سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022


در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید. سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند. با رعایت لینک سازی هوشمند جایگاه های برتر گوگل را برای کسب و کارتان رزرو خواهید کرد و ساختارمند بودن سایت تان را به گوگل تفهیم میکنید و گوگل متوجه میشود که سایت شما طبق ساختار و اصول ساخته و پرداخته میشود.

  • افزونه Yoast SEO تنها ابزاری کمکی برای پیاده سازی بهتر و آسانتر بخش کوچکی از سئو در وب سایت های وردپرسیست و تنها با نصب آن نبایست انتظار داشت که همه چیز درست شود.
  • گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است.
  • این افزونه طیف گسترده ای از ویژگی ها و گزینه های سئو را برای بهینه سازی سایت، در اختیار شما قرار می دهد.
  • اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو و درک الگوریتم‌های رتبه‌بندی در یوتیوب بگذارید.
  • در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید.

اصطلاحی که برای توصیف سرعتی که یک صفحه پیوندهای جدیدی دریافت می کند، استفاده می شود. وقتی یک صفحه در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، ممکن است برچسب عنوان آن دیده شود. متنی که به عنوان توصیف کننده تصویر برای بازدیدکنندگان کم بینا و پایشگرها استفاده می‌شود.

آموزش سئو چقدر زمان خواهد برد؟

اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. اگر تمامی موارد رعایت شده و صفحه مجدداً در گوگل فچ شده، باید منتظر بمانید تا تایتل جدید در نتایج دیده شود. در خصوص تایتل و متادیسکریپشن بسیاری از اوقات خود گوگل عنوانی را انتخاب کرده یا بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متادیسکریپشن نمایش می‌دهد.

Sitewide Links چگونه لینک‌هایی هستند و چه تاثیری بر سئو‌ی سایت شما دارند؟

دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید. امروزه اول از همه باید به تجربه کاربران دقت کنید، مطمئن شوید که آنها از فعالیت در سایت شما راضی بوده و محتواهای شما را دوست دارند، سپس و در اولویت دوم به فکر سئو کردن دقیق سایت بیوفتید. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند. اگر در مورد سئو محتوا اطلاعات کمی دارید، به مقاله رایگان آموزش سئو محتوا که به صورت جامع و ویدیویی تدوین شده مراجعه کنید. برای بهینه سازی سرعت سایت میتوانید از آموزش های رایگان سطح وب، مثل مقاله افزایش سرعت سایت ما، آموزش های غیر رایگان و حتی خدمات وب سایت ها استفاده کنید.

در صورت انجام سئو، گوگل من را جریمه می کند؟

لینک سازی؛ لینک سازی فرایند دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر است. این پیوندها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند. بک لینک ها می توانند توسط افراد دیگر ایجاد شوند و یا یک متخصص سئو از طریق ربات ها و یا به صورت دستی اقدام به تولید backlink کند. سئوی تصاویر را فراموش نکنید؛ هر تصویری که در یک صفحه استفاده می شود باید به درستی بهینه شود، در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر موجود در سایت را درک کنند.