حذف یادداشت های مشاوره ای COVID (خیلی زود؟)



قبل از شروع: اگر با اصول ت،یم بندی تست سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم شروع کنید. اینجا یا درخواست نسخه ی نمایشی از SplitSignal کنید.


اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:

img-semblog

این بار ا،ریت فالوورهای ما بودند اشتباه. ادامه مطلب را بخو،د تا دلیل آن را بد،د.

کووید-19 سالهاست که بخشی از زندگی ما بوده است. و متأسفانه در تمام جنبه های زندگی ما بر روی زندگی روزمره ما تأثیر گذاشته است.

یکی از این جنبه‌ها این واقعیت است که بسیاری از وب‌سایت‌ها مجبور بودند یک بی،ه تجاری Covid-19 را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند. برخی آن را در صفحات فرود خود اضافه ،د، برخی در صفحات محصول خود، و برخی فقط یک صفحه اختصاصی برای یادداشت مشاوره Covid خود داشتند.
این تست SplitSignal به بررسی این موضوع می پردازد که آیا حذف آن یادداشت ها می تواند به افزایش ترافیک به صفحات شما کمک کند.
آیا بالا،ه نیاز به حضور Covid-19 در وب سایت های ما به پایان رسیده است؟

فرضیه

وب سایت شریکی که ما برای این آزمایش استفاده می کنیم متعلق به یکی از بزرگترین ،ده فروشان حیوانات خانگی در جهان است.
و این تنها راهی نیست که این تست منحصر به فرد است.
معمولاً وقتی فرضیه‌ای را برای آزمون خود تشکیل می‌دهیم، با طوفان فکری شروع می‌کنیم که چه چیزی باید بتواند رتبه‌بندی را بهبود بخشد. این دفعه متفاوت بود؛ آنها تصمیم گرفتند که مایلند یادداشت مشورتی Covid-19 را حذف کنند. با این حال، از آنجایی که آنها یک تجارت بسیار موفق و بسیار بزرگ هستند، نمی‌خواستند ریسک‌های غیرضروری را انجام دهند.
بنابراین، با دانستن اینکه ابزار SplitSignal ما چه کار می کند، تصمیم گرفتند آزمایشی را با ما انجام دهند.
هدف آزمایش این است که ببینیم آیا حذف این نکات توصیه‌ای می‌تواند به یک وب‌سایت کمک کند، آن را متوقف کند یا اینکه مهم نیست.

img-semblog

امتحان

برای این تست، باید با کمتر از هزار صفحه (دقیقاً 957) بازی کنیم. ما مجبور شدیم 8 صفحه را حذف کنیم و بقیه SplitSignal به دو گروه ت،یم شد (در مورد تست SEO، راه آسان بیشتر بد،د): کنترل 471 و نوع 478.

گروه کنترل دست نخورده بود، اما گروه دیگر یک نوع «موی کوتاه» داشتند، با تمام آن صفحات بی،ه تجاری Covid-19 را کاملاً از بین بردند.

همانطور که می د،د، توابع SplitSignal به ما اجازه می دهد تا این صدها تغییر عظیم را تنها در چند دقیقه انجام دهیم.

ما اجازه دادیم که آزمون 21 روز کامل اجرا شود و هر دو گروه را ردیابی کردیم.

نتایج

نتایج چیزی بود که ما و پیروان متخصص ما کاملاً انتظار آن را داشتیم.

به نظر می رسد که گوگل واقعاً به این صفحات اهمیت نمی دهد و آنها یک “بار” رتبه بندی در وب سایت خود نیستند. به طور کلی، هیچ تغییر قابل توجهی وجود نداشت.

img-semblog

کل تغییری که مشاهده کردیم فقط یک افت جزئی 0.9٪ بود که تحت واریانس نرمال بین گروه ها قرار می گیرد و نباید به این تغییر نسبت داده شود.

ا،ر مشتریان از این پیشرفت ناراضی خواهند بود. با این حال، در این مورد، ما به طور کلی به خنثی راضی هستیم.

توضیح نتایج آزمون

توضیح این یکی خود یک چالش است. معمولاً هر زمان که تغییرات بزرگی در سایت ایجاد می‌کنیم، می‌تو،م انتظار تغییر در نتایج و کلیک‌ها را داشته باشیم. ما آزمایش هایی را می بینیم که هیچ نتیجه قابل توجهی ندارند. با این حال، بیشتر این مطالعات موردی تغییرات بسیار کوچکتری در صفحات آزمایشی خود اعمال ،د.

با این حال، این تغییر شامل حذف چیزی است که ا،ر بازدیدکنندگان ما در بهترین حالت آن را بی‌اهمیت می‌دانند. و مردم هم به آنها اهمیت نمی دهند.

و ما بسیار خوشحالیم که آن را تأیید می کنیم. به هر حال، برای گوگل چندان منطقی نیست که بر اساس چنین قطعه کلی از پازل شروع به رتبه بندی یا آسیب رساندن به وب سایت ها کند.

از سوی دیگر، می‌دانستیم که به دلیل این تغییرات خطر از دست دادن رتبه‌ها وجود دارد. گوگل بی،ه‌ای درباره MUM، یک سیستم هوش مصنوعی که بر رتبه‌بندی صفحات دارای اطلاعات Covid-19 تأثیر می‌گذارد، داشت.. سئو زمینه بسیار حساسی است و هر زمان که حجم زیادی از متن را از صدها صفحه حذف می کنید، کمی ،ره ایجاد می شود.

در گذشته، ما کاملاً درک می کنیم که چرا این ترس غیرضروری بود. محتوای مکرر در سراسر وب سایت که به هیچ وجه به صفحات اصلی شما مربوط نمی شود، در واقع می تواند گاهی اوقات به صفحه شما آسیب برساند، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این یادداشت ها باعث بالا نگه داشتن وب سایت شما شده است.

خلاصه

بسیاری استدلال می کنند که 2 سال پیش به پیام رس، من، Covid-19 نیاز بود. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که جوانان می‌خواهند برندها گام بردارند و پیام مسئولیت را منتشر کنند.

با این حال، برای هر چیزی زمان و مک، وجود دارد. امروزه، Covid-19 در نهایت مانند یک خاطره بد به نظر می رسد، برخلاف یک واقعیت واقعاً سخت. و نگه داشتن پیام Covid-19 در وب سایت شما می تواند تأثیر منفی بر مشتریان شما بگذارد.
همه ما می د،م که دیر یا زود، همه آن صفحات باید از بین بروند. سوال این است – چه زم،؟
این سوالی است که هر برند باید به تنهایی به آن پاسخ دهد.

ما همه پاسخ ها را نداریم، اما حداقل برای این وب سایت، ما این پاسخ را داریم که شروع به حذف یادداشت های مشاوره ای شما واقعاً بی خطر است.

احتمالاً زمان آن رسیده است که به آرامی از آن صفحه زندگی خود دور شویم و توجه مشتری را دوباره بر آنچه برای مشتریان شما مهم است متمرکز کنیم – محتوای ارزشمندتری را به صفحات خود اضافه کنیم.




منبع: https://www.semrush.com/blog/seo-split-test-resul-removing-covid-advisory-notes-too-soon