تحقیقات کلیدواژه محلی چیست و چگونه انجام دهیم؟



تحقیقات کلمات کلیدی محلی بخش مهمی از سئو برای هر ،ب و کاری است که محصولات یا خدمات فیزیکی را در یک منطقه یا شهر خاص ارائه می دهد.

به عبارت دیگر – اگر در جستجوی Google ظاهر نمی‌شوید، چگونه افراد منطقه شما می‌توانند ،ب و کار شما را پیدا کنند (یا حتی بدانند که وجود دارد)؟

بنابراین، در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه باید کلمات کلیدی محلی را درک و تجزیه و تحلیل کنید.

تحقیق کلمه کلیدی محلی چیست؟

تحقیقات کلیدواژه محلی فرآیندی است برای یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی که کاربران برای یافتن خدمات یا محصولات اطراف خود در گوگل تایپ می کنند.

هدف از تحقیق کلمات کلیدی محلی این است که تعیین کنید از کدام کلمات کلیدی باید برای صفحات خود استفاده کنید تا در یک منطقه خاص برای کاربران ظاهر شوند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی محلی مهم است؟

تحقیقات کلیدواژه محلی به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه جستجوی افراد در Google برای محصولات یا خدمات در یک منطقه خاص داشته باشید.

اگر در جایی صاحب یک ،ب و کار هستید و می‌خواهید در SERP برای کاربران محلی ظاهر شوید، باید بد،د که افراد چه نوع جستجوهایی را تایپ می‌کنند – و نه تنها رایج ترین کلمات کلیدی که به ذهن شما می رسد را حدس بزنید.

بنابراین، تحقیقات کلمات کلیدی محلی به شما نشان می دهد که برای چه کلمات کلیدی خاصی باید صفحات خود را بهینه کنید تا برای کاربران مرتبط (و امیدوارم مشتریان بالقوه) نمایش داده شوند.

چگونه تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی انجام دهیم؟

1. برای ،ب و کار خود طوفان فکری کنید

برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی خود، ابتدا باید برای ،ب و کار خود طوفان فکری کنید.

گسترش ایده ها در مورد ،ب و کار شما اولین قدم مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی می تو،د به مشتریان خود در یک منطقه خاص ارائه دهید.

برای مثال، فرض کنید که شما صاحب یک تعمیرگاه خودرو در لندن هستید.

لازم نیست شما یک نابغه باشید که یکی از رایج ترین کلمات کلیدی برای ،ب و کار شما “خدمات خودرو“.

اما این تنها درخواستی نیست که مردم معمولاً هنگام جستجوی تعمیرات خودرو در گوگل تایپ می کنند – ممکن است کاربران خدمات تعمیرات خاص تری را برای خودروهای خود بخواهند.

بنابراین، باید برای ،ب و کار خود طوفان فکری کنید و خدمات (کلمات کلیدی) خاصی را که ارائه می‌دهید ارائه دهید، مانند:

  • تعمیر ترمز خودرو
  • تعویض روغن ترمز
  • بررسی باتری ماشین
  • یا حتی “عیب یابی موتور خودرو

می تو،د لیستی از خدمات خاصی که ارائه می دهید و ممکن است برای کاربران منطقه شما جالب باشد ایجاد کنید.

هنگامی که به طور کامل ،ب و کار خود را طوفان فکری کردید، وقت آن است که ایده های خود را گسترش دهید و به کلمات کلیدی خاصی تبدیل کنید که کاربران تایپ می کنند.

اگر از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند KWFinder، می تو،د به سرعت دریابید که افراد در “نیچ” شما و یک کشور خاص از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند:

  1. KWFinder را باز کنید و هر یک از ایده های طوفان فکری خود را در برگه جستجو تایپ کنید
  2. کشوری که ،ب و کار شما در آن است را انتخاب کنید
  3. زبان خاصی را انتخاب کنید
  4. بزن به “کلمات کلیدی را پیدا کنید” دکمه

این ابزار کلمات کلیدی را که کاربران در کشور شما جستجو می کنند به شما نشان می دهد – و همچنین به شما نشان می دهد که چه نوع خدماتی را ممکن است از دست داده باشید (یا فقط فکرش را نمی کردم)

می تو،د ایده های طوفان فکری خود را یکی یکی وارد کنید و هر کلمه کلیدی مرتبطی را که ممکن است به ،ب و کار شما مرتبط باشد بررسی کنید و لیست خدماتی را که ارائه می دهید ایجاد کنید – همه اینها تنها با چند کلیک:

مثال کلمات کلیدی محلی - KWFinder

این به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه جستجوی افراد برای نوع خدماتی که شما در گوگل ارائه می دهید داشته باشید و پایگاهی برای تحقیقات کلمات کلیدی محلی خود ایجاد کنید.

نکته حرفه ای: همچنین می تو،د از رقبا در منطقه خود جاسوسی کنید و کلمات کلیدی (و خدمات) را که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند را کشف کنید.

اگر نام وب سایت های آنها را می د،د، می تو،د به سادگی:

  1. انتخاب کنید “توسط دامنهبرگه ” در KWFinder
  2. دامنه یا URL آنها را وارد کنید
  3. بزن به “کلمات کلیدی را پیدا کنید” دکمه”

سپس KWFinder تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند به شما نشان می دهد – فقط آنها را بر اساس رتبه بندی آنها مرتب کنید و بررسی کنید که آیا هر یک از این کلمات کلیدی برای تجارت شما نیز مرتبط هستند یا خیر.

به ،وان مثال تجزیه و تحلیل رقبا برای کلمات کلیدی محلی - KWFinder

2. انجام تجزیه و تحلیل SERP (برای هدف محلی)

به منظور بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی مرتبط، شما باید تعیین کنید که آیا یک هدف محلی پشت آنها وجود دارد یا خیر.

ممکن است به نظر برسد که برخی از کلمات کلیدی دارای هدف محلی هستند، اما پس از بررسی بیشتر ممکن است متوجه شوید که هدف پشت آنها کاملاً متفاوت است.

تجزیه و تحلیل SERP برای هدف محلی بسیار ساده است: اگر در همان منطقه ای زندگی می کنید که ،ب و کارتان است، شما به سادگی می تو،د کلمات کلیدی جداگانه را در جستجوی گوگل وارد کنید و SERP ها را به صورت دستی بررسی کنید.

هدف محلی در SERP معمولاً با 2 ویژگی اصلی SERP نشان داده می شود: “بسته نقشه” و مشاغل محلی که به ،وان نتایج جستجو برتر رتبه بندی می شوند.

در مورد مثال ما با یک تجارت خدمات خودرو، اگر نگاهی به کلمه کلیدی “تعمیر ترمز خودروما به وضوح می‌تو،م ببینیم که هدف محلی در پشت آن وجود دارد – SERP پشت پرس و جو بسیاری از مشاغل محلی را نشان می‌دهد که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند و همچنین SERP حاوی یک بسته نقشه است:

نمونه ای از SERP با بسته نقشه و مشاغل محلی

از سوی دیگر، عبارت جستجو مانند “نحوه تعویض ،تیک ماشین” دارای هدف نسبتاً اطلاعاتی است – فقط صفحاتی را با راهنماها و دستورالعمل های گام به گام نشان می دهد که هیچ ارتباطی با هدف محلی ندارند:

نمونه ای از SERP با هدف اطلاعاتی

نکته حرفه ای: اگر نمی تو،د SERP کلمات کلیدی خود را از محل ،ب و کار خود به صورت دستی بررسی کنید، می تو،د از ابزارهایی مانند تبلیغات گوگل – ابزار پیش نمایش و تشخیص آگهی برای بررسی بیشتر:

  1. ابزار Google Ads Ad Preview را باز کنید
  2. کلمه کلیدی خاصی را وارد کنید
  3. زبان، مکان و دستگاه را تنظیم کنید
  4. اینتر را بزنید

این ابزار یک SERP فعلی را برای مکان مشخص شده به شما نشان می دهد – با تمام ویژگی های SERP ممکن که ممکن است شامل شود:

پیش نمایش Google Ads SERP - نمونه ای از SERP محلی

3. حجم جستجو را بررسی کنید

هنگامی که تمام کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کردید و هدف جستجوی آنها را بررسی کردید، زمان آن است که این کلمات کلیدی را با توجه به حجم جستجوی آنها اولویت بندی کنید.

حجم جستجوی کلمات کلیدی به شما نشان می دهد که چقدر در بین کاربران عادی در یک منطقه یا کشور خاص محبوب هستند.

اما قبل از اینکه فقط آنها را بر اساس حجم جستجویشان مرتب کنید و از آنها در صفحات خود استفاده کنید، باید آنها را به دو دسته ت،یم کنید: کلمات کلیدی ضمنی و صریح.

1. کلمات کلیدی محلی ضمنی جستارهایی هستند که حاوی نام مکان یا منطقه خاصی در داخل آنها نیستند (به ،وان مثال “خدمات خودرو”)

به طور کلی، مردم بیشتر از همه از کلمات کلیدی ضمنی استفاده می کنند – این به این دلیل است که Google همیشه نتایج مرتبط را به هر کاربر به صورت جداگانه نشان می دهد، با ،ب و کارهای محلی (به ،وان نتایج جستجو) که در این نزدیکی هستند.

2. کلمات کلیدی محلی صریح عبارت‌های جستجویی هستند که حاوی نام یک منطقه یا شهر خاص هستند (مثلاًخدمات خودرو لندن”) – اگرچه مردم کمتر از این نوع پرس‌و‌جوها استفاده می‌کنند، اما برای سئوی محلی بسیار مرتبط‌تر از موارد ضمنی هستند.

کلمات کلیدی ضمنی معمولاً حجم جستجوی بسیار بالایی دارند – به ،وان مثال، اگر نگاهی به کلمه کلیدی مانند “خدمات خودرو” که در KWFinder و بریت،ا را به ،وان یک کشور راه اندازی کنید، می بینیم که حجم جستجوی بسیار بالایی دارد:

حجم جستجوی کلمه کلیدی ضمنی - مثال در KWFinder

اگرچه این کلمه کلیدی عمومی ممکن است برای شما مرتبط باشد، حجم جستجوی آن نشان دهنده کاربران در کل کشور است – و فقط توسط مردم یک شهر یا یک شهر خاص استفاده نمی شود.

از سوی دیگر، اگر یک کلمه کلیدی صریح مانند ” را بررسی کنیمخدمات خودرو لندندر KWFinder، حجم جستجو بسیار کمتر است، اما دقیقاً نشان می دهد که چقدر در شهر لندن محبوب است:

حجم جستجوی کلمه کلیدی صریح - مثال در KWFinder

حجم جستجو برای هر دو – کلمات کلیدی ضمنی و صریح – به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام صفحات را باید اولویت بندی کنید و ابتدا برای سئوی محلی خود ایجاد کنید.

اگرچه تعیین نتایج جستجوی دقیق برای کلمات کلیدی ضمنی برای یک منطقه خاص غیرممکن است، می تو،د از آن استفاده کنید Google Keyword Planner برای به دست آوردن یک ،ن تقریبی از حجم جستجوی آنها:

  1. Google Keyword Planner را باز کنید
  2. انتخاب کنید “حجم جستجو و پیش بینی ها را دریافت کنیدبرگه ”
  3. تمام کلمات کلیدی ضمنی خود را جایگذاری کنید
  4. بزن به “شروع کنید” دکمه
  5. مکان و زبان را تنظیم کنید

این ابزار میانگین جستجوهای ماهانه را برای هر کلمه کلیدی ضمنی که در آنجا قرار می دهید به شما نشان می دهد:

Google Keyword Planner - نمونه حجم جستجو برای کلمات کلیدی محلی

4. کلمات کلیدی را ترسیم کنید

گام بعدی تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی این است که مشخص کنید کدام کلمات کلیدی باید صفحات اختصاصی خود را داشته باشند و کدام یک نباید و یک نقشه کلی از وب سایت تجاری خود ایجاد کنید.

به راحتی ممکن است اتفاق بیفتد که کلمات کلیدی که مع، کمی متفاوت دارند در نهایت نتایج جستجوی کاملاً متفاوتی را در SERP های خاص خود نشان دهند.

به همین دلیل مهم است که تک تک کلمات کلیدی و SERP آنها را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا باید آنها را با هم در یک صفحه واحد ،یب کنید یا برای هر یک از آنها صفحات جداگانه ایجاد کنید.

با بازگشت به ،ب و کار خدمات خودرو، بیایید به این 3 کلمه کلیدی نگاهی بیندازیم:

  • تعویض ،تیک خودرو”
  • “هزینه تعویض ،تیک”
  • ” تعویض ،تیک بی ام و ”

اگرچه همه این 3 کلمه کلیدی ممکن است بسیار شبیه به یکدیگر به نظر برسند (و احتمالاً می توانند فقط برای 1 صفحه استفاده شوند)، اگر به SERP های خاص آنها نگاهی بیندازیم، به وضوح می تو،م یک مشکل را مشاهده کنیم – همه آنها نتایج جستجوی متفاوتی را نشان می دهند:

مقایسه 3 SERP مختلف

در این صورت بهتر است 3 صفحه جداگانه ایجاد شود که خدمات کلی تعویض ،تیک، هزینه تعویض ،تیک و تعویض ،تیک خودروهای BMW را به صورت جداگانه پوشش دهد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که تشخیص اینکه کدام کلمات کلیدی باید فقط برای یک صفحه وب با هم ،یب شوند و کدام نباید با هم ،یب شوند، یک روش بسیار ظریف است که از جایگاهی به جایگاه دیگر، از تجارتی به ،ب و کار دیگر متفاوت است.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که به سادگی عملگرا فکر کنید – اگر بتو،د تمام اطلاعات مهم در مورد سرویس داده شده را فقط در 1 صفحه ارائه دهید، احتمالا بهتر است این کار را انجام دهید، به جای ایجاد 2 یا 3 صفحه جداگانه.

5. ایجاد و بهینه سازی صفحات

هنگامی که کلمات کلیدی خود را گروه بندی کردید و ساختار وب سایت خود را ترسیم کردید، زمان ایجاد و بهینه سازی صفحات خود برای این کلمات کلیدی است.

به منظور ،ب رتبه بالا برای کلمات کلیدی اصلی و اصطلاحات مرتبط با آنها، شما باید محتوایی با کیفیت بالا ارائه دهید که منع، کننده هدف محلی پشت آنها باشد.

به ،وان مثال، اگر ما می خواهیم صفحه ای ایجاد کنیم که باید برای عباراتی مانند “بهینه سازی شود.تعویض ،تیک ماشین“، “هزینه تعویض ،تیک“، “تعویض ،تیک bmw“، باید محتوایی را ارائه دهید که به کاربران کمک کند آنچه را که در یک منطقه خاص نیاز دارند پیدا کنند.

اگر فقط این کلمات کلیدی را به صفحه خدمات خود اضافه کنیم، هرگز به ،وان یک سرویس محلی برای آن SERP های خاص ظاهر نمی شویم. که تنها منجر به جریمه های احتمالی برای پر ، کلمات کلیدی می شود.

یک استراتژی بهتر ارائه اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تعویض ،تیک، قیمت تعویض و همچنین اطلاعات خاص در مورد ،تیک برای BMW در محل ،ب و کار شما است.

این می تواند به شما کمک کند تا ارتباط صفحه خدمات خود را برای یک مکان خاص افزایش دهید، به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در مورد هزینه های خدمات شما ایده بگیرند و همچنین به طور بالقوه رتبه شما را برای این سؤالات (در منطقه ،ب و کار شما) بهبود می بخشد.

نکته: همچنین می‌تو،د وب‌سایت‌های رقیب را که در حال حاضر به ،وان 10 نتیجه جستجوی برتر برای سؤالات محلی رتبه‌بندی شده‌اند، بررسی کنید تا ایده‌ای درباره اطلاعات/محتوای مورد نیاز در صفحات خود داشته باشید.

علاوه بر بهینه سازی صفحه، شما همچنین باید SERP ها را برای هر ویژگی که ممکن است داشته باشند بررسی کنید و از آنها به نفع خود استفاده کنید:

  • قطعه های ویژه – SERP های محلی ممکن است گاهی اوقات حاوی قطعات برجسته در بالا باشند که می تواند فرصتی عالی برای شما باشد تا در مدت زمان کوتاهی بالا ظاهر شوید.
  • مردم همچنین جعبه می پرسند – می تو،د به سوالات موجود در SERP که به ،وان کادر People also Ask ظاهر می شوند پاسخ دهید و اطلاعات مرتبط را در اختیار کاربران قرار دهید (که به طور بالقوه می توانند مشتریان جدید شما شوند)
  • نشانه گذاری سوالات متداول – می تو،د داده های ساختار یافته را در صفحات خدمات خود پیاده سازی کنید تا به رایج ترین سؤالات پاسخ دهید و به ،وان یک نتیجه غنی در SERP های محلی ظاهر شوید.


منبع: https://mangools.com/blog/local-keyword-research/