بروزرسانی: 23 خرداد 1404
10 بهترین روش سئو برای کمک به رتبه بالاتر
بهترین روش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) روش های آزموده شده برای بهبود دید شما در موتورهای جستجو مانند Google هستند.
در اینجا 10 بهترین شیوه سئو وجود دارد که هر بازاریاب باید رعایت کند:
کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنج،د
کلمات کلیدی عبارت های جستجوی مرتبطی هستند که می خواهید صفحه شما برای آنها نمایش داده شود، و افزودن استراتژیک آنها به محتوای خود می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری ،ب کنید.
اساساً، اگر به نظر برسد که کلمه کلیدی به طور طبیعی اتفاق می افتد، صفحه مربوط به موتورهای جستجو بیشتر است.
نکن کلمات کلیدی را به محتوای شما در جایی که به آنها تعلق ندارند مجبور کنید. این می تواند وب سایت شما را برای موتورهای جستجو و کاربران هر،مه به نظر برساند. بنابراین، می تواند به سئوی شما آسیب برساند.
شما می تو،د کلمات کلیدی را به تنهایی در نظر بگیرید و به پیشنهادات جستجوی گوگل برای الهام گرفتن نگاه کنید. اما به طور کلی بهتر است کلمات کلیدی را از طریق ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پیدا کنید.
این به این دلیل است که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانند به شما کمک کنند:
- کلمات کلیدی را پیدا کنید که به آنها فکر نکرده اید
- کلمات کلیدی را بر اساس محبوبیت آنها اولویت بندی کنید
- کلمات کلیدی را که احتمالاً در آنها رتبه بالایی ،ب خواهید کرد، شناسایی کنید
می تو،د کلمات کلیدی را در Google Keyword Planner جستجو کنید.
یا از ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید، که معیارها و ویژگی های اضافی را ارائه می دهد.
به ،وان مثال، معیار دشواری کلمه کلیدی شخصی (PKD %) نشان می دهد که رتبه وب سایت شما در 10 نتیجه برتر گوگل برای یک کلمه کلیدی چقدر سخت خواهد بود.
برای اطمینان از مرتبط بودن یک کلمه کلیدی با صفحه ای که ایجاد می کنید، نتایج رتبه بندی برتر در گوگل را بررسی کنید.
این به شما نشانه ای قوی از هدف جستجو (آنچه که جستجوگر معمولی می خواهد) به شما می دهد. و هدف جستجوی رضایت بخش برای رتبه بندی بالا بسیار مهم است.
یک بر،ب ،وان منحصر به فرد بنویسید
برای هر صفحه یک تگ ،وان منحصر به فرد (،وان خارج از صفحه) بنویسید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند صفحات شما در مورد چیست و آنها را بر اساس آن رتبه بندی کنند.
همچنین باید تگ های ،وان را با در نظر گرفتن کاربران بنویسید زیرا می توانند در موارد زیر ظاهر شوند:
- برگه های مرورگر کاربران
- پیش نمایش لینک در رسانه های اجتماعی
- صفحات نتایج موتورهای جستجو
برخی از ویرایشگرهای وب سایت تغییر تگ ،وان را آسان می کنند. اگر شما اینطور نیست، افزونه ای را نصب کنید که ویرایش آسان را امکان پذیر می کند.
به ،وان مثال، افزونه Yoast SEO یک فیلد "،وان SEO" را ارائه می دهد:
توصیه می کنیم از بر،ب ،و، استفاده کنید که محتوای شما را دقیقاً بیان کند. و ،اوین خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید، بنابراین احتمال کمتری برای قطع شدن آنها در نتایج جستجوی Google وجود دارد.
همچنین، مهم ترین کلمه کلیدی خود را نزدیک ابتدای ،وان قرار دهید—احتمالاً کاربران بیشتر متوجه آن می شوند.
به ،وان مثال، ،وان این صفحه "10 بهترین روش سئو برای کمک به شما در رتبه بالاتر" و کلیدواژه اصلی ما "بهترین شیوه های سئو" است.
از تگ های ،وان HTML برای تعریف سرفصل ها در صفحات خود استفاده کنید تا موتورهای جستجو و کاربران بتوانند ساختار صفحات شما را راحت تر درک کنند.
به طور معمول، می تو،د با برجسته ، متن در واژه پرداز یا ویرایشگر وب سایت خود و انتخاب سبک من، از فهرست، ،وان ها را اعمال کنید.
در اینجا مثالی از نحوه اضافه ، تگ ،وان در وردپرس آورده شده است:
هر صفحه باید داشته باشد یکی ،وان یک ( که حاوی ،وان اصلی (ی،ی ،وان روی صفحه) است.
مطمئن شوید که این ،وان با بر،ب ،وان صفحه شما مطابقت دارد یا تقریباً مطابقت دارد. در غیر این صورت ممکن است باعث سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو شوید.
همچنین ممکن است بخواهید از ،اوین فرعی برای ت،یم متن خود به بخش ها استفاده کنید.
اگر از ،اوین فرعی استفاده می کنید، اعمال کنید
و بر،ب ها بر اساس سلسله مراتب
مثل این:
می تو،د استفاده کنید
، ، و بر،ب ها برای افزودن عمق بیشتر به بخش های خود. اما این می تواند پیروی از ساختار شما را برای خوانندگان سخت تر کند.یک نقشه سایت XML به گوگل ارسال کنید
بر،ب ها برای افزودن عمق بیشتر به بخش های خود. اما این می تواند پیروی از ساختار شما را برای خوانندگان سخت تر کند.یک نقشه سایت XML به گوگل ارسال کنید
ارسال نقشه سایت XML به گوگل به موتور جستجو می گوید که کدام یک از صفحات شما باید ایند، شود (ی،ی به پایگاه داده نتایج جستجوی احتمالی آن اضافه شود).
اساسا نقشه سایت XML فایلی است که صفحاتی را که می خواهید ایند، شوند فهرست می کند. و چیزی شبیه این به نظر می رسد:
بسیاری از پلتفرم های وب سایت (مانند وردپرس و Wix) نقشه سایت XML را به طور خودکار ایجاد می کنند. اگر از پلتفرمی که این کار را انجام می دهد استفاده نمی کنید، می تو،د از ابزار تولید نقشه سایت استفاده کنید.
ممکن است بخواهید از نقشه سایت XML مطمئن شوید:
- شامل تمام صفحاتی است که باید ایند، شوند (ی،ی صفحاتی که می خواهید از طریق موتورهای جستجو قابل کشف باشند)
- حاوی صفحاتی نیست که نباید ایند، شوند (مثلاً صفحات سایت مرحله بندی یا صفحات تأیید سفارش)
پس از دانلود فایل نقشه سایت XML خود، آن را به گوگل ارسال کنید از طریق کنسول جستجوی گوگل
پیوندهای داخلی بین صفحات اضافه کنید
افزودن پیوندهای داخلی بین صفحات مرتبط در سایت شما بهترین روش سئو است زیرا به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند و ساختار آن را درک کنند.
بنابراین، هنگام نوشتن محتوای خود به دنبال فرصت هایی برای پیوند به صفحات مرتبط باشید. و سعی کنید برای صفحات جدیدی که ایجاد می کنید پیوندهای داخلی ایجاد کنید.
به ،وان مثال:
- اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید و محصولی را ذکر می کنید، پیوندی به صفحه محصول اضافه کنید
- اگر پست وبلاگ جدیدی درباره موضوعی منتشر می کنید، پست های موجود را پیدا کنید که به این موضوع اشاره می کند و در هر یک پیوندی به پست جدید خود اضافه کنید.
پیوند داخلی به ویژه اگر از متن لنگر (متن قابل کلیک) استفاده کنید که توضیح می دهد صفحه پیوند داده شده در مورد چیست، مفید است. تا زم، که به طور طبیعی برای کاربران شما خوانده شود.
به ،وان مثال، همین پست اولین باری که ما "پیوندهای داخلی" را ذکر می کنیم به پست وبلاگ ما در مورد پیوندهای داخلی پیوند می خورد. این به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع صفحه پیوند داده شده را درک کنند.
اطمینان حاصل کنید که از URL های مطلق (به ،وان مثال، به جای URL های نسبی (مثلاً، "/blog/internal-links/) برای لینک های داخلی استفاده کنید، زیرا URL های مطلق سئو دوستانه تر هستند.
بک لینک به سایت خود بسازید
بک لینک ها لینک هستند به سایت شما از سایت های دیگر و برخی برای سئو خوب هستند زیرا نشان می دهند که دیگران محتوای شما را مفید می دانند.
بهترین نوع بک لینک ها از وب سایت ها/صفحه های وب معتبر و مرتبط می آیند. بنابراین، روی تلاش برای به دست آوردن لینک از سایت های معتبر در طاقچه خود یا یک جایگاه نزدیک به آن تمرکز کنید.
در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از تاکتیک های لینک سازی وجود دارد که می تو،د برای دریافت لینک های باکیفیت بیشتر به سایت خود استفاده کنید:
- طعمه گذاری پیوند: محتوای باکیفیت را منتشر کنید که نویسندگان در جایگاه شما می توانند به ،وان منبع مفید از آن یاد کنند
- تکنیک آسمان ،اش: نسخه بهتری از محتوای دارای پیوند گسترده در جایگاه خود ایجاد کنید و وب سایت ها را تشویق کنید تا به نسخه شما پیوند دهند.
- لینک بیلدینگ ش،ته: از ابزاری مانند Backlink Analytics برای یافتن بک لینک های ش،ته به سایت خود یا سایت های رقبا استفاده کنید، سپس مدیران را متقاعد کنید که آنها را با لینک های فعال به سایت شما جایگزین کنند.
- نام تجاری اشاره می کند: از ابزاری مانند Brand Monitoring برای یافتن ارجاعات بدون پیوند به برند خود در وب استفاده کنید، سپس از ناشر بخواهید پیوندی به صفحه مربوطه در سایت شما اضافه کند.
با آن آشنا شوید سیاست های هر،مه گوگل قبل از شروع لینک بیلدینگ زیرا شیوه های سئوی دستکاری شده (مانند ،ید بک لینک) بیشتر از اینکه مفید باشد برای سایت شما ضرر دارد.
بهینه سازی تصاویر برای سئو
بهینه سازی تصویر بهترین روش برای سئو است زیرا باعث می شود وب سایت شما سریع تر، در دسترس تر و قابل فهم تر باشد.
ابتدا اندازه فایل های تصویری خود را تغییر داده و فشرده کنید تا به اندازه معقولی کوچک باشند تا زمان بارگذاری کاهش یابد.
بسیاری از ابزارهای ویرایش تصویر و افزونه های وب سایت وجود دارند که به راحتی می تو،د فایل های خود را بدون افت کیفیت به حداقل برس،د.
دوم، متن جایگزین توصیفی (توضیحات تصویر HTML) را به تصاویری که دارای م،ای مهم هستند اضافه کنید. برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران صفحه خوان ها درک کنند که تصویر چه چیزی را به تصویر می کشد.
مثل این:
شما معمولاً می تو،د متن جایگزین را از طریق واژه پرداز یا ویرایشگر وب سایت خود اضافه کنید.
در اینجا مثالی از اضافه شدن متن جایگزین به یک تصویر در وردپرس آورده شده است:
محتوای مفید برای مخاطبان خود منتشر کنید
انتشار محتوای مفیدی که مختص مخاطبان هدف شما باشد یکی از بهترین شیوه های سئو است زیرا می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را معتبرتر و مفیدتر درک کند.
بعلاوه، انتشار انواع مختلف محتوای مفید به شما کمک می کند تا برای طیف وسیع تری از کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.
در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوای مفید آورده شده است:
- محتوایی را با محوریت موضوعات مرتبط با تخصص برندتان منتشر کنید
- به جای موتورهای جستجو، بر تولید محتوا برای مخاطبان هدف خود تمرکز کنید
- از منابع معتبر استفاده کنید و مطمئن شوید اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید دقیق است
- ایده ها، بینش ها یا ،اصر دیگر را ،یب کنید تا محتوای خود را از رقبا متمایز کنید.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما خوانا، جامع و به خوبی ارائه شده است
شما همچنین باید اجتناب کنید ومحتوای مفید (به ،وان مثال، پست های وبلاگ با کیفیت پایین یا پست های وبلاگ در مورد موضوعات نامربوط) زیرا این محتوا می تواند به شهرت شما آسیب برساند.
وب سایت خود را برای هر محتوایی که مطابقت ندارد بررسی کنید استانداردهای محتوای مفید گوگل. سپس، این محتوا را بهبود ببخشید یا آن را از سایت خود حذف کنید.
یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید
برای ارائه یک تجربه کاربری عالی (UX)، باید تعامل با وب سایت خود را برای مخاطب هدف خود راحت، ایمن و لذت بخش کنید.
UX خوب برای SEO خوب است زیرا گوگل می خواهد وب سایت هایی را که کاربرانش دوست دارند از آنها بازدید کنند را نمایش دهد.
در اینجا چند نکته برای موفقیت آورده شده است:
- از پروتکل HTTPS (که از رمزگذاری استفاده می کند) برای ایمن نگه داشتن اطلاعات بازدیدکنندگان خود استفاده کنید
- با بهینه سازی کد، فعال ، کش مرورگر، انتخاب میزب، سریع و غیره، محتوای خود را تا حد امکان سریع و قابل اطمینان بارگیری کنید.
- با استفاده از طراحی واکنش گرا، به حداقل رساندن پاپ آپ ها، استفاده از اندازه فونت های قابل خواندن به راحتی و غیره، از سازگاری وب سایت خود برای موبایل مطمئن شوید.
- یک ساختار وب سایت منطقی با URL های توصیفی بسازید و منوهای ناوبری واضح را ارائه دهید
- از تبلیغاتی که با محتوای اصلی صفحه شما تداخل دارند خودداری کنید
بسیاری از سایر روش های خوب SEO در این راهنما برای UX نیز خوب هستند.
توجه داشته باشید که ممکن است به یک توسعه دهنده وب یا متخصص سئو نیاز داشته باشید تا در انجام کارهای فنی به شما کمک کند.
یک ممیزی فنی SEO انجام دهید و هر گونه خطا را برطرف کنید
به طور منظم بازرسی فنی سئوی وب سایت خود را برای بررسی مشکلات فنی که می تواند به عملکرد جستجوی شما آسیب جدی وارد کند، انجام دهید.
با ابزار حسابرسی سایت Semrush می تو،د ممیزی های هفتگی یا روزانه را برنامه ریزی کنید.
این ابزار مانند یک موتور جستجو، وب سایت شما را می ،ند تا بیش از 140 مشکل را بررسی کند. و مسائل را به خطاها، هشدارها و اعلامیه ها دسته بندی می کند تا به شما در اولویت بندی کمک کند.
توصیه های این ابزار بر اساس دستورالعمل های گوگل و بهترین شیوه های سئو است.
اگر به صورت رایگان ثبت نام کنید، می تو،د بیش از 100 صفحه را در ماه ب،ید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/،st-practices/