
بروزرسانی: 23 تیر 1404
7 نکته برای کپی نویسی صفحه فرود برای جذب بیشتر
اگر می خواهید تا جایی که ممکن است از صفحات فرود خود تبدیل های بیشتری دریافت کنید، نسخه ای که به خوبی ساخته شده است می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
بازدیدکنندگان را درگیر می کند، اعتماد ایجاد می کند و آنها را به اقدام سوق می دهد.
بنابراین، از این نکات اثبات شده کپی رایتینگ برای ایجاد صفحات فرود با تبدیل بالا استفاده کنید.
1. پیشنهاد ارزش خود را بگنج،د
نمایش برجسته ارزش پیشنهادی واضح یا نقطه فروش منحصر به فرد (USP) که مربوط به صفحه است و به طور مستقیم به آنچه مخاطبان شما به آن اهمیت می دهند، می پردازد، به شما کمک می کند توجه آنها را جلب کنید و بگویید چرا باید شما را در رقابت انتخاب کنند.
بهتر است از ،وان و ،وان فرعی (اگر از یکی استفاده می کنید) استفاده کنید تا این کار را به شیوه ای تاثیرگذار انجام دهید.
اگر صفحه فرود به طور کلی درباره برند شما باشد، ارزش پیشنهادی شما کارساز خواهد بود. اما اگر صفحه فرود شما بخشی از یک کمپین است که بخش خاصی از مخاطبان را هدف قرار می دهد، باید روی نقاط فروش منحصر به فرد تری تمرکز کنید. یا یک محصول یا خدمات خاص.
به ،وان مثال، USP S،pify بر اساس زب، که در ،وان و ،وان فرعی در صفحه فرود زیر استفاده کرده است، واضح است:

این ،اصر با هم به طور واضح و مختصر نشان می دهند که S،pify به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت وب سایت های کاملاً کاربردی ایجاد کنند.
اگر برای تعریف ارزش پیشنهادی یا نقطه فروش منحصر به فرد برای استفاده در صفحه فرود خود به کمک نیاز دارید، مخاطبان هدف خود را مطالعه کنید تا پاسخ این سؤالات را بیاموزید:
- با کی حرف میزنی؟
- برای حل چه مشکلاتی تلاش می کنند؟
- پیشنهاد شما چگونه مشکلات آنها را حل می کند؟
- چرا راه حل شما بهتر از دیگران است؟
شما می تو،د با مطالعه محتوا، تبلیغات و پست های رسانه های اجتماعی رقبای خود، درباره مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری ،ب کنید. و با توجه به اینکه از چه پیام هایی استفاده می کنند، چگونه خود را در موقعیت قرار می دهند و غیره.
برای ساده ، تحقیقات خود و به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد مخاطبان خود، از ابزار One2Target استفاده کنید.
ابزار را باز کنید، حدا،ر پنج دامنه رقیب را وارد کنید و روی " کلیک کنیدتجزیه و تحلیل کنید"

شما یک نمای کلی از مخاطبان هدف خود دریافت خواهید کرد که با تب "دموگرافیک" شروع می شود. که شامل اطلاعات مربوط به سن، ،ت و مکان است.

بعد، روی “اقتصاد اجتماعیبرای یافتن اطلاعاتی در مورد اندازه خانوار، وضعیت شغلی، سطح درآمد و سطح تحصیلات مخاطبان خود را برگه کنید.

برو به "رفتار” را برگه کنید تا در مورد علایق، انواع دستگاه های ترجیحی و پلتفرم های رسانه اجتماعی پرکاربرد آنها اطلاعات ،ب کنید.

با نگاهی به داده ها، ا،ر مخاطبان در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار می گیرند، سه تا چهار نفر در خانواده خود دارند، سطح درآمد پایین یا متوسطی دارند و یوتیوب را دوست دارند.
این نشان می دهد که والدین جوان با بودجه ای که از محتوای ویدیویی لذت می برند.
از این بینش ها هنگام نوشتن یک پیشنهاد ارزش یا USP (و تعیین اینکه از چه رسانه ای استفاده کنید) برای صفحه فرود خود استفاده کنید، بنابراین مستقیماً با مخاطبان شما صحبت می کند.
2. بر مزایا بیش از ویژگی ها تمرکز کنید
کپی نویسی صفحه فرود که مزایا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد، به بازدیدکنندگان کمک می کند تا بفهمند چرا پیشنهاد شما برای آنها اهمیت دارد و بیشتر از فهرست ، ویژگی ها، باعث ایجاد تبدیل می شود.
به ،وان مثال، یک گوشی هوشمند ممکن است «پردازنده پرسرعت» را به ،وان یک ویژگی داشته باشد. اما این برای مخاطب اهمیت چند، ندارد.
آن برند می تواند همان ایده را به ،وان یک مزیت با گفتن اینکه دستگاهش «زمان بارگذاری سریع تر و چندوظیفه ای روان تر» ارائه می دهد، منتقل کند.
به طور خلاصه، تمرکز بر مزایا به این سوال پاسخ می دهد که "چه چیزی برای من مفید است؟" و به کاربران کمک می کند تا تصور کنند استفاده از محصول یا خدمات شما چگونه است.
فرض کنید شرکت شما نرم افزار مدیریت پروژه را می فروشد و شما سعی می کنید نحوه صحبت در مورد پیشنهاد خود را به گونه ای صحبت کنید که با بازدیدکنندگان طنین انداز شود.
با فهرست ، ویژگی های اصلی محصول خود شروع کنید و سپس به این فکر کنید که چرا برای مشتریان احتمالی اهمیت دارد تا به یک مزیت مرتبط دست پیدا کنید.
مثل این:
ویژگی | بهره مند شوند |
تابلوهای کانبان قابل تنظیم، نمودارهای گانت و ج، زم، پروژه | همه جزئیات را سازماندهی کنید و در هر پروژه دیده شوید، بنابراین هیچ چیز از شکاف ها نمی لغزد |
اعلان های خودکار | با یادآوری های خودکار و به روزرس، های بی درنگ در زمان صرفه جویی کنید |
ادغام با ابزارهای محبوب | با اتصال همه ابزارهای مورد علاقه خود، گردش کار و همکاری خود را ساده کنید |
در اینجا مثالی از نحوه اجرای کپی رایتینگ مبتنی بر سود در صفحه فرود آورده شده است:

3. اثبات اجتماعی را اضافه کنید
استفاده از اثبات اجتماعی در کپی صفحه فرود، با نشان دادن اینکه مردم از محصول یا خدمات شما سود می برند، اعتماد ایجاد می کند و به آنها اطمینان می دهد که با انجام اقدام، انتخاب درستی انجام می دهند.
برخی از انواع رایج اثبات اجتماعی عبارتند از:
- بررسی ها: بازخورد مستقیم از مشتریان، اغلب به شکل فید که از پلتفرمی مانند Trustpilot یا Google نمایش داده می شود.
- گواهینامه ها: اظهارات مشتری که تجربیات مثبت را برجسته می کند، معمولاً به صورت نقل قول، ویدیو یا مطالعات موردی ارائه می شود
- مشتریان برجسته: نشان واره های برند نشان دهنده مشتریان قابل توجهی است که بالقوه ها ممکن است آن ها را بشناسند یا قدرد، کنند - این معمولاً در جایگاه های تجاری (B2B) استفاده می شود.
- جوایز / اعتبارنامه ها: نمادهایی که نشان دهنده جوایز یا اعتبارسنجی محصول، خدمات یا شرکت است که می توان از آنها برای برجسته ، غیرمستقیم کیفیت و حتی غلبه بر اعتراضات احتمالی استفاده کرد.

بررسی ها می توانند به ویژه تأثیرگذار باشند-الف نظرسنجی از Brightlocal دریافتند که 98 درصد از کاربران وب حداقل در برخی مواقع نظرات شرکت را به ،وان بخشی از فرآیند ،ید خود می خوانند. و 50٪ از مردم به همان اندازه به توصیه های شخصی دوستان یا خانواده به آنها اعتماد دارند.
با این حال، به این فکر کنید که چه چیزی برای صفحه فرود شما بهتر عمل می کند.
به ،وان مثال، این صفحه فرود از Lingoda از دو نوع اثبات اجتماعی در زیر هدر (اعتبارنامه و رتبه بندی بررسی) برای ایجاد اعتماد با کاربران استفاده می کند.

4. قبل از نوشتن نسخه خود یک طرح کلی ایجاد کنید
ایجاد یک طرح کلی ساختار یافته که تمام بخش های صفحه فرود شما را ترسیم می کند و هر بخش باید چه چیزی را پوشش دهد، به شما کمک می کند صفحه ای متمرکز بسازید که احتمال تبدیل آن بیشتر است.
برای شروع ساختن طرح کلی برای هدایت کپی رایتینگ خود برای هر صفحه فرود، ساختار محتوا و جریان صفحات فرود برتر رقبای خود را مطالعه کنید.
با استفاده از ابزار تحقیقات تبلیغاتی می تو،د آن ها را به سرعت پیدا کنید.
ابزار را باز کنید، وارد وب سایت یک رقیب شوید و روی « کلیک کنیدجستجو کنید"

شما به گزارش "موقعیت ها" منتقل خواهید شد. که نمای کلی از عملکرد رقیب را برای کمپین های تبلیغاتی گوگل متمرکز بر جستجو نشان می دهد.
بعد، روی “صفحات” برای یافتن صفحات فرودی که از طریق تبلیغات جستجو تبلیغ می کنند را انتخاب کنید.
فهرستی از URL ها (صفحات فرود) را مشاهده خواهید کرد که بر اساس میزان ،نی ترافیک پرداختی که دریافت می کنند مرتب شده اند.
روی فلش کنار URL کلیک کنید تا صفحه مربوطه باز شود.

و تحلیل کنید:
- بخش هایی که شامل می شود (به ،وان مثال، بخش قهرمان، مزایا، توصیفات)
- ترتیب و اولویت بندی اطلاعات
- انتقال از یک بخش به بخش بعدی
- استفاده از سرفصل ها، زیر،وان ها، نقاط گلوله و تصاویر بصری
و غیره.
این به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه ،اصری می توانند مهم ترین باشند.
بر اساس تجزیه و تحلیل خود، یک طرح کلی در یک سند ساده ایجاد کنید و هر بخش را که می خواهید در آن گنجانده شود، طرح ریزی کنید.
می تواند چیزی شبیه به این باشد:

5. کپی خود را ساده و خوانا نگه دارید
نسخه ای که از زبان ساده استفاده می کند و با در نظر گرفتن خوانایی قالب بندی شده است، به کاربران کمک می کند پیام شما را به سرعت و به راحتی درک کنند، که ممکن است آنها را بیشتر با صفحه شما ارتباط برقرار کند و تبدیل کند.
کپی ساده مورد استفاده در بخش قهرمان صفحه فرود Canva زیر را بررسی کنید.

Head،e به طور مشابه از کپی مینیمالیستی برای مزایا و بخش های اثبات اجتماعی در این صفحه فرود استفاده می کند.

این نکات را برای ایجاد کپی صفحه فرود دنبال کنید که مشتریان احتمالی شما به راحتی می توانند آن را بخوانند و درک کنند:
- جایگزین های ساده برای کلمات پیچیده انتخاب کنید. به ،وان مثال، به جای «تسهیل» از «کمک» استفاده کنید.
- از اصطلاحات تخصصی صنعتی اجتناب کنید که ممکن است مخاطب شما با آن آشنا نباشد
- از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید تا پیام شما در یک نگاه آسان شود
- متن را جدا کنید با نقاط گلوله، ،وان، و فضای خالی برای خوانایی بهتر
6. Call to Action خود را اصلاح کنید
یک فراخوان خوب برای اقدام (CTA) واضح است و به بازدیدکنندگان این احساس را می دهد که برداشتن گام بعدی یک انتخاب منطقی است، بنابراین در مورد چگونگی ساخت گام خود متفکر باشید.
در اینجا نحوه Webflow از کاربران می خواهد که گام بعدی را بردارند - شروع رایگان.

CTA من، باید به طور دقیق پیشنهاد شما را منتقل کند و با مخاطبان خاص شما صحبت کند.
هنگام ایجاد CTA از یک یا چند مورد از این نکات (بر اساس زمینه و هدف خود) استفاده کنید:
- از زبان عمل گرا استفاده کنید و به طور واضح به کاربران بگویید که چه کاری انجام دهند (به ،وان مثال، "رزرو نسخه نمایشی" یا "آن را رایگان امتحان کنید")
- با کلیک ،، نتیجه یا مزیتی را که به دست می آورند به کاربران یادآوری کنید (به ،وان مثال، «50% تخفیف بگیرید» یا «من، خود را بیابید»)
- احساس فوریت یا انحصار برای اقدام سریع ایجاد کنید (مثلاً «اکنون اقدام کنید» یا «از دست ندهید»)
- مستقیماً با کاربر با کلماتی مانند "شما" یا "شما" برای تماس شخصی صحبت کنید (مثلاً "نقطه خود را ایمن کنید" یا "آزمایش رایگان خود را شروع کنید")
همچنین، مطمئن شوید که CTA های خود را مختصر نگه دارید – در دکمه CTA بیش از شش کلمه را هدف قرار دهید.
7. A/B کپی صفحه فرود خود را تست کنید
آزمایش A/B کپی صفحه فرود (مقایسه عملکرد دو نسخه مشابه اما متفاوت) به شما کمک می کند تا دریابید که آیا تغییرات خاصی منجر به تبدیل بیشتر می شود یا خیر، بنابراین می تو،د صفحات فرود فعلی و آینده خود را بر اساس این بینش ها تنظیم دقیق کنید.
با آزمایش یک ،صر در یک زمان شروع کنید. مانند ،وان، اثبات اجتماعی یا CTA.
این به شما امکان می دهد مشاهده کنید که کدام تغییرات خاص تأثیر می گذارد.
به ،وان مثال، ممکن است دو نوع کپی دکمه CTA را آزمایش کنید - «آن را به صورت رایگان امتحان کنید» در مقابل «آزمایش رایگان خود را دریافت کنید» - تا ببینید کدام کلیک بیشتر می شود.
از برنامه Landing Page Builder برای تنظیم تست های A/B و نظارت بر عملکرد خود استفاده کنید.
هنگامی که صفحه فرود اولیه خود را ایجاد کردید، ماوس را روی آن نگه دارید و روی " کلیک کنیدداشبورددکمه ”

جزئیاتی مانند بازدید از صفحه، سرنخ ها و تبدیل ها را خواهید دید.
به «بهینه سازیبرگه ” را کلیک کنیدافزودن نوع جدید” را فشار دهید و ” را انتخاب کنیدنسخه اصلی را کپی کنید” از منوی کشویی.

ت،یم ترافیک را وارد کنید - درصد ترافیکی که باید به هر صفحه هدایت شود.

اکنون، هر دو نوع را در داشبورد خواهید دید.
روی ” کلیک کنیدویرایش کنیددکمه ” در صفحه فرود تکراری.

،صری را که می خواهید آزمایش کنید (به ،وان مثال، ،وان یا متن CTA) را تغییر دهید و روی «کلیک کنید.منتشر کنید"

بازگشت به "بهینه سازی” را بزنید و روی ” کلیک کنیدتست را شروع کنید"

همانطور که تست شما پیشرفت می کند، می تو،د عملکرد هر دو نسخه را در داشبورد مقایسه کنید.
شایان ذکر است که می تو،د سایر ،اصر را در صفحه فرود خود آزمایش و بهینه سازی کنید. مانند رنگ دکمه های CTA، محل قرارگیری تصاویر، تعداد فیلدها در فرم های ثبت نام و موارد دیگر.
در ادامه مطلب: راهنمای مبتدیان برای تست A/B صفحات فرود
صفحات فرود با تبدیل بالا ایجاد کنید
صفحات فرود عالی می توانند به طور مداوم منجر به فروش و حتی فروش برای مشاغل شوند.
برای دستیابی به نتایج، روی وضوح تمرکز کنید، مزایای پیشنهاد خود را برجسته کنید و به طور مداوم از طریق آزمایش بهینه سازی کنید.
مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟
از One2Target برای دریافت بینش مخاطبان مورد نیاز برای ایجاد صفحات فرود که تبدیل می شوند استفاده کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/landing-page-copywriting/