سئو SEO آموزش سئو سایت مطابق الگوریتم های گوگل همگام وب


این امر راحت تر است این اشتراک گذاری ها باعث افزایش بازدید سایت شما می شود. اما اکنون موضوع فرق دارد و گوگل سایت های دارای کلمات کلیدی بیش از حد را جریمه می کند. بر اساس آن ها , شانس اینکه وب سایت شما در صفحات نخست نتایج قرار بگیرد بیشتر و بالاتر است.

  • تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است.
  • این راهکار را می توان برای ابزارک های کامنت گذاری و چت اعمال کرد.
  • چرا‌که سختی بیش‌تر یک کلمه، نشان دهنده این است که رقابت بر سر آن کلمه بیش‌تر است.
  • به محتوایی گفته میشود که از هر نظر کامل و جامع باشد، همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید یک محتوای آسمان خراش است.
  • هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد.

همه به شما میگویند از افزونه های افزایش سرعت در وردپرس استفاده کنید، درست است، من هم همین نظر را دارم. این ابزار چون به خود گوگل تعلق دارد، کمک بیشتری از gt متریکس میتواند به شما کند. مانند ریدایرکت کردن صفحاتی که وجود ندارند و به اصطلاح 404 شده اند به صفحه اصلی یا مطلب جدید. پس در نتیجه هر دو این مدل های سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید هر دو به درستی انجام شود. چون در این مقاله قصد دارم به شما بگویم سئو چیست و سئو چیس را برای شما به ساده ترین شکل ممکن بیان کنم، وارد موارد فنی نمیشوم.

از لینک سازی داخلی غافل نشوید

چون درست مانند یک فروشگاه فیزیکی، به شما کمک میکند، کسب و کارتان بیشتر دیده شود. در واقع گوگل به یک مرجع تبدیل شده و موتورهای جستجو دیگر، خودشان را با او تتبیق میدهند. در واقع تفاوت دیده شدن در نتایج اولیه موتورهای جستجو، فرقش از زمین است تا آسمان. اگر کسب و کاری داشته باشیم، اگر تبلیغ گیرنده و یا تبلیغ دهنده باشیم، اگر آموزش اآشپزی یا پزشکی و یا روابط زناشویی را در دستور کار قرار داده ایم، و یا هر کاری که بخواهیم در فضای اینترنت انجام دهیم. در این جستجو که ما یا دیگران آن را انجام میدهیم، یک سری نتایجی به دست میآید که بعضی از آنها درصفحه اول هستند و برخی دیگر در صفحات دیگر گوگل نشان داده میشوند.

تعریف سئو و چند نکته درباره SEO

سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را بهبهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

برای مثال اگر شما لوازم خانگی میفروشید، و فردی کلمه خرید یخچال را سرچ میکند، یکی از نتایجی که میبیند سایت شما باشد. اما سایتهای دیگری هم وجود دارند که هم خودشان سرویسهای بسیار قابل اعتمادی برای سئو کاران ارائه میدهند، و هم بلاگ جذابی نیز دارند. در ابتدای مقاله قول دادم مطلب سئو چیست، راهنمای سئو به زبان ساده، کاملاً کاربردی و بدور از حاشیه های بی مصرف باشد.

لینک های داخلی با ایجاد ساختارمندی برای سایت و افزایش ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در سراسر وب سایت به سئو کمک می کنند. لینک های داخلی بهینه شده برای سئو خوب هستند زیرا پتانسیل رتبه بندی را برای هر صفحه ای که به آن لینک می شود افزایش می دهد. وجود لینک های داخلی تعامل کاربران در سایت را افزایش میدهد و میتواند کمک کند زمان حضور کاربران در سایت شما افزایش یابد.

هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود. سئو یعنی تصمیم گیری درست، براساس آمارها و تحلیل های گسترده از آخرین تغییرات گوگل و دستاوردهای سایت. علاوه بر متخصصین و فعالان سئو در ایران باید به نظر و تعریف افرادی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند نیز توجه کنیم. در این بخش نظرات این افراد را در مورد سئو جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.