سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست


از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند. این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند، مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند.

  • دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است.
  • سلام وقت بخیر، من یک سایت دارم با نزدیک به 100 مطلب که توسط خودمون به صورت اختصاصی تولید شده.
  • این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود.
  • به نظرم در مبحث سئوی داخلی نکته ای نماند و اگر مطلبی به ذهنم رسید، مجدد آن را مورد باز نگری قرار خواهم داد.
  • ادوردز و سئو هر دو ابزارهای مفید و اثر گذار در ارتقای رتبه سایت هستند.

به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید.

مهم‌ترین مسئله‌ای که الگوریتم‌های سئو دارند، این است که همیشه در حال تغییر هستند. تغییر الگوریتم‌های گوگل می‌تواند رتبه سایت شما را کاهش یا حتی افزایش دهد. بنابراین اگر الگوریتم‌های گوگل را برای سئو در نظر گرفته باشید، سایت شما همیشه بالا می‌ماند اما اگر الگوریتم‌ها را دور زده باشید، با یک آپدیت گوگل ممکن است از لیست نتایج صفحات اول گوگل محو شوید. با رسیدن به رتبه‌های اول گوگل، کاربران زیادی از سایت بازدید می‌کنند. اعتباری که سایت‌های رتبه اول گوگل دارند نسبت به اعتبار سایت‌هایی که تبلیغات زیادی در اینترنت می‌کنند بیشتر است.

سئوی داخلی سایت (On Page Seo) چیست و موارد مهم در پیاده سازی آن کدام است؟

در مرحله توسعه وب سایت نیاز است که بهترین محتوا را برای کاربران فراهم کنید. طراحی وب سایت هم بایستی به گونه ای باشد که استفاده از محتوا آسان بوده و چشم نواز نیز باشد. اکر در سئو به کمک نیاز داشتید، بهتر است که از خدمات سئو شرکت های معتبر مانند رادزاد استفاده کنید. ابتدا با استفاده از ابزارهای مشاهده بک لینک (مانند ابزاری که در گوگل سرچ کنسول قرار دارد) به مشاهده و بررسی بک لینک های سایت بپردازید. وضعیت آن وب سایت ها و میزان ارتباط آنها با سایت خود را چک کنید. لینک هایی که از وب سایت های اسپم به شما داده شده اند، فایده ای برای شما نخواهند داشت.

نقش الگوریتم های گوگل در بازاریابی سئو

سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید. همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی سایت برای موبایل و … می تواند رتبه سایت شما را، صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، در فهرست سرچ موتورهای جستجوی اصلی بالا ببرد. در ادامه به سئوی چند نوع سایت متفاوت نگاهی اجمالی می اندازیم و نکات مهم درباره هر یک را مطرح می کنیم.

سئو سایت باعث میشود روزانه در مقابل بازدید ده ها و صدها مخاطب علاقه مند قرار بگیرید. وقتی سایت شما در نتایج اول جستجو کاربران باشد احتمال کلیک شدن روی آن چندین برابر سایت هایی است که با تبلیغ در جایگاه های بالا قرار گرفته اند. مهمترین کاری که برای شروع سئو یک سایت باید انجام دهید این است که یک استراتژی سئو داشته باشید و برای کار خود نقشه راه تعیین کنید. شما با این کار میتوانید متوجه شوید که در مرحله باید چه کار هایی انجام دهید و برنامه ریزی داشته باشید.