جستجوی Indexing and IndexNow در سال 2022: روندها و بهترین روش ها



روشی که موتورهای جستجو سایت‌ها را فهرست‌بندی می‌کنند، در طول سه دهه گذشته تغییر اساسی نکرده است.

در حالی که برای مدیران وب مهم است که اگر می‌خواهند فهرست‌بندی سریع و جامع را حفظ کنند، فرآیندهای خود را مطابق با بهترین شیوه‌ها به‌روزرس، مداوم کنند، فناوری موتور جستجوی زیربنایی تا حد زیادی در سطح اساسی ی،ان باقی مانده است.

اما این ممکن است در حال تغییر باشد.

IndexNow، پروتکلی که امکان ارتباط مستقیم با موتورهای جستجو را فراهم می کند، این پتانسیل را دارد که چشم انداز جستجو را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

داشتن کنترل بر وب سایت شما قدرت می بخشد، و درک دقیق تر از نحوه نمایه سازی محتوای شما منجر به دید گسترده تر و سریع تر در موتورهای جستجو می شود.

این پست برخی از آ،ین پیشرفت‌ها در نمایه‌سازی را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه تقویت استقلال بیشتر در ،یدن محتوا یک پیروزی خالص برای سئوکاران، وب‌مسترها، موتورهای جستجو و در نهایت کاربران است. ما همچنین بهترین شیوه های نمایه سازی فعلی را تشریح خواهیم کرد.

IndexNow چه نقشی در آینده جستجو خواهد داشت؟

IndexNow یک موضوع داغ در فضای سئو است. اگر قبلاً با آن برخورد نکرده اید، اساساً این یک سرویس اطلاع رس، است که مدیران وب برای هشدار به موتورهای جستجو هنگام انتشار محتوا در سایت خود (یا حذف محتوای قدیمی) از آن استفاده می کنند.

از آنجایی که این فناوری پتانسیل ذخیره مقادیر قابل توجهی از منابع را برای موتورهای جستجو دارد (با کاهش نیاز به ،یدن مداوم “اکتشافی”)، بسیاری از کارشناسان سئو این احتمال را دارند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین پیشنهاد جذابی برای سئوکاران ارائه می دهد زیرا به آنها اجازه می دهد تا موتورهای جستجو را فوراً از تغییرات سایت خود مطلع کنند. گاهی اوقات ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا صفحات جدید با ،یدن سنتی کشف شوند.

مایکروسافت و یاند، در زمینه کنترل نحوه و زمان ،یدن سایت به وب‌مسترها پیشرو هستند. IndexNow حساب می کند 7 درصد از سایت های جدید در بینگ ایند، شده اند. Seznam.cz همچنین IndexNow را در اوایل سال 2022 تصویب کرد. بیش از 16 میلیون وب سایت از این پروتکل استفاده می کنند و از طریق افزونه های اصلی وردپرس مانند Yoast ارائه می شود. Cloudflare و Duda نیز آن را در خدمات خود ادغام کرده اند.

با این حال، IndexNow احتمالاً تنها در صورتی مرتبط خواهد شد که Google بخواهد از آن پشتیب، کند. گوگل تایید کرده که هست در حال حاضر در مرحله آزمایشی. تا آن زمان، آن نوع فناوری تغییر زمین نخواهد بود. به نظر ما حداقل.

نحوه استفاده از IndexNow

هیچ نقطه ضعفی برای استفاده از IndexNow در سایت شما وجود ندارد. این مورد به ویژه اگر سایت کوچک‌تری را اجرا می‌کنید و ایند، ، فرآیندی کند است. برندهای بزرگی مانند LinkedIn و eBay در حال حاضر از این پروتکل بهره می برند و از آن سود می برند.

برای شروع استفاده از IndexNow مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک کلید API ایجاد و میزب، کنید: شما باید یک کلید API ایجاد کنید تا مالکیت سایت خود و هر URL ارسالی را تأیید کنید. شما می تو،د استفاده کنید ابزار تولید API بینگ برای انجام این. سپس باید یک فایل txt کدگذاری شده را در دایرکتوری ریشه وب سایت خود که حاوی کلید است میزب، کنید.
  • ارسال آدرس ها: هنگامی که تأیید را برای سایت خود تنظیم کردید، می تو،د یک درخواست HTTP را به URL زیر ارسال کنید: https:///indexnow؟آدرس اینترنتی=url-تغییر شده&کلید=کلید شما
  • بررسی موفقیت ارسال: موفقیت URL های ارسالی را با استفاده از ابزار وب مستر بینگ یا نرم افزار ردیابی خود تأیید کنید.

IndexNow منتشر کرده است مستندات گسترده. از طرف دیگر، شما از یک پلاگین وردپرس یا شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده می‌کنید که از IndexNow پشتیب، می‌کند.

سایر روندهای شاخص کلیدی

حضور رو به رشد IndexNow تنها روند نمایه سازی نیست که ارزش صحبت در مورد آن را داشته باشد. در اینجا سه ​​مورد دیگر وجود دارد که سئوکاران باید به آنها توجه داشته باشند:

  • سئو برنامه ای و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی: افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و سئوی برنامه‌ای (ایجاد خودکار مقادیر عظیمی از صفحات که مجموعه‌ای از کلمات کلیدی فردی یا کوچک را هدف قرار می‌دهند) یک مشکل برای موتورهای جستجو از نظر ،یدن ایجاد می‌کند. اگر میلیون‌ها صفحه به‌طور خودکار تولید شوند، نمی‌توانند به طور مؤثر وب را ب،ند. این شاید توضیح دهد که چرا گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با آ،ین به روز رس، خود در اعطای محتوای نوشته شده برای انسان جریمه کرد.
  • ادامه حضور ربات های ،نده: ربات های کرال به جایی نمی رسند. آنها همچنان کلید راه موتورهای جستجو برای ایند، ، وب سایت ها خواهند بود. گوگل در حال حاضر از HTTP/2 استفاده می کند که یک پروتکل انتقال کم منبع است. درک اینکه چگونه ربات ها از وب سایت شما برای جمع آوری داده عبور می کنند بسیار مهم است. با این درک، می تو،د ساختار سایت خود را بر اساس آن به منظور ساده سازی فهرست بندی انجام دهید.
  • در دسترس بودن گسترده تر ابزارها برای بررسی وضعیت نمایه سازی: بررسی وضعیت نمایه سازی صفحات وب و دارایی های دیجیتال برای سئوکاران آسان تر می شود. یک مثال کلیدی، گزارش نمایه سازی ویدیویی است که اخیراً در کنسول جستجوی گوگل راه اندازی شده است. این روند احتمالاً با پیشرفته‌تر شدن و دقیق‌تر شدن نرم‌افزار سئو ادامه خواهد یافت.

فهرست چک لیست بهترین عملکردها

فرآیندی که موتورهای جستجو معمولاً برای فهرست‌بندی محتوا از آن استفاده می‌کنند، نسبتاً ساده است. پس از انتشار یک صفحه وب، موتورهای جستجو صفحات وب را می ،ند و با فرض اینکه هیچ خط مشی ش،ته ای وجود ندارد، آنها را در پایگاه داده خود فهرست می کنند.

در اینجا یک چک لیست سریع و جامع از بهترین شیوه های نمایه سازی آمده است:

  • پینگ های IndexNow را تنظیم کنید: راه های مختلفی برای هشدار دادن به موتورهای جستجو در مورد محتوای جدید و به روز شده از طریق IndexNow وجود دارد. برای مرور کلی این موارد، به اسناد منتشر شده مراجعه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل فرندلی است: گوگل یک سیستم نمایه سازی موبایل اول را اجرا می کند، به این م،ی که هنگام ،یدن، سایت های موبایل را در اولویت قرار می دهد.
  • صفحات من، Noindex: اگر صفحاتی دارید که نمی‌خواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند، از تگ noindex استفاده کنید. اگر صفحات را به درستی noindex کنید، احتمال کمتری دارد که با خطاهایی در نمایه سازی گزارش ها (مانند موارد در کنسول جستجو) مواجه شوید.
  • بر،ب های نادرست نادرست را حذف کنید: برای شناسایی صفحاتی که بر،ب های noindex به اشتباه در آنها قرار داده شده اند، باید بررسی های منظم انجام دهید.
  • وضعیت فهرست صفحات خود را با کنسول جستجو نظارت کنید: بررسی کنید که صفحات شما در گوگل با کنسول جستجو ایند، شده باشند. گوگل احتمالا بخش عمده ای از ترافیک شما را تامین می کند.
  • با استفاده از ابزارهای وب مستر قابل اجرا، نقشه های سایت را به موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید: ایجاد و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو، به خصوص اگر سایت بزرگی دارید.
  • یک معماری پیوند داخلی قوی ایجاد کنید: پیوند داخلی برای فعال ، ،یدن مؤثر. استفاده از یک ساختار URL منطقی، مبتنی بر دسته و قابل فهم برای انسان نیز تمرین خوبی است.
  • حذف محتوای تکراری: محتوای تکراری ،یدن را کند می کند. در صورت ،وم، از نرم افزار برای اجرای چک ها و حذف محتوای غیر ضروری استفاده کنید. اگر نیاز به انتشار محتوای تکراری دارید از بر،ب های rel=canonical استفاده کنید.
  • حساب برای صفحات وب مستقل: مهم است که به صفحات وب مستقل، به خصوص صفحات فرود که از سایر مناطق سایت شما قابل دسترسی نیستند، پیوند دهید.
  • بهینه سازی برای سرعت و اندازه صفحه: اطمینان از پیروی از بهترین روش‌ها در رابطه با کوچک‌سازی و جاوا اسکریپت به این م،ی است که به‌طور ناخواسته از محدودیت‌های ،یدن موتور جستجو تجاوز نمی‌کنید.
  • در صورت ،وم یک فایل robot.txt اضافه کنید: یک فایل robot.txt به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات باید ،یده شوند. زم، استفاده می شود که می خواهید صفحات ایند، شده باقی بمانند و در عین حال فعالیت ،نده را که ممکن است سرورهای شما را بیش از حد بارگذاری می کند محدود کند.
  • اطمینان حاصل کنید که ابرداده صحیح است: افزودن ابرداده دقیق به صفحات وب باعث کارآمدتر ،یدن می شود. این شامل ،اوین و توضیحات متا، روبات ها، googlebot، SafeSearch و ویژگی های rel می شود.
  • بهینه سازی سایت های چند زبانه: از نش،‌های اینترنتی مبتنی بر مکان یا تگ‌های hreflang برای تعیین اینکه کدام صفحات برای مکان‌های مختلف اعمال می‌شوند، استفاده کنید.
  • از تنظیمات نرخ ،یدن Google استفاده کنید (در صورت ،وم): این مشکل برای ا،ریت قریب به اتفاق مدیران وب نخواهد بود، اما گوگل هزینه ادمین های وب را می دهد. درجاتی از کنترل در مورد اینکه چگونه وب سایت های آنها را ،یده است. محدودیت های ،یدن اضطراری را می توان در شرایط خاصی تنظیم کرد.

استفاده از BrightEdge برای نمایه سازی بهتر

اگر تعداد زیادی خطا در سایت خود داشته باشید، نمایه سازی می تواند یک مشکل واقعی باشد، زیرا جستجو را از ،یدن منع می کند و عملکرد ارگ،ک شما را محدود می کند. BrightEdge ContentIQ شناسایی خطاهای فنی را به سطح بعدی می برد و قدرت پشتیب، از ،یدن سایت برای میلیون ها صفحه را دارد. بازاریابان را قادر می سازد تا خطاها و مشکلات وب سایت را قبل از اینکه بر عملکرد ارگ،ک تأثیر بگذارند، شناسایی، اولویت بندی و رفع کنند. موتور توصیه‌ها در پلتفرم هشدار در مورد این مسائل اولویت‌دار و گام‌های روشن برای حل آنها را آسان می‌کند.

نتیجه

نمایه سازی موثر سایت بخش اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو است، به ویژه برای سازمان های بزرگتر که احتمال بروز مشکلات برای آنها بیشتر است.

حفظ تغییرات و به‌روزرس، مداوم فرآیند خود بر اساس بهترین شیوه‌ها به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما ایند، شده‌اند و می‌تو،د به طور مؤثر مشکلات را عیب‌یابی کنید.

سئوکاران همچنین باید از تکامل و رشد IndexNow همگام باشند. این احتمال وجود دارد که Google یا IndexNow را بپذیرد یا فناوری خود را توسعه دهد، در این صورت برای شما مفید خواهد بود که پروتکل‌های جدید را در اسرع وقت اتخاذ کنید.

منابع بیشتر


منبع: https://www.brightedge.com/blog/state-search-indexing-2022indexnow-overall-trends-and-best-practices