

معیار

هنگامی که مجموعه ای از رقبای خود را آماده کردید، می خواهید خودتان را در مقابل آنها محک بزنید، و ما این کار را در سه رکن سئو انجام خواهیم داد.

بنابراین ما به محتوا، لینک ها و سئوی فنی نگاه خواهیم کرد. ما به نحوه عملکرد رقبایمان از هر یک از آنها و نحوه مقایسه ما نگاه خواهیم کرد.

محتوا

بنابراین وقتی صحبت از محتوا می‌شود، اولین چیزی که می‌خواهیم به آن نگاه کنیم، ترافیک ،نی بر اساس نوع است که رقبای ما و ما داریم. بنابراین وقتی در مورد ترافیک برحسب نوع صحبت می‌کنم، منظورم این است: آیا ترافیک برند در مقابل ترافیک بدون مارک، ترافیک محصول، ترافیک سرمقاله دریافت می‌کنند؟ بسته به عمودی که در آن قرار دارید بسیار متفاوت خواهد بود، بنابراین آن را طوری تنظیم کنید که آن را مال خود کنید. ما همچنین تعداد URL های سرمقاله ای را که آنها دارند و اینکه این URL های سرمقاله به طور متوسط ​​هر کدام از ترافیک دریافت می کنند را بررسی خواهیم کرد. و در آ،، ما به بررسی تعداد کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند می پردازیم. قرار نیست به همه کلمات کلیدی نگاه کنیم. ما محدوده 1 تا 30 را هدف قرار خواهیم داد. باز هم، می تو،د این را مال خود کنید. شما بازار خود را بهتر می‌شناسید و می‌د،د چه چیزی مرتبط است، اما این باید کل است، را به چیزهایی محدود کند که کمی بیشتر به رقبای شما مرتبط باشد.

پیوندها

سپس، ما به دنبال پیوندها هستیم. ما با تجزیه و تحلیل شکاف پیوند شروع می کنیم. ی،ی ما می خواهیم ببینیم که رقبای شما چه تعداد لینک دارند و چه تعداد دامنه ارجاع دهنده به رقبای شما اشاره می کنند. سپس، ما از این برای اندازه گیری رشد لینک استفاده می کنیم. اگر بازار شما کمی کندتر باشد، رقبای شما در 6 ماه پیش یا 12 ماه پیش چند لینک داشتند و درصدی از رشد را از این میزان دریافت خواهیم کرد. این به شما نشان می‌دهد که آیا بازار جستجوی شما با لینک‌سازی بسیار تهاجمی است و باید تلاش کنید تا به همین ترتیب ادامه دهید یا کمی آرام‌تر است. سپس، ما به جستجوی برند می‌پردازیم. بنابراین چند نفر به دنبال برندهای رقبای شما هستند در مقابل چند نفر به دنبال برند شما هستند؟ این نشان دهنده سطح آگاهی از برند است که در بین مخاطبان هدف خود در مقایسه با رقبای خود دارید.

و ما آن را یک گام جلوتر خواهیم برد، و دوباره به ترافیک برندها نگاه خواهیم کرد. باید یک رابطه بسیار بسیار مرتبط بین جستجوی مارک و ترافیک مارک وجود داشته باشد. اگر برای جستجوی برند اول هستید، باید برای ترافیک برند و غیره اولین باشید. اما اگر وجود نداشته باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که محتوایی در سایت خود ندارید که به سؤالات کاربران در مورد برند شما پاسخ دهد. بنابراین قطعاً یک برد بسیار سریع است که می تو،د همین الان اقدام کنید.

سئو فنی

در نهایت، ما به دنبال سئوی فناوری هستیم، و اندازه‌گیری این بسیار دشوار است، زیرا ا،امات در سئوی فناوری از وب‌سایتی به وب‌سایت دیگر، از عمودی به عمودی متفاوت است. من شخصاً در بازار SaaS هستم، بنابراین ا،امات من برای سئوی فناوری اساساً این است که آن را خوانا کنم و مطمئن شوم که جاوا اسکریپت چیزی را مسدود نمی کند، مشکلات ،یدن و رندر ک،یک، و همین. اما اگر در تجارت الکترونیک هستید، احتمالاً با ناوبری وجهی سروکار دارید. شما با مدیریت فیلتر سر و کار دارید و کمی سخت تر است. بنابراین بهترین روشی که برای اندازه گیری تغییرات و عملکرد سئوی فنی پیدا کرده ام، امتیازات Core Web Vital است. ما به گزارش Chrome UX در استودیوی داده می‌پردازیم، و سه مورد اصلی وب اصلی را بررسی می‌کنیم، درصد URLهای خوب را مطابق با گوگل می‌گیریم، و سپس میانگین آنها را می‌گیریم. به یک نمره سپس سرعت صفحه را بررسی خواهیم کرد. شما می‌تو،د این کار را با PageS،d ​​Insights انجام دهید، و ما به نمرات موبایل در مقابل دسکتاپ نگاه خواهیم کرد. من اینها را میانگین نمی‌گیرم زیرا فکر می‌کنم آنها اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد مشکلاتی که صنعت شما در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه با آن مواجه است ارائه می‌دهند. و سپس در نهایت، ما می خواهیم چند بررسی دستی انجام دهیم. نگاهی به robots.txt بیندازید، به نقشه سایت، نحوه مدیریت متعارف سازی آن ها نگاهی بیندازید، و این به شما اطلاع می دهد که چگونه می تو،د از رقبای خود بهتر عمل کنید.

و اگر این بسیار پیچیده به نظر می رسد، نگران نباشید. من دارم یک قالب رایگان ارائه کرد برای شما تا بتو،د آن را مال خود کنید.

از اینکه جمعه تخته سفید من را تماشا کردید بسیار سپاسگزارم. نام من لیدیا اینفانته است و می تو،د من را در توییتر پیدا کنید @LidiaInfanteM. شما می تو،د من را در وب سایت من پیدا کنید lidia-infante.com و به زودی میبینمت.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com




منبع: https://moz.com/blog/seo-gap-،ysis-whiteboard-friday